Tyrimas palygino santuoką ir gyvenimą kartu nesusituokus

laisvavisuomene.lt Tyrimo centro Pew Research Center JAV atlikto tyrimo duomenimis , šalyje mažėja santuokų, tačiau daugėja porų, ku...


Tyrimo centro Pew Research Center JAV atlikto tyrimo duomenimis, šalyje mažėja santuokų, tačiau daugėja porų, kurios kartu gyvena nesusituokusios. Taip pat nustatyta, kad daugeliui amerikiečių gyvenimas kartu nesusituokus atrodo priimtinas, netgi jei pora ir neketina tuoktis ateityje. Vis dėlto dauguma mato santuokos svarbą visuomenei. Tyrimas taip pat analizuoja suaugusiųjų, kurie yra susituokę, ir suaugusiųjų, kurie gyvena su partneriu, patirtis ir prieina išvados, kad sutuoktiniai išreiškia didesnį pasitenkinimą santykiais ir pasitikėjimą savo partneriu nei tie, kurie gyvena kartu nesusituokę.

Kviečiame susipažinti su pagrindinėmis tyrimo išvadomis:

1. Didesnė dalis suaugusiųjų yra kartu gyvenę nesusituokę nei susituokę. Iš tyrime dalyvavusių 18–44 metų suaugusiųjų kažkuriuo gyvenimo tarpsniu su partneriu gyveno 59 proc. apklaustųjų, o susituokę buvo 50 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu 2002 metais 54 proc. šios amžiaus grupės suaugusiųjų gyveno kartu nesusituokę, o 60 proc. kažkuriuo gyvenimo tarpsniu buvo susituokę.

2. Daugumos amerikiečių (69 proc.) nuomone, gyvenimas kartu nesusituokus yra priimtinas net ir tuo atveju, jei pora neketina tuoktis. Dar 16 proc. mano, kad gyvenimas kartu yra priimtinas, jeigu pora ketina tuoktis, o 14 proc. apklaustųjų atrodo, kad nesusituokę asmenys neturėtų gyventi kartu.Jaunesni suaugusieji labiau nei vyresni yra linkę manyti, kad nesusituokusioms poroms yra priimtina gyventi kartu.

Nors daugelis amerikiečių pritaria gyvenimui kartu nesusituokus, daugybė jų mato socialinius santuokos privalumus. 53 proc. amerikiečių teigia, kad visuomenei išeina į naudą, jeigu ilgai kartu likti norinčios poros galiausiai susituokia, tuo tarpu 46 proc. mano, kad visuomenei seksis taip pat gerai, jei tokios poros nesituoks.

3. Sutuoktiniai yra labiau patenkinti santykiais ir labiau pasitiki savo partneriu nei tie, kurie kartu gyvena nesusituokę. Sutuoktiniai dažniau nei sugyventiniai sako, kad santykiai klostosi labai gerai (58 proc. palyginti su 41 proc.). Jie taip pat yra labiau patenkinti konkrečiais santykių aspektais, įskaitant tai, kaip yra pasiskirstoma namų ūkio darbais, kaip partneris derina darbą ir asmeninį gyvenimą, kaip jiems sekasi bendrauti tarpusavyje, kaip jų partneris žiūri į tėvystę ar motinystę (tarp tų apklaustųjų, kurių namuose gyvena jaunesni nei 18 metų vaikai).

Kalbant apie lytinį gyvenimą, panaši dalis (maždaug trečdalis) sutuoktinių ir kartu nesusituokusių gyvenančių porų yra labai patenkintos.

Sutuoktiniai labiau nei sugyventiniai linkę sakyti, kad labai pasitiki savo partneriu, kad šis bus ištikimas, elgsis jų labui, sakys tiesą ir atsakingai tvarkys pinigus.

4. Daugelis sugyventinių mano, kad gyvenimas kartu yra žingsnis santuokos link. Maždaug du trečdaliai (66 proc.) sutuoktinių, kurie kartu su savo partneriu gyveno ir prieš santuoką (ir kurie apsigyvenant kartu nebuvo susižadėję), sako, kad gyvenimą kartu traktuoja kaip žingsnį link santuokos. Palyginimui, taip pat mano 44 proc. kartu gyvenančių nesusituokusių suaugusiųjų.

