Popiežiaus pareiškimai apie „nuodėmes prieš gamtą“ ir globalinį atšilimą - neįpareigojantys

Atrodo, lyg neseniai pasirodžiusi popiežiaus Pranciškaus žinia , kviečianti katalikus atgailauti dėl „nuodėmių“ prieš gamtą (pavyzdžiui, ...

Atrodo, lyg neseniai pasirodžiusi popiežiaus Pranciškaus žinia, kviečianti katalikus atgailauti dėl „nuodėmių“ prieš gamtą (pavyzdžiui, nerūšiavimo), remtųsi visu Bažnyčios autoritetu. Joje naudojama griežta kalba ir rašoma apie atgailavimą, atleidimą bei atsivertimo svarbą. Žinioje tarsi pristatoma nauja nuodėmės kategorija, svetima katalikiškam supratimui. Žinodamas, kad mokslininkai dėl globalinio atšilimo vis dar nesutaria ir kad šis klausimas yra anapus Bažnyčios kompetencijos, popiežius paprasčiausiai negali reikalauti iš katalikų tam pritarti.

Antrasis Vatikano susirinkimas moko, jog „žmonėms reikia atsiminti, kad niekam neleidžiama savo nuomonės pateikti kaip Bažnyčios mokymo“ (Gaudium et Spes, 43). Jokios išimties popiežiui. Benediktas XVI 2011 metais tai išsakė net dar aiškiau: „Niekas negali tvirtinti, jog kalba „oficialiai“, visų tikinčiųjų vardu, kai kalba klausimais, kuriais leidžiama diskusija.“ Taip tvirtinti galima tik kalbant nediskutuotinais klausimais.

2004 metais Benediktas (dar būdamas kardinolu Ratzingeriu) paaiškino, kad nors yra nediskutuotinų moralinių klausimų, tokių kaip abortas ar eutanazija, yra ir kitų klausimų, kuriais katalikai gali diskutuoti ir nepritarti net popiežiui. „Ne visi moraliniai klausimai turi tą patį moralinį svorį kaip abortas ir eutanazija“, - jis rašė. „Pavyzdžiui, jei katalikas nepritaria Šventajam Tėvui dėl mirties bausmės taikymo ar sprendimo pradėti karą, jis dėl šios priežasties negali būti laikomas nevertu priimti Šventąją Komuniją. Net tarp katalikų minėtais klausimais gali būti nuomonių skirtumas, bet ne dėl aborto ir eutanazijos.“

Savo 2007 metų Popiežiškajame paraginime Sacramentum Caritatis popiežius Benediktas įvardino nediskutuotais klausimais esant „pagarbą žmogaus gyvybei, jos gynimą nuo pradėjimo iki natūralios mirties, šeimą, sudarytą vyro ir moters santuoka, laisvę auklėti savo vaikus ir bendrojo gėrio visomis jo formomis skatinimą“.

Kai popiežius Pranciškus pirmą kartą stipria kalba paragino tikinčiuosius įsitraukti į klimato kaitos teoriją savo enciklikoje Laudato Si', Vatikano kardinolas George'as Pellas šiuos pareiškimus įvardino kaip neįpareigojančius. Kalbėdamas interviu Financial Times po enciklikos pasirodymo, kardinolas Pellas sakė: „Bažnyčia neturi įgaliojimo iš Viešpaties kompetetingai pasisakyti moksliniais klausimais.“

Interviu Lifesitenews kunigas Josephas Fessio, leidyklos Ignatius Press įkūrėjas, savo teologijos daktaro laipsnį gavęs vadovaujant Josephui Ratzingeriui, teigė: „Nei popiežius, nei bet kuris vyskupas negali su įpareigojančiu autoritetu kalbėti moksliniais klausimais, tad vartoti žodį „magisteriumas“ šiuo atveju būtų dviprasmiška, tikriausiai net neišmanėliška. Sulyginti popiežiaus poziciją dėl aborto su pozicija dėl globalinio atšilimo yra daugiau nei blogai, tai gėda Bažnyčiai.“

Parengta pagal Lifesitenews.com publikuotą Johno-Henry Westeno straipsnį

Susiję

Socialinis mokymas 2982324271468929580

Rašyti komentarą

16 komentarų

1Chingishan rašė...

