Vytautas Radžvilas. Nepakeliamas Vyčio klausimo svoris

propatria.lt nuotrauka  Laukiant Seimo sprendimo dėl Lukiškių aikštės verta prisiminti ir apmąstyti neseniai įvykusią išmintingą disk...

propatria.lt nuotrauka 
Laukiant Seimo sprendimo dėl Lukiškių aikštės verta prisiminti ir apmąstyti neseniai įvykusią išmintingą diskusiją šiuo klausimu. Pagaliau prabilta iš esmės ir be užuolankų: apie visiškai tikrą valstybės išdavimą. Bunkerio stūmimas yra didelis ir pavojingas išpuolis prieš valstybę. Kartu su kitais Lietuvos ištautinimo ir išvalstybinimo žingsniais (lituanistikos vardo išnykimu VU Filologijos fakultete, planais valstybinę lietuvių kalbą vėl padaryti tik „gimtąja” – visai kaip sovietmečiu) nuosekliai ir kryptingai rengiama dirva labai rimtiems įvykiams. Daugeliui šito net nesuvokiant, kraštas žingsnis po žingsnio tyliai ir nepastebimai ruošiamas naujai okupacijai.

Mėgindami nuraminti patriotinę sąmonę išsaugojusią ir valstybės reprezentacinės aikštės idėją ginančią visuomenės dalį, aikštės išvalstybinimo architektai ir propagandininkai įrodinėja, kad ginčijamasi tik dėl meninio Laisvės įprasminimo. Esą visų mūsų vertybės tos pačios, nes visi vienodai mylime Lietuvą ir guldytume dėl jos galvas. Tai yra begėdiškas melas. Kartojamas sovietinių kolaborantų teiginys, kad okupacijos metais visi dirbome Lietuvai.

Iš tikrųjų tada buvo, o ir dabar yra kitaip. Sugriauti politinę tautos sąmonę ištrinant jos valstybingumo atmintį – šitoks politinis ir ideologinis užsakymas buvo uoliai vykdomas okupacijos metais. Jis vykdomas ir mūsų dienomis.

Visa Lietuvos istorija – Mindaugo valstybė, karai su Ordinu, Žalgirio pergalė, didvyriški sukilimai – buvo tik šimtmečių kelionė į galutinį lietuvių tautos tikslą – tapti didžiosios TSRS „broliškų tautų šeimos” nare ir ateityje ištirpti betautėje komunistinėje žmonijoje. Toks buvo sovietinių okupantų ir jų parankinių skelbtas Lietuvos istorijos aiškinimas. Ne – šios ilgaamžės kelionės tikslas ir apvainikavimas buvo siekis sugrįžti į brolišką ES tautų šeimą ir išnykti globalioje kosmopolitinėje ir multikultūrinėje pasaulio pilietijoje. Tokia yra pagrindinė mums dabar peršama istorinė tiesa.

Abiem atvejais galutinis ir aukščiausias kovos už Laisvę tikslas – ne laisva tauta ir nepriklausoma valstybė. Pasirodo, amžiais siektas didysis istorinis Lietuvos tikslas – tiesiog išnykti. Tuo stengiamasi mus įtikinti. Todėl trinama viskas, kas primena, kad amžiais buvo kovojama už tautos ir valstybės laisvę. Todėl neatsitiktinai Sausio 13-ąją vietoje Sąjūdžio metais segėtų Vyčio ženklelių brukama nežinia ką – kokią kovą – draudžianti pamiršti neužmirštuolė. Bunkeris vietoje Vyčio įsakmiai nurodo, kur tikroji Lietuvos valstybės vieta – istorinės atminties ir politinės sąmonės pogrindyje. Ir vėl – kaip sovietmečiu. Ištrinta jos idėja ir vizija turi teisę tyliai glaustis saujelės retrogradiškų piliečių giliausiuose atminties užkaboriuose ar net pasąmonės gelmėse. Padėti lietuviams kuo greičiau „pažangėti” ir net nebesuprasti, už kokią laisvę kovota, pamiršti, kad apskritai būta kažkokios Lietuvos valstybės – tokia yra tikroji bunkerio paskirtis.

