Paulius Saudargas. Modernieji ateistai

propatria.lt nuotrauka  Modernųjį pasaulį valdo influenceriai ir jų kuriami naratyvai. Tačiau influenceriai klysta manydami, kad tokia ...

propatria.lt nuotrauka 
Modernųjį pasaulį valdo influenceriai ir jų kuriami naratyvai. Tačiau influenceriai klysta manydami, kad tokia tvarka – tai jų modernus išradimas. Taip buvo visada. Ir nūdienos influenceriai kovoja ne tik tarpusavyje, bet ir su senaisiais influenceriais, kurių tik taip nevadina. Kovoja net su Vakarų civilizacijos (kurioje tarpsta) pagrindu – krikščionybe, tapdami moderniaisiais ateistais.

Žinių visuomenėje juk derėtų savomis smegenų rievėmis perkramtyti net plačiai atkartojamus naratyvus ir tikiu, kad net modernieji ateistai tokiam teiginiui neprieštaraus. Užsitraukdamas jų nemalonę, drįsiu pakramtyti keletą naratyvų apie tikėjimą. TĄ tikėjimą, apie kurį kalba bažnyčiose tikėjimo influenceriai ir kurį mums paliko Jėzus Kristus.

Mėgstama teigti esą „Bažnyčia turi būti atskirta nuo valstybės“. Tokiais ar panašiais žodžiais koziruojami bet kokie vieši dvasininkų pasisakymai bet kokiais valstybės ir jos piliečių klausimais. Nieko nestebina, kad mokesčių, sveikatos ar LGBT+ teisų klausimais iš ekranų mus moko ne tik ekonomistai, verslininkai ar psichologai, bet ir stilistai, floristai, gyvenimo būdo vadybininkai ir kitokie top-influenceriai.

Tačiau vieša dvasininko nuomonė – tai jau neleistinas kišimasis į politiką! Mes atvira širdimi like'inam, share'inam ar hate'inam Tapiną ir Užkalnį, Valatką ir Šalčiūtę, tačiau krūptelime išvydę kokį arkivyskupo, klebono ar vienuolio žodį, šliaužiantį didžiosios medijos paraštėse, lyg kokį bomžą Vienos pokylyje. Piktinamės ar apsimetame nematą, lyg jo čia neturėtų būti.

Pasidavę šiai provokacijai net visai dešinieji politikai ima atsižegnoti nuo Bažnyčios, kaip valstybės sąrangos dalies ir vertybinių gairių šaltinio. Atspirties tuomet ieškoma valstybingumo istorijoje, Laisvės kovos ir Sąjūdžio versmėje. Šias versmes torpeduoti išdrįsta tik marginaliniai antiinfluenceriai paleckiai ir vanagaitės. Nūdienos aktyvistai užmiršta, kad jų modernusis ateizmas galimai tėra komunistinio ateizmo reinkarnacija. Sovietinis užkratas, su kuriuo ir kovojo visi minėti herojai.

Tikėjimo laisvė sovietmečiu buvo lygiai taip pat apnarstyta geležiniais retežiais kaip ir valstybingumo laisvė. Bažnyčios gyvenimas buvo butaforinamas ir priagentuojamas kaip ir ta pseudosavarankiška respublika LTSR. Rezistencijoje ir galiausiai Sąjūdyje katalikų tikėjimas buvo neatsiejamas ramstis. Tačiau: „revoliucija suryja savo vaikus“ – aktyvaus tikėjimo tradicija ir dvasininkija jau laisvoje valstybėje stumiami į paribius. Prisiminkime Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kroniką, kuri telkė bebaimius rezistentus, teikė viltį laisvės išsiilgusiems piliečiams ir buvo langas į pasaulį. Ilgus metus buvusieji nepriklausomos valstybės idėjos influenceriais šiandien moderniųjų ateistų yra grūdami į belanges celes.

„Pas mus tikėjimo laisvė!“ – iškilmingai deklaruojama dar viename moderniojo ateizmo naratyve. Kas galėtų nesutikti? Tačiau pagrindinė šio gražaus lozungo potekstė, kad „tikėjimo laisvė“ – visų pirma yra „laisvė nuo tikėjimo“. Niekas nedraudžia tau tikėti, tačiau prašome savo tikėjimo „nepiršti“ tiems, kurie galbūt (gerai padirbėjus per medijas) rinktųsi apskritai netikėti. Vėl valstybė supriešinama su Bažnyčia.

