Kiek lietuvių tiki reinkarnacija, palaiko abortus ar vienalytes „santuokas“?

vaticannews.va Amerikiečių tyrimų institutas „Pew Research Center“ spalio 29 dieną paskelbė analizę apie tai, kaip Vakarų ir Rytų eur...


Amerikiečių tyrimų institutas „Pew Research Center“ spalio 29 dieną paskelbė analizę apie tai, kaip Vakarų ir Rytų europiečiai skiriasi religija bei socialinėmis pažiūromis.

Nurodoma, kad 2015-2017 metų laikotarpiu 34 Vakarų, Vidurio ir Rytų Europos šalyse buvo apklausta beveik 56 tūkstančiai įvairaus amžiaus pilnamečių asmenų. Tyrėjai bandė „nufotografuoti“ ne vien šių šalių visuomenių religingumą, bet ir sąsajas su kai kuriomis temomis, dėl kurių pastaraisiais metais buvo plačiai ir aštriai polemizuojama.

Tyrinėtojų klausimas apie tai, kas buvo „auginamas krikščioniu“ ir šiuo metu „yra krikščionis“ dar kartą patvirtino nukrikščionėjimo tendenciją įvairiose Vakarų Europos šalyse. Didžiausios „žirklės“ pastebimos Belgijoje (nuo 83 iki 55 procentų), Norvegijoje (nuo 79 iki 51 procento), Olandijoje (nuo 67 iki 41 procento), Ispanijoje (nuo 92 iki 66 procentų) ir Švedijoje (nuo 74 iki 52 procentų). Lietuvoje šios žirklės siekia 2 procentus. Tačiau kitose šalyse krikščionių skaičius, palyginus su tais, kurie nuo mažumės buvo auklėti krikščionimis, augo: Ukrainoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Armėnijoje ir Latvijoje.

Čekija, Švedija, Belgija, Olandija ir Estija yra valstybės, kuriose didžiausios visuomenės grupės visai ar beveik neturi religinių įsitikinimų. Lietuvos pozicija yra beveik viduryje, tačiau arčiau Dievo egzistenciją pripažįstančių visuomenių: 76 procentai apklaustųjų deklaravo tokį tikėjimą ir 11 procentų netikėjimą. Tačiau iš tikinčiųjų nemaža dalis (41 proc.) turi abejonių ar netikrumo. Dar vienas reiškinys, būdingas tokioms šalims kaip Olandija, Norvegija, Švedija, Belgija ar Danija, yra vadinti save krikščionimis ar bent tikinčiais aukštesniąja jėga, tačiau nepriskirti savęs jokiai konkrečiai bendruomenei.

Religinis įsipareigojimas, religijos praktika, religija kasdieniame gyvenime svarbiausia Graikijoje, Bosnijoje, Armėnijoje, Gruzijoje ir Rumunijoje. Mažiausiai svarbi Estijoje, Čekijoje, Danijoje, Šveicarijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Lietuvos pozicija beveik viduryje, bet arčiau mažiau praktikuojančių visuomenių. Bent kartą paskutinį mėnesį pamaldose lankėsi 27 procentai apklaustų lietuvių.

Tyrėjai taip pat pasidomėjo, kiek asmenų tiki visai ar reikšmingai nuo jų nepriklausančia „lemtimi“ ar gyvenimą paveikiančiais veiksniais, kurie nėra susiję su krikščionybe, pavyzdžiui, „pikta akimi“. Lemtimi, prakeikimo ir „piktos akies“ galia labiausiai tikima Armėnijoje, Bosnijoje, Moldovoje, Latvijoje ir Gruzijoje. Nedaug nusileidžia lietuviai – 68 procentai apklaustųjų tiki lemtimi, 51 procentas „piktos akies“ galia ir 32 procentai reinkarnacija. Mažiausiai Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Šveicarijoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje.

