Vytautas Radžvilas. Lukiškių aikštę siekiama tvarkyti taip, kad būtų trinamas Lietuvos Respublikos atminimas
alkas.lt , propatria.lt Skaitytojų dėmesiui siūlome Jono Vaiškūno interviu su Vytautu Radžvilu apie dabartinę Lukiškių aikštės tvarkymo...
https://www.propatria.lt/2017/11/vytautas-radzvilas-lukiskiu-aikste.html
alkas.lt, propatria.lt
Skaitytojų dėmesiui siūlome Jono Vaiškūno interviu su Vytautu Radžvilu apie dabartinę Lukiškių aikštės tvarkymo situaciją ir lapkričio 17 dieną šioje aikštėje organizuojamą mitingą. Po tekstu rasite ir interviu garso įrašą.
***
- Gerbiamas Vytautai Radžvilai, ką manote apie Kultūros ministerijos ir Šiuolaikinio meno centro paskelbtą konkursą dėl Lukiškių aikštės memorialo, kuriame dabar kviečiami balsuoti žmonės ir pasisakyti už vieną iš penkių šio konkurso išrinktų projektų Lukiškių aikštei?
Skaitytojų dėmesiui siūlome Jono Vaiškūno interviu su Vytautu Radžvilu apie dabartinę Lukiškių aikštės tvarkymo situaciją ir lapkričio 17 dieną šioje aikštėje organizuojamą mitingą. Po tekstu rasite ir interviu garso įrašą.
***
- Gerbiamas Vytautai Radžvilai, ką manote apie Kultūros ministerijos ir Šiuolaikinio meno centro paskelbtą konkursą dėl Lukiškių aikštės memorialo, kuriame dabar kviečiami balsuoti žmonės ir pasisakyti už vieną iš penkių šio konkurso išrinktų projektų Lukiškių aikštei?
- Manyčiau, kad balsuoti tokiomis aplinkybėmis būtų nepilietiška ir nepatriotiška nuostata. Taip yra todėl, kad visas šis konkursas vyksta šiurkščiai ignoruojant Lietuvos Respublikos Seimo pareikštą valią ir milžiniškos visuomenės dalies nuostatas šiuo labai svarbiu klausimu. Balsuoti kaip dabar siūloma – reiškia dalyvauti iš anksto surežisuotame spektaklyje primestomis sąlygomis. Tai reikštų, kad mes nuolankiai pritariame pasirinkimui, kuris jau yra padarytas, ir renkamės iš mums primestų galimų aikštės sutvarkymo variantų. Kitaip tariant, šiuo atveju realiai klausimą, kaip turi atrodyti aikštė, sprendžia ne tauta, ne piliečiai, o saujelė biurokratų.
Kitas labai svarbus aspektas, kurio taip pat negalima išleisti iš akių yra tas, kad konkurso sąlygas diktuoja ne tik Kultūros ministerija, bet ir Šiuolaikinio meno centras. Niekam ne paslaptis, kad tai yra įstaiga, kuri iš esmės atvirai vadovaujasi antitautine ir antivalstybine ideologija. Tai reiškia, kad nėra joks atsitiktinumas, jog siūlant įvairius aikštės tvarkymo projektus visada kyšojo ir buvo akivaizdžiai matoma potekstė arba paslėpta intencija aikštę tvarkyti taip, kad būtų trinamas pats Lietuvos Respublikos atminimas. Šio dalyko negalima leisti, ypač naujausio skandalo dėl A. Ramanausko-Vanago kontekste. Šis skandalas turėtų paskatinti susimąstyti ir vieną kartą privalome atvirai pripažinti, kad laikas baigti vadovautis iliuzijomis, jog visi Lietuvos Respublikos pasus nešiojantys piliečiai yra nuoširdūs ir lojalūs tos šalies gyventojai ar net patriotai. Šitas dalykas aiškiai parodė, kad Lietuvoje veikia žalingos ir įtakingos jėgos, kurios siekia pakirsti Lietuvos valstybingumo pagrindus. Todėl manyčiau, kad būtent savotiškas Lukiškių aikštės reikalo sabotavimas, bet kuria kaina stengiantis šitoje aikštėje ištrinti visus valstybingumo pėdsakus, yra šito bendrojo valstybingumo silpninimo scenarijaus dalis.