Čia prisimenu kalbinto politinio kalinio, buvusio partizanų žvalgo Petro Aleksiūno žodžius, ištartus mūsų jaunimui: „Dievas ir Tėvynė!“ Tokia tvarka ištarti svarbiausi širdies bastionai, kurių nevalia išduoti, apleisti, kurie padeda išlikti sunkiausiomis akimirkomis. Šis „tikėjimo laisvės“ naratyvas grūda mus iš bažnyčių į savo kampelius, kad nedemonstruotume ir neprimetinėtume savo įsitikinimų. Tačiau kažkodėl „kovotojai“ už laisvę ir toleranciją primiršta nesidemonstravimo ir nuosaikaus požiūrio raiškos argumentus, kai reikia proteguoti LGBT paradus miestų gatvėmis...

„Man nepatinka kunigas, todėl aš į bažnyčią neinu“, – proziškai tėškia pradedantis modernusis ateistas, tuoj dėl visa ko priduriantis: „Aš tikiu Dievą, tačiau juo tikiu pasislėpęs kamputyje ir Bažnyčia man nereikalinga.“

Viena vertus, taip primetamas atsisakymas pripažinti kunigą kaip sielovados specialistą. Modernieji ateistai šiandien nemirktelėdami išpažįsta savo sielos klystkelius psichologams ir psichoterapeutams, samdo gyvenimo būdo vadybininkus ir sveikos gyvensenos guru, veda vaikus mokytojams (kurie net ir negaudami deramo atlyginimo iš pašaukimo privalo būti geri specialistai), tačiau pripažinti, kad dvasininkas yra lygiai taip pat mokytas, diplomuotas ir sertifikuotas sielovados specialistas, atsisakoma.

Kitas šio naratyvo variklis dirba vis pildomas kunigų pedofilijos ar panašiais Bažnyčios skandalais. Suprask – kas jie tokie, kad aiškintų man, kaip gyventi, jei patys tokie. Tačiau vadovaujantis tokia pačia logika turėtume atsisakyti kariuomenės kokiam kariui persišovus koją, dėl gydytojo klaidos uždaryti ištisas ligonines, o gal apskritai uždaryti visą valstybę atradus kokio politiko interesų konfliktą. Kunigas – viso labo žmogus, ir jei dėl savo asmeninių savybių jis vis dėlto mums nepatinka, pamirštame, kad į Bažnyčią einame ne dėl kunigo, o visų pirma dėl savęs ir Dievo, kurį savyje stengiamės atrasti.

Antra, mes į Bažnyčią einame dalintis ir skleisti savo tikėjimą, sustiprinti tikinčiųjų bendruomenę ir tikėjimo idėjas savo asmeniniu indėliu. Panašiai juk ir laisvos valstybės neturėtume, jei laisvės idėją būtume puoselėję tik savo kampučiuose. Tačiau atėjome! Atėjome į Sąjūdžio mitingus, atėjome ir matėme, kaip ten atėjo dar dešimtys tikinčių ta idėja, dar šimtai, tūkstančiai, šimtai tūkstančių! Sudėję krūvon savo tikėjimus tapome didele jėga. Štai to ir bijo modernieji ateistai ir veikia „skaldyk ir valdyk“ principu.

Labiausiai siera dvokia naratyvas „jei tu krikščionis, tai tu – Putino draugas“, mat šį naratyvą labai skatina pats Kremliaus propagandos malūnas. Bedama pirštu į Vengriją, tuo pat metu patogiai nematant Lenkijos. Pirštu rodoma į gudriai sukonstruotus Kremliaus propagandos naratyvus, užmerkiant akis į pastarąjį, kuriuo Putinas ir siekia suskaldyti Europą, nutolinti ją nuo tikėjimo. Juk Europos civilizacija yra, visų pirma, krikščioniška civilizacija. Bet kuris ne tik ausis, bet ir akis turintis krikščionis mato kruvinas Putino rankas po karų Gruzijoje ir Ukrainoje ir jokio krikščionio jame nemato. Leisti tapatinti krikščionybę su Putinu gali tik aklas ateistas. Net moderniam ateistui tai turėtų būti gėda.