Amerikiečių paklausus, koks yra gyvenimo kartu nesusituokus poveikis santuokai, maždaug pusė (48 proc.) sakė, kad palyginus su tomis poromis, kurios kartu prieš santuoką negyvena, poros, kurios pirmiausiai gyvena kartu, turi geresnes galimybes sėkmingai santuokai. 13 proc. apklaustųjų teigė priešingai, o 38 proc. manė, kad gyvenimas kartu iki santuokos pačiai santuokai neturi jokios įtakos. Jaunesni suaugusieji ypač linkę manyti, kad gyvenimas kartu yra kelias į sėkmingą santuoką.

5. Maždaug keturi iš dešimties sugyventinių finansus (38 proc.) ir patogumą (37 proc.) nurodė kaip pagrindines priežastis, dėl kurių jie persikėlė gyventi kartu. Palyginimui, tik 13 proc. sutuoktinių finansus ir 10 proc. patogumą nurodė kaip pagrindines priežastis susituokti.

Meilė ir draugystė nurodytos pagrindinėmis tiek santuokos, tiek gyvenimo kartu nesusituokus priežastimis.

Kartu su partneriu gyvenančios moterys dažniau nei vyrai teigė, kad meilė ir noras kada nors susilaukti vaikų buvo pagrindinės apsigyvenimo kartu priežastys. Pavyzdžiui, meilę pagrindine apsigyvenimo kartu priežastimi nurodė 80 proc. moterų ir 63 proc. vyrų. Šiuo aspektu tarp sutuoktinių lyčių skirtumų nėra.

6. Daugelis nesusižadėjusių sugyventinių, norinčių kada nors susituokti, finansus nurodo kaip priežastį, kodėl jie nėra susižadėję ar susituokę. Maždaug trys iš dešimties sugyventinių, kurie nėra susižadėję, bet sako, kad kada nors norėtų susituokti, partnerio (29 proc.) arba savo (27 proc.) finansinio pasirengimo stoką nurodo kaip pagrindinę priežastį, kodėl jie nėra susižadėję ar susituokę.

Maždaug 44 proc. apklaustųjų teigia, kad nepakankami pasiekimai darbe ar karjeroje yra bent jau antraeilė priežastis, kodėl jie nėra susižadėję ar susituokę.

Sugyventiniai, kurie nėra susižadėję, bet kada nors norėtų susituokti, kaip pagrindinę priežastį, kodėl dar nėra to padarę, dažniau nurodo savo partnerio (26 proc.), o ne savo (14 proc.) nepasirengimą šiam žingsnį.

7. Dauguma amerikiečių pasisako už tai, kad nesusituokusioms poroms būtų suteiktos tokios pačios teisinės teisės kaip sutuoktiniams. Maždaug du trečdaliai suaugusiųjų teigia, kad sutiktų, jog nesusituokusioms poroms, kurios sudarytų teisinius susitarimus, kalbant apie draudimą, paveldėjimą ir mokestines privilegijas būtų suteiktos tokios pačios teisės kaip sutuoktiniams. 34 proc. apklaustųjų tam prieštarauja.

Demokratai ir Demokratų partijai palankūs apklaustieji kur kas labiau nei respublikonai ir respublikonų šalininkai linkę pritarti tokio pobūdžio teisiniams susitarimams tarp nesusituokusių porų. Partiniai skirtumai taip pat pastebimi požiūryje į gyvenimo kartu nesusituokus priimtinumą, santuokos naudą visuomenei, gyvenimo kartu nesusituokus įtaką santuokai bei klausimą, ar sutuoktiniai ir kartu gyvenančios nesusituokusios poros gali vienodai gerai auginti vaikus.


