Vytautas Radžvilas: „Vyksta atviras Europos nukrikščioninimas“

propatria.lt nuotr. Gegužės 11-13 dienomis Šiauliuose prof. Stasio Šalkauskio garbei surengtoje Išminties šventėje vyko prof. Vytauto R...

propatria.lt nuotr.
Gegužės 11-13 dienomis Šiauliuose prof. Stasio Šalkauskio garbei surengtoje Išminties šventėje vyko prof. Vytauto Radžvilo ir dr. Vytauto Ališausko debatai „Europos Sąjunga – krikščionybės išlikimui palankus ar žalingas projektas?“. Valandos trukmės renginyje pateikta gausybė įžvalgų ir argumentų, leidžiančių geriau suprasti Europoje vykstančius procesus ir jų santykį su krikščionybe. Kviečiame skaityti V. Radžvilo pasisakymą. Visą debatų vaizdo įrašą rasite čia.

Šio disputo tema man kaip tik labai patiko, nes ji suformuluota principo lygmeniu. Kitaip tariant, būna akimirkų, kai klausimą reikia kelti aiškiai, konkrečiai ir netgi kategoriškai tam, kad problema nebūtų paslėpta ar neištirptų aptakiuose svarstymuose. Manau, kad šis klausimas pribrendęs ir į jį atsakyti tam tikra prasme yra nepatogu, nes kartais jautiesi lyg besiveržiąs pro plačiai atidarytas duris. Juk dabartinėje Europoje iš esmės apstu to, ką galima pavadinti visiškai atviromis, netgi brutaliomis, krikščionybės stūmimo iš viešosios erdvės apraiškomis. 

Todėl šiuo atveju itin svarbu tiksliai dėlioti istorinius ir teorinius akcentus. Pirmas dalykas tas, kad mes, kaip krikščionys, bent tie, kurie save tokiais laiko, suprantame, kad Bažnyčios gyvybingumą lemia visai kiti veiksniai ir jokiomis sąlygomis Bažnyčia nežlugs ir neišnyks. Bet tai nėra tas pats, kas ignoruoti problemą, kokiomis konkrečiomis politinėmis ir istorinėmis sąlygomis egzistuoja Bažnyčia. Vienas dalykas – buvo epocha, kai Romoje ji buvo negailestingai persekiojama. Visai kas kita, nors santykiai tarp Bažnyčios ir pasaulietinės valdžios ir tuomet buvo savaip problemiški, yra viduramžiai. Dar kita situacija yra naujaisiais laikais. Todėl tai jokiu būdu nėra antraeilis dalykas. Priešingai, manau, kad čia turi būti klausimo ašis. 

Kalbant apie Bažnyčios santykį su politika, reikalo esmė yra ta, kad jokia politika arba politinė santvarka negali būti vertybiškai neutrali. Jau nuo graikų politinės teorijos laikų – tą patį kartojo ir krikščioniška politinė teorija – aukščiausias politinės bendruomenės tikslas yra sukurti palankias sąlygas susiformuoti tam tikram moraliniam ir intelektualiniam žmogaus tipui. Vadinasi, valstybė gali siekti, kad jos remiamas, arba skatinamas, arba ugdomas, žmogaus tipas remtųsi vienomis ar kitomis vertybėmis. Todėl klausimas, kokios yra tos vertybės, yra esminis. 

Krikščionybė, be jokios abejonės, niekada nebuvo galutinai susipynusi su valstybe. Mes puikiai žinome dar šv. Augustino suformuluotą dvasinės ir pasaulietinės valdžių atskyrimo doktriną, kuri vėliau vadinta dviejų kalavijų doktrina. Krikščionybė nuo islamo skiriasi tuo, kad iš jos tiesiogiai nėra kildinamas koks nors konkretus teisinis kodeksas, kaip sharia teisė ir krikščionybė nenurodinėja kokia konkreti politinė santvarka turi būti.

