VU TSPMI alumnai sukritikavo politizuotą studentų skundą prieš profesorių Radžvilą (papildyta R. Vilpišausko atsakymu)

propatria.lt nuotrauka  Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute (VU TSPMI) Europos studijų programos ...

propatria.lt nuotrauka 
Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute (VU TSPMI) Europos studijų programos magistrantams pateikus prašymą administracijai priimtas sprendimas šioje programoje profesoriaus Vytauto Radžvilo dėstomą kursą „Europos idėja: tapatumai ir reprezentacijos“ iš privalomojo padaryti pasirenkamu. V. Radžvilo teigimu, raštas buvo politiškai motyvuotas, o jo patenkinimas reiškia politinį susidorojimą dėl jo politinių pažiūrų. Pati instituto administracija, komentuodama savo sprendimą, patvirtino, kad jis priimtas atsižvelgiant į studentų prašymą. Tačiau su prašymu susipažinę 22 buvę ir esami VU TSPMI studentai, lankę Europos idėjos kursą, instituto direktoriui šiandien įteikė alternatyvų prašymą, kuriame paneigia profesoriui mestus kaltinimus ir teigia, jog nėra pagrindo keisti kurso statusą.  

„Prašymas, kuriuo rėmėsi administracija, teigė, kad profesoriaus Radžvilo kursas yra nesusijęs su Europos studijomis, dėstomas labai plačiomis temomis, o dėstytojo „euroskeptiškos pažiūros“ ir „subjektyvus požiūris“ esą iškreipia supratimą apie Europos Sąjungą ir neleidžia susipažinti su esamu platesniu akademiniu diskursu. Motyvuojant šiais keturiais argumentais prašyta kursą pakeisti iš privalomojo į pasirenkamą. Kaip vėliau komentavo jo iniciatorė, „kad jį galėtų lankyti tie, kam priimtinos profesoriaus pažiūros“. Visi lankėme šį profesoriaus kursą ir esame įsitikinę, kad visi paminėti argumentai neatitinka tikrovės, todėl nepagrįstas yra ir jais paremtas prašymas keisti esamą privalomo kurso statusą“, - teigia prašymą pasirašęs VU TSPMI alumnas Isandrijus Linkus.  

Buvę kurso studentai savo rašte teigia, kad Filosofijos istorija yra reikalinga suprasti dabartinę Europą ir Europos Sąjungą, jas formavusias idėjas, o „Europos idėja: tapatumai ir reprezentacijos“ yra iš esmės vienintelis filosofinis kursas Europos studijų magistro programoje. Įvardintos minėto kurso temos yra plačios, kadangi apima filosofinius, kultūrinius, politinius ir ekonominius aspektus, kurie visi yra būtini, norint suprasti, kodėl pasiekta būtent tokia Europos Sąjungos raidos būklė. Jų teigimu, dėstytojo „euroskeptiškos pažiūros” netrukdo su juo diskutuoti, klausti klausimų ar jam nepritarti, jei tai yra daroma argumentuotai. Kurso programoje numatyta literatūra nėra vienpusiška, priešingai, joje gausu įvairių laikotarpių, pasaulėžiūrų ir požiūrio į Europos Sąjungą autorių, kas užtikrina galimybę susipažinti su įvairiais akademiniais diskursais ir perspektyvomis. 

„Dėl šių priežasčių manome, kad prof. V. Radžvilo dėstomam kursui „Europos idėja: tapatumai ir reprezentacijos” studentų pareikšta kritika ir ja paremtas prašymas padaryti kursą pasirenkamuoju yra visiškai nepagrįsti, todėl šis kursas turi likti privalomuoju dalyku VU TSPMI Europos studijų magistro programoje“, - apibendrinamas buvusių kurso studentų prašymas. 

„Keista skaityti VU TSPMI administracijos komentarus, kad jų sprendimo kritikai neva politizuoja studijų procesą. Studijų procesą politizuoja jau pats pirmasis studentų prašymas. Jame aiškiai teigiama, kad dėstytojas turi neteisingas „euroskeptiškas pažiūras“, kurios iškreipia supratimą apie Europos Sąjungą. Jeigu iškreipia, vadinasi yra kažkoks teisingas požiūris – kitoks nei profesoriaus. Toks skundas dėl dėstytojo pažiūrų ir manymas, kad yra viena tiesa, kuri turėtų būti dėstoma universitete, jau savaime yra studijų politizavimas. Tačiau administracija dėl to nesipiktino, priėmė prašymą ir net į jį atsižvelgė. Kadangi tai nėra pirmas kartas, kai skundžiamasi dėstytojo „neteisingomis“ pažiūromis, apie politizavimą galėtų kalbėti nebent profesorius Radžvilas“, - kritiškai situaciją vertino I. Linkus. 


* - Šarūnas Rinkevičius parašą atsiėmė

***

Į buvusių studentų raštą VU TSPMI direktorius prof. Ramūnas Vilpišauskas atsakė:

Dėkui už nuomonę. Perduosiu šį raštą Europos studijų programos komitetui. 

