Vytautas Sinica. Kaip iš Toliato pavyzdį darė

Vasario 22 dieną „Facebooke“ išaušo diena, kai keli kunigai ir religinės institucijos išreiškė palaikymą prieš vienalytę partnerystę ir pri...

Vasario 22 dieną „Facebooke“ išaušo diena, kai keli kunigai ir religinės institucijos išreiškė palaikymą prieš vienalytę partnerystę ir prieš Stambulo konvenciją nukreiptoms peticijoms. Už tai jie susilaukė puolimo, kokio anksčiau gal ir nėra buvę panašioje situacijoje. Dėmesio centre atsidūrė tikrai ne radikalumu garsėjantis kunigas Algirdas Toliatas, taip pat pasidalinęs šiomis peticijomis, o po „influencerių“ puolimo dar ir kiek atsitraukęs, vietoje peticijų palikęs vyskupų konferencijos poziciją. 

Kodėl Toliatas ir kiti puolami taip, kaip esamas režimas (būtent medijų cenzūros apynasrio visuomenei režimas) niekada nepuolė nuolatos vertybinius klausimus komentuojančių kunigų Roberto Grigo ar Arnoldo Valkausko? Nes pastarieji cenzoriams jau „palaidoti“ kaip beviltiški – įtaigūs tik apsisprendusiai konservatyviai publikai ir patys jokiais bauginimais nepaveikiami. Kaip kad Svarinskas buvo „nepataisomasis“ sovietams.

Tuo tarpu Toliatas – toks populiarus ir tarp liberalių, populiariais ir spėjančiais su mąstymo tendencijomis trokštančių būti žmonių, žodžiu, turintis ką prarasti – buvo idealus kandidatas, iš kurio senu romėnišku metodu būtų galima visiems galvas kelti sumaniusiems katalikams padaryti pavyzdį. Pavyzdį, kas būna kunigams, išsišokusiems prieš vyraujančią elito ir medijų liniją ir drįsusiems – tik pamanykite – ginti tiesas, kurių Bažnyčia nesvyruodama mokė du tūkstančius metų. Ir moko net liberalų taip godžiai cituojamas Pranciškus. 

Ir supuolė, ir darė pavyzdį, kas kaip mokėjo, o portalai puolė rašyti apie tai naujienas ir straipsnius. Ne todėl, kad tai būtų labai svarbus įvykis, bet todėl, kad pavyzdį daryti reikia plačiai ir garsiai. Kritikavo ir Agnė Kulitaitė, ir Ruslanas Kirilkinas, ir kiti LGBT bendruomenės atstovai, kritikavo Jazzu, nepraleidžianti progos įgelti Bažnyčiai, bet svarbiausia ir rimčiausia, jog kritikavo pati LRT tyrimų skyriaus vadovė ir šios atvirai veikiančios įtakos grupės vėliavnešė Indrė Makaraitytė. Kritikavo šiukštu ne Toliato poziciją (kitokios kunigas, jei ne eretikas, ir negalėjo turėti), bet pačią mintį ją viešai reikšti. Ir maža, kad Toliatas gynėsi tik kviečiantis diskusijai ir apmąstymui, Makaraitytė žinojo, kad jis „dalyvauja politikoje ir agituoja“.

„Neįtikėtina... Jūs dalyvaujat politikoje savo pasisakymais ir ne diskutuojate, o esate konkrečioje vienoje pusėje. Ir toliau agituojat. Ir apie [k]ą jūs raginate diskutuoti? Kad žmonės, kurie yra homoseksualūs ir translyčiai ir toliau Lietuvoje neturėtų vietos ir juos galima būtų uiti, diskriminuoti?“, - piktinosi Indrė Makaraitytė ir nuo savo žodžių nesitraukė jokia kaina. Nors tais žodžiais pati tiesiogiai išsidavė, kad Stambulo konvencija visgi yra skirta kovai su translyčių diskriminacija, ką jos šalininkai taip įnirtingai neigia.  

Pasipiktinimas pačiu kunigo pasisakymu politiniais klausimais visada yra keistas – arba nepaprastai kvailas, arba nepaprastai ciniškas. Tiesa, Lietuvoje nėra valstybinės religijos, tačiau tai ir viskas. Tai neturi nieko bendra su draudimu kunigams kalbėti politinėmis temomis. Priešingai, Bažnyčios mokymas numato jiems tokią pareigą: netylėti niekada, kai mato moralinį blogį tampant viešąja norma. Vieni šią pareigą vykdo nuolatos, kiti rečiau. „Influenceriai“ pasistengė laiku nubrėžti raudoną liniją. 