Subtilesni išvestiniai naratyvai dažnai kvestionuoja vertybių sistemas ar ideologijas apskritai. Bažnyčios socialinis mokymas ar bet kokia tradicinė vertybių sistema, o ir išvestinės ideologijos – laikoma modernaus pasaulio atgyvena.

„Pasaulis keičiasi – keičiasi ir vertybės, požiūriai, sprendimai“, – primeta modernieji ateistai. Tačiau kiekvienu atveju išradinėti dviratį toli gražu nėra modernu. O ir vanduo pilamas ant to paties Kremliaus propagandos malūno: „Abejok daugiau“, – nuolat kviečia mus Rytų kaimynas. Jei gyveni ten, Vakaruose, – abejok tuo, ką rodo žiniasklaida, abejok savo politikais, abejok partijomis, abejok viskuo. Na, žinoma, jei gyveni Rusijoje, tikėk – tikėk tuo vienodu mitu, kurį rodo visos TV, tikėk vieninteliu mesiju Putinu. 

Tokia dviveidystė juk turėtų būti akivaizdi ir moderniesiems ateistams. Tačiau jie lyg bandos avinėliai kartoja proputinišką maldelę: „Nėra vienos tiesos. Abejok!“ Nebetikėk Dievu, o jei tiki – tikėk tik savo celėje ir nedemonstruok, nes tai nemodernu. Tikėk tik laisve, abstrakčia laisve. Laisve nuo visko: nuo religijos, nuo tiesos, galiausiai nuo pačios laisvės. Neturinčia fundamentalios vertybių sistemos minia lengviau manipuliuoti. Lengviau suvilioti trumpalaikiais tikslais ir po žingsnelį vesti klystkeliais. Lengviau sudominti ekonominiu tikslu, patraukliais lyderiais, laimėjimo perspektyvomis. Svarbūs, bet trumpalaikiai tikslai užgožia vertybinį horizontą lyg medžiai miške ir neturint vertybinio kompaso lengva paklysti.

Paskutinis manipuliatorių objektas – asmenybės. Asmenybes, deklaruojančias krikščionišką požiūrį, stengiamasi marginalizuoti. Jei nepakanka ar neveikia „prorusiškumo“ korta, pasitarnauja vietiniai antipodai. Pavyzdžiui, kadencijos pradžioje idealiu moderniųjų ateistų taikiniu tapo LVŽS frakcijos nariai, deklaratyviai užėmę prokrikščioniškas pozicijas.

Tačiau pasirodė (kam dar nebuvo aišku), kad Naisių dvarelis toli gražu ne ant krikščioniškų pamatų stovi, o pagonybė (greta krikščionybės) Krivių Kriviui visai prie širdies, kaip ir prie veido. Bet toks požiūris su Katalikų bažnyčios pozicija gana radikaliai kertasi. Atskiros (nemažos) studijos reikėtų norint šiame kontekste aptarti Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų politikus ir peripetijas, tad tai atidėkime.

Pabaigai – aktualija. Nemažai influencerių pradžiugo gavę kvietimus į išrinktojo Prezidento Gitano Nausėdos inauguraciją. Ir nuėjo. Ir net selfinosi su Prezidentu. Nepriklausomai nuo to, kad jis ką tik su pirmąja ponia viešai žegnojosi Aušros Vartuose.



Susiję

Paulius Saudargas 841997986915232432

Rašyti komentarą

55 komentarai

Anonimiškas rašė...

Puikus jaunojo Saudargo straipsnis, labai gerai prisimenu komnetarus, kai šitas tekstas buvo paskelbtas delfyne.
Priešiškų komemtarų turonys geriausiai demaskuoja moderniuosiusateistus, kurie iš esmės niekuo nesiskiria nuo fanatiškų Bažnyčios griovėjų, atsiradusių kaip dvejų baisiausių revoliucijų pasekmės.

Hm rašė...

Kokie nabagai tie katalikai, kokie skriaudžiami. O kaip patys ką tik mėgavosi savo galia, tyčiodamiesi seime iš baltų tikėjimo atstovų.

Ir beje, pavartojo visas čia sukritikuotas priemones, ypač tą „jei esi baltų tikėjimo, vadinasi, esi Putino šalininkas“.

Anonimiškas rašė...

