Danske Bank: viliamės padaryti Lietuvos visuomenę pasaulietiškesnę

Atsakydami viešos peticijos, reikalaujančios „Danske Bank“ laikytis Lietuvos įstatymų ir pašalinti iš viešų vietų religinius simbolius nieki...


Atsakydami viešos peticijos, reikalaujančios „Danske Bank“ laikytis Lietuvos įstatymų ir pašalinti iš viešų vietų religinius simbolius niekinančias reklamas, autoriams, banko atstovai pareiškė besiviliantys, kad tokios reklaminės kampanijos padarys mūsų visuomenę „atviresnę“, „tolerantiškesnę“ ir „pasaulietiškesnę“.

2020 m. lapkričio pabaigoje pasirodžiusiose „Danske bank“ reklamose vaizduojama būtybė, turinti filmo „Žvaigždžių karai“ personažo Jodos galvą, tačiau visu likusiu savo įvaizdžiu akivaizdžiai nurodanti į Dievo Gailestingumo paveikslo ir Švenčiausiosios Jėzaus Širdies simboliką – personažo kairė ranka, pridėta prie širdies, iš kurios sklindantys spinduliai nukopijuoti nuo garsiojo Dievo Gailestingumo paveikslo, o iškelta dešinė ranka laimina taip, kaip ikonografijoje vaizduojamas pasaulį laiminantis Jėzus Kristus. Personažo apranga – Vakarų ikonografijoje plačiai vaizduojamas rausvos ir melsvos spalvų Jėzaus apsiaustas. Reklamoje Dievo Gailestingumo spindulių spalvos pakeistos vaivorykštės spinduliais. Pastarieji, kartu su kitais kompoziciniais elementais, nukopijuoti nuo roko grupės „Pink Floyd“ albumo „The Dark Side of the Moon“ viršelio. Šiuolaikinėje kultūroje tokia vaivorykštė, susidedanti iš šešių spalvų, pirmiausia siejama su LGBT judėjimu ir genderizmo ideologija.

Pasipiktinę tokiu nepagarbiu šventų simbolių naudojimu, grupė katalikų inicijavo peticiją, kuria reikalauta „Danske Bank“ laikytis Lietuvos įstatymų ir pašalinti iš viešų vietų katalikus žeidžiančias ir šventus simbolius niekinančias reklamas, taip pat viešai atsiprašyti už šią nederamą provokaciją. Peticijos autoriai taip pat kvietė visus katalikus melstis, siekiant atsiteisti Dievui už tokius viešus įžeidimus. Po peticijos tekstu per dvi savaites pasirašė per 2,3 tūkst. žmonių.

Tačiau bankas reklamos simbolikos sąsajas su katalikiška ikonografija neigė. Gruodžio mėnesį peticijos autoriams siųstoje žinutėje banko Rinkodaros ir komunikacijos padalinio vadovė Akvilė Švolkienė teigė, esą „šventieji ir religija čia niekuo dėti ir su kampanija niekaip nėra susiję“ ir reklama pasipiktinusius katalikus ragino „nesėti neapykantos.“

Atsakydama į priekaištus, kad reklamose nepagarbiai naudojami religiniai simboliai, gruodžio 18 d. A. Švolkienė portalui 15min.lt aiškino, esą kampanijoje iš tiesų naudojama priesaikos simbolika. Tiesa, paprastos interneto vaizdų paieškos pakanka norint įsitikinti, kad reklamos personažo, iš kurio širdies „trykšta“ šešiaspalvė vaivorykštė, laikysena neturi nieko bendra su įprastu priesaikos davimo vaizdavimu, užtat visiškai sutampa su katalikiška Jėzaus ikonografija.

Visgi sausio pradžioje peticijos iniciatoriams išsiųstame atsakyme bankas pakeitė savo poziciją. „Jūsų minimoje reklamoje naudojome įvairių bendrinių vaizdinių elementų koliažą, kurie atspindi išmintį, žinias, drąsą keistis, (technologinę) pažangą, atvirumą bei įvairovę,“ – rašo banko atstovė. Jos teigimu, simbolių interpretacija „labiausiai priklauso nuo individualaus reklamos stebėtojo ir jo pasaulėžiūros“.

Dabar bankas buvo kur kas atviresnis ir dėl nekomercinių reklaminės kampanijos tikslų. „(V)iliamės, kad drąsesnės reklaminės kampanijos po truputį daro mūsų visuomenę atviresne, tolerantiškesne ir pasaulietiškesne,“ – politinius banko siekius vardijo A. Švolkienė.



Susiję

Religija 3329463871028316015
item