Susiję

Šeimos politika 6290562196021752790

Rašyti komentarą

  1. Anonimiškas2019-12-06 18:22

    Toks dalykas gali vesti į didesnį chaosą, net į bordėlį.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Žodis "santuoka" kilęs nuo žodžio "santaka", kai du susilieja į vieną - į šeimą. Pagal tokią formą, šis žodis talpina savyje trečiąjį - išorinį - subjektą. Tai visuomenė, prieš kurią priimami įsipareigojimai būti ištikimais, deramai auklėti vaikus. Iš savo pusės, visuomenė per savo savivaldos institucijas įsipareigoja susituokusias šeimas remti, suteikia joms būtinas teises... Visi, kurie suvokia santuokos prasmę ir norėtų paramos iš valstybės, laisvai gali susituokti, tuo prisiimdami sau ir atitinkamas pareigas. Be to, kokiu pagrindu valstybė galėtų ar turėtų remti tiesiog dėl pasismaginimo susimetusiems skudurus į krūvą, bet nenorinčius niekaip įsipareigoti prieš visuomenę?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Na, va - kol nepasisuka kalba į "trigerines" temas, "ale" gali visai adekvačiai mąstyti. Tai nėra vien "ale" būdingas reiškinys - aš jį nekart pastebėjau ir pavadinau 'vieno klausimo šyza". :)
      Išties, kaip ir nėra kaip paprieštarauti išsakytoms mintims, tik gal reiktų patikslinti, kad santuoka yra trišalis sutuoktinių sandoris ne šiaip su visuomene, bet su VALSTYBE. Būtent valstybė oficialiai patvirtina sutuoktinių įsipareigojimus vienas kitam ir registruoja santuoką. Ir būtent tų įsipareigojimų baimė vis labiau infantilėjantiems individams yra pagrindinis nuo santuokos atbaidantis veiksnys, kad ir ką jie ten postringautų. Juokingiausia, kad labiausiai nuo to nukenčia "didžiai savarankiškos" mergelės, kurių "savarankiškumo" rezultatas tas, kad vyrai iš jų gauna viską, ko nori, mainais neprisiimdami jokių oficialių įsipareigojimų jų atžvilgiu. Anksčiau žmonės būtų pasakę, kad jos yra kvailos vištos, ir tiek - bet dabar juk tai būtų "neprogresyvu". :)
      O šiaip, santuokos "devalvacija" yra vienas iš pagrindinių neokomuniagų, užsimojusių "pasaulį seną išardyti" (t.y. sugriauti visuomenę), tikslų - tam tarnauja tiek visokių "seksmažumū" "santuokų" įteisinimas, tiek sanguliavimo teisinis prilyginimas santuokai.

      Panaikinti
    2. P.S. Neokomuniagos, tiesą sakant, tiesiog nuosekliai tęsia komuniagų "tradiciją", nes "komunistų manifeste" santuoka buvo vienareikšmiškai smerkiama kaip "buržuazinė veidmainystė". Bolševikai tą manifestą bandė įgyvendinti praktikoje, sukėlė nesantuokinių vaikų ir LPL epidemiją, paskui "persigalvojo", bet santuoką vis tiek "modifikavo", paversdami "susirašymu" (ir tokiu pat paprastu "išsirašymu"). Beje, ir iki šiol Rusija skyrybų dažniu pirmauja - "tradicijos" nemiršta, tskant: http://worldpopulationreview.com/countries/divorce-rates-by-country/

      Panaikinti
    3. Pikc, kad mūsų trigeriai skirtingose būsenose, tai faktas. Bet toks faktas dar nereiškia, kad tamstos būsena turi prasmę, o manoji - ne.
      Štai, neaišku kuo remdamasis rašai: "Neokomuniagos, tiesą sakant, tiesiog nuosekliai tęsia komuniagų "tradiciją", nes "komunistų manifeste" santuoka buvo vienareikšmiškai smerkiama kaip "buržuazinė veidmainystė"."

      - Bet juk KP manifeste parašyta visiškai atvirkščiai. Marksizmo pagrindinis klausumas yra NUOSAVYBĖS klausimas, sureguliavus kurį, ir žmonų bendrumo klausimas praranda prasmę, nes Juk tik buržujui VAIDENASI, kad jei gamybos priemonės bus suvisuomenintos, tai ir žmonas toks pat likimas turės ištikti. Tačiau "panaikinus dabartinius(kapitalistinius) gamybinius santykius, dings ir iš jų kyląs žmonų bendrumas, t. y., oficialioji ir neoficialioji prostitucija".
      Žvelkime atidžiai ir nuosekliai.

      Citatos iš KP manifesto:

