Prancūzijos vyskupai kritikuoja formulę „gimdytojas nr. 1“ ir „gimdytojas nr. 2“

vaticannews.va Vasario 12 dieną Prancūzijos nacionalinė asamblėja parėmė pasiūlymą „tėvą“ ir „motiną“ statistinio ir administracinio ...


Vasario 12 dieną Prancūzijos nacionalinė asamblėja parėmė pasiūlymą „tėvą“ ir „motiną“ statistinio ir administracinio pobūdžio klausimynuose mokyklose keisti terminais „gimdytojas nr. 1“ ir „gimdytojas nr. 2“. Pasak Prancūzijos vyskupų, tai gender teorijos politinė apraiška.

2019 metų sausio mėnesio pabaigoje kelios tos pačios lyties sąjungas, kurios Prancūzijoje parlamento sprendimu prieš keletą metų prilygintos santuokai, sudariusių asmenų asociacijos pareiškė, jog yra pajuoktos, įskaudintos ir papiktintos blankų mokyklose, kuriuose turi prisistatyti kaip „tėvas“ arba „motina“. Pasak jų, tai pasitarnauja homoseksualių porų nelygybės ir diskriminacijos išlaikymui. Šių asociacijų nariai taip pat nepritarė minčiai greta „tėvo“ ir „motinos“ kategorijų pridėti dar vieną, homoseksualaus gimdytojo arba globėjo kategoriją, nes, pasak jų, kategorijų skirtingumas gali tapti pagrindu kategorijų hierarchijai, kurioje jie atsidurtų žemiau už kitus, kitaip tariant, vėl kęstų „homofobiją“. Tad jų požiūriu geriausia priimti bendrą ir neutralų „gimdytojo“ terminą. Kitos sąvokos, kartais pareiškiama, yra „atsilikusios“.

Jų pretenzijas parėmusios parlamentarų grupės pataisoje (Amendement nr. 834) siūloma administraciniuose mokyklų klausimynuose įvesti bendrą „gimdytojo“ sąvoką, tokiu būdu įtvirtinant „vaikų šeimų skirtingumą“.

Pataisoje teigiama, jog „tėvo“ ir „motinos“ sąvokų vartojimo pasekmė yra „šeimų skirtingumo nepripažinimas“, tos pačios lyties asmenims reikalaujant save apibūdinti kategorijomis, kurios neatitinka jų modelio, tuo tarpu heteroseksualios šeimos tokių sunkumų nepatiria.

„Tokio atsižvelgimo nebuvimas negerbia šeimų ir vaikų orumo, yra tos pačios lyties šeimų egzistencijos neigimas“, – rašo pataisą pateikusių parlamentarų grupė, pridurdama, jog ir vaikams galėtų kilti „klausimų“, jei būtų abejojama jų šeimų modelio.

Tačiau Prancūzijos spaudoje šiomis dienomis gausu pasisakymų, kurie nesutinka su tokia logika. Homoseksualiose sąjungose gyvenančių porų vaikai sudaro labai mažą dalį iš beveik dvylikos milijonų vaikų, kuriuos augina heteroseksualūs tėvas ir motina. Kodėl jie turi atsisakyti visiškai teisingų jų atžvilgiu sąvokų „tėvas“ ir „motina“? Ar iš tiesų sąvokos „gimdytojas 1“ ir „gimdytojas 2“ yra neutralios? Ar jos, savo ruožtu, nėra iškreiptos tėvų atžvilgiu, maskuojančios akivaizdų faktą, jog jie nėra vien „teisiškai atsakingi“ už vaiką, bet yra jam suteikę gyvybę? Jei formuluotė „tėvas“ ir „motina“ gali sukelti homoseksualiose sąjungose auginamiems vaikams nerimą keliančių klausimų, kodėl turėtų būti mažiau svarbūs klausimai tų vaikų, kuriems rūpi, ar iš tiesų gimė iš jų? Ar reikalavimas tėvams ir motinoms, nors jie sudaro daugumą sąjungų, savęs taip nebevadinti iš tiesų yra demokratijos ir lygybės ženklas, ar tam tikros „vienos minties“, naujo dogmatizmo įsitvirtinimas? Kai kas atsiminė pažadus ir patikinimus 2013 metais vykstant debatams dėl homoseksualų sąjungų sulyginimo su santuokomis, kad tai „nieko nepakeis“ visų kitų tėvų atžvilgiu, jog jie neprivalės išsižadėti savo tapatybės, kai akivaizdu, kad būtent tai vyksta.

