Teiginys, jog
mažumų teisės susiaurino žmogaus teises šiandieniame kontekste gali skambėti
radikaliai ir kaip mat pavadintas „homofobišku“. Tačiau tokia reakcija reikštų,
kad buvusios JAV valstybės sekretorės Hillary Clinton pasakymas, jog „gėjų
teisės yra žmogaus teisės, ir žmogaus teisės yra gėjų teisės“ tapo
visuotinai priimta ir neabejotina tiesa.
Dar gerokai prieš Airijos
referendumą dėl tos pačios lyties asmenų santuokų, ar net JAV Aukščiausiojo
teismo sprendimą tuo pačiu klausimu, seksualinių mažumų sąjūdis plito ir
stiprėjo vien todėl, jog savo politinio spaudimo pagrindine priemone pasirinko
žmogaus teises. Tačiau visas LGBT judėjimas nuo pat pradžių turėjo vadovautis
ir pripažinti teiginį, kad gėjų teisės – faktiškai nėra žmogaus teisės. Tik priimant tokią sąlygą
atsiranda loginis pagrindas burti sąjūdį ir pradėti „kovą dėl lygių teisių“.
Po to, kai 2001 m.
Olandija tapo pirmąją pasaulyje valstybe įteisinusią tos pačios lyties santuokas,
LGTB judėjimas „už žmogaus teises“ įgavo pagreitį. Didėjo šio tarptautinio mažumų judėjimo politinis
spaudimas ne tik įvairių valstybių valdantiesiems, bet ir tarptautinėms
organizacijoms. Palaužta Olandija padėjo pralaužti ledus: 2003 metais tos
pačios lyties santuokas legalizavo Belgija, 2005 – Ispanija ir Kanada, 2006 –
Pietų Afrika, 2009 – Norvegija ir Švedija, 2010 – Argentina, Islandija,
Portugalija, 2012 – Danija, 2013 – Brazilija, Anglija, Velsas, Prancūzija,
Naujoji Zelandija, Urugvajus, 2014 – Liuksemburgas ir Škotija. Šiais metais tos
pačios lyties asmenims tuoktis teisę suteikė referendume balsavę airiai, o
visose JAV valstijose – istorinį politinį sprendimą priėmę Aukščiausiojo teismo
teisėjai.
Panašu, kad per
tuos 14 metų nuo pirmosios tos pačios lyties asmenų santuokos legalizavimo Hillary
Clinton ištara jog „gėjų teisės yra
žmogaus teisės“ pradėjo pildytis. Tačiau tuo pat metu pradėjo vykti keisti
dalykai.
Nacionalinės
vyriausybės ir tarptautinės organizacijos vis dažniau prabildavo apie būtinybę
riboti žodžio laisvę, prisidengiant motyvais drausti taip vadinamą „neapykantą
kurstančią kalbą“. Darbus prarado daugybė „nekorektiškai“, t.y. prieš
vienalytes „santuokas“ pasisakiusiu žiniasklaidos ir kitų sektorių darbuotojų. Europos
ir kitų kontinentų valstybių mokykloms primygtinai peršamos lytinio švietimo
programos. Jose vaikai ne tik ugdomi „pakantesniais“
tos pačios lyties asmenų santykiams, bet ir neretai skatinami anksčiau
pradėti lytinį gyvenimą ir drąsiai tyrinėti galimą jo įvairovę. Neretai - visiškai
nesvarbu su kuria lytimi. Galiausiai seksualinių mažumų teisės pradėjo riboti
net savo pobūdžiu, regis, visiškai vertybiškai neutralią ekonominę veiklą – chrestomatinis
pavyzdys, kai už paprasčiausią atsisakymą kepti vestuvinį tortą homoseksualų
porai, kepyklos savininkams buvo paskirtos
šimtatūkstantinės baudos, o per kelis pastaruosius metus toks likimas
ištiko daugybę juvelyrų, fotografų, floristų, kepėjų, vedybų planuotojų ir
kitų, savo nelaimei, vestuves aptarnaujančių profesijų atstovams.