      "Proletariatas panaudos savo politini viešpatavimą visam kapitalui iš buržuazijos palaipsniui išplėšti, visiems gamybos Įrankiams centralizuoti valstybės, t.y Suorganizuoto kaip viešpataujančioji klasė proletariato, rankose ir kiek galima greičiau gamybiniu jėgų sumai padidinti.
      .... priemonės, žinoma, įvairiose šalyse bus įvairios. Tačiau pažangiausiose šalyse beveik visur galės būti pritaikytos šios priemonės:
      1. Žemės nuosavybės eksproprijavimas ir žemės rentos sunaudojimas valstybės išlaidoms padengti
      2.Dideli progresyviniai mokesčiai.
      3.Paveldėjimo teisės panaikinimas.
      4.Visų emigrantų ir maištininkų turto konfiskavime
      5. Kredito centralizavimas valstybės rankose per nacionalini banką su valstybiniu kapitalu ir išimtiniu monopoliu.
      6. Viso transporto centralizavimas valstybės rankose.
      7.Valstybinių fabrikų, gamybos įrankių skaičiaus padidinimas dirvonų įsisavinimas ir žemės pagerinimas pagal bendrą planą.
      8. Visiems lygi darbo prievolė, pramoninių armijų steigimas, ypač žemdirbystės reikalams.
      9. Žemdirbystės ir pramonės sujungimas, panaudojimas priemonių skirtumui tarp miesto ir kaimo palaipsniui pašalinti.
      10. Visuomeninis ir nemokamas visų vaiku auklėjimas. Panaikinimas vaikų darbas fabrikuose...
      ...
      Senąją buržuazinę visuomenę su jos klasėmis ir klasių priešingumais pakeičia asociacija, kurioje laisvas kiekvieno vystymasis yra laisvo visų vystymosi sąlyga.
      ...
      Žodžiu, komunistai visur remia Kiekvieną revoliucinį judėjimą, nukreiptą prieš esamą visuomeninę ir politinę santvarką.
      Visuose šiuose judėjimuose jie į pirmą vietą iškelia nuosavybės klausimą, kaip pagrindinį judėjimo klausimą, nepriklausomai nuo to, ar jis yra įgavęs daugiau ar mažiau išsivysčiusį pavidalą.
      ...

      Bet jūs, komunistai, norite įvesti žmonų bendrumą,— šaukia mums choru visa buržuazija.
      Buržua laiko savo žmoną paprastu gamybos įrankiu. Jis girdi, kad gamybos įrankius manoma padaryti bendrai naudojamus, ir, žinoma, negali negalvoti, kad ir moteris turės ištikti toks pat likimas.
      Jam nė į galvą neateina, kad čia kalbama kaip tik apie panaikinimą tokios moterų padėties, kada jos tėra tik paprastas gamybos įrankis.
      Beje, nieko nėra juokingesnio, kaip mūsų buržua didžiai moralus pasibaisėjimas tariamuoju oficialiu komunistų žmonų bendrumu.
      ...
      Mūsų buržua, nesitenkindami tuo, kad jų žinioje yra jų darbininkų žmonos ir dukterys, nekalbant jau apie oficialiąją prostituciją, jaučia ypatingai didelį malonumą, vieni iš kitų viliodami žmonas.
      Buržuazinė santuoka iš tikrųjų yra žmonų bendrumas. Komunistams galima būtų prikišti nebent tai, kad veidmainiškai paslėpta žmonų bendrumą jie nori pakeisti oficialiu, atviru žmonų bendrumu. Bet juk savaime suprantama, kad, panaikinus dabartinius gamybinius santykius, dings ir iš jų kyląs žmonų bendrumas, t. y oficialioji ir neoficialioji prostitucija. "

      Panaikinti
  3. P.S.:
    - Nėra čia tikslo net kvapo panaikinti šeimas, ar žmonas padaryti bendrai naudojamais įrankiais. Viskas atvirkščiai. Likimo ironija, kad buržua kaltinimus komunistams, neišprusę proletarai/bolševikai priėmė kaip savo, neva, komunistų tikslą.
    Būkim kad ir biedni(?), bet teisingi. Juk Manifeste kalbama apie būtinybę išspręsti ir moterų nelygiateisiškumo problemą.

    Tamsta Pikc, remianės faktais, kaip buvo su tuo marksizmu praktiškai Rusijoje ir ne tik joje. - Buvo, bet kodėl Jums klausimas, kodėl taip buvo, - yra tabu? Lyg tai burtininkui pamojus lazdele, ėmė išnyko tie, kurie pačioj pradžioj kaltino komunistus ketinimu visą pasaulį paversti bardeliu... Na taip, jie gi angeliukai, kai tik "marksistai" bolševikai, neva, nei iš šio, nei iš to ėmė siautėti, tai šitie suglaudė sparnelius ir tik šventas giesmes giedojo - jokio pasipriešinimo nevykdė, jokių provokacijų nedarė...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Autorius pašalino šį komentarą.

