Homoseksualių porų vaikai žymiai rečiau baigia mokyklą

Kanados mokslininkų atliktas plataus masto tyrimas atskleidžia, jog lyginant su abiejų lyčių tėvų šeimose augusiais vaikais, tos pačios l...

Kanados mokslininkų atliktas plataus masto tyrimas atskleidžia, jog lyginant su abiejų lyčių tėvų šeimose augusiais vaikais, tos pačios lyties santuoka paremtose šeimose augusieji mokyklą baigia net 35 procentais rečiau. 

Mokslinio straipsnio pradžioje Douglas W. Allenas, Simon Fraser universiteto ekonomikos profesorius, nurodė, jog beveik visi lig šiol atlikti tyrimai neatskleidė reikšmingų skirtumų tarp vadinamųjų „tradicinių“ ir homosekslualių šeimų atžalų. Visgi jo analizė, atlikta besiriamiant 2006-aisiais Kanadoje vykdyto gyventojų surašymo duomenimis, leidžia daryti kitokias išvadas. 

Alleno vyktyto tyrimo imtis milžiniška: ji siekia net penktadalį visų surašymo duomenų. Jo metu, remiantis jų pačių parodymais vaikai pirmiausia buvo priskirti vienam iš šeimos tipų. Vėliau ieškota ryšio tarp šeimos modelio ir mokyklos baigimo dažnio. Duomenų gausa leido vaikus difirencijuoti ne tik pagal jų tėvų ar globėjų lytį. Taip pat išskirtos kategorijos buvusių moksleivių, augusių tik su vienu iš tėvų, auklėtų nesusituokusių heteroseksualių porų, atskirtai vertinta gėjų ir lesbiačių šeimose augusių berniukų ir mergaičių atvejai.

Studija atskleidė ne tik tai, jog tos pačios lyties tėvų auginti vaikai rečiau baigia mokyklą. Alleno duomenimis, išsilavinimą gerokai rečiau įgyja homosekslualių tėvų dukros, nei sūnūs. Itin prastai šiuo atžvilgiu sekasi dviejų vyriškos lyties asmenų šeimose augusioms mergaitėms. Tikimybė, jog mokyklą baigs gėjų poros dukra prilygsta tik 0.15 tikimybės, jog išsilavinimą įgis mergaitė, augusi tradicinėje šeimoje.

Panašus dėsningumas pastebėtas ir lyginant berniukų pasiekimus: augusieji lesbiečių šeimose mokyklą baigė rečiau, nei užauginti dviejų vyrų. Bene netikėčiausias tyrimo rezultatas — dažniau išsilavinimą įgyjo atžalos, augusios tik su vienu iš tėvų, nei su homoseksualų pora.

Pagrindiniu atskaitos tašku renkantis šeimos tipą, o ne atžalų lytį, Kanadoje atlikto tyrimo duomenis būtų galima apibendrinti taip: tarp tradicinėse šeimose augusių vaikų mokyklą baigusiųjų procentas itin aukštas, lesbiečių atžalos išsilavinimą įgyja itin retai, tuo tarpu kitų tipų šeimose augę moksleiviai patenka į vidurines kategorijas.  

Tokios išvados sutampa su pateiktomis Marko Regneruso, Teksaso universiteto profesoriaus. Jo plataus masto Naujųjų šeimos struktūrų tyrimas atskleidė, kad heteroseksualiose šeimose auklėtiems vaikams daugeliu atžvilgių asmeniniame gyvenime sekasi geriau, nei augusiems su homoseksualiais tėvais. Pastarieji labiau linkę žudytis, dažniau liudija patyrę seksualinę prievartą bei sunkiau susiranda darbą. 

Nepatenkinti Regeneruso tyrimo rezultatais homoseksualų aktyvistai kreipėsi į universitetą reikalaudami nubausti profesorių, tačiau išanalizavę situaciją atsakingi asmenys paskelbė neradę priežasčių kritikuoti tyrimą.

Markas Regenerusas komentuodamas Alleno tyrimo rezultatus Wuitherspoon instututo organizuotoje viešoje diskusijoje patebėjo, jog šis įnešė naujų svarbių įrodymų į jau kurį laiką tarp socialinių mokslų atstovų verdančią diskusiją apie unikalų tėvo ir motinos įnašą puoselėjant vaiko asmenybę. Jis taip pat paskatino mokslinę bendruomenę bei plačiąją visuomenę atkreipti dėmesį į tai, jog Alleno tyrimas buvo atliktas Kanadoje, šalyje kurioje tos pačios lyties poros vyriausybės institucijų buvo traktuojamos lygiai taip pat, kaip heteroseksualios, jau nuo 1997-ųjų metų. 

”Alleno publikacija – tik vienas pastaruoju metu pasirodžiusių, populiacijos tyrimais paremtų mokslinių darbų, paneigiančių akademinėje bei viešojoje erdvėje dažnai pasigirstančius teiginius, jog tos pačios lyties asmenų porų auginti vaikai jokiais reikšmingais atžvilgiais nesiskiria nuo subrendusių tradicinėse šeimose. Šie aktyvistų mielai atkartojami teiginiai pastaruoju metu ėmė atsispindėti ir įstatymuose, reglamentuojančiuose tos pačios lyties santuokas“, - dėstė Regenerusas. Užbaigdamas savo pasisakymą jis iškėlė svarbų klausimą: „Galbūt Amerikos psichologų asociacija ir Amerikos sociologų asociacija pernelyg greitai ir užtikrintai suskubo neigti skirtumus šioje naujoje ir sudėtingoje srityje? Galbūt susituokęs tėvas ir motina kur kas svarbesni, nei manyta“.

Dauglaso W. Alleno tyrimas, pavadintas High school graduation rates among children of same-sex households (Mokyklos baigimo dažnis tarp vaikų augusių tos pačios lyties asmenų porose), buvo paskelbtas žurnalo Review of the Economics of the Household rugsėjo numeryje. 




Susiję

Pažangos ideologija 5895541420662143136

Rašyti komentarą

3 komentarai

Anonimiškas rašė...

Ar buvo įvertinta kokią reikšmę vaikams, kurie mokyklos nebaigė, turėjo neigiama visuomenės nuomonė/patyčios ir pan.?

Anonimiškas rašė...

Įdomu ir tai, ar mokslininkai nustatė priežastinį ryšį, ar tik koreliaciją. Iš straipsnio matyti, kad tik koreliaciją ir apie priežastis nėra pateikiama jokių išvadų. Gaila.

Anonimiškas rašė...

o tai ką ? jei klasėje pradeda mokytis vaikas iš homoseksualų šeimos tai automatiškai liaunasi patyčios prieš vaikus iš tradicinių šeimų?

item