Tyrėjai teiravosi, ar religijos klausimai turi būti atskirti nuo politikos, ar, priešingai, valstybė turi remti religines vertybes, įsitikinimų sklaidą. Daugiausia apklaustųjų Švedijoje, Suomijoje, Bosnijoje, Danijoje ir Čekijoje pasisakė už tokį atskyrimą. Tuo tarpu už valstybės ir politikos paramą religinėms vertybėms ir įsitikinimams daugiausia pasisakoma Armėnijoje, Gruzijoje, Lietuvoje, Rusijoje ir Bulgarijoje. Nors Lietuva ir 43 procentai pasisakiusių „už“ patenka į pirmą penketuką, pastebėtina, kad pasisakiusių „prieš“ šiuo klausimu buvo 47 procentai.

Kurioms šalims svarbiausia, kalbant apie nacionalinę tapatybę, būti gimusiu joje, turėti protėvių? Rumunijai, Bulgarijai, Vengrijai, Lenkijai ir Portugalijai. Prie šios grupės priskirtina ir Lietuva. Mažiausiai svarbu Švedijai, Danijai, Norvegijai, Olandijai ir Vokietijai. Tačiau visų 34 Europos kraštų apklaustųjų dauguma, daugiausia 98 procentai ir mažiausiai 82 procentai, pritaria, jog tapatybei labai svarbu gerbti šalies įstatymus ir mokėti vietos kalbą. Daugiausia taip manančių Danijoje, Suomijoje, Norvegijoje, Olandijoje ir Vengrijoje. Mažiausiai – Latvijoje, Baltarusijoje, Armėnijoje, Lietuvoje ir Ispanijoje.

„Pew Reseach Center“ taip pat pasidomėjo europiečių požiūriu į kai kuriuos „kultūrinius žymeklius“. Musulmonus į savo šeimą labiausiai linkę priimti olandai, norvegai, danai, švedai ir belgai, o mažiausiai armėnai, čekai, baltarusiai, lietuviai ir gruzinai.

Tos pačios lyties „santuokoms“ labiausiai pritaria švedai, danai, olandai, belgai ir ispanai, o mažiausiai gruzinai, armėnai, rusai, moldavai ir ukrainiečiai. Lietuviai yra septintoje pozicijoje su 85 procentais nusistačiusių „prieš“ ir dvylika „už“.

Parama abortams didžiausia Švedijos, Danijos, Suomijos, Belgijos ir Čekijos, o mažiausia Gruzijos, Moldavijos, Ukrainos, Rusijos ir Lenkijos visuomenėse. 52 procentai apklaustų lietuvių buvo „už“ ir 41 „prieš“.

Susiję

Demokratija ir valdymas 7644340835769243505

Rašyti komentarą

48 komentarai

Nežiniukas rašė...

Šis tyrimas moksliškai tik pagrindžia G.K. Čestertono mintį:

Žmogus, kai nustoja tikėti Dievu, tai nereiškia, kad jis nebetiki niekuo. Tai tik reiškia kad jis pradeda tikėti bet kuo.

Taigi, Lietuvoje bent kartą per mėnesį (įdomu, kiek bus žmonių, kurie kiekvieną sekmadienį) į bažnyčią nueina TIK 27 % žmonių.

Tačiau "lemtimi" tiki NET 68 procentai, o "pikta akimi" - 51 procentas žmonių. Štai tau ir netikėjimo į Dievą padariniai.

Cato rašė...

Kaip tik šūdina šalis (Baltarusija, Bulgarija, Armėnija ir pan.), taip regresyvūs įsitikinimai dominuoja.

Veronika rašė...

1. Vienareikšmiškai PRIEŠ vienalytes santuokas. Tačiau nedprieštaraučiau tokių asmenųpartnerystės įteisinimui. 2. Apskritai ne prieš abortus, bet už jų reguliavimą. Kada leidžiama daryti abortą turėtų nuatyt įstatymas. Žinoma, čia neturiu galvoje lenkiško varianto, kuris apskritai moterį pastato š beteisę padėtį.3. Apie reinkarnacija sunku ką nors pasakyti, dabar kaip tik skaitau šia tema knygą. Nei UŽ nei PRIEŠ, susilaikysiu. Pastaba: straipsnio neskaičiau, užtenka pavadinimo.