Ar dar galima daugiau tyčiotis iš lietuvių kalbos, negu šiame rašinėlyje? Gėda!!! Čia Propatria ar „propatria“..? Juoda pagieža, aklas pyktis, viduramžių tamsumas. Partijos, kuriose klesti nepotizmas, nėra nors kiek iškilesnių asmenybių, bujoja liberalizmas, globalizmas, paradai ir tuo pačiu metu religinis fundamentalizmas, neturi jokios ateities. „ Lk 6,42 Ir kaip gali sakyti broliui: ‘Broli, leisk, išimsiu krislą iš tavo akies’, – pats nematydamas savo akyje rąsto?! Veidmainy, pirmiau išritink rąstą iš savo akies, o tada matysi, kaip iš brolio akies išimti krislelį.“

Anonimiškas rašė...

Anonimiškas 18.27, jau galima numanyti, kas tu toks ar tokia, bet tiek to, vėliau.
Ką pats siūlai?

Anonimiškas rašė...

Beviltiška Ką nors siūlyti, kai „selfinosi, influenceriai, naratyvas, like'inam, share'inam, hate'inam...“. Tai kas, kad raidės pasvirusios į dešinę. Lietuvių kalboje yra pakankamai žodžių, kad išreikšti bet kokią mintį ar jausmą. O, jei jau kas kažkuo Lietuvoje nepatenkintas, tada reikia bent jau pamėginti išdrįsti pažvelgti į priežastis. Kodėl yra taip, o ne kitaip? Kodėl? Kokios priežastys? Toliau: „Bet kuris ne tik ausis, bet ir akis turintis krikščionis mato kruvinas Putino rankas po karų Gruzijoje ir Ukrainoje ir jokio krikščionio jame nemato.“ Kada paskutinį kartą Popiežius priėmė Putiną? Kiek kartų jis jį jau priėmė? Tai kokia vis tik čia pozicija Ukrainos klausimu? Jei nuo Lietuvos okupantas nurėš gabalą, ir toliau bus tokie priėmimai? Kaip suprasti tokią Vatikano politiką?

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Konservatoriai pola! rašė...

Ka darytų pseudopatriotai jei nebutų konservatorių? Baigtų veiklą, nes nebeliktų ant ko vemti.

Anonimiškas rašė...

Anonimiškas 21.26, vis tik vienas klausimas yra būtinas: ar tikrai beviltiška?

Anonimiškas rašė...

Jeigu čia tau ,,pseudopatriotai", tai ko išvis skaitai šitą tinklalapį ir rašinėji?

Liberalai pola! rašė...

Visiems kaimų ir patvorių patriotams, užimkite gynybines pozicijas. Čmilytė pola!

Hm rašė...

„Lietuvių kalboje yra pakankamai žodžių, kad išreikšti bet kokią mintį ar jausmą.“

Lietuvių kalboje yra pakankamai sintaksės konstrukcijų tokiems slaviškiems nešvarumams kaip „kad“ su bendratimi išvengti.

Hm rašė...

Ponia Čmilsen?

Gėjai pola! rašė...

Visiems tautiniams runkelmanams skubiai slėptis po stalu. Kad Armonaitė nepamatytų!

Hm rašė...

Turėjo būti „pseudokonservatorių“.

Hm rašė...

Deja, ir tas neseniai iš konservų išstojęs diedas į tą pačią dūdą pūtė.

Hm rašė...

Kas čia, kaltinimai armonkofobija?

Europos Sąjunga pola! rašė...

Visi runkelpatriotai, gelbėkimės, iš mūsų atima kultūrą. Girtuokliavimo, tinginystės, šūdmalystės, plikašiknio bajoro puikybės. Be to, ES finansuoja daugybę projektų, o mes to nenorim, norim driskių Lietuvos, kuriai gerasis vadas Putleris numeta nupigintų išėdų (kaip Batkai).

Hm rašė...

Kas čia pas jus, vyksta jaunųjų konservatorių vakarėlis ir kažkas kompą įjungė? Gal Majauskas arbatos išvirė? Tiek to, rašinėkit, tik dėdės Mykolo su mokinukėm vieno nepalikit.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Anonimiškas rašė...

O, komentatorių komentatorius pasirodė, tOj pakomentOs!

Beje rašė...