Bet tai nereiškia, kad krikščionybė politinių santvarkų nevertina savo etiniais masteliais. Tomas Akvinietis labai aiškiai skyrė teisingas ir iškreiptas santvarkas. Taip, įtampa tarp Bažnyčios ir pasaulietinės valdžios tokiu atveju yra neišvengiama. Bet tai leidžia teigti, kad nepanaikinama sąsaja tarp jų lemia, jog galimos politinės santvarkos, kurios ne tik nepalankios krikščionybės egzistavimui, bet, kalbant griežtai, slopina krikščioniškąjį žmogaus tipą. 

Jeigu kalbame apie Europos Sąjungą ar Europos plėtrą apskritai, reikia pasakyti, kad viduramžių žmonės save laikė Vakarų krikščionija. Išskyrus saujelę intelektualų, viduramžių prancūzai, anglai ar vokiečiai net neįtarė, kad jie yra kažkokie tai europiečiai. Europa išsirutuliojo iš Vakarų krikščionybės nuo renesanso laikų. Paskutinį kartą Europos valstybės save įsivardijo kaip krikščioniška valstybių bendrija 1713 m. Utrechto sutartyje.

Kitaip tariant, pati Europos idėja ir samprata yra iš esmės yra vis gilėjančio atsiribojimo nuo krikščioniškų – o tiksliau katalikiškų – principų rezultatas. 

Tikra tiesa, kad katalikų mąstytojai ir popiežiai labai daug darė, kad būtų atkurta Europos vienybė. Ją simboliškai iki 1806 m. reprezentavo Šventoji Romos imperija, kurią panaikino Napoleonas. Tą vaidmenį iki 1814 m. bandė perimti Habsburgų imperija.

Bet juk reikalo esmė yra ta, kad, nors 1950 metais Europos bendriją formaliai įsteigė dideji krikščionys demokratai – R. Schumanas, A. De Gasperi ir K. Adenaueris – faktas yra tas, kad nuo maždaug 1955 metų Europos integracijos projektą į savo rankas perėmė tie, kurie šiandien vadinami kairiosiomis jėgomis. 

Kairiųjų jėga, kurie iš tikrųjų yra atvirai antikrikščioniški, tame ir slypi. Juk šiuolaikinis Europai vadovaujantis elitas savo giliausiais įsitikinimais yra antikrikščioniškas. Simboliška: kai A. Merkel buvo Italijoje, buvo aplankytas ne A. De Gasperi kapas, bet A. Spinelli kapas – Italijos komunisto, kuris parašė Ventotene Manifestą.

Visiškai nesistebiu, kad šiuolaikinėje Europoje atkakliai ir metodiškai iš visų viešojo gyvenimo sričių išstūminėjama krikščionybė. Ką reiškia vien tai, kad Vokietijoje Žemės ūkio ministro potvarkis vėl kabinti kryžius klasėse šiandien jau tampa milžinišku iššūkiu?

Šiandien Europos Sąjungos integracija yra vienas iš trijų XX a. globalistinių projektų. Čia reikia griežtai skirti globalizaciją, kaip tam tikrą civilizacinį reiškinį, nuo globalizmo, kaip politinio projekto. Pirmasis globalistinis projektas buvo Sovietų Sąjungos pasaulinės komunistinės imperijos idėja. Antrasis globalistinis projektas – JAV globalios demokratijos idėja. Trečiasis projektas – Europos Sąjungos integracija, arba begalinė europeizacijos revoliucija. Su pirmaisias dvejais projektais trečiajį sieja tai, kad visų šių projektų tikslas yra sukurti naujo tipo žmogų. Sovietų komunistams tai turėjo būti naujasis komunistinis žmogus. Antrojo projekto žmogus, kaip pasakė Fukuyama, turėjo būti demokratas. Europos Sąjunga sako, kad tai bus naujasis europietis. 

Kitaip sakant, vyksta antropologinis socialinės inžinerijos eksperimentas, kuris bando kurti naują žmogų. Tas žmogus tikrai turi būti antžmogis tuo atžvilgiu, kad jis išeina už mums dabar pažįstamų žmogaus ribų. Kitaip tariant, krikščioniška – o konkrečiau katalikiška – žmogaus samprata yra visiškai atvirai ir nuosekliai paneigiama. 