Jonas rašė...

"šudina šalis" kolega Cato, turbūt, turėjo omenį analinio sekso išplitimą. Jūsų teiginyje dvi klaidos. 1. "Šūdinumas" labiau išplitęs ten kur dominuoja progresyvūs įsitikinimai. 2 . Tikrai ne Baltarusija, Bulgarija, Armėnija.

Cato rašė...

O jūs mieliau gyventumėt šūdinoj Baltarusijoj ar progresyvioj Danijoj?

šiaurės Lietuva rašė...

Ar tai reiškia tamsta Cato kad toje šalyje kur gėjai vaikšto kliurksėdami subinėmis ,nes nelaiko išmatų,tai yra labai progresyvu?

Anonimiškas rašė...

Veronika, čia ne pažinčių portalas , nereikia skubėti savęs pristatinėti.
Ir apskritai nebūkit juokinga, prieš komentuojant skaitykite straipsnį.

Anonimiškas rašė...

Kuo labiau išsivysčiusi šalis tuo mažiau tiki pasakomis.

Paimkite dar Saudo Arabiją, ten 99% yra religingi.

Nežiniukas rašė...

Gal galėtumėte paaiškinti, kokias pasakas turėjote omenyje:

Krikščionybę, ar lemtis, piktas akis ir horoskopus.

Tikiuosi suprantate, kad tas, kas tiki krikščionybės pasaka, netiki kitomis pasakomis ir atvirkščiai, ką ir įrodo atlikta apklausa.

faktas rašė...

...O paimkime dar Harvardo universitetą. Išsivystymo stoka jo neapkaltinsi.
Jų studentų vadove parašyta, kad žmogaus lytis gali „keistis kasdien“, o sakymas, kad tai netiesa, yra „smurto forma“.
Va jums "išsivysčiusiųjų" pasakos, už abejojimą kuriomis gali būti nubaustas.

Pikc Kažinkavičius rašė...

Ū, kaip suvartė "išsivystymo garbintoją"! Net pagailo nabago... :D

1Chingishan rašė...

30 metų plauna Lietuvoj smegenis apie pederastijos gėrį- bet kaip nejuda procentai degeneratų, imbecilų, degradų, pederastų naudai taip nejuda. Nu ką padaryti- teks matomai iškrypeliams susirinkti šmutkes ir varyt von į savo progresyvias šalis. nu bent jau iki tol kol ten musulmonai neįves tvarkos ir visus pederastus nuleis nuo stogų. Kur jie tada progresyvintis vyks kas žino?

Sėlis rašė...

Cato, ne čia pataikei. Čiuožk į pederastų puslapį uždavinėti pederastinių klausimų, kur jiems maloniau gyventi.

Unknown rašė...

"Religinis įsipareigojimas, religijos praktika, religija kasdieniame gyvenime svarbiausia Graikijoje, Bosnijoje, Armėnijoje, Gruzijoje ir Rumunijoje. Mažiausiai svarbi Estijoje, Čekijoje, Danijoje, Šveicarijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Lietuvos pozicija beveik viduryje"

Patikimas religingumo, vadovavimosi religiniais įstikinimais kriterijus atsiskleidžia pažvelgus į šalių religinę konfesiją ir tradiciją, kuri straipsnyje apeita. Palyginkite:
Armėnija - 95 proc. gyventojų priklauso Rytų ortodoksų bažnyčiai (iš viso šalyje 3 mln. gyv.), III a. pab. krikščionybė paskelbta valstybine religija.
Graikija - 99 proc. ortodoksų
Gruzija - 90 proc. ortodoksų, apie 5 proc. armėnų bažnyčios, 1 proc. katalikų.
Bosnija - 40 proc. islamas (nuo XIV a. pradėjo puldinėti turkai), ortodoksai - 31
proc.
Rumunija - 87 proc. stačiatikių, katalikų - 5 proc.