Kažką man tai labai primena. O gi tuos laikus, kai Juozaičio šefas AMB iš Rusijos gaudavo būtent papigintų išėdų (ale pigesnių dujų), visai kaip Batka. Ko pasekoje buvo nebuvo daromos dujų sektoriaus reformos, tapom visiškai priklausomi nuo Kremliaus malonės ir pasibaigus "nuolaidai" mokėjome brangiausiai visoje Europoje.

apsispreskit runkelpatriotai rašė...

Kai vyras su vyru, tada rekiat kad blogai, Lietuvai galas. Kai Majauskas abiturientes kirkina, vel negerai. Tai kas jums tada gerai?

Kaimo naciai nemoka rašė...

lošti šachmatais, nes absoliučiai buki ir gluši, tai bent prasivardžiuodami pasikels savo runkelinę savivertę.

x rašė...

Jie nežino kas jiems gerai. Svarbu ant ko nors vemt. Patyčių kultūros aukos.

Anonimiškas rašė...

Nagi,X 01.00 ir a.r. 00.49, tai klausiate, kas mums gerai? O jums čia negerai? Jei negerai, tai apsisukite ir čiuožkite į visas keturias puses.

Anonimiškas rašė...

Anonimiškas 00.38, ko nerimsti? Paprašyk tinklalapio administratorių ir tave užblokuos nuo pagundų.

Anonimiškas rašė...

Anonimiškas 01.11, užsikoduok, runkeli.

Anonimiškas rašė...

Anonimiškas 01.32, persiskaityk savo komentarus atidžiau.

Anonimiškas rašė...

Es pola 23.41, dėl Lietuvą paziekiančių lėšų pobūdžio ir kilmės galuma ir pasiginčyti - prie progos taip ir padarysim, šiandien jau vėlu.
Akivaizdu, kad P.Saudargas, savo straipsnyje įvardindamas kas yra kas ir tvirtai pasisakydamas už krikščionišką pasaulėžiūrą, kai ką taip išgąsdino, kad sistema apstulbusi: pasirodo, naujojo ateizmo buldozeris staiga subyrėjo į šipulius, o melo ir demagogijos rūkai išnyko akimirksniu.
Džiugu matyti, kad Dievą išpažįstantys žmones laimi šitokias pergales Aukščiausiojo garbei.

aha rašė...

Atėjo naujas gelbėtojas P.Saudargas ir visas blogis subyrėjo į šipulius. Susireikšminę davatkos ir pseudotikintieji, nenusisvaikit taip smarkiai.

Anonimiškas rašė...

Kaip jaunajai kregždutei, tai rašinėlis visai neblogas. Anūkėlis paplos per petį, šiam dešiniojo kregždučių pulko atstovui, kad galėtų skristi ir kairioji pusė. Smegenų dulkinimu galėtų lygintis su Navicku-svoriu, o paskui Dagį neišdrįs.

Skaitydamas vis negalėjau suvokti, kaip žmpnės anksčiau apsieidavo be naratyvų. Šitas užkratas iš Donskio ir Venclovos giliai įlindo į smegenis.

Anonimiškas rašė...

Ką darytų konservatoriai, jei nebūtų runkelių, lietuvių tapatybę saugančių ir pan? Ką darytų konservatoriai, jei nebūtų Putino...? /Matai 23:22 ir mes tavo stilium pakalbėti mokam/ Konservatoriai, pabandykit kaltininkų ieškoti savo tarpe. Sena gera taktika - bezdu, bet duriu pirštu į kitą - maskuoja, bet pažangos keliu tikrai neveda.

Unknown rašė...

O kas cia per tikejma yra,,baltu''.?Kur galima paskaityt apie si tikejima o ne inprovizacijas tripsejima apie lauza.

Anonimiškas rašė...

Konservatoriai Putinui išnykus gal ir pajustų trumpam tuštumą, bet greitai apsiprastų. O va runkeliniam patriotams blogiau - kitų dergimas yra vienintelė jų veikla ir turinys. Nors tas runkelių patriotiškumas labai sąlyginis, 80% yra vatiniai patriotai kuriems rusas didžiausias draugas, o žemaitijoje 100%. Ten kone kiekvienas vakarais ́žiūri Moskva.Kreml.Putin, o paskui dejuoja ech kad Putinas Lietuvos vadovas būtų, tai prikeltų Lietuvą.

