Rūta Vanagaitė viešai tvirtina, kad Adolfo Ramanausko-Vanago niekas nekankino, jis esą pats susižalojo. Labai kontroversiškas, švelnia...
Rūta Vanagaitė viešai tvirtina, kad Adolfo Ramanausko-Vanago niekas nekankino, jis esą pats susižalojo. Labai kontroversiškas, švelniai tariant, pareiškimas, net jeigu žiūrėtume į tai kaip į bandymą išplauti KGB tardytojų mundurą, - mat jau po pirmųjų partizanų vado tardymų surašyta KGB kalėjimo gydytojų (?) pažyma liudija apie tokį košmariškų sužalojimų pobūdį, kokių joks žmogus pats sau padaryti neįstengtų - be visa ko kito ten minima, kad kaliniui buvo išdurta ar beveik išdurta akis, neseniai - pašalintos sėklidės. Antikoje gyvavo legenda, kad filosofo Parmenido mokinys Zenonas, nusikando liežuvį, kad neišduotų savo sąjungininkų tironui. Ar savo ruožtu R.Vanagaitė nenorėjo kartais pasakyti, kad suimtas partizanų didvyris pats nusikankino protesto ženklan arba norėdamas parodyti sovietinio rėžimo siurrealistinį pobūdį nusiplėšė sau sėklides?
Atleiskite man, skaitytojau, už tokią cinišką pradžią, šiurkščius žodžius, kurie vis tik jokiu būdu neįžeidžia Adolfo Ramanausko-Vanago atminimo, dabar sėdinčio didžiausios garbės soste dangaus menėse. Tik taip, be užuolankų, kalbant, kaip atrodo, galima pabandyti nepasiklysti miglose, kurias pučia mums į akis R. Vanagaitė, pasakodama apie savo tarnavimą tiesai arba naujais pareiškimais skelbdama, kad vėl ne taip buvo suprasta. Iš tiesų visi čia viską gerai supranta, didelės paslapties nėra. Nesunku mums įsivaizduoti ir tai, kad partizanų vado sužalojimai byloja ne tik apie budelių paskatas klaikių kankinimų būdu išgauti paslaptis, bet dar labiau apie tų pašlemėkų norą pažeminti didvyrį. Tiesą sakant, mes žinome ir tai, su kuo turime reikalą, atpažįstame jų braižą, kai budelių idėjinio palikimo sergėtojai bando apdergti didvyrio kapą, išniekinti mirusiojo atminimą.
Kur tik užtinkami liguistai žiaurių kankinimų pėdsakai, galima spėti, kad anksčiau ant vėliau išlys sadisto Nachmano Dušanskio šešėlis, pasimatys šio budelio povyza, tačiau partizanų generolo Adolfo Ramanausko-Vanago nukankinimo aplinkybės jau leidžia šį nesveikai užsiangažavusį budelį pavadinti tiesiog žmonių mėsininku, atmata. Lyginant su šiuo gyvuliu net esesininkai atrodo tik sentimentalūs Heinės poezijos tomelių mėgėjai. Tačiau kur tik mūsų laikais iškyla N.Dušanskio reputacijos klausimas, anksčiau ar vėliau išdyksta Efraimo Zuroffo figūra ir pradedamas drumsti vanduo. Žiūrint šiuo rakursu mūsų laikų herojus Efreimas Zuroffas vis labiau tampa panašus į pragaro pasiuntinį, kuris stengiasi išvalyti kruvinus KGB nusikaltimų pėdsakus ir kaltę perkelti ant aukos.
