Rasa Čepaitienė. Sujauktas protas

Fiziologija ir virtualybė. Prekybcentriai ir kompiuterių/televizorių ekranai. Maistas, darbas, namai. Darbas namie. Namai kaip darbas. Geri ...

Fiziologija ir virtualybė. Prekybcentriai ir kompiuterių/televizorių ekranai. Maistas, darbas, namai. Darbas namie. Namai kaip darbas. Geri vaikai tėvų nelanko. Nė nesvajok nuvažiuot – visaregė Panoptikono akis tave stebi ir fiksuoja "sienos" pažeidimą. Lik namie. Neik laukan. O visgi išėjęs nedrįsk iškišti nosies iš po kaukės, net pamiškėje, kur nieko nėra, nes angelai sargai tam ir angelai, kad apsireikštų tiesiai iš oro ir įkaltų solidžią baudą.

Užtai maksimose niekas negresia – prašom trintis pilvais minioje kiek tik širdis geidžia (bet va, protesto mitinge būriuotis jau būtų baisus karantino taisyklių pažeidimas...). 

Būtis susitraukia iki buities, o pastaroji – iki ėdimo, nes reikia malšinti nerimą ir baimę dėl ateities, kaip ir spoksojimo į ekraną, riejimosi feisbukuose. Ar pastebėjote, kokie ten pasidarė net artimi bičiuliai, bendražygiai – kategoriški, teisuoliški, agresyvūs, nepakantūs net 0,4 proc. nuo jų besiskiriančiai nuomonei?

Namų ūkiai ir socialiniai burbulai. Šiapus ir anapus ekrano. Irsta ne tik įprastas žodynas. Irsta pati socialinė tikrovė. Atrandi, kad virtualus bendravimas, kad ir kiek besitęstų, negali jos pakeisti. Suvoki, kad tokie įprastiniai ir banalūs dalykai, kaip persimetimas  koridoriuje su kolegomis keliom frazėm tavo ar jų darbą liečiančia tema arba moteriškas pasiplepėjimas kavinėje prie latės draugėms išsitauškiant savo paslaptėles ir rūpestėlius, yra gyvybiškai būtini stabiliai psichikai ir gerai savijautai. Gyvo žmogaus žvilgsnis, šypsena, prisilietimas. Kad įsitikintum, jog dar ne Matricoj gyveni, prijungtas prie generatoriaus. 

Bet taip pat irsta ir visuomenė, ir politika, ir valstybė, kaip ir mes, bepajėgi užtikrinti tik savo bazines funkcijas. Represyviąsias. Gaudyti, bausti, gąsdinti. 

 Tuo tarpu užkulisiuose vyksta rimti dalykai. Naujoji valdžia, prieš rinkimus žadėjusi atlaisvinti suvaržymus, vos vos gavusi rinkėjų, kurių dauguma, kaip liepta, klusniai sėdėjo namie, mandatą, tvarkosi savo, ar savo šeimininkų ir užsakovų, reikalus. Numatyta legalizuoti narkotikus, įskaitant sunkiuosius. Siekiama įteisinti Stambulo konvenciją, kuri po kilnia kovos su smurtu prieš moteris priedanga atneš sumaištį socialiniuose santykiuose ir baudžiamuosius „prasižengėlių“ persekiojimus. 

Įteisinti vienalytes partnerystes ir uždrausti vadinamąją „neapykantos kalbą“ - t. y. kriminalizuoti bet kokį suabejojimą genderizmo ideologijos pagrįstumu, verčiant žmones tikėti nebe savo akimis, o privilegijuotosios mažumos fantazijomis, kad antai priešais tave stovintis barzdotas ambalas yra mergina, į kurią privalai kreiptis „panele“ arba „ponia“. Kitaip būsi pažangiosios žiniasklaidos užpjudytas, paskųstas policijai, gausi solidžią baudą arba net neteksi darbo. Gal ateityje ir kokios perauklėjimo stovyklos tokiems netikėliams atsiras, kas žino... 

Sakysit, perdedu, taip nebus? Bet panašiai jau nesyk buvo, kitur tai jau vyksta (prisiminkime transgenderių žlugdomą moterų sportą), pilnu tempu perrašant tikrovę, o visus, tam besipriešinančius, demonstratyviai ir „teisėtai“ sudorojant. 

Neapykanta – tai meilė, o meilė – tai neapykanta. 

Tolerancija – tai žodžio laisvės suvaržymas. 

Laisvė – tai nelaisvė. O nelaisvė – laisvė.

Konservatizmas – tai visų konservatyvių vertybių, normų ir tradicijų atmetimas, įžūlus išžaginimas.

Ką reiškia įstatymiškai ir naujaisiais papročiais įtvirtinta mitologija, kurios pajudinti nevalia, jau parodė ir kolegos V. Rakučio atvejis. Bijokit ir nedrįskit kelti kai kam nepatogių klausimų. Būsit suėsti ir apšmeižti iš ekranų. Nieko asmeniško – tik fiziologija ir virtualybė. Tik bet kokių, net menkiausių kliūčių pašalinimas triumfališkam pažangos kely.