Jau senai šitas poupas šneka su dievais ir kaip taisyklė ne su tais.
#Antipope #Bergoglio #NotMyPope ...

Ignas rašė...

Nesutinku, mes esam atsakingi už šitą dovanotą gyvenimą ir visą gamtą, popiežius nieko naujo nepasakė, naujos nuodėmės neatsirado, buvo tik dėmesys atkreiptas. Atkreiptas ten, kur seniai jau reikėjo ir ne vien dėl globalinio atšilimo, turim aibę bėdų dėl šiukšlinimo ir neatsakingo vartojimo. Iš principo be saikis vartojimas nėra suderinamas su praktikuojačio kataliko gyvenimo.

Anonimiškas rašė...

Jeigu nediskutuotinas morales klausimas kalbant apie vieno zmogaus gyvybes nelieciamuma, tai kam galetu kilti abejone, kad kalbant apie visos Zemes, o del to - ir visu joje gyvenanciu zmoniu islikima taip pat yra nediskutuotinas morales klausimas. Magisterium, neabejotinai. Visiems nusizudyti ar nuzudyti vienas kita yra didele nuodeme

MKaterina rašė...

Šiuo atveju visiškai pritariu popiežiui. Kapitalizmas ir Kristaus mokymas yra NESUDERINAMI. Krikščionybės degradacija Vakaruose - kurie apšiko visą planetą - prasidėjo nuo KAPITALIZMO (SATANIZMO - MAMONIZMO) DVASIOS įsigalėjimo.

Nežiniukas rašė...

O suderinami komunizmas ir Kristaus mokymas?

Anonimiškas rašė...

Kaip markistinis teorinis terminas (Kapitalizmas) gali derėti ar nederėti su Dievo mokymu (nebent jūs ir čia vadovaujaties K. Markso materializmu ir Kristų laikote paprastu pamokslininku apie antgamtinius reiškinius).

Ir taip, -jūsų teiginyje apie nesuderinamumą slypi neišsakyta užuomina kurią kaip klausimą įvardino Nežiniukas.

"Vakaruose - kurie apšiko visą planetą"
Jums vertėtų pasidomėti kaip ekologijos laikėsi "rytai" t.y sovietų sąjungos pramonė ir išskirtinai karinis pramoninis kompleksas su savo neskelbtinomis avarijomis ir tolerantiško nusispjovimo į gamybos atliekas politika. Buvusi Aralo jūra -žinomas pavyzdys, bet yra ežerų, šalia chemijos gamyklų, kurių paukščiai neperskrenda dėl nuodingų garų - krenta į vandenį ir nepūna, o sugraužiama šarmų arba rūgščių.
p.s kam įdomu pas Rokiškį Rabinovičių buvo medžiagos.

Pikc rašė...

Kažkaip įtariu, kad tiek Bergoglio, tiek jo "kolegoms iš kairės" raudonųjų sukeltos ekologinės problemos ir katastrofos "nesiskaito". Užtat kapitalistinei-imperelistinei Vakarai - visai kitas reikalas. :)

Gluosnis rašė...

Jei popiezius smerkia genderizma tai ka 1Chingiahan tapsi genderizmo gyneju?

Gluosnis rašė...

Popiežius juk nesmerkia kapitaluzmo pačio savaime.
Bet libertarizmas taip kaip ir komunizmas yra blogis...politinis spektras panašesnis į ratą...kraštutunumai įtartinai supanšėja.

Pikc rašė...