Jeigu jau galimas savotiškas tautinis prabudimas, kuris gana gražiai pasireiškė būtent to skandalo metu, tai manyčiau, kad dar vienas sąmonėjimui būtinas žingsnis turėtų būti siekis išsireikalauti, kad aikštės tvarkymas taptų patriotiškų šalies piliečių kontroliuojamu reikalu. Kitaip tariant, reikia labai aiškiai skirti du klausimo aspektus. Yra labai svarbus aspektas, koks konkrečiai bus paminklas, tačiau dar svarbesnis yra politinis aspektas. Net jeigu dabar aikštėje po dabartinio siūlomo balsavimo atsirastų Vytis, reikia aiškiai suprasti, kad viena yra, tiesiogine to žodžio prasme, pagal antitautiškos ir antilietuviškos valdžios nuotaikas savaip išprašytas Vytis, kitas dalykas tas pats Vytis arba kokia kita valstybinė simbolika, kuri aikštėje būtų įtvirtinta būtent laisvų, valingai šito reikalavusių piliečių valia. Kitaip tariant, tai turi būti toks veiksmas, kuris aiškiai parodytų, kad Lukiškių aikštės klausimas tuo pat metu yra ir klausimas, kas yra tikrasis Lietuvos Respublikos, kurią šita aikštė turi įamžinti, suverenas.
- Jūs dalyvaujate organizuojant lapkričio 17 d. mitingą Lukiškių aikštėje, būtent pasisakantį už Vyčio paminklą. Kokie reikalavimai turėtų būti keliami mitinge ir kaip turėtų elgtis aktyvioji visuomenės dalis tokioje situacijoje, kuri susiklostė dabar?
- Manyčiau, kad aktyvioji visuomenės dalis pirmiausiai turėtų pareikalauti aikštės tvarkymo kontrolės. Turėtų būti sudarytas savotiškas aktyvių, sąmoningų piliečių stebėsenos ir priežiūros komitetas, kuris konstruktyviai bendradarbiaudamas su galbūt aukščiausia šalies valdžia, nuo šiol tvirtai prižiūrėtų ir kontroliuotų tolesnius aikštės tvarkymo darbus ir tada, jeigu bus paimta į savo rankas politinė iniciatyva, jeigu aikštės tvarkymo darbai atsidurs patikimose ir tvirtose rankose, tada galima be jokios baimės ar nerimo, ramiai dalykiškai spręsti būtent meninį šitos problemos sprendimą. Kitaip tariant, tokiu atveju galbūt nereikia verstis per galvas, kad paminklas atsirastų prieš pat Vasario 16-ąją, turint omenyje, kad aikštę tvarkome dešimtmečiais, idealiu atveju net ir šimtmečiais. Žodžiu, paėmus ir išsprendus šį pirminį politinį klausimą, turėtų būti labai rimtas šios srities specialistų, kompetetingų ir autoritetingų visuomenės atstovų pasitarimas, kokiu keliu eiti toliau ir paprasčiausiai siekti, kad tas darbas būtų padarytas iš tiesų puikiai. Taip, kad ir po daugybės kartų būtų atsiminta, jog Lietuva vis dėlto sugebėjo deramai paminėti savo valstybės šimtmetį. Nes labai panašu, kad šimtmetis bus minimas tokia dvasia, jog tikroji minėjimo intencija, žvelgiant iš šalies atrodo, yra priversti mus apskritai pamiršti, kas minima. Tai toks paminklas galėtų būti galbūt vienas iš nedaugelio tikrų minėjimo aspektų.
- Suprantu, kad jūs dalyvausite lapkričio 17 dienos mitinge ir būtent tokie reikalavimai bus išsakyti mitinge?
- Aš manyčiau, kad tuos reikalavimus galutinai, be abejo, turėtų suformuluoti mitingo organizatoriai, pirmiausiai TALKA, bet du pagrindiniai reikalavimai - tvirta visuomenės piliečių kontrolė ir būtinai autentiška ir meniškai vertinga valstybinė simbolika - yra savaime aiškūs, o dėl detalių galima diskutuoti ir aptarinėti smulkiau, bet iš principo čia viskas aišku, ko turime siekti ir reikalauti šiandien dienai.
15 komentarų
Mitingą surinkti bus gerokai lengviau, nei įtikinti tapinoidus ir anūkininkus, kad mitingo dalyviai žino geriau.
Kokia prasmė taip nervintis dėl akmeninių paminklų? Juos gi griauti jau išmokyti esam...
Čia bandymas visai nesubtiliai dėti lygybės ženklą tarp okupantų užrioglintų balvonų ir MŪSŲ tautai svarbių paminklų? ;)
Kokie ten dar "MŪSŲ tautai svarbūs"? Tai tik kitas - dar klastingesnis - okupantas, kuris išgyveno ankstesnįjį, primetė mums kitą - svetimą - "tvarką", pagal kurią jam tarnauti sutinkantys dabar yra vadinami patriotais, nors praktiškai veikia prieš tautą.
Gal, siekiant išvengti nesusipratimų, apibrėžkite, APIE KĄ KONKREČIAI čia kalbate? Priminsiu, kad straipsnis - apie Vytį. ;)
Matyt čia turime reikalą su pagoniu, priskiriančiu save kuriai nors iš baltų genčių. Lietuviai jam - tikrų tikriausi okupantai, Vytis - svetimos ideologijos simbolis.
