Gegužės 12 d. vyks referendumas dėl Seimo narių skaičiaus mažinimo

propatria.lt nuotr. Seimas pritarė siūlymui gegužės 12 d. surengti privalomąjį referendumą, kuriame būtų siūloma apsispręsti dėl Seimo ...

propatria.lt nuotr.
Seimas pritarė siūlymui gegužės 12 d. surengti privalomąjį referendumą, kuriame būtų siūloma apsispręsti dėl Seimo narių skaičiaus mažinimo.

Referendumo metu šalies piliečiams bus siūloma pagrindiniame šalies dokumente – Konstitucijoje – įtvirtinti, kad Seimą sudaro 121, ne 141 Seimo narys, kaip kad yra nustatyta dabar.

Įtvirtinta, kad šis įstatymas taikomas eiliniams ir pirmalaikiams Lietuvos Respublikos Seimo rinkimams, organizuojamiems po šio įstatymo įsigaliojimo.

Už nutarimą „Dėl referendumo dėl Lietuvos Respublikos Konstitucijos 55 straipsnio pakeitimo paskelbimo“ (projektas Nr. XIIIP-3222(2) balsavo 58, prieš buvo 42, susilaikė du Seimo nariai.

Susiję

Demokratija ir valdymas 5437225054665135183

Rašyti komentarą

21 komentaras

Paulius rašė...

labai nevykusi ir kenksminga iniciatyva, skirta besipiktinančių balsų pasirankiojimui

Sėlis rašė...

Kuo blogai dykaduonių Seime sumažinimas? Koks posėdžių lankomumas?

Paulius rašė...

tuo, kad tai visiškai nekeičia pačios ydingos sistemos, išlieka visiškai tie patys principai, ta pati dvokianti bala apsimestinai „gerinta“. jEI tarkime seimą sumažintų, niekas nepasikeistų, o balos varlės kvarktų „ar mes nesakėme“. tokiu būdu esminė reforma būtų apsunkinta ir sukompromituota. Mano manymu, reiktų vykdyti radikalią reformą - tik mažoritarinė sistema, paliekant 71 rinkiminę apygardą, seimo narių atšaukimas, sutaupytų resursų skyrimas kvalifikuotų padėjėjų - patarėjų korpusui. Žodžiu didžiulė sisteminė reforma, kuriai deja nepasiruošta ir nesiruošta, nes niekas ja nesuinteresuotas. nes, kaip dar smetonos laikais sakė drumstame vandenyje smagu žuveles gaudyti atskirai. todėl šitas referendumas yra sąmoninga ar ne, prevencinė priemonė nuo tikros, seniai reikalingos reformos

Paulius rašė...

ir dabar bet koks rezultatas bus naudingas reformos priešininkams - jei seimą sumažins varlės kurks „ar mes nesakėme“, o jei nesurinks parašų - „tauta patenkinta esama padėtimi ergo jokių reformų nereikia“. Štai ką reiškia visas šitas tikrąja to žodžio prasme populistinis projektas. balsųl pasirankiojimas valstybės interesų sąskaita nesprendžiant esminnių bėdų

Pikc Kažinkavičius rašė...

Mano akimis žiūrint, protingi argumentai: išties, pati rinkimų sistema yra kur kas rimtesnė problema, negu Seimo narių skaičius - t.y. problema yra kokybinė, o ne kiekybinė, tad ir sprendimas turėtų būti kokybinis.

Anonimiškas rašė...

Na taip, valstiečiai įsisiautėja. Jie jau nuo pradžių buvo apsvaigę nuo vienmandatės sistemos dėka gautos neproporcingai didelės ir nepelnytos valdžios. Nėra ko iš jų tikėtis kokybinio problemos sprendimo, vienmandatės sistemos panaikinimo.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Paulius rašė...

gal tiesiog supainiojo „vienmandates“ ir „daugiamandates“

Anonimiškas rašė...

LVŽS gavo 19 proporcingų mandatų + 34 mažoritarinių mandatų "forą už nieką". Taigi nepripainiota. 53 gerokai daugiau nei 38 (19 X 2).

Paulius rašė...

o išties. Šį kartą keršydami rinkėjai forą davė vienmandatėse dar labiau nei daugiamandatėse. valinsko klounams atvirkščiai buvo. Ten vienmandatinėse berods apskritai tik du buvo išrinkti. gal trys. bet ir rezultatai ne tokie tragiški kaip su komikais. Ne blogiau nei su sisteminėmis

Anonimiškas rašė...

Apie kokį keršijimą kalbate? Tą pačią dieną valstiečiai gavo 21,5% nuo galiojančių balsų tiek daugiamandatėje, tiek vienmandatėse. Keršyta tik antrame ture? Pašalinus iš biuletenių beveik visų kitų rinkėjų remtus kandidatus? Daugiamandatėje tai prilygtų 15% barjero taikymui.

Pikc Kažinkavičius rašė...

Balsai už "valstiečius" buvo labiau ne "už", o "prieš" - ir "sisteminiai" tų "prieš" netgi labai nusipelnė. Tik bėda, kad "valstiečiai" nenusipelnė tų "už".