"Popiežius juk nesmerkia kapitaluzmo pačio savaime."
Tiesą sakant, Bergoglio "išminties perlais" nuodugniai nesidomėjau, bet štai ką davė greita paieška gūglėje šiuo klausimu: "Pope Francis: Capitalism is 'Terrorism Against All of Humanity'", "Francis criticizes the evils of capitalism and its spirit of profit.", "Pope Francis Trumpets Socialism Over Capitalism", "Unbridled capitalism is the 'dung of the devil', says Pope Francis", "Pope Francis' Stunning Critique Of Capitalism"... Toliau tingėjau žiūrėti.

Gluosnis rašė...

Popiežius smerkia neoliberalizmą ir libertarizmą ekonomikoje...deja daugeliui dabar tai yra tolygu kapitalizmui. Libertarizmas ir neoliberalizmas yra "mainstream" taip kaip ir genderizmas ir bet kokia kritika labai zurnaliugoms baisi.

Pikc rašė...

Hm... Tada ne tik žurnaliūgoms bei "daugeliui", bet pačiam drg. Bergoglio "tai yra tolygu kapitalizmui", nes jis būtent apie kapitalizmą kalba ir būtent tokį terminą vartoja - pvz. "What the Church criticizes is the spirit that capitalism has encouraged, utilizing capital to subject and oppress the man", "capitalism "develops with characteristics of individuality, in a life where men look for their own good and not the common good.", "capitalism has increased inequality and caused the destruction of the environment for "profit at any price", ""Capitalism has been the cause of many sufferings of injustice and fratricidal fights", etc. (http://money.cnn.com/2015/09/21/news/economy/pope-francis-capitalism/). Jam net mosliai teroristai yra kapitalizmo aukos (http://www.commondreams.org/news/2016/08/02/pope-francis-capitalism-terrorism-against-all-humanity). :) Apskritai, Bergoglio savo raudonumą jau ne kartą yra akivaizdžiai įrodęs - kokia prasmė vis tiek atkakliai teigti, kad "ne, jis, žinokit, iš tikrųjų visai ne toks"? Anglakalbiai tai vadina "wishful thinking". Na, arba tai reiškia, kad pats jo požiūris patinka, tik jo įvardinimas nelabai, todėl ir bandoma ieškoti būtų "išvartyti", kad būtų tas pats, tik ne taip vadinama - čia kaip su neomarksistiniu požiūriu į nelegalus ("refjudžyz velkam! fry hagz!". ;)

Gluosnis rašė...

Na, pacio popieziaus atsakymas :http://m.huffpost.com/us/entry/4447229.

O siaip deja yra Lietuvoje atvirai neoliberalus libertarinis Vyskupas K.Kevalas (priklauso laisvos rinkos institutui) Ar jis labiau patiktu kaip popiežius?

Pikc rašė...

Ir ką tas Bergoglio pareiškimas turėtų įrodyti? Ypač atsižvelgiant į jo pomėgį apsikarstyti kūjais ir pjautuvais? ;)
O klausimas "ar tau geriau būtų DAR blogesnis popiežius (nes, žinok, yra blogesnių šventikų)?" yra, švelniai tariant, keistas. Maždaug kaip "nenori Rusijos okupacijos? O tai tau Šiaurės Korėjos geriau būtų?" :)

Gluosnis rašė...

Tiesiog dabar bet kas kas prieštarauja libertarizmui ir neoliberalizmui apšaukiamas marksistu. Deja - dabar tai kapitalizmo veidas. Jeigu kapitalizmas - tai libertarizmas ir neoliberalizmui - tada ir as raudonasis:)

Pikc rašė...

Grįžtam prie to paties, nuo ko ir pradėjom. Pirma, raudonasis Bergolio nepatikslino, kad jis kalba būtent apie libertarizmą ir neoliberalizmą (o NE ekonominėje plotmėje abiejų ideologijų apraiškų ir pas jį patį užtenka), o antra, jis savo raudonumą demonstruoja toli gražu ne tik pasisakymais apie kapitalizmą. Priminsiu, kad bolševikai irgi apie socialinę nelygybę ir kapitalizmo blogį postringavo - jeigu VIEN PAGAL TAI spręsti, jai jie visiški geriečiai. ;)

item