Naujas Benedikto XVI interviu: Bažnyčia po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena gilią krizę
Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos dienraščiui Avvenire. Interviu metu jis ka...

Seimo narys, Nacionalinio susivienijimo atstovas Vytautas Sinica penktadienį užregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūloma 1941 metų birželio 23 dieną Kaune per radiją perskaitytą pareiškimą „Lietuvo...
Ketvirtadienį Seime vykusioje Seimo narių Ligitos Girskienės, Vytauto Sinicos ir Kazio Starkevičiaus spaudos konferencijoje „Kaip įgyvendinti Konstitucinio Teismo nutarimą dėl partnerystės?“ buvo kalb...
Renginio nuoroda „Facebook“ platformoje:https://fb.me/e/3ia8KduM7Parlamentaras dr. Vytautas Sinica kviečia susitikimui-diskusijai Vilniuje, kurio metu pristatys savo naujausią knygą „Kolonizacija“. Pr...
Vokiečiams jau atsibodo viena bloga vyriausybė po kitos, todėl dauguma jų nori pabėgti ne tik iš Vokietijos, bet ir iš visos ES. Prieš kelias dienas paskelbtos naujos „YouGov“ apklausos duomenimis, 3...
Vienu pirmųjų svarbių savo pontifikato paskyrimų popiežius Leonas XIV pakeitė Popiežiškojo Jono Pauliaus II instituto prezidentą, kurį 2019 m. paskyrė popiežius Pranciškus.Kaip šiandien paskelbė Švent...
Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos dienraščiui Avvenire. Interviu metu jis ka...
„Taigi“, – pradėjau aš kiek nerimaudamas. Tai buvo pirmasis mūsų tikras pokalbis apie tikėjimą. „Apie kuriuos Biblijos skyrius norėtum daugiau sužinoti?“ Jis akimirką padvejojo, o tada, pažvel...
Šv. Augustino homilijos tęsinys Vengiantis blogio iš baimės dar nevertas gyriaus Kai baimė tave sudrausmins ir imsi bijoti naudingai ne laikinų kankinimų, bet amžinosios ugnies kankynių ir ...
Seimo narys, Nacionalinio susivienijimo atstovas Vytautas Sinica penktadienį užregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūloma 1941 metų birželio 23 dieną Kaune per radiją perskaitytą pareiškimą „Lietuvo...
1941 m. Birželio sukilimas – tai lietuvių ginkluotas pasipriešinimas Sovietų Sąjungos okupacijai, prasidėjęs Vokietijai užpuolus SSRS. Sukilimą organizavo Lietuvių aktyvistų frontas, siekęs atkurti ne...
Šiandien kai kas klausia, įskaitant ir išeivijos liberalus, kieno įgalioti ir "kokia politine logika" sukilėliai 1941 metais drįso skelbti atstatantys paneigtą valstybingumą ir atkuriantys Lietuvos ne...
„1941 m. sukilime ne pavieniai vadai yra gerbtini, o visa tauta, pogrindyje slaptai susiorganizavusi ir sukilusi prieš pavergėjus, prieš Maskvą ir prieš Hitlerį“, – Pilypas Žukauskas-Narut...
Ketvirtadienį Seime vykusioje Seimo narių Ligitos Girskienės, Vytauto Sinicos ir Kazio Starkevičiaus spaudos konferencijoje „Kaip įgyvendinti Konstitucinio Teismo nutarimą dėl partnerystės?“ buvo kalb...
20 komentarų
Ką gi, Benedikto XVI požiūris vienareikšmis - katalikybė įmanoma tik išsaugant (susigrąžinant) principą "Už Bažnyčios išganymo nėra". Ką gi, Benedikto XVI pasirinkimas aiškus. Tačiau aiški ir šio pasirinkimo konsekvencija - eretikų kankinimų ir inkvizicijos laužų pateisinimas. Pretenzija į absoliučią tiesą kito pasirinkimo nepalieka. Atgal į viduramžius?
