Naujas Benedikto XVI interviu: Bažnyčia po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena gilią krizę
Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos dienraščiui Avvenire. Interviu metu jis ka...

Vienu pirmųjų svarbių savo pontifikato paskyrimų popiežius Leonas XIV pakeitė Popiežiškojo Jono Pauliaus II instituto prezidentą, kurį 2019 m. paskyrė popiežius Pranciškus.Kaip šiandien paskelbė Švent...
Reform UK partijos rezultatai praėjusią savaitę Jungtinėje Karalystėje vykusiuose savivaldos rinkimuose buvo ne tik įspūdingi – jie buvo lemtingi ir suteikia partijai galimybę įrodyti, kad patekusi į ...
Naujoje ataskaitoje teigiama, kad lyg sprogdinimų, šaudymų ir nepilnamečių samdomų žudikų dar nebūtų gana, Švedija susiduria ir su naujo tipo sudėtingesniais finansiniais nusikaltimais. Šios augančios...
Balandžio 26 d. 10:00 val. kviečiame susitikti adresu Didžioji g. 1, Plateliai ir leistis į žygį, kurio metu aplankysime:Paminklą LLA Vanagams Plateliuose;LLA Vanagų stovyklą Plokštinės miškuose (iki ...
Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos dienraščiui Avvenire. Interviu metu jis ka...
Praėjus vos mėnesiui nuo 2001 m. rugsėjo 11 d. išpuolių, buvęs prezidentas Billas Clintonas skaitė paskaitą Džordžtauno universiteto studentams. Kol pasaulis bandė suteikti prasmę beprasmiui dalyku...
Katholisches.info nuotrauka bernardinai.lt Buvęs Tikėjimo mokymo kongregacijos prefektas kardinolas Gerhardas Mülleris paskelbė „Tikėjimo manifestą“, kuriuo, anot kardinolo, reaguojama į Bažnyč...
Italijos ministrė pirmininkė Giorgia Meloni antradienį, gegužės 20 d., telefonu kalbėjosi su popiežiumi Leonu XIV apie tolesnius veiksmus, kurių reikia imtis siekiant teisingos ir ilgalaikės taikos Uk...
Kaip žinia, vakar valdantieji, stūmę buldozeriu nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pakeitimus, kuriais drastiškai būtų didinamas nekilnojamojo turto apmokestinimas, vakar Seime sulaukė antausio, ka...
Vienu pirmųjų svarbių savo pontifikato paskyrimų popiežius Leonas XIV pakeitė Popiežiškojo Jono Pauliaus II instituto prezidentą, kurį 2019 m. paskyrė popiežius Pranciškus.Kaip šiandien paskelbė Švent...
Katalikiškos svetainės Rorate caeli parengta apžvalga.Robertas Pranciškus Prevostas tapo popiežiumi Leonu XIV. Iki 2025 m. gegužės 8 d. dauguma žmonių nežinojo Prevosto vardo, tačiau dabar jis yra vyr...
Kaip žinia, šiame nutarime Konstitucinis Teismas pripažino, jog tai, kad Seimas iki šiol nėra priėmęs partnerystės įregistravimo tvarką reguliuojančio įstatymo, prieštarauja konstituciniams teisinės v...
20 komentarų
Ką gi, Benedikto XVI požiūris vienareikšmis - katalikybė įmanoma tik išsaugant (susigrąžinant) principą "Už Bažnyčios išganymo nėra". Ką gi, Benedikto XVI pasirinkimas aiškus. Tačiau aiški ir šio pasirinkimo konsekvencija - eretikų kankinimų ir inkvizicijos laužų pateisinimas. Pretenzija į absoliučią tiesą kito pasirinkimo nepalieka. Atgal į viduramžius?
"Tačiau aiški ir šio pasirinkimo konsekvencija - eretikų kankinimų ir inkvizicijos laužų pateisinimas." Tai jūsų supratimas. Nekaltinkite popiežiaus tuo, ko jis nepasakė ir minty neturi. Paskaitykite geriau jo "Krikščionybės įvadą"
"Krikščionybės įvadas" - būtinas kompromisas, jam esant Tikėjimo kongregacijos vadovu. Dabar jis laisvas kalbėti tai, ką nori.
