Naujas Benedikto XVI interviu: Bažnyčia po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena gilią krizę

Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos die...


Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos dienraščiui Avvenire. Interviu metu jis kalbėjo apie „dvipusę krizę“, kurią po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena Bažnyčia.

Jame popiežius mums primena apie anksčiau savaime suprantama laikytą katalikų mokymo tiesą, kad žmogus gali netekti amžinojo išganymo ir keliauti į pragarą:

„XVI amžiaus misionieriai buvo įsitikinę, kad nepakrikštytas žmogus yra prarastas amžiams. Po Vatikano II-ojo susirinkimo šis įsitikinimas aiškiai buvo apleistas. To pasekmė yra dvipusė, gili krizė. Be šio ypatingo dėmesio išganymui, tikėjimas praranda savo pagrindą.“

Interviu popiežius taip pat kalba apie „gilią evoliuciją“ dogmos, sakančios, kad už Bažnyčios nėra išganymo. Toks sąmoningas dogmos keitimas, popiežiaus akimis, lėmė misionieriško užsidegimo Bažnyčioje praradimą: „bet kokia motyvacija ateities misionieriškam atsidavimui buvo prarasta“.

Benediktas taip pat užduoda klausimą, kuris iškilo po šio sąmoningo požiūrio į Bažnyčią pakeitimo: „Kodėl turėtum stengtis įtikinti žmones priimti krikščionių tikėjimą, kai jie gali būti išgelbėti net ir be jo?“.

Dar viena šio naujo požiūrio į Bažnyčią pasekmė, pasak popiežiaus, ta, jog ir patys katalikai yra mažiau prisirišę prie savojo tikėjimo. Jei yra kažkas, kas gali išgelbėti jų sielas kitokiomis priemonėmis, tuomet „kodėl krikščionys turėtų būti susieti būtent su katalikų tikėjimu ir jo morale?“, - klausia Benediktas. „Bet jeigu tikėjimas ir išganymas nėra vienas nuo kito priklausomi, tuomet dingsta net ir motyvacija tikėti.“

Popiežius atmeta ir „anonimiško krikščionio“ idėją, išvystytą Karlo Rahnerio, bei indiferentišką idėją, kad visos religijos yra vienodai vertingos ir padedančios siekti amžinojo gyvenimo.

„Dar mažiau priimtina yra išeitis, siūloma pliuralistinių religijos teorijų, teigianti, kad visos religijos - kiekviena savitu būdu - yra keliai į išganymą ir turi būti laikomos lygiavertėmis savo pasekmėmis“, - teigia jis.

Benediktas XVI mums taip pat primena apie žmogiškos meilės svarbą technologijų pasaulyje, teigdamas, jog žmogus širdyje vis dar trokšta, „kad gerasis samarietis ateitų jam į pagalbą“.

„Šiurkščiame technologijų pasaulyje, kuriame jausmai nebėra svarbūs, išlieka viltis dėl apsaugančios meilės, tokios, kuri būtų duodama nemokamai ir dosniai“, - teigia popiežius.

Jis taip pat primena, kad „Bažnyčia pati savęs nesukūrė, Ji buvo sukurta Dievo ir yra nuolatos Jo vedama. Tai įgauna formą Sakramentų pavidalu, pirmiausia Krikšto sakramento: aš patenku į Bažnyčią ne per biurokratinį aktą, bet Sakramento pagalba.“

Parengta pagal Lifesitenews.com informaciją

Susiję straipsniai

Religija 5718981447344969843

Rašyti komentarą

  1. Anonimiškas2016-03-18 00:10

    Ką gi, Benedikto XVI požiūris vienareikšmis - katalikybė įmanoma tik išsaugant (susigrąžinant) principą "Už Bažnyčios išganymo nėra". Ką gi, Benedikto XVI pasirinkimas aiškus. Tačiau aiški ir šio pasirinkimo konsekvencija - eretikų kankinimų ir inkvizicijos laužų pateisinimas. Pretenzija į absoliučią tiesą kito pasirinkimo nepalieka. Atgal į viduramžius?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. "Tačiau aiški ir šio pasirinkimo konsekvencija - eretikų kankinimų ir inkvizicijos laužų pateisinimas." Tai jūsų supratimas. Nekaltinkite popiežiaus tuo, ko jis nepasakė ir minty neturi. Paskaitykite geriau jo "Krikščionybės įvadą"