Beje, jei yra nerimaujančių dėl priimto sprendimo, tai galiu plačiau tai pakomentuoti. Suprantu, kad kartais žmonės taip įsijaučia į idėjines kovas, kad suasmenina jas ar imasi referencijų į praeitį ar kitus nesusijusius su svarstomais klausimais dalykus. Tokių atvejų esu matęs ir JAV bei kitų šalių universitetuose, tik referuojama tada ne į sovietinę praeitį, o į rasizmą, kolonializmą ar perdėtą politinį korektiškumą, priklausomai nuo šalies praeities, konteksto ir konkrečių žmonių.

Bet jei vertintume ne retorines priemones, o faktus, tai aš sprendimą dėl Jūsų minimo kurso dėstymo matau kaip įprastą studijų kokybės valdymo sprendimą, reaguojant į studentų vertinimus. Šis kursas praėjusias mokslo metais iš pasirenkamo buvo padarytas privalomu Europos studijų magistro programos studentams. Pasibaigus semestrui absoliuti dauguma jų kreipėsi dėl kurso kokybės, tas kreipimasis buvo apsvarstytas studijų programos komitete dalyvaujant ir studentų atstovei, ir dėstytojui. Įvertinus išsakytus argumentus buvo nuspręsta kursą iš privalomo vėl padaryti pasirenkamu. Beje, nemanau, kad galimybė šį kursą siūlyti visų institute esančių šešių magistro programos studentams vietoje jo privalomo dėstymo vienos programos studentams, mažina kurso prieinamumą.

Institute įprasta reguliariai vertinti visus dėstomus kursus ir, atsižvelgiant į studentų vertinimus, prašyti dėstytojų sureaguoti į juos. Šia prasme nėra privilegijuotų kursų ar „neliečiamųjų“, visiems taikomi tie patys kriterijai. Tai praktika, perimta iš geriausiai pasaulyje vertinamų Vakarų universitetų. Manau, kad atsakingas požiūris į studentų vertinimus bei studentų kaip pilnavertės instituto bendruomenės dalies traktavimas lemia tai, kad TSPMI yra studentų vertinamas kaip geriausias VU padalinys studijų kokybės ir studijų aplinkos prasme. Žinoma, taip pat rimtai žiūrime ir į išorės ekspertų, vertinančių mūsų studijų programas, komentarus bei kolegų dėstytojų nuomones. Nuolat ieškome tinkamiausio kiekvienos programos dalykų tinklelio, o tokių paieškų ir iš jų kylančių pokyčių tikslas – studijų kokybės stiprinimas.

O svarbiausias faktas – akademinė laisvė kartu su pagarbos kitiems ir atsakomybės principais nėra vien formalūs dalykai, surašyti instituto strateginiame plane. Aš asmeniškai ir mano kolegos administracijoje akademinės laisvės puoselėjimą laikome esminiu universitetinės bendruomenės darbo principu. Iš akademinių ginčų ir ypač dominuojančių idėjų kvestionavimo ir atsiranda tikras akademinės bendruomenės gyvybingumas ir idėjų sklaida tarptautinėje mokslo erdvėje. Kaip minėjau, tai nėra trafaretinės frazės, aš pats tuo asmeniškai tvirtai tikiu. Turimų išteklių ribose palaikome mūsų bendruomenės narių inciatyvas svarstyti Lietuvos visuomenei aktualius klausimus, nevengdami jokių temų, palaikome pastangas dalyvauti tarptautinėse konferencijose ir publikuotis tarptautiniuose akademinės bendruomenės vertinamuose leidiniuose.  Ir jei pasižiūrėtumėt, kas dėsto institute, kokie renginiai pas mus vyksta, kas juose dalyvauja ir kokius argumentus pristato, kokie tyrimai publikuojami, neabejotinai pamatysite idėjinę ir metodologinių prieigų įvairovę.

prof. Ramūnas Vilpišauskas


Susiję

Vytautas Radžvilas 2878762248036556771

Rašyti komentarą

  1. Anonimiškas2017-07-13 15:55

    Šaunuoliai, kad nepalikote reikalo į neviltį vedančiai savieigai.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškas2017-07-13 16:22

    Nemanau, kad tai problema. Jei jo idėjos jau tokios "vertingos" tai pasirinks studentai jo dėstomą dalyką :) Turi būti pasirinkimo laisvė. Kam patinka Radžvilas - klausysis jo pamokymų, o kam nepatinka - pasirinks alternatyvų dalyką. Juk to ir siekė tie pilietiški studentai. O jūs norite atimti pasirinkimą ir dirbtinai visiems primesti abejotino akademinio lygio dalyką

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Anonimiškas2017-07-13 16:32

      Jeigu tai butu padaroma su kiekvienu dalyku ir kiekvienu profesoriumi. Kai issirenkamas vienas, smirdz neger.

