Švęsti Marxo jubiliejų – tai šokti ant milijonų aukų kapų

www.bernardinai.lt Minėdami Karlo Markso 200-ąsias gimimo metines, turėtume griežtai pasmerkti jo idėjas, kurios inspiravo per pasaul...


Minėdami Karlo Markso 200-ąsias gimimo metines, turėtume griežtai pasmerkti jo idėjas, kurios inspiravo per pasaulį nusiritusią prievartos bangą, o ne jas ginti ar juo labiau jomis gėrėtis, – rašo JAV įsikūrusio Aktono instituto tyrimų direktorius Samuelis Greggas.

Filosofas S. Greggas pripažįsta, kad daugumą žmonijos istorijos posūkių iš tiesų lemia ne viena konkreti priežastis, o daugybės skirtingų priežasčių suma, todėl sakyti, kad kuri nors idėja yra tiesiogiai susijusi su konkrečiu istorijos įvykiu, dažniausiai yra nesąžininga.

Tačiau retkarčiais pasitaiko atvejų, kai tiesioginis ryšys tarp idėjos ir konkretaus įvykio tiesiog plika akimi pastebimas, – pažymi S. Greggas. Vienas puikių to pavyzdžių, jo manymu, yra Karlo Markso gyvenimas ir idėjinis palikimas.

Būtent Marksas yra atsakingas už suformuotą ideologinį pagrindą daugeliui XX amžiuje įvykdytų baisiausių nusikaltimų. Jo mintys ir darbai tapo pamatu ir paskata įvykiams, tarp 1918-ųjų ir 1991-ųjų nusinešusiems 85–100 milijonų gyvybių. O kur dar sunaikintos ekonomikos, sudegintos bažnyčios ar masinio kalinimo, kankinimo ir terorizavimo sistemos, kurias kūrė ir naudojo Markso sekėjai, savo veiksmus grindę marksistine ideologija.

Tik skirtingai nei nacionalsocializmas su Adolfu Hitleriu priešaky, Marksas dar ir šiandien ne tik nėra visuotinai pasmerktas, bet ir išlieka intelektinės bei politinės kairės atstovų gerbiamas už savo idėjas. Štai dažname Vakarų Europos ir Lotynų Amerikos mieste gegužės 1-oji, Tarptautinė darbininkų diena, pasitinkama paradais, kuriuose raudonuoja marksistinės tironijos simboliai – kūjis ir pjautuvas.

Markso gynėjai, net jiems nurodžius Markso vardu padarytus nusikaltimus, mėgsta pabrėžti, kad filosofo idėjos buvo neteisingai suprastos ar kad jis nebūtų norėjęs turėti nieko bendra su Leninu, Stalinu, Mao ar Polu Potu. Maža to, Markso apologetai linkę įrodinėti, kad šis iš tikrųjų buvęs pats tikriausias humanistas, kuris lyg koks Senojo Testamento pranašas reikalavo daugiau teisingumo tomis apverktinomis XIX amžiaus industrinės Europos sąlygomis.

Nors iš tiesų, kaip konstatuoja S. Greggas, Markso visai nedomino nei teisingumo, nei gėrio ar blogio klausimai. Juk visgi jis buvo filosofinio materializmo atstovas, viską aiškinęs ekonominėmis kategorijomis, o socialiniai, kultūriniai ir religiniai reiškiniai jam buvo viso labo tik atspindžiai to, kas iš tikrųjų svarbu – gamybos priemonių pasiskirstymo ir kontrolės.

Be to, Markso išvada, kad nekintančios moralės paprasčiausiai nėra, komunistams, tokiems kaip Leninas, leido pateisinti visas nusikalstamas priemones, kurių, jų manymu, reikėjo, kad būtų sutrumpintas kelias iki neišvengiamos progresyvios baigties, kurią Marksas ir vadino komunizmu.

Dėl to, kad Marksas nuvainikavo moralę, dar ir šiandien įmanomi sunkiai protu suvokiami istorinių nusikaltimų vertinimai ir teisinimai. Štai britų istorikas marksistas Ericas Hobsbawmas pripažino, kad Sovietų Sąjungoje vykdytos masinės žudynės su 20 milijonų aukų būtų pateisinamos, jei tik būtų pavykę pasiekti Markso aprašytąjį komunizmą.