      Panaikinti
    2. Extra ecclesiam nulla salus - tai dar pirmųjų amžių po Kristaus, o ne inkvizicijos principas. Jeigu mums nėra kito kelio nueiti pas Tėvą, kaip tik per Jėzų, kaip jis pats aiškiai pasakė, tai tuomet iš(si)gelbėjimo už Jo mistinio kūno irgi nėra ko ieškoti. Be to, šis principas tikrai niekaip nesupunuoja nei tamstos minimų "eretikų kankinimų" ar "inkvizicijos laužų" (kurių nebuvo jau taip daug, kaip mėgstama teigti) pateisinimų. Benediktas XVI apie tai nei kalba, nei mąsto. "Pristūminėjimas" prie to priklauso, kaip sakoma, nuo kiekvieno sugedimo laipsnio

      Panaikinti
  2. Anonimiškas2016-03-18 07:46

    "Krikščionybės įvadas" - būtinas kompromisas, jam esant Tikėjimo kongregacijos vadovu. Dabar jis laisvas kalbėti tai, ką nori.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Anonimiškas2016-03-18 09:12

      Kiekvienas laisvas kalbėti tiesą visada. Kokia prasmė dabar būtų jam turėti kitokius norus?

      Panaikinti
    2. Jis kalba lygiai tą patį ką parašė "Krikščionybės įvade": žmonės nesuvokia,neįvertina arba išvis nieko nežino apie Kristaus kančią. Apie begalinę Dievo meilę žmonėms.

      Panaikinti
  3. Anonimui:
    Iliuzija butu mastyti, kad siais laikais yra kitaip. Turiu omeny Jusu nevykusi tarp eiluciu nuskambejusi palyginima su viduramziais, apie kuriuos tikriausiai tik is sovietiniu istorijos vadoveliu ziniu semetes. Jei jau kalbate apie viduramzius, tai pasidomekite bent jau prestiziskiausiu nudienos europos universitetu istorija. Taip pat pasizvalgykite akyliau ir pasverkite, kas siame nezabotu laisviu ir liezuvio amziuje yra kitaip/geriau nei anksciau. Ar tikrai yra geriau, ar zmogaus gyvybe yra labiau vertinama?

    AtsakytiPanaikinti
  4. Iš tikrųjų, tiesą kalba Benediktas XVI, bet keista, kad tik dabar ir kad tik tiek.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Anonimiškas2016-03-18 14:00

    Čia tik ištrauka iš kito šaltinio. Kas daug kalba apie inkviziciją - dažnai realiai nieko apie ją nežino. Sovietmečiu buvo iškreiptas inkvizicijos turinys, kurio paskirtis nebuvo žudyti žmones, bet kai kurie viduramžių valdininkai inkviziciją panaudojo kaip priemonę asmeniniams tikslams įgyvendinti. Jos pagrindinis tikslas buvo tikėjimo tiesų saugojimas. ji kovojo prieš okultinę veiklą. Pritariu straipsnio minčiai - negalima "apeiti" ar "pagražinti" tikėjimo tiesų, nes tokiu atveju mes patys nejučia atsiduriame Dievo priešo stovykloje. Daugiau sužinokite skaitydami ST ir NT.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Autorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Anonimiškas2016-03-18 18:18