Tai, kad Europos Sąjungoje nėra atvirų represijų kaip Sovietų Sąjungoje, dar nieko neįrodo. Jei būdamas valstybės tarnautoju ar apskritai viešoje erdvėje nebegali pasikabinti net kryželio, ką tai reiškia? Be abejonės, bandoma vykdyti tam tikrą dialogą tarp Europos Sąjungos viršūnių ir Bažnyčios. Bet manau, kad Bažnyčia, ypač jos vadovybė, artėja prie kritinio momento, kai turės apsispręsti, ar ji vis dėlto įvardins, kas iš tiesų vyksta Europos Sąjungoje – kad vyksta Europos nukrikščioninimas – ar bus vykdoma aptakaus šnekėjimo kompromisinė politika. Lietuvai, be abejo, tai ne mažiau aktualu.

Susiję

Vytautas Radžvilas 338146686258001728

Rašyti komentarą

35 komentarai

Unknown rašė...

Sakyčiau, vyksta ne tik nukrikščioninimo, bet satanizacijos procesas.

Unknown rašė...

Tai dabar žmonės nebetikės kad barzdotas diedukas, sėdintis ant debesies, sukūrė žemę per 7 dienas, o žmogų nulipdė iš molio? Tragedija...

Unknown rašė...

Jei žmonės tikėtų tokiu Dievo supratimu, būtų tikrai tragedija.

Paprastas Žmogus rašė...

Ne. Dabar vietoj to daug žmonių tikės, kad susprogdinęs bombą žmonių pilnoje vietoje, pateksi į dangų pas dieduką su turbanu, kuris tau duos 72 nekaltas mergeles.

Anonimiškas rašė...

Idomu ka tas diedukas su turbanu duos moteriskems mainais I susisprogdinima, su mergelem gali ir neisieiti.

Anonimiškas rašė...

Nesuprantu kodėl tai yra blogai? Kiekvienas turi laisvę ir teisę ant sienos pasikabinti kryželį ar daryti tai, kas jam pritinka, kol tai yra įstatymo ir pagarbos kitam ribose. Deja, greičiausiai nukrikščioninimas arba šių krikščioniškų vertybių nepopuliarumas nėra VIEN tik kažkokio "projekto" pasėkmė? Tai nebepopuliaru, vertybės nebespėja paskui kintančius žmonių gyvenimus. Na tai kas? Tol kol nėra engiami tie žmonės, kurie renkasi išlikti krikščioniškumo rėmuose tegul kiti gyvena šio naujo 'projekto' sąlygomis ir moralės normomis ir būna 'antžmogiais'. Jeigu šie 'antžmogiai' sugeba sugyventi tarpusavyje, laikosi įstatymų, gerbia vieni kitus tai, kur čia tragedija? Nesuprantu, ką tai keičia. Nejaugi vienintelė žmonių nusigręžimo nuo krikščioniškųjų vertybių ar normų priežastis yra paminėtas soc. projektas?

Anonimiškas rašė...

Labai taikliai pastebėta, kad nuo 1955 m. Europos projektas ir to pasekoje taikiausias Europos periodas
yra tiesioginė kairiųjų jėgų pasekmė. Neduok Dieve, kad dešinieji vėl perimtų valdžią vedimi nacionalistinių nuotaikų vėl perbraižytų Europos žemėlapį.

Anonimiškas rašė...

Palaukite iki jusu vaikai mokykloje taps mazuma tarp vienalyciu santuokoje uzaugusiu, translyciu bei pedofilo mohamado ispazineju vaiku. Tegyvuoja kairysis progresas !

Unknown rašė...

Niekada netaps.
O jei ir taptų, ko gero 14:09 komentatorius galvoja kad tai būtų vis tiek geriau nei tavo vaikas, žuvęs nuo zarino dujų arba suvalgytas pusbrolių per sekantį Holodomorą.

Anonimiškas rašė...

Su tuo 'niekada' sakymu visi zinom kaip buna. O prie holodomoro ir zyklono analogiju krikscionys ar desinieji cia prie ko isvis ?