Tokių keistų
žmogaus teisių ribojimo atvejų pasaulyje daugėjo, tolygiai augant LGBT judėjimo
spaudimui nacionalinėms vyriausybėms ir tarptautinėms organizacijoms. Visiškai
neabejotina, kad tokių atvejų Europoje ir pasaulyje bus tik daugiau. Ir jų
daugės ne todėl, kad žmonės yra nepakantūs tos pačios lyties asmenims. Jų
daugės, nes įvyko didžiausias, bet neišvengiamas paradoksas, kuris buvo tiesiog
užprogramuotas pačiose LGBT teisių judėjimo idėjinėse ištakose. Pradėjo
pildytis antroji Hillary Clinton ištaros dalis - žmogaus teisės iš tikrųjų tapo
gėjų teisėmis.
Pasakymą, kad
žmogaus teisės buvo paverstos gėjų teisėmis, reiktų suprasti kaip ypatingą žmogaus
teisių susiaurinimo faktą. Jei prisiminsime istoriją, modernių žmogaus teisių idėjinės
ištakos yra sietinos su XVIII amžiaus politikos filosofais. Jiems visų pirma rūpėjo
atrasti priemones, kurios padėtų apsaugoti žmogų nuo absoliučios valdžios
kišimosi ar net nežaboto valdžios galios pasireiškimo. Taip gimė modernių
prigimtinių, taigi ne valstybės suteikiamų ir todėl neatimamų teisių
koncepcija, kuria turėjo būti grindžiamas valstybės valdymas. Tai reiškia, kad
žmogus, gyvenantis menamoje prigimtinėje būklėje, egzistavusioje dar iki
valstybės atsiradimo, turėjo prigimtines teises į gyvybę, laisvę, nuosavybę ir
panašias. Susikūrus valstybei, šios teisės niekur neturėjo dingti - valstybės
valdžia turėjo įgyvendinti teisingumą, išreikštą visų pirma per šių prigimtinių
teisių apsaugą. Visos kitos teisės, kurios buvo sukuriamos jau įsikūrus
valstybei, buvo vadinamos ne prigimtinėmis žmogaus teisėmis, o pilietinėmis
arba civilinėmis teisėmis. Tačiau bet kuriuo atveju jos negalėjo prieštarauti
prigimtinėms teisėms. Pavyzdžiui, valdžia neturėjo teisės be universaliai
taikomos priežasties pasmerkti žmogų mirčiai, neteisėtai atimti jo nuosavybę ar
apriboti jo laisvę. Tokios modernios žmogaus teisės buvo grindžiamos įsitikimu,
kad žmogus turi nelygstamą prigimtinę vertę arba orumą, kuris tiesiog negali
būti pažeidžiamas.
Nepaisant modernių
prigimtinių teisių sampratos ribotumų ir prieštaringumų, kurių čia
neapžvelgsime, jų pakako, kad istoriškai atsirandančios nacionalinės valstybės
valdžia ir jos galia būtų apribota. Tuo pačiu nacionalinė valstybė tapo ne tik
politiškai susiorganizavusios laisvos tautos išraiška, bet ir pagrindine
žmogaus teisių saugotoja. Nacionalinės valstybės valdymas neturėjo ignoruoti prigimtinių
žmogaus teisių. Priešingai – gebėjimas laiduoti prigimtinių žmogaus teisių
apsaugą buvo gero valdymo sąlyga.
Šis istorinis
žmogaus teisių atsiradimo kontekstas leidžia išskirti kelis pagrindinius „teisių“
aspektus. Visų prima žmogaus teisių idėjos centre stovėjo pats žmogus. Tai
reiškia, jog buvo pripažįstama, kad žmogus iš prigimties yra sukurtas laisvas, bet
jo laisvė valstybės būklėje nėra absoliuti. Jis turi teisę į gyvybę iki tol,
kol nesukelia grėsmės savo bendrapiliečiui arba jo valstybei nekyla karo
pavojus. Jis turi teisę į nuosavybę, tačiau ne į neribotus būdus ją kaupti ir
gausinti. Jo nuosavybė neatsiranda socialiniame vakuume, nes ją sukurti padeda būtent
ta visuomenė, kurioje gyvena pats jos savininkas. Galiausiai žmogus turi ir prigimtinę
teisę į šeimos kūrimą, nes šeima yra sukuriama dar prieš atsirandant visuomenei
ar valstybei. Ne veltui šeima vadinama pagrindine visuomenės ląstele.