Štai šitaip – apsikarstę išorinio ir tariamo europietiškumo ir modernumo povo plunksnomis –  ruošiamės pasitikti ne tokią jau neįtikimą Putino sakalų viešnagę. Juk ginant laisvę kovojama ir mirštamą už savo tautą ir valstybę. Kad kada nors būtų grumtasi ir žūta už „žmogaus teisę“ laisvalaikiu gulinėti pievelėse, vedžioti šunis ar rūkyti „žolytę“ – kažkas neregėta ir negirdėta. Kovos už tokią „laisvę“ pavyzdžių istorijoje nesama. Būtina aiškiai ir nedviprasmiškai pasakyti: tikėtis, kad vėl ištikus bėdai kovotojai už tokią „laisvę“ gins Lietuvą – tiesiog naivu. Tokia „laisvė“ yra iš principo nesuderinama su sąmoninga ir valinga auka dėl Tėvynės laisvės idealo – kitaip manyti būtų gryniausia saviapgaulė. Taigi ir šį kartą sprendžiamas ne paminklo, jo meninės formos, bet Lietuvos ateities – jos Laisvės ir Nepriklausomybės klausimas.



Susiję

Vytautas Radžvilas 419371476536208365

Rašyti komentarą

  1. Anonimiškas2017-12-18 11:34

    Iš kur tas amžinos aukos sindromas? Visi aplink Lietuvą tik ir puola naikinti ją, net lietuviai, kurie nori priminti partizanus, yra Lietuvos griovėjai. Visi yra Lietuvos griovėjai išskyrus Radžvilą. Jis vienintelis žino kuris pamiklas simbolizuoja kovą dėl laisvės.
    Taigi čia Putino retorika, visus kaltinti valstybės griovimu ir apsimesti visažiniu gelbėtoju. Vietoj to, kad bandytų suvienyti lietuvius jis darys viską, kad lietuviai nekęstų vienas kito.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. šiaurės Lietuva2017-12-18 17:09

      O tai bunkeris suvienys lietuvius?

      Panaikinti
  2. Neapsimesk, kad nesupranti. O jei tikrai nesupranti, tai nesuprasi ir jei kas nors paaiškins...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, čia labiausiai tikėtini yra du variantai: arba "Anonimiškas" yra TIKRAI "kiauras" ir pats tiki ta "šyza", kurią postringauja - arba tyčia skleidžia demagogiją, siekdamas ta "šyza" įtikinti auditoriją. Tik antruoju atveju tai - irgi "kiaurumas", nes labiau, negu naivu tikėtis, kad auditorija "praris" tokį "nusipeizėjimą". Antra vertus, aš kažkiek tokius suprantu - jie gi pripratę reikštis tik savo homjaunuoliškų teletabių ratuose snukiaknygėje, kur bet kokią nors kiek nepatinkančią mintį gali saugiai užblokuoti, o autorių - paskųsti cukerbergo politkorektiškai cenzūrai. Taip nebelieka galimybių kritiškai pasižiūrėti į tai, ką postringauji, ko rezultatas - nusikalbėjimai, kaip "2017-12-18 11:34" komentare.

      Panaikinti
    2. Anonimiškas2017-12-18 16:02

      Dar du Radžvilo klapčiukai, amžinai nuskriaustos aukos. Jokių argumentų apart "tu nesuprasi" arba "tu kiauras". Žmonės, kurie neturi racionalių argumentų bando kitus įžeidinėti ir sumenkinti, bet visi žino kodėl jie neturi tų argumentų. Nes jie yra mankurtai, kurie neturi savo minčių.