Kažin ar nepervertiname R.Vanagaitės, pavadindami ją informacinio karo prieš Lietuvą centrine figūra. Greičiau viskas yra paprasčiau, šiai veikėjai kartas nuo karto reikalingas bjaurus skandalas, taip bandant išreklamuoti naujai pasirodančią ir niekam nereikalingą savo knygpalaikę. Tačiau kaip ir narkomano atveju, skandalo dozes kaskart reikia didinti, jeigu norima atkreipti žmonių dėmesį. Tikriausiai R.Vanagaitė visai neblogai supranta kieno pusėje ji žaidžia, tačiau jai tai, kaip atrodo, visiškas pohik. Tačiau smulkmeniškas ir patologiškai pedantiškas E.Zuroffas, jau ir viešojoje erdvėje vis dažniau siejamas su Rusijos slaptosiomis tarnybomis, kaip atrodo, tiksliai žino, ko nori, nepasiklysdamas tarp pusių, tokių madam kaip R.Vanagaitė tuščiaviduriškumą panaudodamas intrigoms prieš Lietuvą. Labiausiai žemina tai, kad mūsų valdžia šį holivudiškai „nacių medžiotoju“ pasivadinusį žmogelį bando traktuoti kaip rimtą ir tarptautiniu mastu įtakingą veikėją, kuriam, nori to ar nenori, reikia rodyti pagarbą ( kvailiai ir bailiai mato pasaulį iškreiptai). Savo ruožtu tautiečiai palieka Lietuvą ne tik dėl to, kad ieško geresnio uždarbio ar pagarbesnio požiūrio į žmogų, bet, regis, dar ir dėl to, jog nenori būti liudininkais to nešvankaus veiksmo, kai tėvynę dergia, ant visos tautos tuštinasi visi, kas netingi, o ypač N. Dušanskio idėjiniai palikuonys. Tokia apdergta tėvynė praranda traukos jėgą.
Tegu nepuoselėja jokių vilčių oponentai, šių eilučių autorius nėra apsėstas antisemitinio sentimento. Labai atvirai sakau, kad žydų tauta, mano kukliu vertinimu, yra protingų ir labai talentingų žmonių tauta. Dar daugiau, - žydai yra Osipo Mandelštamo tauta. Tačiau jeigu šiandieninis Izraelis E.Zuroffą laiko valstybės įgaliotu, oficialiu asmeniu pasaulyje, būsiu linkę sakyti, kad Izraelio valstybė šiandien renkasi ne O.Mandelštamo, o N.Dušanskio pusę.
10 komentarų
aistringa poezija su metaforomis apie Zuroffo priklausomybę rusų specialiosioms tarnyboms
Ir kur čia tamstą tą "poeziją" įžvelgiate? O kad rusišką/bolševikinį "naratyvą" skleidžiantys zūhofas su savo draugeliu cazzo (ar kaip jį ten) susiję su kremline "mir bez nacyzma" - jokia naujiena.
Jei Lietuva galėjo uždrausti įvažiuoti kažkuriems propagandiniams Kremliaus "žurnalistams", tai kodėl to nepadaryti visos su FSB susijusios gaujos "Pasaulis be nacizmo" nariams, reiškia ir Kacui su Zurofu.
Būtų teisingas sprendimas. Aišku, tam tikros grupės (pvz. https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/europos-zydu-kongresas-smerkia-ispuolius-pries-r-vanagaite-ir-sprendima-isimti-is-prekybos-jos-knygas.d?id=76225617#cxrecs_s) paleistų gerklę apie "pribaltus-fošystus", bet jie ar taip, ar taip rėkauja, tad niekas nepasikeistų, galima nekreipti dėmesio. :)
Visiškai nenustebčiau jei paaiškėtų, kad jis- dvigubas agentas.
Čia man vienam atrodo, kad žydų žudymo klausimas užima gerokai per daug Lietuvos viešojo diskurso šiandien?
Žydai šen, žydai ten. Žydas Dušanskis, žydas Zurofas, ir visi prieš mūsų partizanus nusitaikę. Kur pasisuksi - vien žydai. Ir visi kaip susitarę niekina Lietuvą. Asmeniškai, dėjau du skersus, o dėl trečio dar bičiuliui paskambinsiu.