Anonimiškas rašė...

Bėda yra tokia sistema, kurioje "atstovai" renkami balsavimu "prieš". Tai nėra atstovų rinkimas.

Paulius rašė...

na gerai, ar ypatingai kuo išsiskiria šitas seimas nuo kitų? pvz saldžiosios porelės 2k? ten nesąmonių buvo daroma nei kiek ne mažiau. Tik bendrai pasaulinė ekonomika kilo, tai taip nesijautė. o prie bačkoriaus? Viskas nurašyta krizei, tame tarpe ir visos bačkoriaus vyriausybės iškrėstos kiaulytės. apie butkevičių.. čia išvis geriau patylėti.. na valstiečiai bent LG ir urėdijas patvarkė. į šviesą išvedė tokį padarą dar nematytą šakalienę. komedijos su tėvų kontrolės įstatymu. Viskas vyksta kaip valinskas ir žadėjo - linksma nors ir be valinsko. Bepigu sakyti kad gruodį pasnigs :)Anskčiau aš maniau, kad taip tyčia daroma - yra kažkokie slapti kenkėjai: turintys savo tikslų. Tačiau kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad yra ne taip. Tiesiog jie nežino ką daro. Manote vlastiečiai galvojo kokie rezultatai bus to jų kvailo referendumo? galvojo rinnkėjams bus smagu. bus balsų daugiau. Toliau savo nosies paprastai jie ir nežiūri. o ir ko norėti iš Lietuvos žioplių ūkiškai apmokytų (LŽŪA) :)

Paulius rašė...

kalbama apie rinkėjų keršijimą sisteminukams

Pikc Kažinkavičius rašė...

Ne visai taip: sistemos bėda ta, kad tie, PRIEŠ kuriuos balsuojama, vis tiek sėdi Seime - o tai, kad nėra UŽ ką balsuoti, yra jau kitokio, ne balsavimo sistemos, pobūdžio problema.

Pikc Kažinkavičius rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Anonimiškas rašė...

1. Tie, prieš kuriuos mes vienmandatėse balsuojame "PRIEŠ", tiesiog gauna kitų rinkėjų (ne mūsų) balsus "UŽ" daugiamandatėje. Seime jie sėdi kaip kitų rinkėjų politiniai atstovai. Analogiškai ten sėdi ir mūsų atstovai. Jei nepakanka politinio spektro pasirinkimo, tai nėra proporcinės rinkimų sistemos problema. Aišku, nepakenktų ją patobulinti teritorinėmis apygardomis kaip Europoje bei leisti "šveicariškai" balsuoti už skirtingų sąrašų kandidatus. Tai leistų labiau pereiti nuo politinio "mūsų" prie "mano".

2. Tai, kad nėra "UŽ" ką balsuoti vienmandačių rinkimų 2-e ture, kai neeliminuojami tik du dviejų partijų kandidatai, yra vienmandatės rinkimų sistemos problema. Dar daugiau - tai tampa viso politinio atstovavimo neligitimumo ir užprogramuoto išankstinio politinio nepasitikėjimo problema, kai vidutiniškai "atstovas" turi 28 nuošimčių rinkėjų palaikymą 1 ture, o kiti 72 nuošimčiai nelaiko išrinktojo savo atstovu (mūsų komentaruose pastebimas džiugesys dėl smūgio kažkam, nesidžiaugant išrinktaisiais tai tik patvirtina). Čia aš apie paskutinių 4 Seimo rinkimų vienmandačių rezultatus 1 ture - tas 28-72 labai stabilus.

Paulius rašė...

manote kas nors kuo nors dar tiki? greičiau kaip pasiklydę galutinai sukinėja į visus šunkelius, kaip rusai sako „na ugad“, „o gal“. Bijau, kad tai yra didžioji Lietuvos bėda - visiškas nusivylimas iš vienos pusės ir absoliutus kitos cinizmas. Ir ši situacija gali turėti fatalias pasekmes Lietuvai

Paulius rašė...

teisą sakant apie „mūsų“ rinkimų sistemą ir daryti iš jos kokius nors apibendrinimus mano manymu vargu ar galima - neturime „normalių partijų“ su savo ideologija, programomis, įsipareigojimais nei „atstovaujamosios demokratijos“ kontrolės mechanizmo. Daugiamandatė sistema skatina vienadienių junginių a la valstiečiai valinsko pajacai etc etp kūrimąsį ir patekimą į seimą vienai kadencijai vėlgi be jokios atsakomybės. Manyčiau vis tik tinkamiausias būtų mažoritarinis modelis su apibrėžta atstovo atsakomybe, įsipareigojimais kaip anglosaksiškoje tradicijoje. Beje jie ir buvo pirmeiviai.

Anonimiškas rašė...

Tie 21,5% už LVŽS programiškai balsavusių gal dalinai ir nusivils. Nemanau, kad tie papildomai atsiradę balsuotojai "PRIEŠ" 2 ture turėjo kokių nors programinių vilčių. Nenustebčiau, kad būtent jie liks Karbauskio matematine atrama, nepaisant programinės išdavystės.

item