Arkivysk. Lionginas Virbalas. Klausimai rimtam svarstymui

Ar nereikėtų pripažinti, kad vaiko prievartinis atskyrimas nuo tėvų yra smurtas – valstybės smurtas prieš vaiką ir šeimą? Kai kada smur...

Ar nereikėtų pripažinti, kad vaiko prievartinis atskyrimas nuo tėvų yra smurtas – valstybės smurtas prieš vaiką ir šeimą?

Kai kada smurtingas elgesys gali būti net būtinas. Pavyzdžiui, kai ugniagesys gelbėtojas per prievartą išstumia žmogų pro langą iš degančio namo, nes kitaip iš ten jo išvesti negali, o apačioje laukia kolegos, pasiruošę saugiai priimti krentantį. Bet jei kas nors taip padaro žmogui be atitinkamos priežasties, kai nėra, kas jį apsaugotų – tai nusikaltimas. Smurto negalima naudoti „profilaktiškai“, o tik tada, kai nelieka kitų priemonių kaip išgelbėti.

Ar reikia „Matuko“, ar „Matuko tėvų“ reformos? Juk siekiama keisti ne vaikus, o tėvus. Kodėl kai kurie jų smurtauja prieš savo vaikus? Gal įvairios priklausomybės, nusikalstamas elgesys praeityje (o gal ir dabar), neišsilavinimas, neturėjimas tinkamų įpročių...? Reforma turėtų nagrinėti priežastis ir padėti tokiems žmonėms pradedant svaiginimosi priemonių plitimo užkirtimu, sergančiųjų priklausomybėmis reabilitacija, tęsiant pagalba ir gerų įgūdžių formavimu, konkrečia parama šeimoms tinkamai ugdyti vaikus, galimybe turėti tam reikalingas priemones, ypač kai šeimos turi sunkumų ir t.t.

Kodėl visi suniveliuojami pagal „žemiausią“ vardiklį? Dauguma tėvų vaikus ugdo gerai ir atsakingai, bet yra tokių, kurie dėl kokių nors priežasčių nesugeba tinkamai jų auginti. Ar visiems jiems reikia taikyti vienodus apribojimus ir draudimus? Pavyzdžiui, kai kuriose šeimose gal ir 14 metų turintys nepasirūpins mažaisiais šeimos nariais. Bet ar tas pats galioja ir tiems, kurie įpratę nuolat atsakingai padėti jaunesniems broliams ir seserims? Visiems uždrausti yra saugiausia. Bet ar taip ugdoma visuomenė? Gal geriau būtų stengtis ir ieškoti būdų, kaip ugdyti ir įgalinti, o ne drausti, visus prilyginant nepajėgiausiems?

Susiję

Šeimos politika 7358234622768676630

Rašyti komentarą

20 komentarų

Anonimiškas rašė...

Ačiū Jums, Jūsų Ekselencija. Dievo palaimos Jums.

Nežiniukas rašė...

Klausimai rimtam svarstymui vyskupui:

1. Ar vyskupas skiria fizinę bausmę vaikams nuo smurto?
2. Jei neskiria, tai kiek jo supratimą įtakoja Šventojo Rašto mintys apie vaikų baudimą rykšte?
3. Jei neįtakoja, tuomet kiek paprastas tikintysis yra irgi laisvas laisvai interpretuoti Šventąjį Raštą?

Anonimiškas rašė...

Na ir kokių gi čia pezalų pripaistei Nežiniuk? ar bent pats supranti ko norėjai paklausti? Rekomenduoju perskaityti dar kartą vyskupo straipsnį, tik pamažu ir turėtum suprasti kad atsakymai į Tamstos negudrius klausimus tame straipsnyje yra.

Anonimiškas rašė...

Kai paskaitai tokius komentarus kaip šis Nežiniuko, žmogus jau nebesistebi tuo, kas Lietuvoje vyksta - juk kvailiai gauna tokią valdžią, kokios yra verti. O ta cakdžia teisingai mano, kad su tokia kvailių tauta ji gali datyti ką nori.
Jo Eminensijai norisi padėkoti už teisingą žodį. Tačiau liūdna, kad apskritai Bažnyčios hierarchų balsas labai menkai girdisi. Bailumas ir baimė prarasti finansavimą iš moraliai išprotėjusios Vokietijos Bažinyčios, vadovaujamos užkietėjusio modernistinio tolerasto kardinolo Marx'o?