Unknown rašė...

Atsakyčiau, bet akys skauda nuo rašybos tavo komentare. Sugrįžk, kai išmoksi rašyti.

Anonimiškas rašė...

Svarbu shiknos neskauda nuo vaivorykstes.

SmikiZ rašė...

Kai tik V. Radžvilas blaiviai kalba apie Europos nukrikščionimą, iškart sulėkė maitvanagiai čionai komentuoti. Įdomu :)

Aloyzas Brunneris rašė...

Nes jie tik ir laukia tokių progų suspindėti savo pseudo-išmone bandydami provokuoti bet neįstengia padaryti net ir to. Sūnus mano kartais taip elgiasi, bet jam tik dveji. Jų 'žinojimas' paremtas simplifikuotomis propagandos nuotrupomis, ir ateina jie čia ne žinių semtis, o apsijuokti. Nieko tai nestebina, tarp beždžionių kapucinas visada nori būt šustriausias - vis tik kapitonui ant peties kažkada sėdėjo.

Aloyzas Brunneris rašė...

Net jei ir nebetiki į Dievą, nors esi krikščionis, vis tiek savo gyvenimą remi krikščioniška morale, tu tai supranti? Aš tikiuosi kad taip, nes iš tavo minčių spėju tu esi vienas iš tų nedaugelio sąžinės dar nepraradusių liberalų. Tragedija ir yra tame, kad palaipsniui ir nepastebint, maskuojant tai naujo tipo ideologine subversija, senasis kontinentas yra fundamentaliai keičiamas iki tokio lygio, kad sena santvarka paneigiama ir bandoma pakeisti neapčiuopiama vertybine abstrakcija, kurios net didžiausi jos advokatai nesugeba paremti niekuo kitu, tik hedonizmu. Tai ką mes turime, ko vaisius dabar raškome, yra atėję iš Graikijos ir Jeruzalės. Kiekvieną dieną mokslas atranda kažką naujo ir fizika, politinė geografija, istorija etc. etc. karts nuo karto 'persirašo', bet per visą 'civilizuotos' Europos istoriją Aristotelio ir Kristaus 'perrašyti' dar niekam nepavyko.

Anonimiškas rašė...

Man įdomi jūsų pozicija, gal galėtumėte papasakoti pavyzdžiais kaip atrodo "senasis kontinentas fundamentaliai keičiamas iki tokio lygio, kad sena santvarka paneigiama ir bandoma pakeisti neapčiuopiama vertybine abstrakcija" kas yra keičiama fundamentaliai, kas yra paneigiama ir kuom bloga vertybinė abstrakcija? Kodėl tai tada yra daroma, kur čia yra blogis? Ar čia problema, kad tai vyksta 'palaipsniui ir nepastebint bei maskuojant'? Ir dar įdomu ar 'antikrikščioniškas' pagal jus iš karto reiškia blogas/netinkamas? Ir ar matomas pokytis, šiuo atveju žmonių vertybių, būtinai reiškia to, kas buvo ankščiau neigimą?

Anonimiškas rašė...

Tai niekas ir nenori perrašyti, o tik pasiimti kas geriausia ir judėt į priekį. Pagrindinės 4 dorybės atėjo iš Platono "Respublikos" o Tomas Akvinietis tik pridėjo tris su religija susijusias dorybes.

Aloyzas Brunneris rašė...