Užkniso jau. Eikit lauk iš mūsų diskurso, po velniais. Turim rimtesnių problemų Lietuvoje, nei seniai iššautas kulipkas skaičiuoti. Karo moralė sveiku protu nesuvokiama. Geriau užmiršti ir gyventi atvertus naują istorijos puslapį.
O kad jau taip šiandien visi linkę po praeitį kapstytis, tai gal pakalbėkim apie tai, kad komunistų okupantų tarpe irgi daug žydų buvo? Ir ne šiaip kareivukai, o vyrai įtakinguose postuose. Dar, žiūrėk tu man, paaiškės, kad gal turėjom visai neblogų priežasčių savo anti-semitiniams sentimentams tuo metu.
Cit.: "Geriau užmiršti ir gyventi atvertus naują istorijos puslapį."
Ne, užmiršti neturime teisės, nes jei užmiršime, naujo istorijos puslapio tikrai nepavyks atversti. Atleisti - taip, susitaikyti - taip, gyventi, atvertus naują istorijos puslapį, - taip, bet tai nereiškia užmiršti.
O bėda yra ta, kad Rusijos spec.tarnybos dabar kariauja informacinį karą ir mėto mums iš visur įvairius dezinformacijos kiekius, žiūrėdamos, kaip mes su ta jų mėtoma dezinformacija susidorosime.
Grįžtu prie to paties, t.y. prie klausimo apie "Rusijos krikščioniškąjį dvasingumą" (po A. Martinkaus straipsniu apie "gęstantį Lietuvos spindulį"). Ten koks pora anonimiškų nesuprato, kur šuo pakastas. 1911 m. (!) arkiv. Nikonas Roždestvenskis rašė:
"Иудеи, прикрываясь заманчивым для недалеких людей словом "свобода", захватили в свои цепкие руки печатное слово, захватили, говоря коммерческим языком, газетный рынок, поставили нас в невозможность противостоять им, и вот мы - в плену у них: чем хотят, тем нас и питают, особенно во время наших путешествий: точь-в-точь как содержатели буфетов: или ешь скоромное, или голодай в дороге. И это называется у нас свободою печатного слова! О, конечно, свобода - свобода злу, свобода отравлять русских людей, свобода издеваться над нами, над всем, что для нас дорого и священно! Но, гг. власть имущие: ведь это плен, худший плена японского, немецкого, какого угодно, это плен жидовский: ужели это не видно вам?.. Или погибни Русь, лишь бы был неприкосновенен принцип свободы печати, свободы слова и т.д.?" (plačiau http://3rm.info/publications/12514-arxiepiskop-nikon-rozhdestvenskij-o-tom-kak-iudei.html).
Palyginkite dar A. Lebionkos mintis apie tai, kad Lietuvoje 2019-uosius ketinama paskelbti "Žydų metais". "O kodėl ne visus 500 metų?" - klausia Lebionka. (Žr. http://lebionka.blogspot.lt/2017/11/kodel-tik-vieni-2019-tieji-zydu-metai.html).
Ar dabar supratote, kodėl "žodžiai skiriasi nuo darbų"? Aš kalbėjau apie tuos rusus, kurie DAR tebėra išlaikę savo tapatybę. Sutinku, kad jų dauguma yra nupuolę, sugniuždyti, ėdami to paties neoliberalizmo, kuris baigia sugraužti ir Vakarus.
Tą patį šlykštų metodą - niekinti ir naikinti tautas - vartoja ir Vanagaitė (iš esmės piktavališkas įrankis "išrinktųjų" rankose).
Tai gi Čiuldė į šį klausimą atsakė jau ir labai taikliai... .
Gal mintelės autorius ir teisingai save apibūdino(velnio advokatas),nes mankurtizmo skatinimas nepriskiriamas kilnių tikslų kategorijai.
Rašyti komentarą