Bet juk kunigas visada irgi pilietis. Tad kokia problema? Kodėl jis turėtų dėl savo pašaukimo atsisakyti pilietinių teisių ir pareigų? O pagal galimybes dalyvauti sprendžiant savo šalies viešąsias normas yra pareiga – jau ne kaip kunigo, o kiekvieno piliečio. Vienintelis dalykas, ko politikoje negali kunigai, tai dalyvauti rinkimuose ir aktyvioje partinėje veikloje. Nė menkiausio savo įgaliojimo, formalaus ar neformalaus, Algirdas Toliatas neperžengė nei dalindamasis Bažnyčios mokymą atspindinčia peticija, nei juo labiau pasisakydamas apie partnerystes ir translytiškumą ginančią konvenciją. Taip pat jis neagitavo už jokią konkrečią partiją, pasisakė konkrečiu vertybiniu klausimu, kuriuo ne kartą ir pati Bažnyčia pasisakė. Jo veiksmuose nebuvo nieko skandalingo ar bent kontraversiško. 

Indrė Makaraitytė negalėjo ar nenorėjo įvardyti jokios doktrinos, pagal kurią dvasininkai neturėtų teisės pasisakyti politinio gyvenimo klausimais. Negalėjo, nes nenorėjo, o nenorėjo, nes tokios doktrinos nėra. Yra tik pokomunistinės, taigi karingu ateizmu kultūros lygmenyje užsikrėtusios visuomenės mitas, kad iš valstybinės religijos nebuvimo kažkaip, nežinia kaip, paslaptingu būdu išauga draudimas dvasininkams būti pilnaverčiais piliečiais. 

Toliatas nebuvo vienintelis puolimo taikinys, o Makaraitytė nebuvo vienintelė puolanti. Artimiausiomis dienomis pamatysime, ar tas puolimas pasiekė savo ir užčiaups ne kiek Toliatą, kiek apskritai nuosaikesnę krikščioniškų pažiūrų visuomenės dalį, kurios kantrybės taurę baigia perpildyti radikalūs de facto valdančiųjų darbotvarkę diktuojančios Laisvės partijos projektai. 

Šių projektų bendras vardiklis – naujo žmogaus ir naujos visuomenės kūrimas. Pagrindinis būsimosios visuomenės bruožas – visų įmanomų mažumų išlaisvinimas iš bet kokių moralinių normų pančių. Neatsitiktinai laisvinant visuomenę iš moralės, kultūros ir etikos normų, tuo pačiu metu tie patys politikai žada reglamentuoti ir bausti už „nepagarbų kalbėjimą“. Kai nelieka jokių etikos normų, žmonių santykius turi reguliuoti teisės normos. Tokia yra Laisvės partijos laisvė. Tačiau etikos normas naikina ji pati, o ne kažką nepakeliamai įžeisti neva galinti pernelyg tradicinė Lietuvos visuomenė. 

Ši Lietuvos visuomenė, inertiška ir mieguista, ilgai netikėjo ir nenorėjo net prisileisti minties, kad tokie persekiojimo, cenzūros ir diktavimo kada ir ką galvoti ir kalbėti laikai gali ateiti. Ilgą laiką perspėjimai, jog taip bus, skambėjo kaip sąmokslo teorijos, vėliau priimti kaip juodas humoras, o dabar yra kryžkelėje kažkur tarp susitaikymo, kad tai nebeišvengiama, ir sveiko pykčio, kad to jau per daug. 

Iš tiesų naujojo žmogaus kūrimui atsidavęs „influencerių“ elitas nebežada trauktis ir jeigu tik neatsitrauks dažniausiai pasyvi visuomenės dauguma (kad ji dauguma, rodo visos apklausos) laukia tikrai grubus susidūrimas. Moralizuotojai neturi skrupulų, nesirūpina nei dėl logikos, nei dėl faktų. Išdidi biseksualė, svajojanti, kad Bažnyčia mokėtų mokesčius ir iš jų būtų finansuojamos gėjų „santuokos“ Agnė Kulitaitė, kritikuodama Toliatą, atvirai referuoja į kunigus kaip į pedofilų grupę. Lyg nebūtų tas pats kritikuojant bet kurį homoseksualą parašyti, kad jis iš pedofilų grupės, nes juk būna tokių atvejų. Lyg jokių sąsajų su pedofilijos skandalais neturintis Toliatas neštų už juos kokią kolektyvinę atsakomybę. Kolektyvinės atsakomybės taikymas – skiriamasis totalitarinių režimų bruožas. O visą mąstymo struktūrą kartais išduoda smulkmenos. 