Kiekvienas laisvas kalbėti tiesą visada. Kokia prasmė dabar būtų jam turėti kitokius norus?
Anonimui:
Iliuzija butu mastyti, kad siais laikais yra kitaip. Turiu omeny Jusu nevykusi tarp eiluciu nuskambejusi palyginima su viduramziais, apie kuriuos tikriausiai tik is sovietiniu istorijos vadoveliu ziniu semetes. Jei jau kalbate apie viduramzius, tai pasidomekite bent jau prestiziskiausiu nudienos europos universitetu istorija. Taip pat pasizvalgykite akyliau ir pasverkite, kas siame nezabotu laisviu ir liezuvio amziuje yra kitaip/geriau nei anksciau. Ar tikrai yra geriau, ar zmogaus gyvybe yra labiau vertinama?
Jis kalba lygiai tą patį ką parašė "Krikščionybės įvade": žmonės nesuvokia,neįvertina arba išvis nieko nežino apie Kristaus kančią. Apie begalinę Dievo meilę žmonėms.
Iš tikrųjų, tiesą kalba Benediktas XVI, bet keista, kad tik dabar ir kad tik tiek.
Čia tik ištrauka iš kito šaltinio. Kas daug kalba apie inkviziciją - dažnai realiai nieko apie ją nežino. Sovietmečiu buvo iškreiptas inkvizicijos turinys, kurio paskirtis nebuvo žudyti žmones, bet kai kurie viduramžių valdininkai inkviziciją panaudojo kaip priemonę asmeniniams tikslams įgyvendinti. Jos pagrindinis tikslas buvo tikėjimo tiesų saugojimas. ji kovojo prieš okultinę veiklą. Pritariu straipsnio minčiai - negalima "apeiti" ar "pagražinti" tikėjimo tiesų, nes tokiu atveju mes patys nejučia atsiduriame Dievo priešo stovykloje. Daugiau sužinokite skaitydami ST ir NT.
Extra ecclesiam nulla salus - tai dar pirmųjų amžių po Kristaus, o ne inkvizicijos principas. Jeigu mums nėra kito kelio nueiti pas Tėvą, kaip tik per Jėzų, kaip jis pats aiškiai pasakė, tai tuomet iš(si)gelbėjimo už Jo mistinio kūno irgi nėra ko ieškoti. Be to, šis principas tikrai niekaip nesupunuoja nei tamstos minimų "eretikų kankinimų" ar "inkvizicijos laužų" (kurių nebuvo jau taip daug, kaip mėgstama teigti) pateisinimų. Benediktas XVI apie tai nei kalba, nei mąsto. "Pristūminėjimas" prie to priklauso, kaip sakoma, nuo kiekvieno sugedimo laipsnio
Atsakymas komentatoriui “Gediminas”. Nekreipdamas dėmesio į nekorektišką bandymą charakterizuoti mano istorijos žinias (“tikriausiai”), atsakysiu dėl viduramžių ir šių laikų visuomenių palyginimo. “Gediminas”: “ Iliuzija butu mastyti, kad siais laikais yra kitaip. […]. […] pasizvalgykite akyliau ir pasverkite, kas siame nezabotu laisviu ir liezuvio amziuje yra kitaip/geriau nei anksciau. Ar tikrai yra geriau, ar zmogaus gyvybe yra labiau vertinama?”