Pikc
2017-11-06 23:42
"APIE KĄ KONKREČIAI čia kalbate? Priminsiu, kad straipsnis - apie Vytį."
Sakyčiau naivoka apsiriboti akmeniniu Vyčiu, kai akis drasko faktas: "Šitas dalykas aiškiai parodė, kad Lietuvoje veikia žalingos ir įtakingos jėgos, kurios siekia pakirsti Lietuvos valstybingumo pagrindus". Taigi, kad negalėtų būti Lietuvos valstybingumo pagrindų griovimo, pirmiausia būtina įvardyti tikrąjį priešą, kuriam tarnauja patriotais save vadinantys parsidavėliai. O tai gaunasi, kad mūsų išdavikai viešai sugulauja su vienais, o mes ginamės kuo kitų.
Nagi patikslinkite, kas tie "patriotais save vadinantys parsidavėliai", kas tas "tikrasis priešas", su kuo tie "išdavikai" (čia tie patys "parsidavėliai"?) "sangulauja" ir nuo ko mes be reikalo ginamės?
Pikc, visiems aišku, kas yra kas. Bet reikalinga, kad oficialiai tas būtų įvardyta. Be to, niekas negali (nėra teisinio pagrindo) dabartinių koloborantų patraukti atsakomybėn. Todėl tie - apsimetėliai patriotais - tikisi, jog niekas neišdrįs pasakyti tiesiai į akis (ką mato), nes naujasis okupantas pasirūpino įstatymu, kuris draudžia "šmeižtą". Ir tik naivuoliai koloborantai tiki, kad niekas net neįtaria, kam jie tarnauja iš tikrųjų. Todėl ir uždavinėja tokius klausimus... - Na ir kas, jei kažkas įvardytų vieną kitą išdaviką, ar vieną kitą išdaviką. Tas juk esmės nekeičia...
Turėjo būti parašyta:
"Na ir kas, jei kažkas įvardytų vieną kitą išdaviką, ar vieną kitą iš tų, kam išdavikai tarnauja". Tas juk esmės nekeičia...
"Anonimiškas 2017-11-07 08:47", sprendžiant pagal simptomus, man čia panašiau į kitos rūšies - "vatnicus vulgaris" atstovą. Tiesa, skirtingai, negu tokios šiukšlės, kaip "ale", kuris, vos išgirdęs nepalankų atsiliepimą apie sovietinius okupantus, iškart pratrūko srutų fontanais, šitas bando "sukti uodegą" ir "aplinkiniais keliais" įpiršti standartinį vatnykų/koloradų kliedesį apie tai, kad visi, kas ne vatnykai/koloradikai, yra pasaulinio žydų sąmokslo aukos arba "koloborantai", rasieja yra nekaltai puolama (nes vienintelė prieš tuos sąmokslininkus kovoja, kad pasaulį apsaugotų), o sovietinė okupacija buvo nieko blogo, tad kam tuos balvonus nuverst reikėjo? :)
Elementaru: Turime miesto vadžią,merą(burmistrą),atitinkamą struktūrą.Kas įstatyme parašyta,kas privalo leisti arba drausti mieste statyti paminklus? Manau čia įstatymai nurodo miesto savivaldybę (meriją).Manau,
Lietuvoje visuomeninė ar politinė organizacija negali perimti miesto savivaldybės funkcijas ir diktuoti savo sąlygas mitinguose...Todėl sprendimus priima savivaldybė,o visuomeninės ir politinės organizacijos turi teise siūlyti savivaldybei alternatyvius variantus.
P.P.: "Esi žydų karalius?" - J.K.: "Tu taip sakai!.
Priminsiu, kad šitas liberastų giesmelę giedantis veikėjas laiko save "konservatoriumi". ;)
O dabar - šiek tiek info: 1999 m. vasario 11 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimas Nr. VIII-1070 „Dėl valstybės sostinėje esančios Lukiškių aikštės funkcijų“: Lietuvos Respublikos Seimas, atsižvelgdamas į Lietuvos sostinėje Vilniuje esančios didžiausios Lukiškių aikštės ISTORINĘ ir urbanistinę reikšmę bei aplinką, taip pat į jos numatomą VALSTYBINĘ funkciją [...]". Ir išties - kas kitas, jei ne liberastas Szymaszius turi teisę spręsti dėl tokio objekto panaudojimo? Čia gal Anūkas taip paporino, kad kiauras "konservų" elektoratas tokius kliedesius skleidžia? "Patrijotai", škias. :D
P.S. Beje, "konservų" kanalais platinamas raginimas dalyvauti Š... miano centro "konkurso" balsavime bei skatinama remti pasiūlymą Seimui 2018 m. pavadinti ne A. Ramanausko-Vanago, bet Sajūdžio metais. Matyt, kad visokie zūhofai neįsižeistų. :)
Afrika.Mumba jumba "Piksų" gentyje įstatymai neveikia dėl "objektyvių" priežasčių..
Rašyti komentarą