Visos šios teisės
gali būti vadinamos prigimtinėmis dar ir todėl, kad jos buvo būdingos žmogui, siekiančiam
gero arba pilnavertiško gyvenimo. Nuosavybė reikalinga žmogui tam, kad jis
galėtų pasirūpinti savo paties bei artimųjų išlikimu bei prisidėti prie
bendrojo gėrio. Šeima reikalinga ne instinktų tenkinimui, bet gyvybės kūrimui,
visuomenės išlikimo laidavimui, galiausiai ir paties šeimą kuriančio asmens tobulėjimui
bei dvasiniam augimui. Taigi, prigimtinės teisės visada gali būti vertinamos
tikslo prasme.
Turėdami tai
omenyje, galime palyginti prigimtines žmogaus teises, kad ir tas pačias, kurios
išvardintos 1948 m. priimtoje Visuotinėje žmogaus teisių deklaracijoje su LGBT
teisių samprata. Netgi ta pačia, kuri apibrėžiama Džakartos
principuose. Akivaizdu, jog pastarosios teisės nėra grindžiamos neliečiamą
ir prigimtą orumą turinčio asmens samprata. LGBT teisių centre – tikslo
požiūriu nepagrįsti, todėl neriboti poreikiai, kurie tiesiog legalizuojami, pasinaudojant
valstybės valdžios galia.
Į akis krenta dar
vienas paradoksas. LGBT judėjimas tik iš pirmo žvilgsnio kovoja su nacionalinės
valstybės valdžia. Valdžia yra LGBT priešas tik iki to momento, kol sutinka
vienu ar kitu būdu legalizuoti šio judėjimo interesus. Vos tai padariusi,
valdžia sukuria precedentą ir tampa LGBT įkaite, nes tokio sprendimo iš
principo atšaukti nebegali – juk tuojau pat būtų apkaltinta žmogaus teisių
pažeidimu. Todėl įteisinusi vienas seksualinių mažumų teises, valdžia
automatiškai užprogramuota būti LGBT partnere ilguoju laikotarpiu. Sukurtas
precedentas valdžiai nebeleis atsakyti nė vieno prašymo „įsteigti“ dar daugiau
naujų teisių.
Tačiau valstybės
būklėje kuriamos teisės negali būti vadinamos prigimtinėmis žmogaus teisėmis,
nes prigimtinės žmogaus teisės egzistuoja dar iki valstybės sukūrimo. Todėl valstybinio
aparato kuriamos naujos žmogaus teisės apskritai panaikina prigimtinių žmogaus
teisių koncepciją ir prasmę. Valstybės aparatas įgyja absoliučią galią „iš
nieko“ kurti naujas teises. O kuomet valstybė – žmogaus kūrinys – tampa žmogaus
teisių šaltiniu, nebelieka jokių loginių prielaidų kalbėti apie nekintamą
žmogaus prigimtį, prigimtines laisves ir teises. Principai, už kuriuos daugiau
nei 200 metų galvas guldė liberalai, šiandien tyliai laidojami tų pačių
liberalų palaikomo, nors idėjiškai ir istoriškai jiems absoliučiai svetimo LGBT
judėjimo bei jo lobistų rankomis.
Žmogaus teisės nuo
šiol yra gėjų teisės. Šį pasakymą iškodavus iki jo loginės pabaigos, nesunku
suvokti, kad žmogaus teisės nuo šiol kuriamos atsižvelgiant į seksualinių
mažumų poreikius. Absoliučių prigimtinių teisių tiesiog nebėra. Visos kažkada prigimtinėmis
vadintos teisės nuo šiol pagrįstai gali būti vadinamos sąlyginėmis – tokiomis,
kurių galiojimas bus toleruojamas ir leidžiamas tik tol, kol netrukdys naujam pagrindiniam visų teisių
šaltiniui – seksualinių mažumų poreikiams. Tokia nuostata tikrovėje reiškiasi
ir tai liudija jau ne vienas kuriozinis įvykis, pradedant nuo baudų vestuvinio
torto homoseksualų porai nepanorusiems ruošti kepyklėlės savininkams iki grasinimų
sankcijomis tos pačios lyties porų santuokas atsisakantiems laiminti
dvasininkams.