"Tačiau aiški ir šio pasirinkimo konsekvencija - eretikų kankinimų ir inkvizicijos laužų pateisinimas." Tai jūsų supratimas. Nekaltinkite popiežiaus tuo, ko jis nepasakė ir minty neturi. Paskaitykite geriau jo "Krikščionybės įvadą"
"Krikščionybės įvadas" - būtinas kompromisas, jam esant Tikėjimo kongregacijos vadovu. Dabar jis laisvas kalbėti tai, ką nori.
Kiekvienas laisvas kalbėti tiesą visada. Kokia prasmė dabar būtų jam turėti kitokius norus?
Anonimui:
Iliuzija butu mastyti, kad siais laikais yra kitaip. Turiu omeny Jusu nevykusi tarp eiluciu nuskambejusi palyginima su viduramziais, apie kuriuos tikriausiai tik is sovietiniu istorijos vadoveliu ziniu semetes. Jei jau kalbate apie viduramzius, tai pasidomekite bent jau prestiziskiausiu nudienos europos universitetu istorija. Taip pat pasizvalgykite akyliau ir pasverkite, kas siame nezabotu laisviu ir liezuvio amziuje yra kitaip/geriau nei anksciau. Ar tikrai yra geriau, ar zmogaus gyvybe yra labiau vertinama?
Jis kalba lygiai tą patį ką parašė "Krikščionybės įvade": žmonės nesuvokia,neįvertina arba išvis nieko nežino apie Kristaus kančią. Apie begalinę Dievo meilę žmonėms.
Iš tikrųjų, tiesą kalba Benediktas XVI, bet keista, kad tik dabar ir kad tik tiek.
Čia tik ištrauka iš kito šaltinio. Kas daug kalba apie inkviziciją - dažnai realiai nieko apie ją nežino. Sovietmečiu buvo iškreiptas inkvizicijos turinys, kurio paskirtis nebuvo žudyti žmones, bet kai kurie viduramžių valdininkai inkviziciją panaudojo kaip priemonę asmeniniams tikslams įgyvendinti. Jos pagrindinis tikslas buvo tikėjimo tiesų saugojimas. ji kovojo prieš okultinę veiklą. Pritariu straipsnio minčiai - negalima "apeiti" ar "pagražinti" tikėjimo tiesų, nes tokiu atveju mes patys nejučia atsiduriame Dievo priešo stovykloje. Daugiau sužinokite skaitydami ST ir NT.
Extra ecclesiam nulla salus - tai dar pirmųjų amžių po Kristaus, o ne inkvizicijos principas. Jeigu mums nėra kito kelio nueiti pas Tėvą, kaip tik per Jėzų, kaip jis pats aiškiai pasakė, tai tuomet iš(si)gelbėjimo už Jo mistinio kūno irgi nėra ko ieškoti. Be to, šis principas tikrai niekaip nesupunuoja nei tamstos minimų "eretikų kankinimų" ar "inkvizicijos laužų" (kurių nebuvo jau taip daug, kaip mėgstama teigti) pateisinimų. Benediktas XVI apie tai nei kalba, nei mąsto. "Pristūminėjimas" prie to priklauso, kaip sakoma, nuo kiekvieno sugedimo laipsnio
Atsakymas komentatoriui “Gediminas”. Nekreipdamas dėmesio į nekorektišką bandymą charakterizuoti mano istorijos žinias (“tikriausiai”), atsakysiu dėl viduramžių ir šių laikų visuomenių palyginimo. “Gediminas”: “ Iliuzija butu mastyti, kad siais laikais yra kitaip. […]. […] pasizvalgykite akyliau ir pasverkite, kas siame nezabotu laisviu ir liezuvio amziuje yra kitaip/geriau nei anksciau. Ar tikrai yra geriau, ar zmogaus gyvybe yra labiau vertinama?”