    Atsakymas komentatoriui “Gediminas”. Nekreipdamas dėmesio į nekorektišką bandymą charakterizuoti mano istorijos žinias (“tikriausiai”), atsakysiu dėl viduramžių ir šių laikų visuomenių palyginimo. “Gediminas”: “ Iliuzija butu mastyti, kad siais laikais yra kitaip. […]. […] pasizvalgykite akyliau ir pasverkite, kas siame nezabotu laisviu ir liezuvio amziuje yra kitaip/geriau nei anksciau. Ar tikrai yra geriau, ar zmogaus gyvybe yra labiau vertinama?”. Taigi, kas kitaip, komentatoriau “Gediminas”? Kiekvieno žmogaus prigimtinė lygybė ir laisvė – štai kas skiria šių laikų visuomenę nuo viduramžiškos. Dabar prigimtinė žmonių lygybė ir laisvė visuotinai pripažįstama (ir įtvirtinta “Visuotinėje žmogaus teisų deklaracijoje”) viso civilizuoto pasaulio, apimančio bent jau šia prasme didesnę žmonijos dalį. Ir nesvarbu, kad faktinė nelygybė ir galbūt vergija įvairiausiomis formomis įvairiausiuose pasaulio kampeliuose (taip pat ir vakarų visuomenėje) išlieka. Esminis yra mentalinis lūžis: lygybės ir laisvės pripažinimas. Dabar visi gali apeliuoti į savo laisvę ir lygybę, o visi tie, kurie išnaudoja kitus, priversti teisintis, Viduramžiais nelygybė ir priklausomybė bei pasibaisėtina kilmingųjų arogancija žemesniųjų luomų atžvilgiu buvo įteisinta ir, deja, oficialios Bažnyčios visomis priemonėmis ginama kaip Dievo nustatyta (nors tai kategoriškai prieštarauja Kristaus mokymui). Viduramžiais valstietis galėjo tik paklusti savo ponui, vien dėl jo kraujo spalvos, nors nuo vėlyvųjų viduramžių kilmingieji jau nebeatliko visuomenės gynimo funkcijos, buvusios racionaliu pagrindu valstiečių faktinei priklausomybei. O jų sveikata ir gyvybė nebuvo užtikrinta niekuo (iki pat Prancūzijos revoliucijos senjorai turėjo teisminę valdžią jų atžvilgiu).

    AtsakytiPanaikinti
  8. Anonimiškas2016-03-18 18:20

    “Jis kalba lygiai tą patį ką parašė "Krikščionybės įvade”. Deja, tamsta klystate: “Krikščionybės įvade” kard. J. Ratzingeris laikėsi reliatyvistinio požiūrio į išganymo už Bažnyčios ribų galimybes, kurį dabar pats ir kritikuoja. Vatikano II Susirinkimas apibrėžė vyraujantį diskursą, kurio ir turėjo laikytis kard. J. Ratzingeris kaip Tikėjimo kongregacijos prefektas. Tai, kad jam tai nebuvo labai miela, rodo dabartinis jo interviu.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sutinku su jumis, kad aš ne viską tame veikale supratau. Tas tiesa

      Panaikinti
  9. Manau, kad nagrinėjant dogmą "už Bažnyčios nėra išganymo", būtina apibrėžti jos ribas. Nesuvokiant, kur Bažnyčia prasideda ir kur baigiasi, nėr prasmės kalbėti apie išganymą per Bažnyčią.

    AtsakytiPanaikinti
  10. Anonimiškas2016-03-18 23:04

    tamkevicius yra tikra krize ir nelaime lietuvai

    AtsakytiPanaikinti
  11. Jeigu atmesime priežastį kas stengėsi valdyti bažnyčią, tai suprasime ir inkviziciją, panašiai kaip šių dienų sirų, naujoviškų vergų prekybą. Kas už to stovi? Kas naudojasi jų tragedija? KGB dalinai valdė bažnyčią ir nuo "raudonųjų" vyskupų, bažnyčios tiesos nepasikeitė jos liko. O Bažnyčia prasideda nuo TIESOS ir MEILĖS. Turėsi šiuos akstinus ieškoti Bažnyčios,ją surasi. "Mylėkite TIESĄ ir TIESA padarys jus laimingais" (Šv.Raštas)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. pūga už lango2016-03-19 17:27

      "Mylėkite TIESĄ ir TIESA padarys jus laimingais" (Šv.Raštas) O kurioje vietoje taip parašyta ? Kad padarys laisvus, tai skaičiau .

      Panaikinti
    2. Anonimiškas2016-03-21 00:21

      Toks jausmas, kad į šį neblogą puslapėlį daug idiotų (gal per švelniai pasakiau) prisirinko ir rašalioja čia savo komentus... Komentuojant po BXVI interviu, reikia bent Bibliją būti perskaičius (ST ir NT), kad paskum nebūtų: "tiesa padarys jus laimingais"... Enšteino pasakyta frazė apie kvailumą be ribų turbūt niekad tokia aktuali nebuvo, kaip informaciniame XXI-ame amžiuje. Neperlenkiant.

      Panaikinti

emo-but-icon

item