Bet kokią kvailystę, amoralumą ar niekšybę paskelbk pažangia ir minios, bijodamos būti apšauktos tamsiomis ir atsilikusiomis (o tam dirba visa armija gerai apmokamų influencerių), paknopstom puls pažangintis. Senas kaip pasaulis triukas, pigiausia manipuliacija – iššūkis ir pasmerkimas – ištobulinti totalitarinių režimų ir komercinės reklamos. Nebūsi/netikėsi/nepirksi/nevartosi/negyvensi kaip sakoma – reiškia, esi kvailys ir nupušėlis, o gal net kremlinas, nes juk tik priešas gali abejoti mūsų geriausiosios santvarkos privalumais ir laimėjimais! Nieko neprimena? 

Bet jeigu manot, kad nuo to išsisuksit tylėdami, mėgindami likti kuo mažiau matomi, niekur, kaip įpratę, nesikišdami – nepavyks. Pasiklauskite tėvų ir senelių, kaip dalyvaudavo Gegužės 1-osios ar „Didžiojo Spalio“ metinių demonstracijose, kaip džiaugdavosi po jų gavę kokių apelsinų ar žirnelių nusipirkti. Kaip rūsčiai darbo kolektyvo susirinkimuose smerkdavo liaudies priešus arba nepažangius ir atsilikusius kolegas, vis dar veikiamus buržuazinių bei religinių prietarų, nors gal kišenėje ir laikė špygą. Kas iš to? Svarbu ne žodžiai, o veiksmai. Žygiuosit ir smerksit ir jūs, jeigu dabar neatsimerksite ir nepajudinsite smegenų vingių ir paplatėjusių užpakalių.

Nuo fiziologijos niekur nesidėsi – pilvas tai kasdien gurgia. O virtualybė? Virtualybė, taigi ir smegenų plovimo mokslas, nuo tų laikų patobulėjo neįtikėtinai. Taigi naudojamasi ir lazda, ir gundymu. Ir gundymu, ir lazda. Tad jums, mums, man, tau rinktis. Likti žmogumi ir prisiimti asmeninę atsakomybę už save ir savo šeimą bei bendruomenę, kad ir kaip tai būtų sunku ir atneštų nepatogumų bei nuostolių, ar būti nežinia kada ir kuo pasibaigsiančio eilinio eksperimento su mūsų prigimtimi bandomuoju triušiu. Vis dar teisė rinktis.



Susiję

Rasa Čepaitienė 6438924203368312745

Rašyti komentarą

9 komentarai

Ar rašė...

Katalikams:
MT24,6-14 6 Girdėsite apie karus ir karų gandus. Žiūrėkite, kad neišsigąstumėte, nes reikia, kad visa tai įvyktų. 7 Bet tai dar ne galas. Tauta sukils prieš tautą ir karalystė prieš karalystę. Vietomis bus badmečių ir žemės drebėjimų. 8 Tačiau visa tai – tik kentėjimų pradžia.

9 Paskui jus atiduos kankinti ir žudyti. Jūs būsite dėl manęs visų tautų nekenčiami. 10 Daugelis nupuls, ims vieni kitus išdavinėti ir vieni kitų nekęsti. 11 Atsiras daug netikrų pranašų, kurie daugelį suvedžios. 12 Kadangi įsigalės neteisybė, daugelio meilė atšals. 13 O kas ištvers iki galo, bus išgelbėtas. 14 Ir bus paskelbta ši karalystės Evangelija visame pasaulyje[i1] paliudyti visoms tautoms. Ir tada ateis galas“

Hm rašė...

Iš esmės tas pat, kas ir su A. Rusteikos straipsniais: mintys geros ir teisingos, stilius per daug perdramatizuotas, nereikalingi ir, beje, autoriaus amžių išduodantys rusicizmai („ambalas“ buvo tuometiniams šeštokams toks tiesiog „prestižinis“ žodis apie 1980-uosius).

Anonimiškas rašė...

Ambalas kilo iš amba kas reiškia nenugalimą tigrą, pusiau dievą

Pikc Kažinkavičius rašė...

O kas čia "perdramatizuota"?

Hm rašė...

Nefantazuokit, tamsta, o perskaitykit šičia: https://ru.m.wiktionary.org/wiki/%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B0%D0%BB

Hm rašė...

Rimtas klausimas reikalauja ir rimto atsakymo.

Buvo tokia pasaka apie vaiką, kuris pramogos dėlei vis keldavo aliarmą. Detalių neatsimenu, bet regis, jis atbegęs į kaimą šaukdavo, kad jo ganomus gyvulius užpuolė vilkas, ar panašiai. Kai galiausiai juos iš tikrųjų užpuolė vilkas, niekas juo nebetikėjo ir neatbėgo į pagalbą.

Tai reiškia, per dažnas dramatizavimas praranda aštrumą ir nebedaro poveikio.

