Kun. Robertas Urbonavičius. Esantis su mumis
„Vyrai galilėjiečiai, ko stebitės, žiūrėdami į dangų? Kaip matėte jį žengiant į dangų, taip jis sugrįš“, aleliuja. (Mišių intr...
Pirmasis skaitinys pasakoja patį įvykį, kaip Viešpats Jėzus, atsisveikinęs su savo mokiniais, pakyla į Dangų, palikdamas apstulbusius mokinius. Verta atkreipti dėmesį į du čia minimus dalykus: pirma, apaštalams svajojantiems apie žemišką Izraelio karalystę, Jėzus pažada atsiųsti Šventąją Dvasią, kuri juos padarys liudytojais iki žemės pakraščių. Nors apaštalai pažinojo Jėzų, su juo bendravo, tačiau liudyti apie Jį galės tik gavę Šventąją Dvasią – Tėvo ir Sūnaus Dvasią, kuri „išmokys jus visko ir viską primins, ką esu jums pasakęs.“ (Jn 14, 26) Be šios Dvasios neįmanoma būti Jėzaus liudytoju pasaulyje. Bažnyčia kviečia ir mus Sekminių noveną išgyventi kaip nuoširdų prašymų laikotarpį, idant ir mūsų širdys taptų Šventosios Dvasios buveine.
Antra, angelai apaštalus perspėja: nežiopsokit į Dangų, bet eikit į pasaulį skelbti Kristų. Bažnyčia nepateisino ir nepateisina arba vien pamaldaus žvilgsnio į Dangų, užmirštant, kad žemėje turime plėsti Dievo Karalystę, liudijant Kristų savo gyvenimu; arba mąstymo vien apie Žemę, užmirštant, kad čia nepavyks sukurti Rojaus ir mūsų tikroji tėvynė yra Danguje. Gyvendami Dangaus ilgesiu, mes kartu turime prisiimti atsakomybę už savo laikinuosius namus, nes kas patikimas mažiuose dalykuose, tam Viešpats patikės didelius. Bet kur tas Dangus į kurį įžengė Kristus?
Mums, gyvenantiems kosmoso amžiuje, vis sunkiau įsivaizduoti Viešpatį, tarsi raketą pakylančią į orbitą. Kurioje tada planetoje ar galaktikoje Jo Sostas? Tai, ką mes savo religine terminologija vadiname Dangumi, Rojumi, Karalyste, Tėvyne, Uostu, Viešpats Jėzus nusakė kaip Tėvo Namais. Ten, kur yra Triasmenis Dievas, kur yra Jo angelai bei šventieji – ten ir yra Dangus. Kuomet mes mylime Kristaus meile, kuomet atleidžiame vardan Kristaus, kuomet kenčiame vardan Kristaus, kuomet atliekame net mažiausią veiksmą vardan Kristaus – tuomet būkime tikri, Jo Dangus yra mumyse. Viešpats nepaliko mūsų kaip svečias, kuris grįžo į namus, o mes galime grįžti prie savo seno gyvenimo.
Su Kristaus Įžengimu į Dangų viskas tik prasideda, o ne pasibaigia. Tai ne liūdnas atsisveikinimo vakarėlis, bet džiugi šventė, nes Viešpats sėdintis tėvo dešinėje yra kartu ir toliau savo Bažnyčioje, - savo paliktuose sakramentuose.

3 komentarai
Pravartu susipažinti su Žengimo į dangų šventės istorija bei reikšmėmis. Ačiū kunigui!
Kristus, prieš žengdamas į dangų, pažadėjo apaštalams atsiųsti Šv. Dvasią: "Kai ateis Globėjas, kurį jums atsiųsiu nuo Tėvo, Tiesos Dvasia, kuri eina iš Tėvo, Jis toliau liudys apie mane" ; "O nukeliavęs aš Jį [Globėją] jums atsiųsiu (Jn 15,26; 16,7).
Ar negalėtų Kunigas Sekminių pamoksle paaiškinti, kodėl Katalikų Bažnyčia tiki, jog Šv. Dvasia kyla ir iš Tėvo, ir iš Sūnaus, o ortodoksai išpažįsta, kad tik iš Tėvo. Kuo skiriasi Šv. Dvasios kilimas iš Tėvo, ir Sūnaus Jos siuntimas? (Aš atsiųsiu ... Tiesos Dvasią, kuri eina iš Tėvo). Koks yra Sūnaus ir Dvasios santykis? Ar įmanoma Švč. Trejybės santykius taip atpažinti šv. Rašte, kad jie galėtų tapti skilimo priežastimi?
Tai daugiau teologinės plonybės kurios dabar jau yra išspręstos: Rytų Bažnyčios Tėvai Trejybės veikimą nusakė Hierarchijos principu:Tėvas tarsi Karalius o Sūnus ir Dvasia yra Jam pavaldūs. Tėvas siunčia Sūnų į pasaulį ir Tėvas siunčia Dvasią. Tad ir Sūnus ir Dvasia kyla iš Tėvo. Vakarų Bažnyčios Tėvams svarbiau buvo visų asmenų lygumas - veikia Tėvas, veikia Sūnus veikia Dvasia. Tad ir Dvasia kyla iš Tėvo ir Sūnaus. Dabar teologija tai aiškina: Dvasia kyla iš Tėvo per Sūnų. Bet tam yra visas Trinitologijos kursas - tad trumpai sunku atskleisti :) Šventasis Raštas suprantamas tik vienokios ar kitokios Tradicijos šviesoje - dėl to ir kyla nesutarimai.
Dėkui, pamąstysiu:).
Rašyti komentarą