      Panaikinti
    2. Beprasniška aiškinti nenorinčiam girdėtį tiesos. Todėl rašau dėl kitų, kam svarbu suvokti proceso esmę, o ne teisti.
      Na, ne neapykanta yra patriotiškumo pagrindas, o meilė. Dievagojasi čia bedievis Pikc, taškosi neapykanta, kad neva atrėplioję "visi vienodai nupušę raudonieji PATRIOTIŠKAME (ir dar KATALIKIŠKAME) puslapyje" jam trukdo reikštis. Vaizduojasi šis senas vaikas, kad dar truputi pasistengus, puls visi niekingi nupušėliai vatnikai ir nusileks "didvyriškų" kovų su tais niekadėjais iškankintam Pikc'iui kažinkokiam.
      Ir jei šiam puslapiui dėmesį skiria Jo Ekscelencija kardinolas Sigitas Tamkevičius, tas dar nereiškia, kad be jo ( o ir be kitų dvasininkų) straipsnių šis puslapis pilnai atitinka Katalikišką Dvasią. Parašyta: Mk 2.17 Tai išgirdęs, Jėzus atsiliepė: “Ne sveikiesiems reikia gydytojo, bet ligoniams! Aš atėjau šaukti ne teisiųjų, bet nusidėjėlių atgailai”. Žr.: kard. Sigitas Tamkevičius. Misija - taisyti Viešpačiui kelią.

      Panaikinti
  4. Galimi du atvejai.
    Pirmas - visiškai aklai tiki, neva, savo (iš tiesų - iš šalies primesta) nuostata, jog net negali pažiūrėti į tai, ką pateikiau, kur aiškiai išdėstyta priešinga idėja, nei ta, kuria tamsta tiki.
    Antras - puikiai žinai, kad taip ir yra, bet jautiesi išskirtinio klano nariu, kuriam dzin, kaip ten yra iš tikrųjų.
    Ir jei pirmuoju atveju galima suprasti/pateisinti tamstos aklumą, tai antruoju atveju verdiktas -"esi kaltas, nes žinai".
    Trečio varianto būti negali.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Atsakymai
    1. Pikčiau, tu nesuprasi, kodėl "nesiskaito". Juk tiki fanatiškai, kad dėl viso to kaltos kažkokios tai ideologijos ar tamsios masės. Na, ne ideologijos kaltos, o suinteresuoti asmenys, kurie pagal ideologijas, ar be jokių ideologijų, nukreipia tamsias mases tam tikra linkme. Pačios masės negali vieningai/organizuotai veikti pagal jokią ideologiją, nes plačioms masėms išjudinti reikalingi kosminių mastų resursai.

      Išaiškinti visko vienu komentaru čia, nėra galimybės. Todėl duosiu nuorodą pasiskaitimui, kur žmogus pateikia viziją, kaip yra tikrovėje. Žinoma, ne su visom detalėm galima sutikti, bet esmėje teisingai paaiškinta, kieno valia kyla revoliucijos ir karai:
      https://www.facebook.com/groups/270238621543/permalink/10156673218861544/

      Panaikinti
  6. Daugumos žmonių problema, kad jie mato tik kūną ir sielą.. Žmogus turi tris kūnus: fizinį, dvasinį ir emocinį. Emocinis kūnas yra žmogaus smegenyse, limbinėje sistemoje, dar vadinamose emocinėse smegenyse. Emocinis kūnas yra labai susijęs su pasąmone. Pasąmonė yra mūsų prisiminimų-patirčių kapinės. Jose slypi mūsų psichologinės traumos. Tarkim, jeigu tėvai vieną vaiką palieką automobilyje ilgesniam laikui, pas vaiką atsiranda baimė, kur tie tėvai dingo, kodėl taip ilgai neateina. Kas toliau su manim bus, gal mane paliko. Kitaip tariant šlykštus jausmas. Jeigu žmogus lieka vienas/vienišas, jis išgyvena tą patį jausmą tik dar stipriau, kadangi jau yra gavęs traumą (emocinę žaizdą), o ant tos traumos dar kartą minama su koja. Skauda. Dėl to ir ieskomasi partnerių, kad nebūtų to neigiamo jausmo. Na dar pridėkim istorijas, kai tėvai papasakoja vaikams, kad gyveno vienas žmogus, jam pasidarė bloga, pradėjo mirti, jam niekas nepadėjo... Ir pas žmogų užsifiksuoja pasąmonėje, kad vienatvė veda į mirtį... Todėl daugumai reikia žmonių reikia KOKYBIŠKOS psichoterapinės pagalbos už normalią kainą, kad susitvarkytų bėdas. O religija yra religija, ji negydo psichologinių problemų, nebent šiek tiek palengvina.

    AtsakytiPanaikinti

emo-but-icon

NAUJAUSI

Komentarai

PRISIJUNKITE

SEKITE MUS FACEBOOK

Naujienų prenumerata

item