Kad neliktų jokių abejonių, kad pats Marksas pasisakė už teroristinius veiklos būdus, jei tik jie reikalingi, Samuelis Greggas kviečia paskaityti ištrauką iš Markso straipsnio, skelbto 1849 m. Tekstas, beje, parašytas jo paties redaguotame Kelno laikraštyje kaip atsakas Prūsijos valdžiai, kuri nusprendė apriboti laikraščio leidybą dėl jo keliamo pavojaus tuometinei santvarkai. Marksas vis dėlto spėja laikraštyje dar kartą patvirtinti, kad savo pažiūrų neišsižadės, ir rašo: „Vienintelis kelias norint sutrumpinti, supaprastinti ir koncentruoti senosios žudikiškos santvarkos agoniją ir kartu naujos visuomenės gimimo kančias yra revoliucinis teroras.“

Argi kas galėtų paneigti, kad ne šiuos žodžius vėliau tiksliai išpildė marksizmo šalininkai? Kiek toliau Marksas dar prideda: mes jūsų nesigailėsime ir iš jūsų nesitikime gailesčio. Kai ateis mūsų laikas veikti, neabejodami imsimės prieš jus teroro.

Praėjus metams po to, jau Londone Marksas kartu su Engelsu ragino į kovą prieš buržuaziją stojusius darbininkus nepasiduoti, jeigu buržuazijos atstovai bandytų susitaikyti. Revoliucinės pergalės azartas, – rašo jie, – turi būti išlaikytas kiek įmanoma ilgiau. Todėl darbininkų partijai Marksas su Engelsu pataria ne tik toleruoti prievartos, keršto ir susidorojimo aktus, nukreiptus prieš nekenčiamus asmenis ar senąją santvarką simbolizuojančius pastatus, bet ir duoti tiesioginių nurodymų išpuoliams prieš juos.

Joks taikiai pasaulį į gera pakeisti svajojantis filosofas taip nekalbėtų – daro išvadą Samuelis Greggas. Tai tikro revoliucionieriaus žodžiai, kuriais jis ragina daryti viską, ko tik prireiks – meluoti, sukčiauti, vogti, kankinti ar net žudyti – kad tik būtų pasiektas trokštamas tikslas. Argi tai nėra tiesus kelias į tikrą žemišką pragarą, kokiu vėliau ir tapo Sibiro Gulagai ar žudynių laukai Kambodžoje?

Užuot džiaugęsi Marksu ir jo darbais, jo 200-ąsias gimimo metines turėtume išnaudoti nukentėjusiųjų atminimui pagerbti. Tų milijonų žmonių, kurie kentėjo ir mirė – o kai kur pasaulyje tebemiršta dar ir šiandien – nuo Markso sekėjų rankų. Vienintelis būdas deramai pagerbti tų aukų atminimą – tai atskleisti tamsiąją Karlo Markso darbų pusę ir galutinai sugriauti jo asmenį supančius romantizuotus mitus.


Parengė Vytautas Raškauskas

Bernardinai.lt - Interneto dienraštis

Susiję

Demokratija ir valdymas 7599085191678158657

Rašyti komentarą

16 komentarų

Anonimiškas rašė...

joo,ar dar kam kyla abejonių,kas yra ES,su Junkeriu priešaky,kuris nulėkė švęsti," neteisingai suprasto filosofo" Markso,gimtadienio.

Anonimiškas rašė...

"Švęsti Marxo jubiliejų – tai šokti ant kapų milijonų aukų",.. kurias paaukojo parazitaui-išnaudotojai, kad išsaugotų sau galimybę ir toliau parazituoti.

Anonimiškas rašė...

Turėtume švęst Adam Smith ir Keynes gimtadienius vietoj Karto Marxo. Nes tik laisva rinka sukūrė gerbūvį be kraujo praliejimo.

Anonimiškas rašė...

O tai kur Jūs matote tą laisvą rinką? Transnacionalinės koorporacijos seniai jau deda skersą ant visų tų laisvių.

Henrikas Miuleris rašė...

Mes kantriai lauksime, kol šita velnio ideologija gaus galą. Jeigu jau nebeturėsime jėgų visai, ir jausime, kaip sienos spaudžia iš visų pusių, mes atrasime dar daugiau jėgų ir kantriai perduosime neapykantą šitam raudonajam (o dabar kokios jis spalvos, beje?) pūliniui ateinančiai kartai. Kaip ir mūsų Tėvai prieš tai. Kaip ir jų Tėvai prieš tai. Gali pasirodyt, kad jie laimi. Bet tai tik fragmentiniai hipnoziniai laimėjimai - blogio ideologija be dorybės ir stuburo, materialusis išverstaskūriškumas be moralės ir principų yra laikinas dalykas. Europa erwache!

Nežiniukas rašė...

Nežinia, kokio Markso jubiliejų švenčiame - jei ekonomisto, tai jis pagrįstai galimas statyti šalia tokių ekonomistų, kaip Adama Smitas ir kiti.

Jei kaip socialisto, tai tikrai jis padėjo pagrindus Leninui, Stalinui ir kitiems komunistams išžudyti milijonus nekaltų žmonių.