Dabar žiūrėkit į šitą straipsnį: „Reikia pasirinkti, ar likti žmogumi, ar...“ Mintis iš esmės teisinga, bet aiškiai perdramatizuota. Gerai dabar nėra, bet tikrai apokalipsė dar nevyksta. Taip, varlės verdamos, bet labai iš lėto, ir vanduo dar tik šiltas. Apokaliptiniai vaitojimai apie išlikimą žmogumi dabar aiškiai yra per stiprūs ir tai menkina jų įspūdį. Jei dabar panaudosi visus apokaliptinius vaitojimus, kaip reikės vaitoti, kai padėtis taps tikrai rimta?

Panašią klaidą dažnai daro mūsų buvę draugai konservai, taip suteikdami oponentams progų šaipytis, kad „rusai puola“ (o ką jie bešauks, kai iš tikrųjų puls, t.y. tikrai ateis vilkas?), arba su tom jodo tabletėm (ką jie darys, kai toje velnio elektrinėje tikrai bus avarija?).

Geriausiai veikia taiklūs pasišaipymai ir akivaizdus mūsų oponentų kvailumo parodymas. Rusteikos straipsnis apie santuoką Tiesos'e šiuo požiūriu buvo labai geras.

Anonymous rašė...

Mano vardas Kate, aš esu iš Oregono. Vedžiau 17 metų. Mano vyras vieną rytą pabudo ir pasakė, kad nori, kad eitume savo keliais. Mėnesius ašarojau. Buvau sutrikusi ir suskaudusi širdį. Aš siunčiau seserį eiti jo prašyti, bet jis reikalavo, kad mūsų sąjunga baigtųsi, kad jis man pavargo. Aš ieškojau pagalbos, kai skaičiau keletą liudijimų apie daktarą Ajayi apie tai, kaip jis meilės burtais padeda žmonėms, turintiems santuokos problemų. Aš susisiekiau su juo ir jis man pasakė, ką reikia padaryti, kad jis užkerėtų, iš pradžių buvau skeptiškas, jei turėčiau tai padaryti, ir nusprendžiau pabandyti. aš padariau tai, ką man liepė rašyti daktaras Ajayi, rašybos ratukas, tada ne iš 7 dienų iš niekur mano vyras, kuris mane paliko be jokios priežasties, vieną vakarą grįžo namo ir maldavo mane sugrąžinti, jis netgi atėjo su savo broliu ir maldavo atleisti. Po tiek skausmo, kurį patyriau, mano vyras grįžo. esu tokia laiminga. dėka dr. Ajayi, galite kreiptis į jį dėl bet kokio rašybos darbo. Tikiu, kad jis matys tave per tavo problemas. El. Paštas: [email protected] Arba „Whatsapp“: +2347084887094

Pikc Kažinkavičius rašė...

Dar kartą perskaičiau tekstą - ir vis tiek kažkokio ypatingo perdramatizavimo neįžvelgiau. Iš esmės, ji gana tiksliai nusako vykdomą politiką ir jos perspektyvas. Ir gal kaip tik reikia šiek tiek smarkiau žmones "supurtyti", kad atsibustų, nes "dar nėra taip blogai" tereiškia, kad blogai BUS - ir bus tikrai, jeigu visi bus, kaip Tamsta sakote, tos lėtai verdamos varlės puode. Kai bus visai blogai, tada jau per vėlu bus, jokie "apokaliptiniai vaitojimai" nepadės.
Dabar dėl palyginimų: manyčiau, jie netikslūs. Tiek konservatnykais vadinamos šutvės šūkaliojimai apie rusus (kurių propagandai patys ir padeda labiau, negu visi "vatnykai" kartu sudėjus), sprogstančią gudų elektrįnę (prie kurios atsiradimo patys ir prisidėjo - ir iš kurios patys elektrą perka), tiek ir pasakėčia apie tą piemenį yra apie tą patį: nuolatinį gąsdinimą tuo, ko NĖRA, nors ir gali būti - bet gali ir nebūti. Autorė gi rašo apie tai kas JAU VYKSTA, o ateitis - ne spėjimas, o realiais faktais (valdžioje sėdinčių "progresyvistų" skelbiamais planais ir Vakaruose vykstančiais
procesais (vietiniai "progresyvistai" nuo savo neomarksistinių "kolegų" Vakaruose atsilieka keletu metų, tad susidaro savotiškas "laiko mašinos" efektas, kai galima realiai pamatyti ateitį) grįsta prognozė.
Galiausiai, dėl to "likti žmogumi" - šiuo atveju autorė rašo ne apie vykdomą visuomenės gyvulinimą (nors jis irgi visiškai realus), bet apie skirtumą tarp sąmoningo bei atsakingo žmogaus ir "bandymų triušio" (arba, jei norite, varlės puode) - ir poreikį pasirinkti. Tą nurašyti kaip "perdramatizavimą" reikštų teigti, kad tokio pasirinkimo poreikio nėra. Mano akimis žiūrint, yra - tik teisingas pasirinkimas gali atnešti ne tik "nepatogumų bei nuostolių", ir todėl žmonės rinktis neskuba.

Hm rašė...

Et, galiausiai viskas į asmeninį skonį atsiremia :)

Tik bijau, kad norint gerai „supurtyti“ tinkamu metu, nereikia purtyti per dažnai.

item