Susiję

Vytautas Sinica 6151827801010285980

Rašyti komentarą

23 komentarai

Anonimiškas rašė...

Jei jau kunigai nori politikuoti, gal galėtų ir mokesčius mokėti? aš jums prognozuoju tokią ateitį, kuo daugiau jūs kišitės į visuomeninį gyvenimą, tuo daugiau pasipriešinimo gausite ir žinote kodėl? nes yra žmonės kurie mato kas vyksta, mano jūsų dviveidiškumą. Nuo altoriaus pasakas sekat, bet patys su alkoholiu, moterimis, vaikais ir vyrais žaidžiat. Jau nekalbu apei jūsų neturtą, kuris tiesiog akis bado. Kiek jau pamenu bažnyčia yra atskirta nuo valstybės, o jeigu ne, gal norite tapti pilnateisiais tos visuomenės nariais? mokėti mokesčius ir pan? manau nenorėsite, nes puikiai žinome kaip patogiai gyvenate savo aukso pasaulėlyje. IR būkite malonūs nekiškite ir nesidankstykite Dievu, nes jūs ir Dievas yra skirtingose pusėse.

Unknown rašė...

Kodėl turėčiau mokėti du kartus mokesčius? Aš sumoku mokesčius ir dalinuosi su savo Bažnyčios bendruomene ištekliais.

Kaunietis rašė...

Atejo metas kunigams ne tik isikisti bet ir pamokslus skaityti baznyciose

Unknown rašė...

Jau nors bažnyčią palikit ramybėje

Anonimiškas rašė...

Kas jums liepia tuos pinigus bažnyčiai mokėti?Tai laisva oriška auka.Be to ,abejoju ,ar jūs būnate bažnyčioje? Greičiau kokiame satanistų klube.

violeta.lalytė@gmal.com rašė...

Nuoširdžiai palaikau kun.A.Toliatą tvirtai laikykitės savo pozicijos.Džiaugiuosi,kad jus mini šalia kun.Valkausko ir kun.Grigo

Anonimiškas rašė...

Pernelyg patogu ir lengva pulti bažnyčią ir jos atstovus. Etikėtės labai gerai limpa. Darote didelį darbą, Vytautai Sinica, bet kas jūsų darbą padarys auditorijai, kuri kultūriniame kare yra pasiglemžiama influencerių? Kultūrinis karas.

Nežiniukas rašė...

O kas anonimui suteikė teisę drausti kitam Lietuvos piliečiui "politikuoti".

Prisekę pasakų apie kunigų moteris, galvojat, kad jūsų komentaras pasidarė protingiau atrodantis?

Unknown rašė...

Vytautai,
Jus viską pasakėte kaip iš švento rašto. Nežinau kas su jumis nesutiktų. Ačiū jums labai

Anonimiškas rašė...

Anonimiškasai, spjaudaisi neapykanta, nes niekaip nesusitaikai su savimi. Žinok, kad ir turėdamas surogatinę santuoką bei surogatinius vaikus geriau nepasijusi. Nuo savęs nepabėgsi, o pasąmonėj pats sau labai nepatinki, todėl toks ir piktas. Galima tik užjausti.
---
Čia tik žiedeliai, bus dar ir uogelės. Vakaruose aukštinamas islamas ir šlykščiai puolama krikščionybė. O Lietuvos beždžionės viską perima, perims ir šitą. Stiprybės ir Dievo Dvasios Bažnyčios tarnams.

Anonimiškas rašė...

Džiaugiuosiu,kad yra tokio protingo,blaiviai ir kritiškai mąstančio jaunimo,kaip gerb.V.Sinica. Su malonumu skaitau jo įžvalgas. Duok Dieve Jam ir toliau ginti tikras,o ne menamas vertybes.

Vilnietis rašė...