Priešingoje pusėje, priklausančioje besilaikančioms netradicinio, modernistinio, chaotiško religingumo (ir gyvenimo?) suvokimui priklauso:
Estija - dominuoja liuteronai, likę - apie penkiolika įvairiausių religinių grupių
Čekija - 60 proc. ateistai, katalikų - 27 proc., likę - protestantai
Danija - trečioji šalis pagal ateistų ir agnostikų skaičių pasaulyje; iš religijų labiausiai paplitę krikščionys (ev. liuteronai), antroj vietoj islamas.
Šveicarija - 85 proc. pagonių (!?), dominuojanti etinė sistema - germanų - skandinavų mitologija; krikščionys - ev. liuteronai, kurie praktikuoja ekumeninę politiką.
Lietuva per vidurį?..

Anonimiškas rašė...

Labai prasmingas ir naujas mintis generuojantis papildymas.

1Chingishan rašė...

blogiausia tai kad moralinės ir etinės normos pririštos prie religijos. O taip neturėtų būti. ateistas aš ar ne, bet pederastija tai absoliutus blogis (Resident Evil) ir tai turėtų būti ištransliuota visame pasaulyje, kad jei bent yra minčių kad tai norma- tai tiesiai pas psichiatrą ir į durnyną.

Anonimiškas rašė...

"blogiausia tai kad moralinės ir etinės normos pririštos prie religijos" citata.
kuo blogai?
prie ko būtų siūlymas "rišti"? Ir kodėl?

anonime rašė...

Kiek aš matau, tai nėra tokio Bažnyčios lankymo, kaip "kartą į mėnesį" Arba žmogus stengiasi eiti dažniau, arba jis apskritai neina.Argi žmogus, kuris nuoširdžiai stengiasi gyventi pagal Katalikų bažnyčios mokymą lankosi Mišiose kartą per mėnesį.Visoje mano aplinkoje tik du žmonės dalyvauja Mišiose kiekvieną sekmadienį, o kiti visiškai neina ir nesidomi. Žinoma, gal žmogus nuėjo į mišias už mirusius, vestuves ar krikštynas, o gal paprasčiausiai pasėdėti,bet po to nulėkė pas burtininkę. Pažįstu tokių

nemo rašė...

Tai ištransliuota, kad yra "resident evil". Tačiau sunku susitvarkyti. Nes dalis tų pedofilų yra dar ir objektyviai charizmatiški žmonės, daug gero kitiems padarę. Ir paskui turi "dark side". Iš šono žiūrint atrodo paprasta. Bet iš vidaus žiūrint - tai ilgai trunka, kol įtikima, kad tos kalbos apie tą tokį smart, tokį cool žmogų nėra vien apkalbos, o faktai.

Be to, kas liečia religiją, tai vienareikšmiškai "evil". Tačiau, būtent, kai kurios psichiatrinės (ir politinės) srovės sako, kad tai ne visai "evil".

Pikc rašė...

"Be to, kas liečia religiją, tai vienareikšmiškai "evil"." - nagi, pasižiūrim, kas pastaraisiais amžiais Lietuvoje buvo "vienareikšmiškai evil" atstovai ar šalininkai: pirmiausia į galvą šauna Valančius, Maironis, skautų judėjimas (nes gi "Dievui, artimui, tėvynei"), partizanai (praktiškai 100 proc. katalikai), Lietuvos katalikų bažnyčios kronikos leidėjai ir platintojai, Sladkevičius, Matulionis, Svarinskas, Sadūnaitė... Oi, kiek daug "evil", kai pagalvoji! Na, bet yra ir gerų pusių - nuo 1940 m., o paskui - nuo 1944 m. prieš tą "evil" buvo aktyviai kovojama, o Vakaruose ta kova jau praktiškai laimėta. :)

Anonimiškas rašė...