Šiaip Markso bėda ir tragedija buvo ta, kad iš genialių ekonominių dalykų išvedė ydingai neteisingas socialines išvadas - esą, jei darbo priemonės priklausys patiems darbininkams, girdi išnaudojimas išnyks.

Taigi, tai kokio Markso jubiliejus švenčiamas? To, kuris prisidėjo prie istorijos, kaip vargšas Hitleris, kurio prisidėjimas prie istorijos nepagrįstai nešvenčiamas, ar ekonomisto?

Pikc rašė...

"Progresyviesiems" "bernardinams", panašu, šizofrenijos priepuolis užėjo - taigi šitas straipsnis tiesiog absoliučiai kertasi su jų garbinamo raudonojo Bergoglio šutvės požiūriu į marksizmą kaip "įspūdingą" beigi "įkvepiantį": https://www.lifesitenews.com/news/german-cardinal-marx-praises-father-of-communism-karl-marx

Pikc rašė...

Taigi liberastams "laisva rinka" tai ir yra - jokio reguliavimo, kas ką nori, tas tą daro - ir tegul išlieka stipriausias. Na, o jeigu tas stipriausias nusprendžia "dėti skersą" - tai viskas tvarkoj, nes jis gi "savas", už "laisvą rinką", viską. O tie, kam nepatinka, yra patys kalti, kad neatlaikė konkurencijos. :)

Anonimiškas rašė...

Žinoma, kad beviltiški naivuoliai tik lauks ir nieko nedarys, nes neturi supratimo, ką, kodėl ir kaip reiktų daryti. O nežino todėl, kad už gryną pinigą priėmė sukčių pakištą nuostatą, neva, tie tų pačių sukčių samdomi pide-liberastai yra neomarksistai, t.y., K. Markso atlikusio kapitalizmo ekonominę analizę ir atskleidusio jo parazitnę/išnaudotojiškąją esmę, idėjų (jau nieko bendro su ekonomika neturinčių) įgyvendintojai. Kur matyta, kad nieko kito apart savo antro galo nenorintys žinoti, būtų tapatinami su visuomeninio proceso mokslinės teorijos autoriaus idėjų tesėju? Sarmata tai kokia, šitokiais neišmanėliais demonstruotis.

Pikc rašė...

Na, va, ir "raudonųjų tavariščių" padavė. O aš galvojau - iš kur čia svylančios vatos smarvė sklinda? :)
P.S. Šitiems fanatikams reiktų pasiskaityti Markso kliedesius apie šeimą ir santuoką bei informaciją apie faktinį marksizmo įgyvendinimo eksperimentą XX a. prad. Rusijoje (pvz. "Seksualinė revoliucija bolševikinėje Rusijoje") - bet juk neskaitys, nes ir taip "žino teisibe" (beje, dar vienas panašumas su liberastais ;)).

Pikc rašė...

Nežiniuk, negaliu su Tamsta sutikti. Negalima atskirti neatskiriamų dalykų: Marksas nėra ekonomistas, nes jis kūrė ne ekonomijos teorijas, o marksistinę ideologiją. Tai, kad jis toms teorijoms pagrįsti naudojo ekonomikos analizę, jo nepaverčia ekonomistu, nes jo tikslas buvo visai kitas. Dar daugiau - išvada "atimt ir padalint" nelabai panaši į gilią ekonominę mintį. Taigi, sakyti, kad galima atskirai minėti "Marksą-ekonomistą" ir "Marksą-socialistą" yra kažkas panašaus į Rusijoje kartas nuo karto pasigirstančius postringavimus, kad "nors Stalinas ir buvo budelis - bet užtat buvo labai geras vadybininkas, ir už tai jį galima gerbti".

Ultrakrikscionis rašė...

Cia kaip visada taikliai, tiek vienas tiek kitas, taciau faktas, jog isgirdus sio uoliausio Hegelio studento varda akyse pirmiausia atsistoja tos keturios ishsirikiavusios galvos - trys zydai ir gruzinas. Kokia moksline verte turi marksizmas ekonominiam kontekste? Lygiai tokia pat isliekamaja verte turi ir mokslinio ateizmo veikalai ir visas kreivas sajunginis pseudomokslas, elementari mazgajobke, zinoma, tikrus ishradimus kaip radijas, telefonas ir atomine bomba priskiriant sau juos pavogus. Sugriaut viska, uzhkurt shudu audra, o po to ziuresim ar ne? Zmones, tikincius liberalizmo dvasia dar galima uzjausti, taciau padugnes,besiilgincius sovietinio analinio interkurso reikia eliminuoti.

Nežiniukas rašė...