Tai pakartojama ir Prancūzijos vyskupų pozicijoje. „Dar kartą apgailestaudami konstatuojame, kad parlamente bandoma, administracinio suvienijimo pretekstu dekonstruoti šeimos tikrovę, – visos Prancūzijos vyskupų konferencijos vardu rašo Reimso vyskupas Bruno Feillet. – Vaikui yra svarbu, taip pat administraciniuose klausimynuose, nurodyti tėvą ir motiną. Ši praktika nėra nei „atsilikusi“, nei „pranokta“, bet kiekvienam iš mūsų padeda atrasti vietą viena kitą keičiančiose kartose. Mokykla turi prisidėti prie šio gilaus ir struktūruojančio suvokimo.“

Pasak vyskupo pareiškimo, parlamente pasiūlytos pataisos yra dar vienas gender teorijos pavidalas. Ši teorija tvirtina, kad yra nesvarbu, ar tėvai skirtingos, ar tos pačios lyties. Galų gale jokioje poroje, taip pat ir homoseksualioje, niekas savęs nevadina „gimdytoju nr. 1“ ir „gimdytoju nr. 2“. Ir kuris iš dviejų turi būti „nr. 1“ ar „nr. 2“? Ar skyrybų atveju „nr. 2“ gali tapti „nr. 1“? Ar čia neatsiskleidžia pasiūlytos pataisos nepagrįstumas? „Viliamės, kad sveikas protas dėl pamatinio vaikų gėrio grįš“, – rašo Reimso vyskupas.

Susiję

Asta Katutė. Nežinantys lyčių skaičiaus mokys gyvenimo?

Autorė yra humanitarinių mokslų daktarė, Nacionalinio susivienijimo tarybos narėPrieš porą dienų žiniasklaidoje buvo paviešinta informacija apie pastojusią 11 metų mergaitę; ją galimai apvaisinusiam n...

Vytautas Sinica. Pornografija ir vaikų ugdymas

Kadangi Gyvenimo įgūdžių programos problema nesisprendžia, toliau tenka garbė eiti komentuoti ją laidose, vis randu noro parašyti apie kokį programos perliuką. Vienas toks perliukas yra pornografijos ...

Vilma Ražauskienė. Lytiškumo ugdymo „baubai“: ar tikrai „nėra dėl ko nerimauti“?

Prieš pradedant kalbėti apie lytiškumo ugdymo „baubus“ ar „šiaudines baidykles“, verta pripažinti, kad plataus mąsto ir ambicingi gyvenimo įgūdžių programoje iškelti tikslai, tokie kaip: gebėjimas atp...

Rašyti komentarą

11 komentarų

Anonimiškas rašė...

Gimiau iš gimdytojo 1, paskui iš gimdytojo 2, o vėliau mane suklyjavo. Geležinė logika.

Anonimiškas rašė...

Viskas labai paprasta: gimdo tik moterys. Taigi, yra motina, tėvas ir jų vaikai. Dar nei vyras pasaulyje nepastojo ir nepagimdė. Tai koks jis gali būti gimdytojas? Balandžio 1 d.?

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Anonimiškas rašė...

Buvo toks anekdotas:,,Ar gali vyrai pastoti?, gejai labai supyko ir į tokius klausimus neatsakinėja'', keista, tik bandymus visur jau vykdo gana sparčiai, o maž išeis.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Hm rašė...

Dar po kelerių metų jie svarstys klausimą apie „gimdytojas nr. 3“.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Hm rašė...

Nereikia nė to. Kas trukdo „susituokti“ 3 pederastams? Juk XXI amžius už lango.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Anonimiškas rašė...

Tai,kad "gimdytojas nr 3" ir yra tikriausaias terminas,nes joks gėjus dar nepagimdė kūdikio,bet pagimdė moteris.Ir nereikia vynioti į vatą faktą,kad ,įsivaikintų gėjų vaikams turėtų būti įrašas,kad jis yra gėjų vaikas,o ne numeruoti tėvus numeriais,kaip kokias karves bandoje.Juo tolyn,juo jų reikalavimai darosi absurdiškesni.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.

NAUJAUSI

NAUJAUSI

Valdas Sutkus. O tuo metu Amerikoje

Niujorko žydų Stokholmo sindromas - jie balsavo už antisemitąNiujorko Demokratų partijos pirminius kandidatų į mero postą rinkimus laimėjo atvirai antisionistinėmis nuostatomis garsėjantis iš Ugandos ...

Vytautas Sinica. Tautos atmintis ir tautinė savigarba

Tauta turi atmintį ir tauta turi savigarbą. Tiksliau, gali turėti. Dar tiksliau, privalo turėti. Yra įmanoma neturėti jų abiejų, nors kiekvienos sveikos ir išlikti siekiančios valstybės tikslas yra jų...

V. Sinica siūlo Birželio sukilimo deklaraciją pripažinti Lietuvos valstybės teisės aktu

Seimo narys, Nacionalinio susivienijimo atstovas Vytautas Sinica penktadienį užregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūloma 1941 metų birželio 23 dieną Kaune per radiją perskaitytą pareiškimą „Lietuvo...

Nacionalinis susivienijimas. Dėl 1941 m. Birželio sukilimo įprasminimo

1941 m. Birželio sukilimas – tai lietuvių ginkluotas pasipriešinimas Sovietų Sąjungos okupacijai, prasidėjęs Vokietijai užpuolus SSRS. Sukilimą organizavo Lietuvių aktyvistų frontas, siekęs atkurti ne...

Vidmantas Valiušaitis. Kieno įgaliotas buvo Tautos sukilimas?

Šiandien kai kas klausia, įskaitant ir išeivijos liberalus, kieno įgalioti ir "kokia politine logika" sukilėliai 1941 metais drįso skelbti atstatantys paneigtą valstybingumą ir atkuriantys Lietuvos ne...

item