Europos vyskupai: per daug klaidingų žinių apie migrantus

www.bernardinai.lt Europos vyskupų konferencijų tarybos surengtame susitikime Stokholme priimtas komunikatas, iš esmės pritariantis at...


Europos vyskupų konferencijų tarybos surengtame susitikime Stokholme priimtas komunikatas, iš esmės pritariantis atvirų sienų politikai, ieškantis pozityvių migracijos aspektų ir visiškai ignoruojantis (post)krikščioniškos Europos islamizacijos faktą bei gerovės valstybių išnaudojimu paremtus migracijos motyvus. Komunikatas, nors nėra Bažnyčios doktrininis dokumentas ir neįpareigoja tikinčiųjų, rodo aiškius šiandieninių Europos Bažnyčios hierarchų asmeninių pažiūrų poslinkius į postmoderniąją kairę - globalų socialinį teisingumą, valstybių sienų neigimą, valdžios atsakomybės  visų pirma savo piliečiams atsisakymą ir kitus aspektus. Propatria.lt redakcijos manymu, dviprasmiška šiandieninių Bažnyčios hierarchų laikysena masinės imigracijos akivaizdoje yra neabejotinas iššūkis Europos šalių tikintiesiems. 

„Migracijos reiškinys Europos žemyne buvo ir yra sveikintinas dėl tikėjimo, nes daugelis krikščionių, atvykusių iš Rytų Europos, Artimųjų Rytų ar Afrikos išlaikė gyvą tikėjimą ir jį praktikuoja juos priėmusiose šalyse, kurios dažnai pažymėtos stiprios sekuliarizacijos. Tačiau neteisingas migracijos valdymas ar sąmoninga manipuliacija pasitelkus socialinę komunikaciją dažnai sukėlė nesusipratimų ar net priešiškų nusistatymų priimančiosiose bendruomenėse.“ Taip aiškino kun. Jose Maria La Porte, Popiežiškojo Šv. Kryžiaus universiteto (Roma) Socialinės komunikacijos fakulteto dekanas, dalyvaudamas metiniame vyskupų ir migrantų sielovados delegatų susitikime, kurį surengė Europos vyskupų konferencijų taryba (CCEE).

Šią nerimą keliančią mintį jis išsakė Stokholme vykusioje konferencijoje, kurios tema – „Žmonijos judėjimas: migrantų ir žinių srautas. Dialogas ir komunikacija vardan susitikimo kultūros“.

Tris dienas vykusiame renginyje buvo gvildenami tokie Europai svarbūs klausimai – kaip kalbėti žmonėms apie migraciją ir kaip formuoti tinkamą tikinčiųjų supratimą? Kokius įrankius naudoti? Kaip liudyti, kiek gero padaroma Europoje Katalikų Bažnyčios rankomis? Kaip kovoti su netikromis žiniomis, kurios sklando virtualioje erdvėje? Kadangi migracija tampa vis labiau politizuota tema, Europos Bažnyčios nutarė imtis komunikacijos temos. Ekonominės krizės metu viešojoje nuomonėje tarpsta įsitikinimas, kad nacionalinės vyriausybės turėtų visų pirma rūpintis savais piliečiais, o ne migrantais. Baigiamajame komunikate rašoma, kad, jei medijų diskusijose migracija svarstoma tik iš ekonominės ar politinės perspektyvos, rezultatas iškyla akivaizdus: pamirštama nenuginčijama teisė į kiekvieno asmens orumą.

Tad konferencijoje daug dėmesio skirta būtinybei susieti sielovadą ir migraciją, investuoti į komunikacijos specialistų formaciją ir socialinių medijų naudojimą. Per dažnai rizikuojama nesvarstant naudoti pasiskolintas sąvokas iš sričių – politikos, ekonomikos ar sociologijos, kurios kelia sumaištį ar baimę. Kalbėti apie žmonių judėjimą – tai skubus iššūkis, kuriam reikia naujo pasižadėjimo ir iš Bažnyčios pusės. Bažnyčios liudijimas bus daug stipresnis, jei visos pastoracinės sritys liudys tą patį troškimą saugoti žmogų. Negali ginti migrantų gyvybės ir būti prieš gyvybės ar šeimos apsaugą, ir atvirkščiai. Negali ginti gyvybės nuo pradėjimo iki natūralios mirites ir neginti migrantų gyvybės ir orumo, rašoma CCEE komunikate. Konferencijoje dalyvavo ir kitų katalikiškų institucijų atstovai – Švedijos Caritas, Tarptautinės katalikų migracijos komisijos, Tarnavimo integraliai žmogaus pažangai dikasterijos migrantų ir pabėgėlių skyriaus atstovai.

Pabrėžta, kad reikia vartoti tinkamą žodyną, kai pasakojama apie žmonių judėjimą: aiškiai apibrėžti atskirus atvejus, kurie dažnai būna išimami iš konteksto, ir kritiškai žvelgti į bendrą naratyvą, pabrėžiant susitikimo su kitu svarbą, o ne pasakoti abstrakčiai.