'kas yra keičiama fundamentaliai, kas yra paneigiama ir kuom bloga vertybinė abstrakcija' - pats DORYBĖS pavertimas ta visur linksniuojama VERTYBE jau savaime yra blogis, kažkoks sąmonės pridėtinės vertės konstruktas. Jei anksčiau viskas buvo paprasta ir A buvo doresnis, kilmingesnis už B, ir kiekvienas sveikai mąstantis žmogus rinktųsi A, tai po XVIIIa. prasidėjus modernui ir atsiradus individo pasirinkimui, prasidėjo ir įvairios interpretacijos, kas lyg ir būtų sveikintina žiūrint iš šiandienos perspektyvos - visi laisvi ir visi lygūs ar ne? Bet NEWSFLASH - nieko mes nelaisvi ir nieko mes nelygūs net ir praėjus 200 metų nuo šitos temos narpliojimo pradžios. Nėra nieko kvailesnio už žmogų, manantį kad jis laisvas. Būtent dėl to susipainiojimo priėjome momentą, kai susigaudyti kurlink juda ši visuomenė yra praktiškai neįmanoma. Sistema mutuoja į kažką nauja, bet į ką - mes nežinome. Vienas dalykas aiškus, kad visi požymiai rodo, jog mūsų civilizacija yra paskutiniame raidos etape.
'Kodėl tai tada yra daroma, kur čia yra blogis?' - tu rimtai ar apsimeti? Šis procesas jau nekontroliuojamas, klausimas ne ar atsuksime laiką atgal, o kiek laiko mes dar turime ir kiek tai užtruks.
'Ar čia problema, kad tai vyksta 'palaipsniui ir nepastebint bei maskuojant' - tai yra didesnė problema nei atrodo - šliaužiančiai revoliucijai sunkiau pasipriešinti negu akivaizdiems dalykams. Turbūt esame girdėję milijonus epitetų apibūdinti šį blogį, pradedant politiniais ir baigiant filosofiniais, bet neapleidžia jausmas, kad tai tvarkoma iš viršaus. Kitaip tariant, visos revoliucijos prasideda nuo apačios, o ši liberali sąmonės revoliucija yra sudiriguota iš viršaus. Jau vien ką reiškia kalbėjimo apribojimas teisiniu lygmeniu?
' Ir dar įdomu ar 'antikrikščioniškas' pagal jus iš karto reiškia blogas/netinkamas?' - geras klausimas - krikščioniui taip, musulmonui - ne.
'Ir ar matomas pokytis, šiuo atveju žmonių vertybių, būtinai reiškia to, kas buvo ankščiau neigimą' - šito klausimo aš atvirai pasakius nesuprantu - skamba kad ir ką beatsakyčiau, galėtų būti panaudotas prieš mane vėliau.
Aš tikiuosi kad savo įžvalgom pasidalinsite ir Jūs, vietoj to kad tik trauktumėt citatas ir reikalautumėt paaiškinimo. Tik norėčiau priminti kad tai mano nuomonė, kuria šventai tikiu. O kokia Jūsų?

Anonimiškas rašė...

Dabar viskas aišku, jūs tiesiog esate prastai informuotas. Žmonija gyvena geriau nei kada nors istorijoje. Pažiūrėkite TED kalbą, kurioje pateikiama begalės statistikos faktų kaip pasaulis gerėja.
https://youtu.be/yCm9Ng0bbEQ

Pikc rašė...

Duos 72 haute couture burkas.

Pikc rašė...

Net smalsu patapo - čia tikras ar apsimestinis bukumas? Ne, rimtai - KIEK debilumo reikia, kad spjautum į visiškai laisvai prieinamas, net pradinukams žinomas istorines žinias ir "suskeltum" TOKIĄ "šyzą"? Čia, ko gero, net visko matę psichiatrai sutrikę skėsčiotų rankomis.

Pikc rašė...

LABAI taikliai apie tą kapuciną - nors, ko gero, šita beždžionėlė nesunkiai "perspjautų" bet kurį iš homsomolo "proto bokštų" (bent jau čia "besisklaidančius" nuopušas - garantuotai). :)
Įdomus reiškinys: homunizmo adeptai aršiai kovoja prieš krikščionybę, bet "tiesia raudonus kilimus" islamui (nes taigi "mažumos") - o juk islamas GEROKAI mažiau pakantus homunistų iškrypimams (išskyrus, ko gero, pedofiliją), negu krikščionybė. Nėra labai sunku įsivaizduoti, kas tų su entuziazmu gyvulėjančių ir tuo ne tik besidžiaugiančių, bet netgi besididžiuojančių padarų laukia jų "pergalės" atveju. Jau vien tai puikiai rodo, KIEK jie nupušę.

