Virš šimto organizacijų kreipėsi į Prezidentę ragindamos pasirašyti Šeimos stiprinimo įstatymą

Daugiau kaip šimto šeimų organizacijų ir jų bendraminčių atstovai pritarė kreipimuisi į Prezidentę dėl Seimo priimto Šeimos stiprinimo įs...

Daugiau kaip šimto šeimų organizacijų ir jų bendraminčių atstovai pritarė kreipimuisi į Prezidentę dėl Seimo priimto Šeimos stiprinimo įstatymo pasirašymo. Kreipimesi įstatymas apibūdinamas kaip trūkstamas įrankis, kurio dėka pagaliau nepriklausomoje Lietuvoje bus pradėta vykdyti nuosekli, kompleksinė, ilgalaikė, efektyvi ir koordinuota šeimos politika.

Lietuvos šeimų seniai nebetenkina situacija, kai šeimos politika yra tapusi politikavimo įrankiu. Ji yra svarbi visuomenei, bet jai neskiriamas reikiamas dėmesys. Kandidatai prieš rinkimus žarsto gausybę pažadų šeimų padėčiai gerinti, o vėliau, tapę politikais, teikia patrauklius siūlymus, įstatymų pakeitimus. Pastarieji dažniau tinka tik politikų reitingams auginti ir pateiktų teisės aktų projektų sąrašui ilginti. Tai natūralu, nes pavieniai politikai, netgi jų grupės nėra pajėgūs įvertinti, koks yra realus lėšų poreikis jų pasiūlymams įgyvendinti, kokį poveikį pasiūlyta priemonė padarys šeimoms, kaip įsikomponuos į bendrą paramos, paslaugų ar įgalinimo sistemą ir pan. „Tačiau politikams labai patogus pastovus dūzgesys šeimų tema, todėl įstatyme numatyti įpareigojimai institucijoms ir apibrėžti šeimos stiprinimo įgyvendinimo principai yra būtini norint pradėti esminius pokyčius“ – teigia „Šeimos instituto“ vadovė Jolanta Ramonienė.

Šeimos stiprinimo įstatymo projektą rengė Seimo parlamentinė grupė „Už šeimą“, bet nevyriausybinės organizacijos ir mokslininkai buvo kviečiami ir įsitraukė į projekto rengimą ir tobulinimą nuo pat pirminės redakcijos. „Suprantame, kad priėmus įstatymą iš karto šeimų padėtis nepasikeis. Labai svarbu, kad kuo greičiau prasidėtų konkrečių priemonių rengimui numatyti Vyriausybės darbai: bazinio paslaugų šeimai paketo nustatymas ir ilgalaikės šeimos stiprinimo programos parengimas“ – pastebėjo Nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos pirmininkė Violeta Vasiliauskienė.

Reaguodami į vakar išplatintą nevyriausybinių organizacijų ir akademinės bendruomenės narių bei visuomenės veikėjų raštą, kuriuo Prezidentė prašoma nepasirašyti Šeimos stiprinimo įstatymo, šeimų organizacijų atstovai tvirtina, kad šis įstatymas ne prieštarauja Konstitucijai, o įgyvendina jos 38 straipsnio nuostatą, kad šeima yra valstybės ir visuomenės pagrindas, jis ne prieštarauja lyčių lygybės principui, o jį įgyvendina per lygiavertį lyčių bendradarbiavimą, pripažįstant abiejų lyčių skirtingą ir todėl viena kitą papildančią raišką.

Kreipimąsi pasirašė 33 organizacijas atstovaujanti Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija, 86 organizacijas atstovaujanti NVO vaikams konfederacija, Lietuvos tėvų forumas, Gausių šeimų asociacija, vienijanti 12 bendrijų Lietuvos regionuose, Ateitininkų federacija, Pasaulio gydytojų federacijos „Už žmogaus gyvybę“ Lietuvos asociacija, Daugiavaikių šeimų asociacija „MES“, Gausių šeimų centras „Skruzdynėlis“, Asociacija „Šviesos kampelis“, Jaunimo sambūris „Pro Patria“, Laisvos visuomenės institutas, VšĮ „Gerumo darbai“, VšĮ Biomedicinos etikos ir teisės institutas ir VšĮ „Šeimos institutas“. Kreipimuisi taip pat pritaria VDU Santuokos ir šeimos studijų centras.

Susiję

Šeimos politika 438843353566747056

Rašyti komentarą

  1. Pala, man vis tiek neaišku, bet gal aš pats kažką pražiūrėjau netyčia.

    Sakykit, o čia apart va tokio šitokio rungtyniavimo (varžytinių) kuri stovykla daugiau organizacijų pasikvies jų raštams pasirašyti, tai ar yra koks nors tai REALUS keitimasis argumentais?

    Nes man rodos abi stovyklos bado pirštais į skirtingus dalykus, taip ir nesusieidamos jokioje tai, sakysime, dimensijoje.