Šios keistos
praktikos neabejotinai pasieks ir Lietuvą. Nors mūsų Konstitucijoje taip pat
rašoma, kad visos žmogaus teisės yra prigimtinės, mūsų visuomenė po truputį
tampa joms abejinga. Vadovaudamiesi keista, matyt, nuo sovietmečio užsilikusia
nemeile savarankiškam mąstymui, dalis lietuvių tiesiog aklai tai kompensuoja arba
absoliučiu abejingumu ir atsiribojimu („tai ne mano reikalas“, „man tai
netrukdo“), arba primityvokomis
emocijomis pagrįsta, kiek iškreipta ir selektyvia empatija neva visada skriaudžiamam
ir silpnesniam. Vietoje to, kad protestuotų ir priešintųsi teismų kuriamiems
precedentams finansiškai bausti taikiai dėl neteisingo atlygio streikuojančius
gamyklų darbuotojus, dalis lietuvių dažniau renkasi eiti pasižiūrėti kuo
baigsis seksualinių mažumų eitynės. Spektaklio žiūrovų, o ne valstybės
šeimininkų, mąstymas ir elgesys brangiai kainuos teises prarandantiems
piliečiams. Šio politinio spektaklio užsklandai nusileidus visi turėsime tiek
teisių, kiek jų trupinių liks nuo LGBT stalo.
Apskritai smagu dėl PRO PATRIA. Kas dieną galima rasti autentišką naujieną, kurių nelabai rasi kituose populiariuose tinklapiuose. O Pauliaus straipsnis aiškiai sudėlioja orentyrus homoseksualinių kovų ir "teisių" chaose. Dėkui autoriui.
AtsakytiPanaikintiMan irgi smagu dėl šio portalo, bet kad Paulius ir kiti autoriai (V. Sinica, K. Zamarytė-Sakavičienė) bendradarbiauja su tendencingu ir neapykanta trykštančiu (ypač iš komentarų) tinklapiu tiesos.lt, tai nieko gero.
PanaikintiTiesos.lt ne tik propatria.lt, bet ir kitų portalų tekstus perpublikuoja. Kažin, ar tai galima pavadinti bendradarbiavimu. Gi net nuorodos šitame portale nėra į tiesos.lt tinklapį. Be to, žinant Pauliaus Stonio ir Vytauto Sinicos poziciją Tiesos judėjimo vadovo D. Kuolio atžvilgiu, apie bendradarbiavimą sunku ką ir bekalbėti.
PanaikintiĮdomu, ar kas nors iš nukentėjsiųjų kreipėsi į teismą dėl žmogaus teisių pažeidimų? Jei taip, įdomu kaip jiems sekėsi/sekasi?
AtsakytiPanaikintiAčiū už šį vertingą straipsnį.
AtsakytiPanaikintiAteina dar viena propagandinė valdžia, kuriai esant belieka du pasirinkimai: 1) pritark; 2) tylėk.
Tuoj turėsime tolerantiškai reaguoti ir į įteisintas santuokas su šunimis ir kitais gyvūnais...tada tai tikrai bus viso gero žmogaus teisėms !
AtsakytiPanaikintiTikrai taip. Juk kai moterys įgijo balso teisę, netrukus ją teko suteikti ir naminiams paukščiams, baldams, spygliuočiams medžiams.
PanaikintiVa, ką vertinu, tai pervertofilų "argumentų" lygį. Praktiškai visada pralinksmina. ;)
PanaikintiPagalvojau, gal mūsų Lietuvėlė jau seniai parduota pasaulio šeimininkams, ir maža ką mes tepasipriešinsime. Viskas jau seniai nuspręsta ir suplanuota...
AtsakytiPanaikintiLGBT buvo galima pakeisti į, pavyzdžiui, juodaodžius ir parašyti identišką straipsnį. Antidiskriminaciniai įstatymai - draudimas ne vien valstybei, bet ir verslui diskriminuoti žmones kokiu nors pagrindu (dėl rasės, lyties ar dar ko) - nėra naujiena. Tortų kepyklos seniai negali atsisakyti kepti vestuvinių tortų juodaodžių (ar skirtingų rasių) porai. Ar tai reiškia, jog šiandien žmogaus teisės pavirto juodaodžių teisėmis?
AtsakytiPanaikintiGalima antidiskriminacinių įstatymų nepalaikyti(aš nepalaikau!) ir vadovautis libertariniu principu „mano verslas - aš vienas sprendžiu, ką, kam ir už kiek parduodu". Tik labai abejoju ar šiaip jau neretai antikapitalistinius straipsnius skelbianti Pro Patria kompanija pati nuosekliai tokiu principu tiki.