      Panaikinti
    2. Anonimiškas2017-07-13 16:58

      ką ten studentai, jau pradinukams reikia duoti teisę rinktis- nori jie mokytis matematikos ar ne.

      Panaikinti
  3. AŠ MANAU KAD VISI DALYKAI TURI BUTI NEPRIVALOMI. NORIU MOKYTIS TIK FEMINIZMO2017-07-13 16:33

    "dirbtinai visiems primesti abejotino akademinio lygio dalyką" - tai kapitone klok argumentus teisiniu stiliumi. Visi laukia.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Anonimiškas2017-07-13 18:28

    VU yra studijų programų, kuriose dauguma dėstomų dalykų yra pasirenkami. Kodėl taip negalėtų būti ir TSPMI?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Prometėjas2017-07-13 19:53

      Reikia problemą spresti iš esmės, kartą ir visiems laikams.
      Šiais demokratijos laikais, kai mūsų protėviai žuvo už laisvę, manau jau pirmokai turi turėti teisę rinktis ir mokytis tai, kas jiems patinka (išskyrus lytinį ugdymą, jis turėtų likti privalomas, nes tai visų laisvių šaltinis).
      Visa Europa užpavydės.

      Panaikinti
    2. Dar daugiau - jie turėtų turėti teisę rinktis, ar mokytis apskritai. Retrogradams, bambantiems, kad pirmokai dar neturi reikiamos kompetencijos, kad galėtų rinktis, atsakome paprastai: labiau pasitikėkime mūsų jaunąja karta!
      P.S. O universitetinėse studijų programose VISI dalykai turi būti pasirenkami! Nes juk laisvės ir teisės! O ideologiškai neteisingus dalykus išvis išmesti reikia - kartu su juos dėstančiais dėstytojais!

      Panaikinti
    3. Anonimiškas2017-07-14 00:10

      Tai nėra labai progresyvu - pažangiau būtų Belgijos pavyzdžiu iškart suteikti pradinukams teisę į eutanaziją, ypač jei gimė įtartinoje katalikiškoje heteroseksualių tėvų baltosios rasės šeimoje.

      Panaikinti
    4. O, teisingai! Apginkim mažamečių teisę į eutanaziją! Tai žmogaus teisė! Šalin eutanazofobinių talibų diktatūrą! Pažiūrėkit: už lango XXI amžius - gana gyventi viduramžiuose! Užteks gyventi sovietinėje smarvėje - įkvėpkim gaivaus Vakarų oro!

      Panaikinti
    5. Papildymas komentaro 2017-07-14 12:582017-07-14 19:04

      ... gana gyventi, tegyvuoja teisė mirti!

      Panaikinti
  5. Anonimiškas2017-07-13 18:58

    Apklauskit Putinaitę, ką šiuo klausimu galvoja.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Radžvilas yra juodas pesimistas varantis į depresiją vos keletu savo tekstų sakinių. Jis man susikompromitavo, kai savo tekstuose pradėjo ginti LePen, kurią akivaizdžiai visapusiškai remia Rusija. Radžvilo prozako poreikis peržengė ribas...ir studentų kantrybė trūko.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai ir sakau - jokių ideologiškai neteisingų minčių kad nebūtų! Nes kantrybė trūks! O jau kai neįstengi suprasti, kas sakoma ar rašoma, tai išvis kantrybės nėra. Danosą "ten, kur reikia", ir taškas!

      Panaikinti
  7. DĖL „VIENOS TIESOS“ ,CENZŪROS TENDENCIJŲ „ SOSTINĖS FORUME“ .
    Ko verta viena ar kita naujai susiformavusi politinė struktūra galima spręsti iš jos pozicijos sprendžiant svarbius Lietuvai uždavinius. Pavyzdžiui, pilietybės problema yra savotiškas lakmuso popierėlis –galima nustatyti kokio „kalibro“ yra viena ar kita Lietuvoje susiformavusi politinė struktūra. Neseniai (LMA) įvyko madingas „intelektualiųjų“ Lietuvos „gelbėtojų“ „Vilniaus forumo“ simpoziumas, kurio organizatoriams išsiunčiau savo pranešimo apie prigimtinę teisę turėti Tėvynės pilietybę tezes. Į mano prašymą dalyvauti minėtame simpoziume, gavau renginio(V.Radžvilas ir kt.) LMA organizatorių atsakymą, kad Vilniaus Forumas išimtinai palaiko vienos pilietybės idėją, kad mano siūloma alternatyva simpoziumo organizatoriams yra nepriimtina, nediskutuotina. Pagarbiai Arvydas Damijonaitis

    AtsakytiPanaikinti

emo-but-icon

NAUJAUSI

Komentarai

KVIEČIAME PALAIKYTI

SEKITE MUS FACEBOOK

REKOMENDUOJAME

KVIEČIAME ĮSIGYTI

Naujienų prenumerata

item