Kur jie vyks? Tikrai ne į islamo kraštus. Nenustebčiau, jeigu susidarytų atskiros, uždaros kolonijos - kažkas panašaus į getus, nes juos pro truputį pradeda trumpinti visose šalyse.

Anonimiškas rašė...

Pikc, kažkada irgi taip galvojau, ir apsidžiaugiau pamatęs, kiek daug katalikų yra UK.

Pikc rašė...

Jei taip, jie ten visiškai neturi balso.

nemo rašė...

Replikuota buvo į sakinį "blogiausia tai kad moralinės ir etinės normos pririštos prie religijos. O taip neturėtų būti. ateistas aš ar ne, bet pederastija tai absoliutus blogis.. tai turėtų būti ištransliuota".

Paėmus mano sakinį be konteksto - "kas liečia religiją, tai vienareikšmiškai "evil" - gausime išvadą, kad religija yra evil.

Paėmus su kontekstu gausime, kad katalikų religijoje pedofilija yra visiškai "evil", o ne kad katalikų religija yra "evil". ir priešingai nei ši religija, kuri sako kad tai nėra norma, kai kurios psichiatrijos srovės sako, kad gali būti norma.

Taip, kad Maironis gali toliau ramiai ilsėtis. Nemo jo neužpuolė.




Unknown rašė...

Būtų įdomu išgirsti, kokios psichiatrijos srovės ir kaip sako (grindžia), kad pedofilija "gali būti norma"? Ir kieno nupomonė pačiam svarbiau - religijos (katalikybės) ar psichiatrijos?

Pikc rašė...

"nemo", čia ne konteksto, o sakinių formulavimo reikalas - normaliai parašius sakinį nereiktų aiškinti, kad "aš visai ne tą norėjau pasakyti, ką pasakiau". ;)
"Unknown", tokia yra Amerikos psichiatrų asociacijos - tos pačios kontoros, kuri pederastiją paskelbė norma, pozicija. Tiesa, kilus triukšmui, anie irgi suskubo aiškinti, kad "mes ne tą norėjome pasakyti, ką pasakėme", bet aiškindami vėl "susivėlė", o galiausiai visiškai apsimelavo ("če visai ne mias buvom!").

Unknown rašė...

Sugebi prajuokinti:))

Pikc Kažinkavičius rašė...

Čia NE bajeris, jeigu ką. ;)

Rasa rašė...

na gal cia itakoja ne ortodoksija, bet tai, kad šios šalys gyvena nuolatinės krizės sąlygomis ir yra vienos iš neturtingiausių ar labiausiai prasiskolinusių:)



Pikc rašė...

T.y. turtas gadina moralę? Ką gi, irgi įdomi (ir, ko gero, gana pagrįsta) mintis. Vis dėlto, sunku nepastebėti ryšio tarp visokių "reformacijų" bei "moderbizavimų" religijos srityje ir polinkio "reformuoti" bei "modernizuoti" visas kitas sritis, įskaitant dorovinę.

Unknown rašė...

Šaunu, kad Rasa parašė trumpą komentarą, bet net ir tokiame sugebėjo padaryti tris klaidas. Reikia atidžiau.
Taip, Pikc, religija, tikėjimas, dvasiniai dalykai nulemia gyvenimo kokybę, o ne atvirkščiai. Žinoma, yra įtakos ir iš apačios.
Dar viena pastaba (Rasai): komentarą reikia stengtis rašyti ne dėl savęs (dėl kokių nors savanaudiškų motyvų), o dėl tiesos.

Unknown rašė...

Žinau, kad ne bajeris, bet įdomu, kokias psichiatrijos "sroves", laikančias pedofilija "norma", išvardytų Nemo, jei jau čia metė iššūkį. Ir "normos" kontekstas, žinoma, svarbu.

Pikc rašė...

