Katalikų Tradicija. Apie Vilniaus reklamą ir nekatalikišką katalikų poziciją

Katalikų Tradiciją galite sekti facebooke . Lietuvoje vis dar diskutuojama dėl Vilniaus miesto reklamos, vulgariai vaizduojančios moter...

Katalikų Tradiciją galite sekti facebooke.

Lietuvoje vis dar diskutuojama dėl Vilniaus miesto reklamos, vulgariai vaizduojančios moterį lytinių santykių metu. Iš tiesų nebūtų čia ką daugiau komentuoti, nes tvirtą ir argumentuotą poziciją šiuo klausimu išreiškė arkivyskupas Gintaras Grušas: „Ši moters seksualumą išnaudojanti kampanija Vilnių parduoda pigiausiu būdu ir lieka neatsakytas klausimas, kokia dalis vilniečių norėtų tapatintis su tokiu miesto įvaizdžiu. Pakviesti turistus yra svarbu, bet dar svarbiau patiems sau atsakyti, kas mes esame, kokios vertybės yra mūsų pamatas ir kuo iš tiesų mes unikalūs ir vertingi pasaulyje.“

Tačiau ši diskusija eilinį kartą apnuogino vadinamųjų liberalių katalikų, atstovaujamų pirmiausia organizacijos Naujasis Židinys-Aidai, nekatalikišką viešą laikyseną, kurią verta aptarti. Glaudžiai su šia organizacija bendradarbiaujantis Lietuvos katalikų mokslo akademijos narys Paulius Subačius pareiškė, kad „visiškas nesusipratimas bandyti šią reklamą kaltinti amoralumu. <...> „Tai visiškai standartinė perkeltinė reikšmė, dėl to eskaluoti kalbas, kad čia kažkas tokio savaime netinkamo tradicinės moralės požiūriu, yra kažkoks nesusipratimas, neišsilavinimas.“.

Paulius Subačius kaltina arkivyskupą nesusipratimu ir neišsilavinimu. Žmonės dažnai linkę pastebėti, kai mes kritikuojame ganytojus dėl kai kurių jų išties skandalingų veiksmų, tačiau nepanašu, kad kas nors piktintųsi, kai liberalūs katalikai atvirai prieštarauja ganytojams, kai šie stoja tvirtai ginti moralę.

Stebina ir P. Subačiaus vengimas viešąją erdvę vertinti iš moralės perspektyvos. Katalikiška dorovė, pasireiškianti ir padoriu viešu elgesiu, apranga, nenoru, kad mūsų vaikai matytų tokias reklamas, jam atrodo paprastas neišsilavinimas ir lyg koks barbariškumas. Visiškas supasaulėjimas, kitaip to nepavadinsi. 

Kaip trūksta aukštas pareigas užimančių pasauliečių katalikų, kurie būtų tas „prieštaravimo ženklas“ pasauliui, kuriuo turėtų būti! Dauguma, kaip P. Subačius, yra linkę priimti modernaus seksualizuoto pasaulio chaosą kaip naująją tvarką, kuriai nepaklusti reiškia būti neišsilavinusiam. Na, šiose vulgariose taisyklėse mes išsilavinę tikrai nenorime būti. Geriau būsime išsilavinę Kristaus sekime.

Susiję

Ugdymo politika 4134166942644384312

Rašyti komentarą

4 komentarai

nv rašė...

Atleiskite, kad po intelektualiu straipsniu pateiksiu G reklamos stilių atitinkantį komentarą. Kaip žinia, dauguma metaforų turi savo tradicinę, archietipinę, visiems suprantamą reikšmę, pvz. "...ji tikra bitė - darbštuolė..." Lygiai taip pat ir "karvės tortas". Visi supranta. kad tai rudas, pievoje išskydęs, dvokiantis daiktas. Vargu, ar bus daug tokių išsilavinusių žmonių, kurie tapatins jį su Alpėse besiganančių Milkų violetiniai baltos glazūros spalvomis švytinčiu saldžiu tortu. Taigi, ragindami paragauti karvės torto, neturėtume kaltinti dėl pasiūlymo entuziazmu netrykštančių žmonių menku išsilavinimu.

Alfred Naujocks rašė...

Čia kalba labiau eina apie bandymą iš šūdo spausti grūdą. Dar nemačiau, kad Londonas, NY, Maskva ar Berlynas griebtųsi tokių pigių triukų turistams vilioti. O dorybinis nuomonių kirtimasis bestuburiams libtardams visada pavirsta į kažin kokią apeliaciją į intelektą.

Gluosnis rašė...

Ar straipsnio autorius bijo pasirasyti po straipsniu?

Anonimiškas rašė...

Paulių Subačių pažinojau dar jo ir mano studijų laikais. Jau tada buvo aišku, kad tai sukta dūšelė ir karjeristas. Tokie kaip jis yra savaip liberalūs, bet jokie katalikai. Katalikų bažnyčia turi uždrausti įvairiems (atsiprašau už išsireiškimą) išsigimėliams naudoti savo pavadinime žodį "katalikas". Tačiau Lietuvos bažnyčios hierarchai vis dar "nenulipa nuo savo Olimpo". Jie mano, jog pakanka to, ką jie paskelbia savo aplinkoje. Ši informacija pasiekia tik nedidelę tautos dalį, o žmonės vis labiau verčiami mankurtais. Katalikų bažnyčia turi būti radikalesnė. Tada ji taps dar populiaresnė, o tautai išeis tik į naudą. Šiandien daugelis Lietuvos piliečių nori radikalesnių (konstruktyvia prasme) veiksmų, gelbėjančių valstybę ir tradicines vertybes. Bažnyčia, kaip nepolitinė institucija, privalo turėti griežtą ir nepalenkiamą savo poziciją, ginant dorovines vertybes, žmogiškąjį orumą ir neapsiriboti vien tik savo bendraminčių ir tikinčiųjų aplinka.

item