Vyskupų konferencijos pirmininkas ragina Seimą saugoti pradėtą gyvybę

Bernardinai.lt nuotrauka Lietuvos Vyskupų Konferencijos pirmininkas arkivysk. Gintaras Grušas pirmadienį kreipėsi į Lietuvos tikinčiuo...

Bernardinai.lt nuotrauka

Lietuvos Vyskupų Konferencijos pirmininkas arkivysk. Gintaras Grušas pirmadienį kreipėsi į Lietuvos tikinčiuosius ir visus geros valios žmones, primindamas moralinę pareigą ginti gyvybę bei ragindamas siekti mokslo ir moralės darnos, svarstant naują Biomedicininių tyrimų etikos įstatymo redakciją. Nauja redakcija, kuri Seime bus svarstoma šį antradienį, siekiama legalizuoti embriono kamieninių ląstelių įvežimą ir eksperimentus su embriono kamieninėmis ląstelėmis Lietuvoje bei atlikti eksperimentus su žmonėmis be jų ar jų atstovų sutikimo.

Šiuo metu Lietuvos Respublikos Seime svarstoma nauja Biomedicininių tyrimų etikos įstatymo redakcija (Projekto Nr. XIIP-2855(2)), kuria siekiama legalizuoti embriono kamieninių ląstelių įvežimą ir eksperimentus su embriono kamieninėmis ląstelėmis Lietuvoje bei atlikti eksperimentus su žmonėmis be jų ir jų atstovų sutikimo.

Popiežius Pranciškus naujoje enciklikoje „Laudato Si’“ kviečia į integralią ekologiją, rūpinantis ne tik aplinkos, bet ir kiekvienos žmogaus gyvybės, taip pat ir embrionų, išsaugojimu. Tikintieji kviečiami melstis už gyvybės kultūros plėtrą mūsų šalyje, o visi geros valios žmonės – kurti aplinką, kurioje saugoma ir puoselėjama kiekviena gyvybė.

Žmogaus gyvybės apsauga yra kiekvieno žmogaus moralinė pareiga. Kiekviename embrione glūdi konkretaus ir unikalaus žmogaus gyvybė. Bet kokia intervencija į embrioną, kuri pažeidžia jo integralumą ar baigiasi jo mirtimi, yra moraliai neleistina. Embriono kamieninių ląstelių paėmimas ir po to atliekami eksperimentai su embriono kamieninėmis ląstelėmis yra būtent tokia moraliai neleistina procedūra: kad ir kokiais kilniais tikslais būtų pridengiama, embriono kamieninių ląstelių paėmimas baigiasi neišvengiama embriono žūtimi, sunaikinant ne abstrakčią, bet konkretaus, unikalaus žmogaus gyvybę. Nėra jokio moralinio skirtumo, kurioje valstybėje bus sunaikinama embriono gyvybė: Lietuvoje ar užsienyje.

G.Grušas atkreipia dėmesį, kad sprendimas drausti naikinti embrionus Lietuvoje ir tik leisti įvežti kitur sunaikintų embrionų kamienines ląsteles negali būti laikomas kompromisiniu, nes gyvybės atžvilgiu tokie kompromisai yra moraliai nepriimtini. Eksperimentų su embriono kamieninėmis ląstelėmis legalizavimas tuo pat metu, kai lygiagrečiai Vyriausybė pritaria perteklinių embrionų kūrimui dirbtinio apvaisinimo metu, kelia didelį susirūpinimą dėl pagarbos pradėtai gyvybei.

Pasaulyje ir Europoje stebimos visiškai kitos mokslo raidos tendencijos: vis dažniau skatinami moralinių problemų nekeliantys moksliniai tyrimai su suaugusio žmogaus kamieninėmis ląstelėmis; suaugusio žmogaus kamieninės ląstelės vis dažniau naudojamos terapijai, o gydymas jomis (pvz., kraujodaros kamieninėmis ląstelėmis) jau yra tapęs įprastu medicinos praktikoje.

Pabrėžiama, kad Bažnyčia pasisako ne prieš mokslą, ne prieš kamieninių ląstelių tyrimus ir jų panaudojimą apskritai, bet tik prieš embriono kamieninių ląstelių tyrimus, susijusius su prigimtinę teisę į gyvenimą turinčio unikalaus žmogaus gyvybės sunaikinimu. Joks žmogus, kad ir nuo pradėjimo momento, negali tapti žaliava moksliniams eksperimentams ar terapine priemone.

Todėl primindamas moralinę pareigą saugoti negimusįjį ir apsaugoti asmenis, kad su jais nebūtų atliekami eksperimentai be jų ar jų artimųjų sutikimo, G.Grušas kartu ragina pritarti teisėkūros pasiūlymams, kurie suderina mokslą ir moralę, visiškai eliminuodami galimybę į Lietuvos teritoriją įvežti embriono kamienines ląsteles ir atlikti su jomis eksperimentus. Taip pat remiame siekį leisti tik tuos eksperimentus su embrionu, kurie konkrečiam embrionui yra terapiniai ir kurių metu arba kuriems pasibaigus embrionas nėra sunaikinamas.


Susiję

Šeimos politika 4548108993219127169
item