Noriu apsidrausti nuo galimo klaidingo mano komentaro interpretavimo - tai, ką aš parašiau, jokiu būdu nereiškia, kad kokia nors stačiatikybė atneš išsigelbėjimą (su Putino valdžia kaip Siamo dvyniai suaugusi korumpuota Rusijos stačiatikių bažnyčia - puiki tokio tikėjimo nepagrįstumo iliustracija). ;)

Unknown rašė...

Tai gal katalikybė atneš?.. Rusija yra veikiau išimtis nei taisyklė. Tiesiog yra dėsnis, kad dvasia pirmesnė už kūną. Marksistai tą dėsnį apvertė: tai buvo "bazės" pirmumo prieš "antstatą", arba materijos prieš "sąmonę" dėsnis. Kas sako, kad skurdžiausios šalys yra "tamsiausios" arba religingiausios, tas yra materialistas. O stačiatikybė yra pati autentiškiausia, pati ištikimiausia krikščioniškajai Tradicijai konfesija. Pasidomėtum naujienomis, pamatytum, kad katalikybė jau kelia vėliavą ir ruošiasi "nuversti popiežių", paskelbdama, tarkim, Katalikų bažnyčią dar viena autokefalija. Na, čia tik spėjimai.

Unknown rašė...

Beje, "geras" (turtingas, be vargo) gyvenimas jokiu būdu nėra religijos tikrumo įrodymas. Veikiau atvirkščiai. Žmonės, kurie siekia amžinojo gyvenimo, žemiškaisiais turtais mažai rūpinasi.

Rasa rašė...

na penktai kolonai galiu priminti, sektantiško mąstymo ypatybė yra ta, kad kai žmogus neturi argumentų jis rašo - tau trūksta mandagumo, nors pati išvadinusi vyskupa niekingu bailiu, bijo parašyti konkrečiai, net komentaruose sėdi aninimiškai... arba pradeda skaičiuoti klaidas, arba dar panašiai kažką rašinėja. bet visgi man neįdomu tavo tušti pliurpalai. Gal galėtum ARGUMENTUOTAI atsakyti į mano parašytą mintį. Gal tai nėra šalys gyvenančios krizinėmis salygomis ar labiausiai prasiskolinusios????

Rasa rašė...

To Pick
gal esmė yra tame, kad didelė dalis žmonių tik varge ir problemose šaukiasi Dievo. Tačiau būtent krikščionybės pasekoje atsirado įvairios socialinės garantijos - pensijos, pašalpos, nemokama medicina ir pan. ir paradoksas tame, kad būtent tai žmones skatina tolti nuo Dievo, nes dabar Dievą varguose ir problemose pakeičia įvairios soc. garantijos. Kuo labiau šalyje išvystytos soc. garantijos, tuo mažiau tuomet ten reikalingas Dievas.

O šiaip ir Šventajame Rašte tas aprašyta. Pažadėtoje žemėje Vešpats suteikia savo tautai didelį gerbūvį, bet to pasekoje išrinktoji tauta Dievą apleidžia ir nusigręžia nuo Jo įsakymų.

Kai Lietuvoje 2008 metais įvyko krizė, bažnyčiose labai padaugėjo žmonių.

Rasa rašė...

"Žmonės, kurie siekia amžinojo gyvenimo, žemiškaisiais turtais mažai rūpinasi."

Gal galėtum pasidomėti tų šalių SKOLOMIS?? Pvz Graikijos:)
Ar tai, kad jie prasikolino nuo.. iki... rodo, kad jie siekia amžinojo gyvenimo ir žemiškais turtais mažai rūpinasi??? Labai didelės skolos rodo priešingai, kad jie norėjo labai gerai gyventi ir išlaidauti skolon, o dabar turi už savo per didelį pomėgį žemiškiems turtas ir malonumams susimokėti labai "susiverždami diržus" ir gyevendami nuolatinės krizės sąlygomis ir nežinodami kada jų šalį ištiks visškas bankrotas, kai labdaros nebegaus ir skolų sugrąžinti negalės.
Ar tai rodo aukštą dvasingumo lygį ir amžinojo gyvenimo siekimą???