      Panaikinti
    3. Tik spėjau parašyti apie tikėtiną "kiaurumą" - ir štai veikėjas suskubo pateikti įrodymus. :)
      P.S. Tas momentas, kai kiauras liberastas KITUS pradeda "mankurtais" vadinti... :D:D:D

      Panaikinti
    4. Anonimiškas2017-12-20 01:02

      Pikc, čia ne liberastas, o kita veislė. Pastarąją visada išduoda pernelyg emocingas ir pernelyg spontaniškas (specialiomis sąlygomis išugdomi ir stiprinami relfekai) siekis žūtbūt atsikirsti :))

      Panaikinti
    5. Mano spėjimas, kad čia liberastas, paremtas šiomis prielaidomis:
      1. Priešiškumas Lietuvos valstybingumui, tautiniam tapatumui ir patriotizmui apskritai, pasireiškiantis pirmiausia per niekinimą - iš serijos "ko čia isterikuojate, jums vaidenasi, kad visi tą Lietuvą puola, o iš tikro niekam jos nereikia!" (beje, čia mėgstamas ir koloradikų "argumentas" - "ko čia isterikuojate - nereikia Rusijai tos jūsų Lietuvos!").
      2. Pigi demagogija - maždaug, "šiaip jau, tai MES čia patriotai (dzin, kad ne Lietuvos, o eurosajūzo su etnografiniu administraciniu vienetu Lietuvos teritorijoje), o kas prieš teletabių kalvelę - tie prieš partizanų pagerbimą!"
      3. Privaloma tvarka oponentams prikergiamas "prorusiškumas", "proputiniškumas", ar bent jau turi būti paminėtas Putinas (kaip anksčiau - Hitleris). Tai ypač būdinga Anūko šutvei - bet juk jie irgi liberastai.

      Panaikinti
  3. Anonimiškam turbūt patiko šios dienos straipsnis populiarioje svetainėje, kur autorius tiesiai sako, kad jam nusibodo visur matomas Vytis ir paminklo Vyčiui nereikia.
    Jei nusibodo Vytis, tai gal ir Trispalvė nusibodo, o gal ir lietuvių kalba įkiri jau tampa? Nesuvokiu, kaip gali vadintis lietuviu ir negerbti tokių pagrindinių dalykų? O Radžvilo straipsniai, mano kuklia nuomone, labai informatyvūs ir aiškūs. Ir būtini.

    AtsakytiPanaikinti
  4. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS2017-12-18 16:54

    Vilniaus forumo tinklapyje
    va čia
    http://www.vilniausforumas.lt/p/deklaracija.html
    (V dalyje) yra rašoma štai kas
    “Lietuvos priklausomybė Vakarų krikščioniškojo pasaulio civilizacinei ir kultūrinei erdvei yra nepajudinama istorinė duotybė …”

    Vytautai Radžvilai, krikščionybė Lietuvoje – okupacinė.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Anonimiškas2017-12-18 17:05

    Aš gerbiu Vytį,esu patriotas,gerbiu mūsų šalį,trispalvę ir t.t.,bet manau,kad Lukiškių aikštėje turi būti konkurso pirmos vietos laimėtojo skulptūra-bunkeris.Ir dar vienas dalykas,ar pagal heraldikos įstatymą valstybės herbas neturėtų būti vaizduojamas TIK plokštumoje?!O skulptūra tau jau ne plokštuma,o 3D.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Vertimas: "Aš tai, žinokit, ėsmi didis patrijotas, ir užtat skaitau, kad reprezentacinėje valstybės aikštėje turi būti teletabių kalvelė šunims vedžioti, o ne kokie nors valstybės simboliai. Taip pat skaitau, kad liberastiniai valdžiagyviai turi pilną teisę "spjauti iš aukšto bokšto" tiek ant Tautos, tiek ant Seimo sprendimų ir kad jų organizuotą farsą reikia pripažinti teisėtu. Kodėl taip manau? Nes nu taigi sakiau - ėsmi didis patrijotas!" :)
      Beje, mankurtas Szymaszius irgi panašiai "didaus patrijoto katarinką" įjungęs postringauja, kaip reikia, kad Vyčio nebūtų, nes taip jis bus "apgintas kaip simbolis". Neabejoju, jo "gyvulių ūkio fanklubui" tai paliko neišdildomą įspūdį, tad panašių "patrijotų" dar pamatysim.
      P.S. Beje, ŠTAI APIE KĄ kalbėjo Samuelis Džonsonas savo garsiojoje frazėje. ;)