Susiję

Pažangos ideologija 6131688162757924208

Rašyti komentarą

  1. Anonimiškas2018-07-21 11:05

    Vis didesnis dvasininkų įsitraukimas į politinius klausimus tik silpnina Bažnyčios autoritetą. Vyskupai tik pademonstravo visišką neišmanymą politiniu klausimu, kuriuo ėmėsi viešai auklėti tikinčiuosius. Italijoje vyksta panašūs procesai – Vyskupų konferencija pasmerkė naujosios Vyriausybės politiką. Liepos pradžioje kunigui centrinėje Italijoje per pamokslą pradėjus kritikuoti M. Salvini migracijos politiką kaip „antikatalikišką“, didelė dalis tikinčiųjų tiesiog atsistojo ir išėjo iš Mišių. Bažnyčia švaisto savo moralinį kapitalą ties leftistinės „globalaus socialinio teisingumo“ retorikos riba.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškas2018-07-21 21:47

    Islamas yra vienintelė religija, kritikuojanti krikščionybę. Nei viena kita religija - nei budizmas, nei induizmas, nei japonų šintoizmas taip nekritikuoja ir neužsipuola kitos religijos, kaltinant klaidingumu. Ir ten neteko skaityti, kad būtų siūloma naikinti kito tikėjimo išpažinėjus. Keista, kad vyskupai ignoruoja teroristinius išpuolius ir ISIS darytus baisumus Artimuosiuose Rytuose.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aloyzas Brunneris2018-07-21 22:52

      Nes Gabrielius šnekėjo tiek Jono Motinai, tiek Jėzaus Motinai, tiek pranašui Mohamedui. Mohamedo pasekėjai neįsileidžia visokių sekuliarių nesąmonių, todėl yra mažiausiai nuklydę nuo Dievo. Ir tokių žmonių žemėje tik daugės. Jų toks supratimas.

      Panaikinti
    2. Anonimiškas2018-07-21 23:06

      Saliamonas - Suleimanas, Dovydas- Daudas, Juozapas - Jusufas. Kažką primena, tiesa?

      Panaikinti
    3. Nes žydai ir arabai yra pusbroliai-semitai. Gal ne 1:1 kaip latviai su lietuviais, bet labai netoli to.

      Panaikinti
    4. Aloyzas Brunneris2018-07-22 00:33

      ...ir labai smarkiai susipykę. Įdomu, kur dingo ALE- ir ką jis mano šiuo klausimu.

      Panaikinti
    5. Pikc, arabai ir žydai būtų lyg ir tikri broliai(?) pagal kilmę iš to paties protėvio Abraomo, jei žiūrėtume pagal Toros/Senojo testamento/ tekstų tiesioginę prasmę. Žydai, neva, savo pradžią gavo iš Abraomo sūnaus Isaoko nuo žmonos Sararos. Arabai gi - iš Abraomo sūnaus Izmaelio nuo Sararos vergės Hagaros egiptietės.
      Yra vienas "bet". Šventraščių tiesa ne jų tekstų tiesioginėje prasmėje. Juk visiems žinoma, kad ir Kristus mokė palyginimais. Kai kur pasakė, kad tai palyginimas ir iššifravo, ką turi omeny, kokia tikroji jo prasmė. Kitur - nutylėjo...
      Žydų šventraščiuose net neužsiminama, kad jie parašyti taip vadinama Šakų kalba, kada tie patys buitiniai žodžiai vartojami visai kita prasme - kas reikštų - šaknį. Šaknis- tai dvasinio pasaulio/aspekto objektas. Tuo tarpu šaka - įvardija materialaus pasaulio objektus.
      Taigi, tie kurie įsisavino/priėmė/įvaldė mokslą apie dvasinį/šaknų pasaulį - pasivadino žydais. Kuriems tas buvo "ne padal kepurę" - vadinasi dabar egiptietės vergės Hagaros sūnaus Izmaelio palikuonimis. Tarp kitko, pagal kabalos mokslą, kuris ir aprašo dvasinį pasaulį, žodžio "Egiptas" saknis yra EGOIZMAS... Kai sakoma, kad žydai išsivadavo iš Egipto vergijos, turima omeny, kad jie pakilo/buvo pakilę/ virš savo egoizmo.

      Panaikinti
    6. P.S.:
      Žydai ne vien semitai. Tarpų jų protėvių buvo ne tik išeivių iš skirtingų tautų, bet ir iš skirtingų rasių. Tai ideologiniu pagrindu susiformavusi bendrija.

      Panaikinti
    7. Ultrakrikscionis2018-07-22 21:40

      Tai ko jie pjaunas ir kurioj pusej pats stovi ale?