Pikc Kažinkavičius rašė...

Cha, gerai, kad apsidraudžiau, o tai "Unknown" ("Jota"?) dėka kaipmat būčiau priskirtas stačiatikybės garbintojams. :)
Stačiatikybės Rusijoje atvejis - ne išimtis, o įrodymas, kad pasakos apie tobulą nuo viso pikto apsaugančią religiją ir yra pasakos - juk jeigu jau "pati autentiškiausia, pati ištikimiausia krikščioniškajai Tradicijai konfesija" ŠITAIP susimovė... ;)
Rasa, bet juk iš tamstos komentarų seka, kad tikintieji dar blogesni už netikinčius (anie bent jau sąžiningi) - kai blogai, tai "Dieve, padėk, gelbėk!", o kai gerai - "nelįsk į akis, netrukdyk!". ;)

Rasa rašė...

Na nežinau, patyrinėjus originalo duomenis, akivaizdu, kad Jotą taip žavinti ortodoksija palaiko labai glaudžius ryčius su stabmeldyste, nes jos išvardintos šalys pirmauja ir tikėdamos į lemtį, likimą - pirmauja - Armėnija 83 proc., Bosnija 80 proc., Gruziją 73 proc.. tikėjime į blogą akį, t.y nužiūrėjimą, pirmauja Graikiją ir Latvija - 66 proc. Ukraina 60 proc. Armėnija - 59 proc.

Visiškai akivaizdu, kad ortodoksinės šalys, pirmaudamos tikėjime Dievu, pirmauja ir tikėdamos įv, prietarais, t.y jose labiausiai paplitusi ir stabmeldystė.

http://www.pewforum.org/2018/10/29/eastern-and-western-europeans-differ-on-importance-of-religion-views-of-minorities-and-key-social-issues/pf-10-29-18_east-west_-00-12/

Deja, gaila, bet ir Lietuva papuola į pirmajį stabmeldžių dešimtuką.

Rasa rašė...

to Pick
nežinau ką ir atsakyti į tamstos klausimą:)

Akivaizdu, kad socialinės garantijos ir geros gyvenimo sąlygos mažina tikėjimą Dievu ir tuo pačiu mažina ir tikėjimą visokiais prietarais, nes žmonės tuomet tiesiog tiki į pinigus ir užtikrintas iki gyvenimo pabaigos gerbūvio sąlygas.

nemo rašė...

Iš tiesų, "srovės" ar "mokyklos" gal per skambus žodis, perlenkiau, neturiu kompetencijos tai iš tiesų įrodyti (kas nereiškia, kad taip nėra: tik aš neturiu žinių). Galbūt reikėtų sakyti autoriai. Kurie vis tik remiasi "mainstream" idėjomis.

Konkrečiai tai galiu pacituoti - kadangi visada tikrinu informacija, priešingai nei kai kurie PP, ir koreguojuosi, kai klystu, šitą nuorododą:

http://www.ourcommons.ca/DocumentViewer/en/40-3/JUST/meeting-48/evidence

Tai 2011 metų diskusija Kanados, kurioje, kaip žinia, "seksualinė orientacija" pasidarė šventa teisė, parlamente apie pedofilijos prevenciją. Buvo pakviesti du garbūs psichiatrai, kurių pavardes atrasite nuorodoje, galite patiktinti ir jų akademinį CV.

Skaitant šią diskusiją gana aiškus neatitikimas tarp to, kad "žmogiškai" ir "socialiai" yra aišku, jog pedofilija yra kriminalinis elgesys, o štai "moksliškai" psichiatrai negali vienareikšmiškai įvardyti, kad tai deviacija, nes, būtent, tokioje psichiatrijoje, kurioje "seksualinė orientacija" yra šventa individo teisė, "normos"-"nukrypimo nuo normos" sąvokos buvo labai susilpnintos ar visai ištrintos.