    Arba kitaip, kažkiek gal aiškiau perfrazuojant mano poziciją:

    Kaip, vis dėlto, šio įstatymo šalininkai ketina elgtis vienišų tėvų atžvilgiu ir panašiai? Tai anomaliniai atvejai, ir mes visi suinteresuoti turėti kuo mažiau suirusių šeimų, bet vis dėlto, yra kaip yra, ir šitie žmonės neišgaruos. Tai sakykite, ar mes juos, skaitosi, traktuojame kaip kažkokią tai AUKĄ? Atseit, va, padarykime pilnoms šeimoms geriau, ir vilkimės, kad dabartinis jaunimas, paskatintas šio įstatymo, kurs darnesnes šeimas, o tos, kur dabar suirusios, tai kaip nors išmirs anksčiau ar vėliau. Toks vat pašlavimas po kilimu gaunasi. Ar aš neteisus?

    Papildomai, kaip tiksliai šitas įstatymas turėtų pamokyti žmones atsargiau rinktis partnerius ir atsakingiau žiūrėti į santuoką? Kol kas jūs tik viliojate jaunus žmones tuoktis vardan naujai teikiamų privalumų, bet tai nereiškia, kad jie apsižieduos su atsakingais partneriais. Tai kai pradės vienas kitam į gerklę kibti, o skirtis bijos, kad privalumų neprarastų, tai čia skaitosi, pagal jus, kad vaikams į naudą išeis?

    Kita stovykla va per tai ir šaukia, kad yra užmirštama nemaža piliečių dalis, o kažkokio tai tvirto kontrargumento aš taip ir negirdžiu. Tik matau badymą pirštu į Konstituciją ir kartojimą, kad šeima - tai visko pagrindas. Na bet mielieji, susimildami, gi ne tuo kaltinami esate. Tai apie kokią politiką mes kalbame, jei vieni kitų negirdime?

    Ir jei sakysit, kad su kairiaisiais ginčytis neįmanoma, na, tai aš tik galiu priminti, kad tikri lyderiai veda rodydami pavyzdį, o ne puldami iki savo priešininkų lygio. Laikykit galvas aukščiau mėšlo, ir piliečių pagarbos susilauksit kaipmat.


    Na va aš tokias abejones kol kas turiu. Būčiau labai dėkingas jei man kas nors paaiškintų aiškiai. Dėkoju labai, dirbat gerą darbą, bet man rodos kartais labai skubat, kaip kad būdinga jaunimui. Vis pražiūrit kažkokį tai kupstą, o paskui bimt ir pagriūvat užkliuvę, nors jau manėt, kad peršokot. Atsargiau reikia šitam politiniam klimate.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Panašu, neatidžiai skaitėte (arba neskaitėte) ankstesnį straipsnį "Vienalyčių „šeimų“ įteisinimo siekiama prisidengiant vienišais tėvais". Jame labai aiškiai išdėstyta: "Priimtoje galutinėje Šeimos stiprinimo įstatymo redakcijoje tarp galimų šeimos pagrindų minimi ir artimos giminystės ryšiais. Vieniši tėvai ar vienišos mamos su savo vaikais, o taip pat seneliai su vaikaičiais, yra artimi giminaičiai, todėl įstatymas visus šiuos santykius laiko šeima. Įstatymai jau dabar giminystei prilygina įvaikinimo santykius tarp įvaikių ir įtėvių." Kur čia problema? Na, o "progresyvai" gi ne pirmą kartą savo "šeimų įvairovę" bando "prastumti", prisidengdami "vargšėmis vienišomis motinomis" - čia nieko naujo. Keista, kad vis dar atsiranda ant tos jų demagogijos "pasimaunančių".
      Na, o dėl partnerių rinkimosi - ar TIKRAI manote, kai ĮSTATYMAS turi to mokyti? Nagi, papasakokite, kaip įsivaizduojate įstatymą, reglamentuojantį partnerių rinkimąsi. :)
      Beje, kas čia per interpretacija, kad rūpinimasis šeimomis reiškia jaunų žmonių VILIOJIMĄ tuoktis? Čia tamsta rimtai, ar nelabai sėkmingai pajuokauti bandėte? :)
      O ta "kita stovykla" šaukia, kaip jau minėta, dėl to, kad šis įstatymas užkerta kelią visokių homo/pedo/zoo etc. "liberaliai progresyvių šeimų" įteisinimui. Užtai ir triukšmauja.
      Galiausiai, dėl "kartais labai skubat, kaip kad būdinga jaunimui" - tai kad Seime, priėmusiame šį įstatymą, jaunimo kaip ir nelabai (beje, skirtingai, negu liberast-tolerastiniame hipsteryne)... ;)

      Panaikinti
  2. Aš už Šeima stiprinantį įstatymą. Tie kas prištarauja, atsimerkite.

    AtsakytiPanaikinti

emo-but-icon

NAUJAUSI

Komentarai

item