Henrikas Miuleris rašė...

Tai tu vien pažiūrėk viršuj kokį man vienas linką (kaip išvadą ir savo požiūrio išraišką) kątik atsiuntė kaip atsakymą į mano paaiškinimus ką gi aš turėjau omeny. Sukišau pusvalandį šiknon, per kurį geriau būčiau kokią Dovydo žvaigždę garaže nupiešęs.

Henrikas Miuleris rašė...

Dabar jau žinau, ką turėjo Alvydas Jokubaitis omeny sakydamas, kad yra stumiamas filosofuoti tarp keturių sienų.

Anonimiškas rašė...

Jeigu faktais paremtas progresas jūsų neįtikino, jums daugiau niekas nepadės. Skaitykite Radžvilą ir toliau kentėkite katalikišką kančią.

Henrikas Miuleris rašė...

Nejau Jūs manėte mane nustebinti to žydo išsidirbinėjimu? Atvirai pasakius, siunčiant tą linką atidengėte visas savo kortas. Tai tik rodo, kad neįsikirtot net pirmos mano pastraipos.Tuos faktus ir tą progresą aš žinojau ir mačiau iki atsirandant pačiam jutubuj, deja, silpnybę blizgučiams praradau įkopęs į ketvirtą dešimtį. Kai gulėsi mirties patale visi blizgučiai pasaulyje pasirodys bereikšmiai. Ką tu vadini žmonija? ES? O tai kaip likusi pasaulio dalis ? Turiu tave nuliūdinti, nes jie taip gerai negyvena, bet patikėk, ateina to pasiimti.

Anonimiškas rašė...

Man regis arba jūs nežiūrėjote to klipo arba pakankamai gerai nesuprantate anglų kalbos. Paprašykite, kad kas nors kartu su jumis pažiūrėtų ir išverstų, ten yra minima dauguma pasaulio šalių, įvairių ekonominių lygių regionų.

Alfred Naujocks-Naujokas rašė...

Klausykit, ir žiūrėjau, ir viską supratau, kaip supratau ir tai, kad mes vienas kito nesuprantam. Pripažinsiu, įspūdį padarė mažas peržiūrų skaičius, kadangi taip jau yra šiandieninėj pramoginėj visuomenėj - kuo aktualesnis ir protingesnis turinys, tuo mažiau peržiūrų. Vienok tai šiek tiek primena sėkmės trenerio seminarą. Neabejoju, iš salės išėję žmonės jaučia nemenką palengvėjimą, lygiai kaip ir žmonės po pamaldų. Man pačiam, žinoma, smagu naudotis žemiškais malonumais ir to progreso vaisiais - turėti gražią žmoną, vairuoti apynaujį mondeo, gyventi nuosavam name, valgyt šiltą mėsą septynis kartus per savaitę ir važiuot atostogų du kartus per metus. Todėl viskas čia lyg ir gerai būtų, tik vienas momentas - vienam kontingentui reikia viską racionalizuoti tomis lentelėmis ir grafomis, o kitiems - ne, jie naudoją kitą, tūkstanmečius kataklizmus atlaikiusį tikėjimą. Juk lygiai taip pačiai mes galėtumėm braižyti ir rodyti lenteles apie juodąją statistiką įvairiuose regionuose ar ne? Lygiai taip pačiai galėtumėme daryti tuos smegenų skerspjūvius ir knistis po statistiką kokios socialinės įtampos dėka tas progresas egzistuoja, kiek žmonių elementariai yra psichiškai nesveiki ir priklausomi nuo medikamentų (chemijos) o apie kažkokį teisingumą, dorumą ar moralę nėra verta net gilintis. Aš nenoriu tikėti, kad tu gatvėje apiplėšinėji žmones ir vagi iš parduotuvių, su kaimynu ko gero, irgi sveikinies ir ne kartą esi atleidęs skriaudikui. Tai vat tos krikščioniškosios (ughhhh, nu OK, pasakysiu tą žodį) vertybės, kurių tu laikaisi, nors ir galbūt nematai prasmės eiti į bažnyčią. Tai štai apie tai ir reikia susimąstyti vertinant taip vadinamą progresą.
Aš manau supratau, kodėl tu man referavai šį klipą, leisk atsilyginti tuo pačiu - nusipirk Alvydo Jokubaičio 'Liberalizmas kaip piletinė religija'- neabejoju, puikiai praleisi vakarus ir pajusi palengvėjimą pats.