Todėl gaunasi tokie pareiškimai:

"If we know that pedophiles are not simply people who commit a small offence from time to time but rather are grappling with what is equivalent to a sexual orientation just like another individual may be grappling with heterosexuality or even homosexuality, and if we agree on the fact that true pedophiles have an exclusive preference for children, which is the same as having a sexual orientation, everyone knows that there is no such thing as real therapy. You cannot change this person's sexual orientation. He may however remain abstinent".


Arba

"Should it therefore be compared to homosexuality? Yes, or heterosexuality. If, for instance, you were living in a society where heterosexuality is proscribed or prohibited and you were told that you had to get therapy to change your sexual orientation, you would probably say that that is slightly crazy. In other words, you would not accept that at all."


Žinoma, skaitant VISĄ tekstą yra aišku, kad šie psichiatrai negina ir nesiekia pedofilijos įteisinimo, labiau priešingai, kaip rėkė kanadietiškos ir amerikietiškos "Pro Patrios" tuokart. Tačiau gan aišku, kad individualizuotos psichiatrijos, kurioje individo matas nėra norma, tačiau jis pats, perspektyvoje jiems buvo sunku iš savo disciplinos VIDAUS pasakyti, kad pedofilų "seksualinė orientacija" yra netikusi, nelygiavertė heteroseksualumui. Tai jie galėjo pasakyti iš savo disciplinos "IŠORĖS": pedofilija yra blogai.

Kodėl iš išorės? Nes - kiek aš suprantu, bent kai kuriose psichiatrijos srovėse "normos" ir "nukrypimo nuo normos" sąvokos ištrintos, individas tiesiog yra toks, koks yra, jis pats sau matas. Jei hetero, tai ok. Jei homo, tai ok. Jei pedo, tai ok. Viskas lygu. "Gydyti" nuo homo ar pedo tiek pat absurdiška, kiek gydyti nuo hetero.

Tik tiek, kad hetero ir homo socialiai priimta, o pedo ne. Teigiamas ar neigiamas ženklas ant orientacijos uždėtas "socialiai", o ne "psichiatriškai".

Unknown rašė...

Klausyk, ar galima atsieti lytiškumą, seksualinius polinkius nuo moralės?

Unknown rašė...

Rašinėjate vienus niekus.

Pikc rašė...

Ribos tarp normos ir nenormalumo ištrynimas yra IDEOLOGINIS - su mokslu (nei psichiatrija, nei jokiu kitokiu - nebent "mokslinį homunizmą" mokslu laikytume ;)) tai niekaip nesusiję. Aiškinti, kad ta riba ištrinta "kai kuriose psichiatrijos srovėse" yra iš esmės tas pats, kas sakyti, kad "kai kuriose psichiatrijos srovėse sovietinės santvarkos kritika buvo laikoma psichiniu sutrikimu".

Pikc rašė...

Liberastinėje ideologijoje - laisvai. Tiesą sakant, ten moralės kaipo tokios apskritai nėra. Na, arba ji traktuojama kaip tamsuoliškų retrogradiškų taisyklių, ribojančių asmens saviraiškos laisvę, rinkinys. :)

Anonimiškas rašė...

Sakoma:,,Sąžinė yra Dievo balsas'', tada jei žmogus negirdi Dievo negirdi ir Sąžinės'', be sąžinės žmogus yra dvikojis padaras tenkinantis savo instinktus panaudodamas duotą protą, dabar atėjo laikas kada sąžinę keičiama, į tolerastiją, liberastiją, lyčių lygybę, kažkokius genderius, LGBT iškrypelius, ir tt..., todėl dingus SĄŽINĖI, dingsta ir žmogaus esmė, nors ir turime aukščiausią išsivystymo lygį.

Unknown rašė...

Tiksliau, aukščiausią degradacijos lygį.

item