. Taigi, kas kitaip, komentatoriau “Gediminas”? Kiekvieno žmogaus prigimtinė lygybė ir laisvė – štai kas skiria šių laikų visuomenę nuo viduramžiškos. Dabar prigimtinė žmonių lygybė ir laisvė visuotinai pripažįstama (ir įtvirtinta “Visuotinėje žmogaus teisų deklaracijoje”) viso civilizuoto pasaulio, apimančio bent jau šia prasme didesnę žmonijos dalį. Ir nesvarbu, kad faktinė nelygybė ir galbūt vergija įvairiausiomis formomis įvairiausiuose pasaulio kampeliuose (taip pat ir vakarų visuomenėje) išlieka. Esminis yra mentalinis lūžis: lygybės ir laisvės pripažinimas. Dabar visi gali apeliuoti į savo laisvę ir lygybę, o visi tie, kurie išnaudoja kitus, priversti teisintis, Viduramžiais nelygybė ir priklausomybė bei pasibaisėtina kilmingųjų arogancija žemesniųjų luomų atžvilgiu buvo įteisinta ir, deja, oficialios Bažnyčios visomis priemonėmis ginama kaip Dievo nustatyta (nors tai kategoriškai prieštarauja Kristaus mokymui). Viduramžiais valstietis galėjo tik paklusti savo ponui, vien dėl jo kraujo spalvos, nors nuo vėlyvųjų viduramžių kilmingieji jau nebeatliko visuomenės gynimo funkcijos, buvusios racionaliu pagrindu valstiečių faktinei priklausomybei. O jų sveikata ir gyvybė nebuvo užtikrinta niekuo (iki pat Prancūzijos revoliucijos senjorai turėjo teisminę valdžią jų atžvilgiu).
“Jis kalba lygiai tą patį ką parašė "Krikščionybės įvade”. Deja, tamsta klystate: “Krikščionybės įvade” kard. J. Ratzingeris laikėsi reliatyvistinio požiūrio į išganymo už Bažnyčios ribų galimybes, kurį dabar pats ir kritikuoja. Vatikano II Susirinkimas apibrėžė vyraujantį diskursą, kurio ir turėjo laikytis kard. J. Ratzingeris kaip Tikėjimo kongregacijos prefektas. Tai, kad jam tai nebuvo labai miela, rodo dabartinis jo interviu.
Manau, kad nagrinėjant dogmą "už Bažnyčios nėra išganymo", būtina apibrėžti jos ribas. Nesuvokiant, kur Bažnyčia prasideda ir kur baigiasi, nėr prasmės kalbėti apie išganymą per Bažnyčią.
tamkevicius yra tikra krize ir nelaime lietuvai
Jeigu atmesime priežastį kas stengėsi valdyti bažnyčią, tai suprasime ir inkviziciją, panašiai kaip šių dienų sirų, naujoviškų vergų prekybą. Kas už to stovi? Kas naudojasi jų tragedija? KGB dalinai valdė bažnyčią ir nuo "raudonųjų" vyskupų, bažnyčios tiesos nepasikeitė jos liko. O Bažnyčia prasideda nuo TIESOS ir MEILĖS. Turėsi šiuos akstinus ieškoti Bažnyčios,ją surasi. "Mylėkite TIESĄ ir TIESA padarys jus laimingais" (Šv.Raštas)
Geras komentaras!
Sutinku su jumis, kad aš ne viską tame veikale supratau. Tas tiesa
"Mylėkite TIESĄ ir TIESA padarys jus laimingais" (Šv.Raštas) O kurioje vietoje taip parašyta ? Kad padarys laisvus, tai skaičiau .
Toks jausmas, kad į šį neblogą puslapėlį daug idiotų (gal per švelniai pasakiau) prisirinko ir rašalioja čia savo komentus... Komentuojant po BXVI interviu, reikia bent Bibliją būti perskaičius (ST ir NT), kad paskum nebūtų: "tiesa padarys jus laimingais"... Enšteino pasakyta frazė apie kvailumą be ribų turbūt niekad tokia aktuali nebuvo, kaip informaciniame XXI-ame amžiuje. Neperlenkiant.
Idomiausia - visa diskusijos suformuota ivairove apzvelgti. Dziugu, kad kiekvienas tvirtinimas nesasi tiek ambicingo principingumo. Belieka tiketis, kad tiesa pozicijose parems argumentai. Aciu visiems neabejingiesiems.
Rašyti komentarą