Ar tikrai būtumėte nieko prieš, jei prekių ir paslaugų tiekėjai, remdamiesi savo religija ar tiesiog tvirtais asmeniniais įsitikinimais, vytų lauk ne vien homoseksualus, bet ir žmones, kurie masturbuojasi, turėjusius lytinių santykių iki santuokos, naudojančius kontracepciją?.. Jei taip, labai šaunu. Jei ne, esate tiesiog homofobai.
"LGBT buvo galima pakeisti į, pavyzdžiui, juodaodžius ir parašyti identišką straipsnį." - nelabai, nes tai iš esmės skirtingos kategorijos. Bet šiaip, esate teisus - dar labai daug diskriminacijos dėl lytinės orientacijos liko. Nors už homoseksualų teises gana sėkmingai kovojama ir kada nors ateis diena, kai homofobiška gyventojų dauguma bus visiškai "paimta į nagą" šių mažumų labui, bet dar liko daug nenuveikto darbo. Štai pedofilijos įteisinimas, deja, dar stringa (nors jau, ko gero, nebeilgai), o zoofilija, kaip bebūtų gaila, irgi kol kas kriminalizuota, nors ir per plauką - 90 balsų prieš 75 (pasinaudodamas proga, siūlau prisiminti, kad Hitleris ir naciai taip pat nemylėjo lytinių mažumų). Žodžiu, progresyviai liberalaus mąstymo tolerantiškiems politikams ir organizacijoms bei juos palaikantiems (kaip tamsta) dar DAUG darbo liko. Tiesą sakant, net daugiau, negu manote: juk parafilijų sąrašas - ilgas...
PanaikintiPro patria puikių straipsnių apie homoseksualumą nėra. Yra tik įtibkantys homofobams. Nes homoseksualumo nepasirenka žmonės. Nebent labai faina bijit, kad šeolima spjaus į veidą, o jus pats staigiai galit tapt homoseksualiu
PanaikintiKažkada žaidžiau tetrį tv pultelio klavišais ir užšokau ant pokalbių laidos, kur kažkoks fotografas pasakojo apie savo patirtį Panevėžio moterų kalėjime. Žodžiu gavo leidimą gan ilgą laiko tarpą dienomis (naktį įstaigos valdžia negarantavo jo saugumo) būti ir fotografuoti kalines. Moterys priprato prie jo, nesislėpdamos vaikšto ir pozuoja šeimomis (lesbijietiškomis) ir gyvena įprastą savo gyvenimą. Fotografas savo darbą atliko, grįžo namo ruošiasi parodai, bet jį netikėtai iškviečia kalejimo valdžia. Sako pasikeitė "žaidimo sąlygos"netikėtai amnestija atsitiko, kalinės eina į laisvę, grįžta į savo šeimas ,pas vyrus ir nenorėtų, kad jūsų parodoje "šviestūsi" jų "lesbių" gyvenimas zonoje... Parodos vyko Vokietijoje ir dar kažkur, ne Lietuvoje. Čia pavyzdys Ievai kaip išskirtinėmis salygomis ne kurie žmonės renkasi homoseksualumą, o toms sąlygoms išnykus grįšta prie to kas yra. Bet nevisada.
PanaikintiPro patria puikių straipsnių ta tema YRA - o kad jie pervertofilams neįtinka, tai jau jų pačių problema. ;)
PanaikintiCit.:"Ar tikrai būtumėte nieko prieš, jei prekių ir paslaugų tiekėjai, remdamiesi savo religija ar tiesiog tvirtais asmeniniais įsitikinimais, vytų lauk ne vien homoseksualus, bet ir žmones, kurie masturbuojasi, turėjusius lytinių santykių iki santuokos, naudojančius kontracepciją?.. Jei taip, labai šaunu. Jei ne, esate tiesiog homofobai."
AtsakytiPanaikintiNa, čia žiūrint ko ir kam prašo ar užsakinėja. Jei užsakinėja tortą, pvz., vestuvėms su pačiu savimi, tai aišku, jog nepriklausomai nuo jo lytinės orientacijos tokį vytume lauk. O jei tortą užsakinėja gimtadieniui, tai duotumėm nepriklausomai nuo lytinės orientacijos ar kitų nuodėmių.
Kad jau apie tortus kalba pasisuko, įdomų straipsniuką apie juos neseniai skaičiau http://shoebat.com/2014/12/12/christian-man-asks-thirteen-gay-bakeries-bake-pro-traditional-marriage-cake-denied-service-watch-shocking-video/
AtsakytiPanaikinti