Man tai kelia juoką tie Bažnyčios niekintojai,kurie patys naudojasi Jos "paslaugomis": tuokiasi,krikštyja vaikus,anūkus,veda juos pirmai komunijai,prieš mirtį šaukiasi kunigo,t.y. "atranda" tikėjimą, aukoja ir net necypteli,nes tai jų asmeninis interesas,o viešai vaidina "madingus"liberalius mankurtus :))) Baigiasi tokių "meilė ir pritarimas"mažumoms ir antirasismui,kai paliečia jų artimiausius šeimos narius...:)))))))

PATRIOTĖ rašė...

Dabar pats laikas bažnyčiai įsijungti į politiką - tai jų teisė ir pareiga - apsaugoti ŠEIMĄ nuo netikrų pranašų.Bažnyčia turėtų nelikti nuošalyje,o būti aktyvesnė.Krikščionys ,kurie sudaro 80 proc. gyventojų TURI TEISĘ pasisakyti ir kovoti už savo krikščioniškas vertybes.

Anonimiškas rašė...

80 proc. Lietuvos gyventojų priskiria save krikščioniškom konfesijom - taigi, tuo viskas ir pasakyta - kokias vertybes išpažįsta, o kiek proc.priklauso visokiom mažumom ,kurios bruka savo/nesavo nuomones???

Unknown rašė...

Tyla Vasarė Kas davė teisę tai vemiančiai panelei drausti piliečiams reikšti savo nuomonę?

Unknown rašė...

Puikus straipsnis. Visada gerbiau Vytautą už jo gebėjimą drąsiai ir argumentuotai dėstyti mintis, už jo tvirtą moralinį stuburą, pagarbą krikščioniškoms vertybėms

Anonimiškas rašė...

Parašiau, ir atradau šviesaus jaunuolio kanalą YT - Dovydas Norkūnas.

Pikc Kažinkavičius rašė...

"Liberaliai-tolerantiškieji" labai stengiasi, kad jo kanalo ten neliktų: https://www.facebook.com/groups/847731726019603/permalink/871608873631888/

Dainius Guja rašė...

Naujieji komunistai naiviai tikisi, kad sugriovę "senąjį pasaulį" jie sukurs "naująjį", ir sunaikinę "senąjį" žmogų jie sukurs "naująjį". Kaip puikybė turi būti paralyžavusi žmogaus protą, kad jis galvotų gebąs sukurti žmogų! Mokslininkai jau daug dešimtečių iš paskutiniųjų duodasi bandydami bent primityviausią gyvą lastelę sukurti, bet niekaip nesigauna, o štai čia tūlas kompjaunuolis sukurs Naująjį žmogų. Ir ne šiaip sau žmogų, bet Antžmogį, t.y. daug tobulesnį sutvėrimą už žmogų! Puikybė yra tokie nuodai, kuriems paveikus žmogaus protą, tam nelaimėliui atrodo, kad jis vis protingesnis, stipresnis ir gražesnis, o visi kiti- kvailiai. O tuo tarpu viskas yra priešingai. Visi aplinkiniai tai mato, tik ne tas nelaimėlis. Kaip parodė istorija, komunistai nieko gero nesugeba sukurti. Geriausiu atveju jie gali kažką nukopijuoti kas yra kitų sukurta ir truputį pakeitę pavidalą pateikti kaip savo. Mat kūryba yra Dievo dovana. Veltui jie puoselėja iliuzijas apie žmogaus ir Bažnyčios sunaikinimą. Jie yra parazitai užpuolę nusilpusį kūną (nuo Dievo nusigręžusią tautą). Sukels daug skausmo, daug kančių, bet ne jų nosei sunaikinti. Buvo daug komunistinių režimų, kurie norėjo sunaininti Krikščionybę. Bet jie visi išnyko, o Bažnyčios laivas plaukia toliau.

Unknown rašė...

Ar ne per daug garbės tam anonomui ?

Anonimiškas rašė...

Sunku suvaldyti "laisvės" vėją nutrūkusį nuo savo šaknų, tuo pačiu ir nuo moralės principų, bet, tą darbą reikia neišvengiamai dirbti, todėl sėkmės Vytautui ir bendraminčiams.

Petras rašė...

Maladec komentaras

Anonimiškas rašė...

Gaila, kad kun Toliatas atsitraukė, ištrynė savo įrašą --- pasidavė kelių makaraityčių aršiam puolimui. Juk tiesa, padorumas, realybė, katalikiškos vertybės NEturėtų keistis netgi ir tada, kai tiesa nepatinka jazzu, makaraitytems ir dar kelioms bendramintėms. Gaila, kad kunigas NEatsilaikė.

item