Kun. Robertas Urbonavičius. Šešiasdešimt

Ps 43, 24, 26. Kelkis, kodėl miegi, Viešpatie? Kelkis ir neatstumk visiškai; kodėl nusuki savąjį veidą, užmiršti mūsų vargą? Prilimpa pri...

Ps 43, 24, 26. Kelkis, kodėl miegi, Viešpatie? Kelkis ir neatstumk visiškai; kodėl nusuki savąjį veidą, užmiršti mūsų vargą? Prilimpa prie žemės mūsų pilvai; pakilk, Viešpatie, padėk mums ir išlaisvink mus.
Ps 43, 2. Dieve, savo ausimis girdėjome, mūsų tėvai mums paskelbė.
(Introitas)

Antrasis Septuagezimos liturginio laiko sekmadienis vadinamas Seksagezimos (šešiasdešimt) vardu. Šio sekmadienio Mišias popiežius Romos Šv. Pauliaus bazilikoje aukodavo už mūrų, tad kolektos maldoje, Bažnyčia prašo Tautų Mokytojo globos, idant jo užtarimu sutvirtinti Dievo vaikai galėtų sėkmingai kovoti su išganymo priešais ir pasikliauti vien Dangiškojo Tėvo pagalba bei malone.

Epistolė mums pateikia ilgą ištrauką iš Pagonių Apaštalo antrojo laiško Korintiečiams, kuriame jis kalba apie savo vargus dėl Kristaus ir Jo Bažnyčios: „Aš daug daugiau įdėjau triūso. Kur kas daugiau kalėjau. Esu gavęs nepalyginti daugiau rykščių ir daugel kartų buvęs mirties pavojuje. Nuo žydų gavau penkis kartus po keturiasdešimt be vieno kirčio. Tris kartus gavau lazdų, vienąkart buvau apsvaidytas akmenimis. Tris kartus pergyvenau laivo sudužimą, ištisą parą plūduriavau atviroje jūroje. Dažnai būdavau kelionėse, upių pavojuose, pavojuose nuo plėšikų, pavojuose nuo savo tautiečių, pavojuose nuo pagonių, miesto pavojuose, dykumos pavojuose, jūros pavojuose, pavojuose nuo netikrų brolių. Man teko daug triūsti ir vargti, dažnai budėti naktimis, badauti ir trokšti, dažnai pasninkauti, dažnai kęsti šaltį ir nuogumą. Be kita ko, kasdien esu žmonių apgultas, rūpinuosi visomis bendrijomis. Jei kas silpsta, ar aš nesilpstu? Jei kas piktinasi, ar aš nedegu apmaudu?!“ Galbūt mes nepatirsime tiek nuotykių ir išbandymų, tačiau taip pat esame kviečiami narsiai ir uoliai darbuotis dėl savo ir kitų išganymo, nelaukti, kol Dievas viską padarys už mus. Beje, didžiąją dalį Jis ir padaro už mus, mums tereikia atsiliepti į Jo kvietimą ir paklusti dieviškiems įkvėpimams.

Šventoji Seksagezimos sekmadienio Evangelija pateikia Viešpaties Jėzaus palyginimą apie sėjėją ir sėklas. Šis palyginimas nuostabiai išreiškia neišmatuojamą Dievo dosnumą bei žmogiškosios širdies nepastovumą. Viešpats savo išganingąsias malones dosniai beria visiems, neskaičiuodamas ir nematuodamas. Skiriasi ne malonė, bet priėmėjas. Vienos širdys yra nepastovios, kitos nekantrios, trečios pilnos pasaulio dvasios. Ir kiek maža tokių, kurios priima malonę ir duoda vaisių.

Artėjanti Gavėnia ir yra pats tinkamiausias metas atgaila, malda bei pasninku išpurenti savo širdies dirvas ir paruošti jas Dievo malonės nužengimui.

Nuolankiai Tavęs maldaujame, visagali Dieve,
kad tiems, kuriuos savaisiais sakramentais atgaivinai,
leistum Tau įtinkančiais papročiais vertai tarnauti.
(Postkomunijos malda)

Susiję

Robertas Urbonavičius 4806659553778522109

Rašyti komentarą

4 komentarai

Hm rašė...

Įdomiai čia su ta iliustracija: tarsi bizantiška ikona, o iš tikrųjų pseudobizantiško stiliaus raidėmis parašyta... angliškai: Behold a sower went out to sow.

supratingas rašė...

https://www.blessedmart.com/shop/hand-painted-icons/parable-of-the-sower/ ;)

Hm rašė...

Aha, bulgarų firma.

Šiaip tai įdomus kultūrinis reiškinys: bulgarų firma gamina bizantiškas ikonas tarptautinei rinkai su užrašais įvairiomis kalbomis; akivaizdu, ne vien stačiatikiams. Tikriausiai tai reiškia, kad stačiatikių ikonos kažkada buvo išpopuliarintos kaip pati dvasingiausia krikščioniško meno rūšis. Štai ką reiškia gera rinkodara. O juk galėtų ir mūsiškiai rūpintojėlius drožti po 200€ už vienetą; va jum ir tarptautinis verslas, va ir naujos darbo vietos. Ir visai nejuokauju. Tereikia tik geros rinkodaros, kažkaip. Bet jei slavai tai sugebėjo, tai gal ir mes galėtume?

Anonimiškas rašė...

Viskas yra tik verslas. Ir nieko daugiau.

item