Pons Pikc, truputį yra kitaip su tuo Marksu. Ne prie socialistinių idėjų jis pritempinėjo ekonominę teoriją, bet iš savo sukurtos ekonominės teorijos jis išvedinėjo socialistines "tiesas".

Svarbiausias K. Makso, kaip ekonomisto pasiekimas - pridėtinės vertės teorija, kuri iki šiol užima garbingą vietą tarp kitų ekonominių teorijų.

Bet va, ta teorija ir pakišo koją Marksui. Kadangi pridėtinę vertę kuria žaliavos, darbo jėga ir kapitalas (dabar, jei gyventų Marksas - pasakytų, kad ir informacija), tai kapitalo turėtojas, įsigijęs žaliavų ir pasamdęs darbo jėgą, darbo jėgai neatiduoda tiek, kiek darbo jėga sukūrė.

Tai jis pavadino išnaudojimu ir teigė, esą proletariatui užgrobus darbo priemones (kapitalą), išnaudojimas išnyks.

Todėl ir sakiau, kad reikia atskirti Marksą ekonomistą ir Marksą socialistą.

Dabartiniame kapitalizme tos vadinamosios darbininkijos išnaudojimo mažiau, nei dabartiniame vis dar užsilikusiame socializme.

Taigi, gyvenimas parodė, kad tos socialistinės mintys deja buvo neteisingos ir atnešė kančių, tačiau Markso ekonominės mintys iki šiol neprarado aktualumo.

Nežiniukas rašė...

Anonimui,

Norint kažką teigti, reikia tuos dalykus išmanyti.

Kalbėti apie kapitalizmo išnaudotojišką esmę - tai reiškia būti komunizmo adeptu. Kažkodėl užmirštama, kad kapitalo turėtojas, vietoje to, kad būtų gėręs po darbo kartu su tuo pažangiuoju proletariatu, pinigus taupė ir tokiu būdu įsigijo tą kapitalą, kuris turi uždirbti tiek, kad ne tik atstatytų sudėvėtą kapitalą, bet ir suteiktų lėšų tą kapitalą dauginti.

Jei tai netiesa, tuomet būtų galima panašiai "protingai" postringauti ir apie darbo jėgos apmokėjimą. Tas proletariatas irgi išnaudoja tą nekenčiamą kapitalistą - jis gauna pinigų ne tik tam, kad nusipirktų darbe prarastas kalorijas ir rūbus, bet prievartauja kapitalistą mokėti tam proletariatui tiek pinigų, kad jis galėtų paauginti savo prieauglį, kuris dar nėra proletariatas, t.y. dar nėra tinkamas kaip darbo jėga.

Dar daugiau - proletariatui reikia mokėti tiek, kad jam užtektų ir šamarliako išgerti, nors šamarliakas neturi teigiamos įtakos proletariatui, kaip darbo jėgai.

Sakyti, kad liberastai nėra neomarksistai, tai apsimesti, kad jam nežinomas komunistų šūkis - "pasaulį seną išardysim iš pačių pamatų".

Taip pat nežinoti, kad sodomitinės idelogijos pradininkas Harry Hay buvo savo laiku komunistas ir komunistinės ideologijos rėmus pritaikė homoseksualumo ideologijai. Engiamieji - lytinės mažumos, jie progresyvi klasė prieš visokius moralinius susmirdėlius ir homunizmas pasaulyje įsigalės tik tuomet, kai bus išardytas "senasis pasaulis" - šeima ir Bažnyčia.

Argi to nedarė komunistai savo laiku, argi to nedaro dabar homunistai?

Anonimiškas rašė...

Toks apžėlęs žmogus jau diagnozė,,,Jo protėviai tikros beždžionės'', todėl daugelis jį pripažino kaip savą.

ale, rašė...

Cit.:"pridėtinę vertę kuria žaliavos, darbo jėga ir kapitalas (dabar, jei gyventų Marksas - pasakytų, kad ir informacija), tai kapitalo turėtojas, įsigijęs žaliavų ir pasamdęs darbo jėgą, darbo jėgai neatiduoda tiek, kiek darbo jėga sukūrė." O man atrodo, kad jokie mąstyti neturintys galimybės daiktai nokios vertės sukurti egali. Vertę (pridėtinę) sukuria visi gamybiniame procese dalyvauja tys žmonės, tame tarpe ir sugalvoję idėją, ir viso proceso organizatoriai, ir technolovijų kurėjai, ir darbininkai atliekantys mechanines operacijas. Todėl išnaudojimo momentas atsiranda ne dėl nuosavybės turėjimo, o dėl vieno tipo dalyvaujančių bendrame gamybos procese visos sukurtos vertės pasisavinimo, ir jau savo nuožiūra paskirstančių tik trupinius to kitiems dalyviams

item