      Panaikinti
    8. Taip, dabar "žydas" pagal prasmę yra artimesnis sąvokai "musulmonas", negu "arabas" - t.y. tai labiau religinė-kultūrinė, negu etninė sąvoka. Vis dėlto, "originaliai" pagal kilmę tiek žydai, tiek arabai yra semitai.
      P.S. Dėl "Kai sakoma, kad žydai išsivadavo iš Egipto vergijos, turima omeny, kad jie pakilo/buvo pakilę/ virš savo egoizmo." - kažkas čia akivaizdžiai meluoja. :D

      Panaikinti
    9. O tai kokį prieštaravimą tuose teiginiuose Jūs įžvelgiate?

      Panaikinti
    10. Na, jeigu jau jie išsivadavo iš to Egipto būtent TA prasme, o ne istorine, tai jie jau labai seniai turėjo būti pakilę virš to savo egoizmo, ne? :)

      Panaikinti
    11. Sveiki vyrai,
      Ale, neužskaityk kad Pikčius kandžiojasi - prisimink savo du kaminkrėčius - taigi, jeigu jie ir pakilo virš egoizmo tai turbūt tik dėlto, kad mums tai parodyt ar mums taip teatrodytų ir tęsti savo niekingą veiklą toliau?
      Ir beje, ten viršuj įdomų klausimą ultra užmetė.
      Sveikatos visiems.

      Panaikinti
    12. Henrikai, aš visai nepykstu ant Pikc. Kažkuria tai prasme, jį netgi gerbiu. Kitaip, jokio dėmesio kreipti į jį nebūtų prasmės... - Ir niekada nepykau. Žinoma, kai susišnekėti nepavyksta, suima nervas. Bet.., koks bebūtų įdomus tas draugas, vis tik, tiesa yra brangesnė. Tarp kitko, "tiesa" yra subjektyvus dalykas, o vos ne kiekvienam žmogui yra būdinga savo "tiesą" įsivaizduoti esant absoliučia tiesa. Todėl ir pykstama, kad kitas nenori atsisakyti savosios "tiesos" ir priimti manosios "tiesos". O tiesos neieškoma, nes iliuzija (supaprastinta/suvulgarinta tiesa) užgožia tikrąją tiesą. Be to, juk tam reikalingos nuolatinės pastangos, vargas ir abejonės, kad nesuklystum pats, o ir "ką kiti pagalvos?", jei pasirodysiu "neprincipingas", ne "patriotas"...
      Pikc, po saule nėra nieko amžino. Žmonės gimsta ir miršta. Imperijos atsiranda ir žlunga. Tai kaip gi galima reikalauti, kad pakilimas virš savojo egoizmo būtų amžina tautos būsena? Argi negirdėjote, kad žydai buvo pastatę pirmąją šventyklą ir ji griuvo. Po to jie pasistatė antrąją šventyklą; ji taip pat buvo sugriauta. Jie svajoja apie trečiąją..,
      bet dabar juose bujoja bjaurastis, ir teisiųjų pastangos dar nepakankamos, kad altruizmas tarp jų taptų norma visiems. Tarp jų dabar yra galingos jėgos, kurios nusprendė viešpatauti, o ne tarnauti žmonijai.
      Svarbu atkreipti dėmesį, kad dvasinių dalykų neįmanoma įvardyti vienareikšmiškai: yra jie, ar jų nėra. Tie, kurie įsivaizduoja, kad vienintelė prasmė yra naudotis situacija, niekaip negali nė pagalvoti, kad kažkas aukojasi dėl situacijos pagerinimo, kad ji taptų tinkama visiems. Taigi, tie ir "pjauna" teisiuosius, manydami, kad tai teisieji nori iš po jų kojų išmušti nebaudžiamos laisvės sukčiauti pagrindą.
      Manau, ultra... supras, kurioj pusėj "ale,".


      Panaikinti
    13. Šiedu yra mano mylimiausi komentatoriai, jais aš gėriuosi.

      Panaikinti
    14. Anonimiškas2018-07-24 10:14

      ale, ne ,,Henrikai'', o ,,Herr Obergruppenfuhrer''.

      Panaikinti
  3. Tų vyskupų pozicija, tiesą sakant, nė velnio nestebina - jei, vaizdžiai tariant, žuvies galva perpuvusi, tai tik laiko klausimas, kada likusi dalis pradės dvokti. Akivaizdu, kad jau pradėjo.
    P.S. Kiek suprantu, "bernardinams" šita toli gražu ne dviprasmiška vyskupų pozicija nekliūva - anie netgi Bergoglio nuotrauką tarp "kebabų" Lesbo (;)) saloj įsidėjo kaip iliustraciją. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Anonimiškas2018-07-22 07:20

      ,,bernardinams'' tai ne tik kad nekliūva ir negali kliūti - priešingai, čia jiems yra nors šioks toks taip ilgai lauktas atsparos taškas, nes jau seniai pradėjo braškėti per visus galus. Ten eklektinė leftistų grupelė, ir tiek.

      Panaikinti

emo-but-icon

NAUJAUSI

Komentarai

Kviečiame

PALAIKOME

KVIEČIAME ĮSIGYTI!

SEKITE MUS FACEBOOK

Naujienų prenumerata

item