      Panaikinti
  6. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS2017-12-18 17:17

    "... ruošiamės pasitikti ne tokią jau neįtikimą Putino sakalų viešnagę ..."
    Vytautai Radžvilai,
    kaip Rusija taip ir Vokietija bei Lenkija turi, jųjų politikų sukurtą, valstybių plėšrūnų įvaizdį (su paukščio plėšrūno erelio herbu). Šių valstybių politikai, nuolat plėšė draskė naikino ir žemino Lietuvą. Plėšrūnai ir tokių svetimšalių vietiniai pakalikai trukdo statyti Vyčio paminklą Lukiškių aikštėje. Laabai blogai

    AtsakytiPanaikinti
  7. Anonimiškas2017-12-18 17:45

    Tam, kuriam įgriso tas "aukos sindromas", sūlau pasidairyti į aplinkines "civilizuotas" tautas ir valstybes - žydus, lenkus, britus, armėnus. Visų čia nesuminėsiu. Jie mano, kad jų tauta yra "didžiausia auka" pasaulyje. Ir iš jų taško žiūrint, jie yra teisūs. Kiekviena tauta, taip turi elgtis. Kaip pavizdį paimkime Jungtinę karalystę. Metai iš metų čia leidžiamos ir vėl perleidžiamos knygos, albumai apie britų patirtus nuostolius ir aukas Pirmojo ir Antrojo pasaulinių karų metais. Taip pat kiekvienais metais (įvairuose UK regionuose) organizuojamos su tomis datomis susijusios mugės ir viktorinos, leidžiamos vaikiškos spalvinimo ir karpymo knygutės, organizuojami karo metų madų šou, leidžiamos kulinarinės knygos - kokį maistą karo metu šeimininkės gamino savo šeimai, kokias daržoves augino savo gardinuose. Nuolat leidžiamos, gausiai iliustruotos knygos apie oro mūšius "Dėl Britanijos", apie patirtus bombardavimo baisumus ir jų aukas. Nors tai nesulyginsi su kontinentinės Europos aukomis. Sukurta jau kelinta kino versija apie "Dunkerko" mūšį. Verta paminėti apie nuolat leidžiamas knygas (vaikams - žaidimų ir dėlionių paidalu, o taip pat ir suaugusiems ) apie "Titaniko" katastrofą, nors po to pasaulis patyre daug didesnių ir baisesnių katastrofų. Visomis šiomis temomis Jungtinįje Karalystėje mokyklose organizuojami geriausių rašinių konkursai, o jų nugalėtojai apdovanojami. Jei pritaikytume tai Lietuvai, galėtų atrodyti taip - kas metai leidžaimos gausiai įliustruotos knygos apie lietuvių aukas ir netektis bolševikų Revoliucijos , Nepriklausomybės kovų laikotarpiu, Vilniaus
    Lenkijos okupuoto krašto engimą, Klaipėdos krašto atplėšimą, Sovietų ir Nacių okupacijas, partizanų kovas, Sibiro ir Gulagų aukas ir jų prisiminimą; būtų leidžiamos vaikiškos knygutės komiksų pavidalu, organizuojamos mugės ir festivaliai. Vietoj "Titaniko" mes turime "Lituanikos" katastrofą. Sekant britų pavyzdžiu, mes turėtume kas metai išleisti po monografija vaikams ir suaugusiems apie šių drąsių lakūnų žygdrbį ir neaiškias jų žūties priežastis. Taigi, Lietuvos žmonėms reikia informacijos, kaip kitos valstybės vertina savo praeitį ir kultūrinį paveldą, kas ten yra daroma konkrečiai, kokias tai įgauna išraiškas ir formas. Neturėdami tokios informacijos mes gyvename, kaip už "geležinės uždangos" ir tada kiekvienas "saliamonas" mus gali kkabinti ant ausų "makaronus".