Nežiniukas rašė...

Ponai komentuotojai, štai citata:

"Kodėl kai kurie jų smurtauja prieš savo vaikus?"

Gal pasidarė aiškiau?

O šiaip dabartiniais laikais bent jau Lietuvos vyskupai yra užėmę atsargią, t.y. bailią poziciją, tais atvejais, kur anot Kristaus - "jei šitie tylės - akmenys šauks". Tai liečia pederastijos temą, susimetusio jaunimo temą, tikinčiųjų persekiojimo temą ir panašias moralines jautrias temas.

Norima būti nei šaltais, nei šiltais.

O norint suprasti mano ankstesnį komentarą, būtina ne tik perskaityti straipsnį, bet bent kartą būti perskaičius Šventąjį Raštą.

Pikc Kažinkavičius rašė...

Jei teisingai supratau, Nežiniukas priekaištauja arkivyskupui, kad jis tiksliai neapibrėžė, ką turėjo omenyje, sakydamas "smurtauja". Aišku, toliau kalbėdamas apie "priklausomybes", "nusikalstamą elgesį" ir pan. jis lyg ir leidžia suprasti, kad ne apie "beržinę košę" kalba, bet, atsižvelgiant į praktiškai visiškai išplautą "smurto" sąvoką (kai iš esmės BET KAS gali būti traktuojama kaip "smurtas"), reiktų daugiau aiškumo, siekiant užkirsti kelią netinkamoms interpretacijoms.

Anonimiškas rašė...

Gerai, kad vis daugiau Bažnyčios hierarchų pasisako šeimos saugumo klausimais, tuo parodydami liberalmarksistams, kad ir paprastas žmogus turi palaikymą ir užtarimą. Dėkui Jo Eminensijai ir būkite kartu su Tauta

Anonimiškas rašė...

Ženkli dalis Lietuvos Bažnyčios hierarchijos- liberalkrikščionys. Arkivyskupas L.Virbalas,ir dar vienas kitas Vyskupas ar Arkivyskupas,malonios išimtys-tai jie neturi jokių sąsajų su nūdienos liberalizmu,tad atstovauja tikėjimo ir tautos interesus.Belieka padėkoti straipsnio autoriui už prasmingas ir teisingas įžvalgas tėvų ir vaikų tarpusavio santykių tema.Tad,dabartinis ,,Matuko"įstatymas yra ydingas ir būtina jį keisti.

Anonimiškas rašė...

Būkite malonus ir įvardinkite bent vieną RKB dvasininką Lietuvoje, kuris, jūsų manymu, yra tikras liberalkrikščionis.

Rasa rašė...

Nežiniukas labai gerai ir taikliai paklausė:) Na o tie kurie neskaitė Švento Rašto, tiesiog napagauna kampo
Pasaulis juk daro viską atvirkčiai, nei Viešpats liepia Šventajame Rašte. Viešpats Dievas rekomenduoja vaikus drausminti fizinėmis bausmėmis, tai pasaulis siekia uzdrausit bet kokį paplekšnojimą, klijuodamas smurto etiketę. Juk pasaulyje vyksta maištas prieš Viešpatį ir jo įsakymus.

Vaikų auklėjimas Sir 30
1 Kas myli savo vaiką, tas dažnai jį plaks, kad galėtų juo džiaugtis, kai užaugs.
2 Kas griežtas savo sūnui, tas turės iš jo naudos ir girs savo pažįstamiems.
7 Kas lepina savo vaiką, tas turės tvarstyti žaizdas ir kentės širdies skausmą su kiekviena aimana.
8 Neišjodinėtas arklys būna aikštingas,nežabojamas sūnus užauga maištingas.
9 Lepink savo vaiką, ir jis įvarys tau klaiką; pataikauk jam, ir jis durs tau į širdį.
10 Nesijuok su juo, kad nereikėtų su juo kentėtiir galų gale griežti dantimis.
11 Neleisk jam laisvai elgtis jaunystėje,nežiūrėk pro pirštus į jo kvailystes!
12 Lenk jam sprandą jaunystėje,plak šonus, kol jis mažas,antraip užaugs kietasprandis ir neklusnus,o tu turėsi per jį širdies skausmo.
13 Drausmink savo sūnų ir sunkink jo jungą, kad neįžeistų tavęs begėdišku elgesiu.