. Taigi, kas kitaip, komentatoriau “Gediminas”? Kiekvieno žmogaus prigimtinė lygybė ir laisvė – štai kas skiria šių laikų visuomenę nuo viduramžiškos. Dabar prigimtinė žmonių lygybė ir laisvė visuotinai pripažįstama (ir įtvirtinta “Visuotinėje žmogaus teisų deklaracijoje”) viso civilizuoto pasaulio, apimančio bent jau šia prasme didesnę žmonijos dalį. Ir nesvarbu, kad faktinė nelygybė ir galbūt vergija įvairiausiomis formomis įvairiausiuose pasaulio kampeliuose (taip pat ir vakarų visuomenėje) išlieka. Esminis yra mentalinis lūžis: lygybės ir laisvės pripažinimas. Dabar visi gali apeliuoti į savo laisvę ir lygybę, o visi tie, kurie išnaudoja kitus, priversti teisintis, Viduramžiais nelygybė ir priklausomybė bei pasibaisėtina kilmingųjų arogancija žemesniųjų luomų atžvilgiu buvo įteisinta ir, deja, oficialios Bažnyčios visomis priemonėmis ginama kaip Dievo nustatyta (nors tai kategoriškai prieštarauja Kristaus mokymui). Viduramžiais valstietis galėjo tik paklusti savo ponui, vien dėl jo kraujo spalvos, nors nuo vėlyvųjų viduramžių kilmingieji jau nebeatliko visuomenės gynimo funkcijos, buvusios racionaliu pagrindu valstiečių faktinei priklausomybei. O jų sveikata ir gyvybė nebuvo užtikrinta niekuo (iki pat Prancūzijos revoliucijos senjorai turėjo teisminę valdžią jų atžvilgiu).
“Jis kalba lygiai tą patį ką parašė "Krikščionybės įvade”. Deja, tamsta klystate: “Krikščionybės įvade” kard. J. Ratzingeris laikėsi reliatyvistinio požiūrio į išganymo už Bažnyčios ribų galimybes, kurį dabar pats ir kritikuoja. Vatikano II Susirinkimas apibrėžė vyraujantį diskursą, kurio ir turėjo laikytis kard. J. Ratzingeris kaip Tikėjimo kongregacijos prefektas. Tai, kad jam tai nebuvo labai miela, rodo dabartinis jo interviu.
Manau, kad nagrinėjant dogmą "už Bažnyčios nėra išganymo", būtina apibrėžti jos ribas. Nesuvokiant, kur Bažnyčia prasideda ir kur baigiasi, nėr prasmės kalbėti apie išganymą per Bažnyčią.
tamkevicius yra tikra krize ir nelaime lietuvai
Jeigu atmesime priežastį kas stengėsi valdyti bažnyčią, tai suprasime ir inkviziciją, panašiai kaip šių dienų sirų, naujoviškų vergų prekybą. Kas už to stovi? Kas naudojasi jų tragedija? KGB dalinai valdė bažnyčią ir nuo "raudonųjų" vyskupų, bažnyčios tiesos nepasikeitė jos liko. O Bažnyčia prasideda nuo TIESOS ir MEILĖS. Turėsi šiuos akstinus ieškoti Bažnyčios,ją surasi. "Mylėkite TIESĄ ir TIESA padarys jus laimingais" (Šv.Raštas)
Geras komentaras!
Sutinku su jumis, kad aš ne viską tame veikale supratau. Tas tiesa
"Mylėkite TIESĄ ir TIESA padarys jus laimingais" (Šv.Raštas) O kurioje vietoje taip parašyta ? Kad padarys laisvus, tai skaičiau .
Toks jausmas, kad į šį neblogą puslapėlį daug idiotų (gal per švelniai pasakiau) prisirinko ir rašalioja čia savo komentus... Komentuojant po BXVI interviu, reikia bent Bibliją būti perskaičius (ST ir NT), kad paskum nebūtų: "tiesa padarys jus laimingais"... Enšteino pasakyta frazė apie kvailumą be ribų turbūt niekad tokia aktuali nebuvo, kaip informaciniame XXI-ame amžiuje. Neperlenkiant.
Idomiausia - visa diskusijos suformuota ivairove apzvelgti. Dziugu, kad kiekvienas tvirtinimas nesasi tiek ambicingo principingumo. Belieka tiketis, kad tiesa pozicijose parems argumentai. Aciu visiems neabejingiesiems.
Rašyti komentarą