    AtsakytiPanaikinti
  8. Anonimiškas2017-12-18 18:45

    O gal užtenka viską politizuoti? Kodėl tos aikštės nepadaryti tiesiog jaukia atsipaladavimo ir poilsio vieta su taip pamėgtais daugelyje Europos miestų leidžiančiais vasarą vaikams pabraidyti fontanėliais, patogiais suoliukais? Salia aikštės gi turime partizanų kovas primenantį ir stiprų emocinį krūvį turintį ir informatyvu muziejų buv Saugumo pastate, netoliese Seimo rūmai,prie kurių turbūt atsirastų vietos ir Vyčiui..

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Net smalsu patapo - čia tikras infantilus naivumas ar apsimestinis? :)

      Panaikinti
    2. Anonimiškas2017-12-18 21:39

      2017-12-18 18:45 Anonimiškas, ar tu galėtum atsipalaiduoti, pasivolioti ant pievelės, leisti vaikams pažaisti fontanėliuose aikštėje kurioje stovėjo KARTUVĖS? Čia buvo vyykdomos egzekucijos. Gal tu šito nežinai? Tai gal tu galėtum ir Panerių Memoriale pasivolioti su vaikais ant pievelės? Visa šita Lukiškių aikštės relaksacinės zonos afera yra gryniausias satanizmas, vertas Spilbergo siaubo filmo scenarijaus.

      Panaikinti
    3. "Progresyvai" - galėtų. Ne tik pasivolioti, bet ir šunį nuš...dinti (gi atviru tekstu apie tai postringavo) - o gal ir patys išsituštinti. O ką? Būtų labai modernus, progresyviai-liberalus "performancas" - ir garantuotai Mianas, nes juk žmonių dėmesį patrauktų. O jei patraukia - reiškia, mianas. Tiesa, Paneriuose jie tokius "performancus" darytų nebent ten, kur lietuviai nužudyti, nes "progresyvams" dergti pridera griežtai savus, o štai svetimiems - jau garbės reikalas "tolerantiškon vieton" sulįsti. ;)
      P.S. O Spilbergas, kaip vienas iš "halakausto biznierių", gal net ir pritartų. :)

      Panaikinti
  9. Anonimiškas2017-12-18 19:21

    Anonimiškas


    2017-12-18 16:02

    Mankurtai- tai pats ir tavo draugai, kurie nežino savo ISTORIJOS ir praeities...

    AtsakytiPanaikinti
  10. Labai išmintingas prof. Radžvilo straipsnis. Ir ponas Pikc šauniai varto visokius siaurakelnius, ar kas ten jie.

    Tik va dėl tos „okupacinės religijos“... Perkūnas nenori, kad mes dabar dėl to imtume pyktis. Jis žiūri į mus su tėviška šypsena ir laukia, kada tapsime išmintingesni. Pamenat, ką kitados sakė a.a. Gintaras Beresnevičius apie dvi seseris?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS2017-12-19 06:05

      Ką sakė?

      Panaikinti
    2. KRIVIUI - eikit jūs su savo Perkūnu, nejuokinkit svieto... Na, Beresnevičiaus dar galima paklausyti. Tai ką gi jis sakė?

      Panaikinti
    3. Jis sakė, kad pagonybė ir krikščionybė Lietuvoje yra seserys.

      Panaikinti
  11. Anonimiškas2017-12-20 01:08

    Krivi, net ne pusseserės. Ir ne giminės.

    AtsakytiPanaikinti

emo-but-icon

item