A. Guoga kaltinamas nuslėpęs pilietybę, pajamas ir išsilavinimą, prašoma šalinti jį iš Europos Parlamento rinkimų

Vakarų ekspreso nuotrauka  Lietuvos žmogaus teisių asociacija (LŽTA) išplatino kreipimąsi į Lietuvos Respublikos Vyriausiąją rinkimų ko...

Vakarų ekspreso nuotrauka 
Lietuvos žmogaus teisių asociacija (LŽTA) išplatino kreipimąsi į Lietuvos Respublikos Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK), kuriame reikalaujama pašalinti iš kandidatų sąrašo į Europos Parlamentą Antano Guogos kandidatūrą. Į LŽTA besikreipusių piliečių teigimu, Europos Parlamento nario A. Guogos kandidatavimas į  Europos Parlamentą galimai neatitinka teisės aktų reikalavimų - kandidatas įtariamas turint nutylėtą ne ES šalies pilietybę, gavus su EP nario veikla nesuderinamos kilmės pajamas ir pateikus melagingą informaciją apie savo išsilavinimą.

Kreipimąsi į VRK LŽTA inicijavo gavusi piliečių raštą, kuriame teigiama, jog yra trys priežastys, dėl kurių A. Guoga neatitinka kandidatams keliamų reikalavimų. 

Pirmoji - A. Guoga galimai nėra atsisakęs Australijos pilietybės, nes nėra duomenų, kad jis būtų pateikęs dokumentus dėl pilietybės atsisakymo Lietuvos Respublikos Migracijos Departamentui. Todėl A. Guoga, kaip Australijos pilietis, yra susijęs su pasižadėjimu ne Europos Sąjungos valstybei ir negali būti laikomas visiškai politiškai lojaliu Lietuvos Respublikai ir Europos Sąjungai. Todėl neatsisakęs Australijos pilietybės A. Guoga neturėtų kandidatuoti į Europos Parlamento narius.

Antroji - dėl galimo A. Guogos viešųjų ir privačių interesų nesuderinamumo. Vadovaujantis Lietuvos Respublikoje išrinktų Europos Parlamento narių statuso ir darbo sąlygų įstatymu, Europos Parlamento nario pareigos yra nesuderinamos su jokia veikla pagal darbo sutartį. Pagal analogiją, Lietuvos Respublikoje išrinktų Europos Parlamento narių pareigos taip pat nėra suderinamos su darbu verslo, komercijos bei kitose privačiose įstaigose ar įmonėse. Tačiau eidamas Europos Parlamento nario pareigas, A. Guoga 2018 m. rugsėjo 19 d. Parlamento narių finansinių interesų deklaracijoje yra pateikęs duomenis, bylojančius apie A. Guogos gautas pajamas, susietas su kita nei Europos Parlamento nario veikla. Minėtoje deklaracijoje nurodoma, kad A. Guoga gavo 30 000 eurų pajamų už žaidimą pokeriu, dalyvaujant profesionaliuose turnyruose. Tai, kad A. Guoga aktyviai dalyvauja azartiniuose lošimuose ir yra žinomas, kaip pokerio žaidėjas, pasivadinęs Tony G. vardu, ne kartą žiniasklaidos šaltiniuose buvo pareiškęs ir pats A. Guoga. Taip pat A. Guogos pateiktoje Parlamento narių finansinių interesų deklaracijoje nurodoma, kad už pradinį virtualiojo turto žetonų platinimą (toliau – ICO) A. Guoga gavo 200 000 eurų pajamų. Be to, eidamas šias pareigas, A. Guoga dalyvavo ir verslo susitikimuose bei pasirašinėdavo komercines sutartis. Taip pat, kaip Europos Parlamento narys organizuodavo konferencijas, kuriose dalyvaudavo ir pranešėjai būdavo jo verslo partneriai.

Pažymima, kad A. Guoga ne tik užsiėmė darbine veikla, nesuderinama su Europos Parlamento nario statusu, bet ir galimai naudojosi savo pareigomis (t.y. jo, kaip viešojo asmens žinomumu, Europos Parlamento nario statusu) asmeninei naudai gauti - pritraukti virtualiojo turto žetonų pirkėjų, taip pažeisdamas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą.

Trečioji - dėl galimos A. Guogos kandidatūros neatitikties bendriems sąžiningumo, skaidrumo ir moralės principams. Remiantis viešai prieinama informacija ir Studijų kokybės vertinimo centro duomenimis, A. Guoga galimai pateikė klaidinančią informaciją apie savo išsilavinimą. Nors viešai buvo išplatintas pranešimas, kad A. Guoga pradeda magistro studijas Lietuvos sporto universitete nėra žinių, kad jis būtų įgijęs bakalauro diplomą Lietuvoje ar kad būtų kreipęsis į Studijų kokybės vertinimo centrą dėl ne Lietuvoje įgyto bakalauro diplomo pripažinimo tam, kad galėtų pradėti magistro studijas Lietuvos sporto universitete. Dėl šios priežasties manytina, kad A. Guoga galimai magistro studijų nepradėjo arba nesilaikė Lietuvoje galiojančios akademinio užsienio kvalifikacijos pripažinimo tvarkos.

Atsižvelgiant į šias priežastis, Vyriausiosios rinkimų komisijos reikalaujama pašalinti iš kandidatų sąrašo į Europos Parlamentą Antano Guogos kandidatūrą, kaip neatitinkančią Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo reikalavimų dėl prieštaravimų Lietuvos Respublikos Konstitucijos nuostatoms. Minėtas asmuo išdėstytomis aplinkybėmis negali dalyvauti rinkimuose, nes tai pažeistų Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą ir kitų teisės aktų nuostatas.


Susiję

Europa 7075341092292083311
item