Markas Eyn Lettowe rašė...

Liberal-kaprofilų "diskusija" užvirė. Ir neva vienas kitam prieštarauja, "giliai" filosofiniais "pamąstymais" dalinasi. Kažkaip, anksčiau tokio šiukšlintojų aktyvumo nebūdavo. Įdomu, ar visi "komentuotojais" prisimetę, ar vis dėlto yra bent vienas realus straipsnio skaitytojas ir komentuotojas.

Anonimiškas rašė...

Šiaip tas pranešėjas yra vienas žinomiausių intelektualų iš JAV, jis yra Harvardo Universiteto profesorius. Klipas per vieną dieną surinko 76 000 peržiūrų, bet ne to čia susirinkom. Dorybės nėra krikščioniškos, jos yra universalios. Visos religijos yra socialinių gairių rinkinys, kuris įgalina grupę žmonių gyventi kartu. Visos religijos turi tas pačias pagrindines keturias dorybes tik dažnai apibudinamos kitais pavadinimais. Jos yra: išmintis, teisingumas, saikas ir drąsa. Vakarų pasaulyje jos atsirado ne iš katalikų, o iš Platono užrašų. Taigi tos jūsų vertybės nėra krikščioniškos. O tik krikščionių nukopijuotos. Kas liečia islamą, paskaitykite jų pagrindines vertybes, (http://islam.ru/en/content/story/36-islamic-everyday-virtues ) jos yra tos pat keturios dorybės tik apvilktos kitais rūbais.

Unknown rašė...

Krikščionių Dievas yra "dangaus ir žemės, viso, kas regima ir neregima" Kūrėjas. Taigi kas sukūrė "universalias" vertybes?

Anonimiškas rašė...

Yra tik keletas etatiniu leftistiniu zmbiu- troliu.Reikia juk babkytes atidirbti��

SmikiZ rašė...

Anonimui 2018-05-23 01:32. Tamsta truputį maišote vad. prigimitinę ir antprigimtinę arba antgamtinę, apreikštąją religiją. Judaizmas (iki Kristaus) ir krikščionybė yra apreikštosios religijos, t.y. tokios, kur pats Dievas apsireiškia ir apreiškia tikėjimo tiesas bei normas. Išties žmoguje (jo sieloje ar gyvastyje) yra įrašytos/įspaustos prigimtinės dorybės, kurios tam tikra prasme dėl gimtosios nuodėmės yra tarsi užtamsintos. Kitas dalykas, kad jas reikia praktikuoti. Tuo pagrįsta ir klasikinė graikų etika, ir senasis žydų bei krikščionių tikėjimas. Kitas dalykas, kad krikščionybė virš keturių tamstos minimų pagrindinių (kurias ir dera vadinti prigimtinėmis) dorybių dar iškelia tris teologines dorybes — tikėjimą, viltį ir meilę. Vis to šaltinis yra ne žmonių susitarimas, bet iš tikrųjų Dievas. Tas pats Dievas, kuris pasak tokio Blaise'o Pascalio yra ne filosofo, bet Abraomo, Izaoko ir Jokūbo Dievas. :)

Andrius rašė...

"bažnyčia" turėtų būti rašoma iš didžiosios raidės, nes šiuo atveju kalbama ne apie pastatą, o apie Bažnyčią, įsteigtą Jėzaus Kristaus.

Gluosnis rašė...

Prancuzija - viena is esminiu Europos valstybiu po truputi greziasi i baznycia: https://acton.org/publications/transatlantic/2018/04/13/socialists-outraged-french-president-says-christianity-can

Vilties yra...Idomu, kad tai Propatria nekenciamas Makronas.

item