Rasa rašė...

Man irgi tas įdomu, kurie konkrečiai Lietuvos vyskupai yra liberalkrikščionys:)

Unknown rašė...

Pažįstu vyskupą, kuris yra ne tik liberalkrikščionis, bet apskritai tikėjimo naikintojas, niekingas bailys ir parsidavėlis ekumenistas, - nelaimė vyskupijai, turinčiai tokį ganytoją. Tik lig šiolei nesuprantu, ar jis toks iš neišmanymo, ar iš piktybės. O kitais nesidomėjau. Manau, jei vyskupas geras, išmintingai gano savo avis ir yra ištikimas Dievui, - jo darbai greitai išgarsėtų jam to net nenorint.

Rasa rašė...

Tai gal galima būtų konkrečiomis pavardėmis kalbėti, nes dabar visi tik žino, pažįsta mato ir pan. bet konkretaus įvardinimo nulis.
nežinau, kiek aš suprantu, tai liberalkrikčionis yra tas, kuris pasisako už abortus, vienos lyties santuokas ir pan. vertybes.

Unknown rašė...

Tau šiek tiek kultūros irgi nepakenktų.

Anonimiškas rašė...

Unknown, kas tas vyskupas? Pasakyk atvirai - jei tai, ką sakai, tiesa, žmonės padės jam pasitaisyti.

Unknown rašė...

Vaikai ne angelai, o tėvų kantrybė ne beribė. Vaikas turi žinoti už ką baudžiamas ir kad ta bausmė yra teisinga. Tačiau,kaip dažnai atsitinka, mes patys auaugusieji išprovokuojam neadekvatų vaikų elgesį ir vietoj to, kad pripažintume savo kaltę, baudžiame vaikus. Vaikas turi jausti, kad tėvai myli jį, bet kad jis pats pasielgė netinkamai ir už tai gavo bausmę, žinoma ne smurtinę.

Pikc Kažinkavičius rašė...

"žinoma ne smurtinę" - grįžtam prie to paties: tai kas tas "smurtas" ir kas ta "smurtinė" (ar "nesmurtinė") bausmė? ;)
Jau žinom, kad liberastams smurtas yra tai, ką jų liguista fantazija sukurps - t.y. bet kas.
Vėl geras Blogerio Zeppelinus įrašas: https://plus.google.com/118198014712853689988/posts/HMjndNZZHot

Anonimiškas rašė...

Labai ačiū Arkivyskupui, kad kalbate.Šiais laikais labai retai mūsų Ganytojai prabyla viešai ir tai labai blogai.Gal koks 80% Lietuvos žmonių laiko save katalikais, o kalbėti jiems lyg ir neleidžiama. Atseit, bažnyčia atskirta nuo politikos nuo viso pasaulietinio gyvenimo.Aš noriu tada paklausti: o kas yra bažnyčia? Ar tai mūsų gražus katedros pastatas Kauno senamiestyje? Ar nemano netikintis pasaulietiškas pasaulis, kad bažnyčia-tai mes, katalikai, jos nariai.Ir mūsų 80% ? Tai kodėl mes išsigandę tylime, kai dergiamas Šventas Jėzaus vardas? Kai net į pagonio moralės normas netelpantys veiksmai atvirai daromi vidury baltos dienos sostinės centre?kai priimami aiškų aiškiausiai tyčiniai, prieš šeimą nukreipti įstatymai? Aš, katalikė, klausiu Jūsų , mano mylimi ganytojai: kur Jūs esate visais išvardintais ir neišvardintais atvejais? Mes, Jūsų avelės, laukiame žodžių be baimės.

Unknown rašė...

Viešai sakyti nenoriu, manau, kad jis pats nujaučia savo klaidas ir pasitaisys.
P.S. Čia be manęs dar rašo keli unknownai, pvz., 21.48 kom. ne mano.

supratingas ne rašė...

Akivaizdu, kad jūs net ir paskaičiusi Šv. Raštą visiškai nepagaunate kampo, sakyč, jis net labai neigiamai jus įtakoja.

item