Anonimiškas rašė...

Stiprus straipsnis. Lauksiu analogiško ir apie Vakarų politikus. Ten irgi nemažas šabakštynas. O mes dabar juk irgi jame.

Anonimiškas rašė...

Garbieji anonimai, kuriuos čia taip pola, gal pasiklydot? Kairuoliai/globalijotai renkasi delfyje. Čia netoli - tiesiai iki horizonto, o ten į kairę.

Anonimiškas rašė...

Tai išvažiuok į rytus. Ką čia veiki?

Sėlis rašė...

Anonimiškas 2019-07-22 12:17

Vėl lunatikuoji, Antanai? Kiek sakyta buvo, nebegerk šlapimo!

Sėlis rašė...

“Kaimo naciai nemoka 2019-07-22 00:56
lošti šachmatais, nes absoliučiai buki ir gluši, tai bent prasivardžiuodami pasikels savo runkelinę savivertę.”

Kam tiek daug savikritikos? Gal psichologinės pagalbos numerį duoti?

Sėlis rašė...

“Anonimiškas 2019-07-22 16:30
Tai išvažiuok į rytus. Ką čia veiki?”

Tu jau ten?

Unknown rašė...

Jonas Vaiškūnas

Diagnozė autoriui: logorėja - vėmimas žodžiais.

Anonimiškas rašė...

Kai kam nuo P. Saudargo straipsnio paaidarė labai neramu.

Anonimiškas rašė...

šis straipsnis pirmiausia buvo paskelbtas delfyje!!! klausimų yra?

Anonimiškas rašė...

Nepatenkintas, blogai? Šabakštynas, sakai? Tai dar kartą: pirmyn į Rusija, ten tau patiks be jokių abejonių.

Anonimiškas rašė...

Anonimiškas 12.17, tai mat kaip
... aišku...
Anot tavęs, žemaičiai tokie, dar kitų kraštų žmonės - anokie, kiti - šitokie.
Bandysi regioninio pjudymo taktiką? Iš pradžių pamaniau, kad esi liberastų-leftistų šalininkas, bet, pasirodo, mano kiek apsirikta.

Anonimiškas rašė...

-->kaimo naciai nemoka
Na, kas čia prasivardžiuoja ir vartoja necenzūrinę leksiką, aiškiai matyti tekstuose. Apskritai vatiniai pasirinko keistoką taktiką: kuriems galams jiems prireikė apsimesti TSLKD šalininkais?
O dėl šachmatų - Čmilytės tu tikrai neaploštum. Kaip ir kitų čia esančių. S. Polgar partijas nagrinėjai?

Anonimiškas rašė...

Malonu skaityti čia skelbiamą straipsnį iš portalo "Delfi". Kas toliau?

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Anonimiškas rašė...

Ir gerai, kad delfyje. Turėjot garbės.

Anonimiškas rašė...

kaip visos partijos vienodos, taip ir portalai vienodi, tik pavadinimai skirtingi

Anonimiškas rašė...

Ir dar kiek.

Anonimiškas rašė...

Toks aršus puolimas ir Delfyje, ir čia gerb. Autoriaus adresu rodo, kad straipsnis yra neeilinio lygio. Didžiausia pagarba gerb. Pauliui Saudargui. Sakyčiau, netgi nedidelėje apimtyje sugebėta išdėstyti svarbiausius šiuo metu dalykus, aktualiausias problemas. Dalinkitės, platinkite paskyrose ir visur, kur tik įmanoma, nes tai - pirmaplanio reikšmingumo medžiaga, turinti nuolat būti matomiausioje vietoje. O norinčiųjų ją sumenkinti argumentėliai - tik pusiau graudžiai juokingi, nes akivaizdžius dalykus nuneigti irgi reikia turėti išmiklintą melui smegeninę, ne tik už tai gaunamus grašius

Anonimiškas rašė...

P. Saudargo straipsnis - ypač laiku.

Anonimiškas rašė...

kas eina melstis ir mokėti, tas ir eis, kas neina melstis ir mokėti, tas neis ir toliau. tai kur čia padės, kur 2ia ypač laiku? o brangių galingų motociklų ir automobilių kainos tai nekrinta!

item