Šveicarijos planuotos tėvystės organizacijos prezidentė pakviesta kalbėti Vatikane

Vatikano Popiežiškoji gyvybės akademija (angl. Pontifical Academy for Life ) surengė konferenciją, kurios tematika lietė su gyvenimo paba...

Vatikano Popiežiškoji gyvybės akademija (angl. Pontifical Academy for Life) surengė konferenciją, kurios tematika lietė su gyvenimo pabaiga susijusias problemas. Konferencijoje dalyvavo ne tik Katalikų Bažnyčios atstovai, bet ir jai prieštaraujantys, už abortus ir eutanaziją pasisakantys kalbėtojai. Tarp šių kalbėtojų buvo tokie žmonės kaip dukterinio Planuotos tėvystės padalinio Šveicarijoje valdybos pirmininkė ir už eutanaziją pasisakančios karališkosios olandų medikų asociacijos prezidentė.

Konferencija pavadinimu „Europos regiono susitikimas dėl gyvenimo pabaigą liečiančių klausimų (angl, European Region Meeting on End-of-Life Questions)“, buvo suorganizuota drauge su Pasaulio medicinos asociacija, kuri oficialiai prieštarauja eutanazijai, Vokiečių medicinos asociacija ir minėta Popiežiškąja gyvybės akademija. Ši konferencija vyko Vatikano „Vecchia del Sinodo“ auloje, lapkričio 16-17 dienomis.

Anot Pasaulio medicinos asociacijos, konferencijos tikslas buvo sukviesti lyderiaujančius pasaulyje medicinos, teisės, paliatyvios slaugos, medicininės etikos, teologijos ir filosofijos ekspertus. Savo sričių profesionalai susirinkę po vienu stogu turėjo diskutuoti dėl skirtingų socialinės politikos sprendimų, ieškoti pacientų teisių ir gydymo ribų bei geriau suprasti viešąją nuomonę dėl „gyvenimo pabaigos keliamų etinių klausimų.

Popiežius Pranciškus išsiuntė žinią konferencijos dalyviams, pakartodamas, kad Katalikų Bažnyčia smerkia eutanaziją, sakydamas: „Eutanazijos procesas visada yra neteisingas, nes jo intencija slypi tik gyvybės užbaigime“. Tačiau Popiežius taip pat pridėjo, kad „nuspręsti, ar kliniškas įsikišimas yra proporcingas (žmogaus) kančioms, techninių taisyklių neužtenka. Turi egzistuoti jautrus visų dalyvaujančių procese moralinis supratimas“.

Dr. Yvonne Gilli, ginekologė ir Žaliųjų partijos narė, kuri vadovauja Planuotos tėvystės Šveicarijos seksualinės sveikatos padaliniui, buvo pakviesta kalbėti dvejuose panelinėse diskusijose. Nepaisant to, kad Šveicarijos seksualinės sveikatos organizacija veikia po Šveicarijos seksualinės ir reprodukcinės sveikatos centro skėčiu bei dalyvauja tarpsektorinėse seksualinės edukacijos ir konsultavimo iniciatyvose, Planuotos tėvystės organizacija laiko šią šveicarišką sveikatos organizaciją savo tiesiogine nare.

Šveicarijos seksualinės sveikatos organizacija oficialiai teigia, kad konsultuoja moteris dėl abortų atlikimo tvarkos ir medicininės kontracepcijos vartojimo. Abidvi praktikos Katalikų Bažnyčioje yra laikomos mirtinomis nuodėmėmis.  

Tarp kalbėtojų taip pat įtraukti buvo Renė Hemanas, eutanazijos advokatas, kuris vadovauja už eutanaziją pasisakančiai Karališkąjai Nyderlandų medicinos asociacijai, ir Liudviko Maksimiliano universiteto Miunchene profesorius – Ralfas Joxas. Pastarasis viešai pasiūlė legalizuoti „atsakingą, pagalbinę savižudybę“ kaip vieną iš būdų „apsaugoti“ gyvybę. 

Panašaus pobūdžio konferencijų, kada Vatikanas kviečia Katalikų Bažnyčiai griežtai prieštaraujančią retoriką atstovaujančias organizacijas ir jų ekspertus, padaugėjo, kai naujuoju popiežiumi tapo Pranciškus. Tačiau Pranciškaus teiginiai kartu rodo, kad jis nesiruošia tiesiogiai išsižadėti Katalikų Bažnyčios pozicijos eutanazijos atžvilgiu.

Parengta pagal Lifesitenews.com informaciją


Susiję

Religija 880407326026320179

Rašyti komentarą

11 komentarų

Pikc rašė...

"Tačiau Pranciškaus teiginiai kartu rodo, kad jis nesiruošia tiesiogiai išsižadėti Katalikų Bažnyčios pozicijos eutanazijos atžvilgiu." - tai kad Bergoglio teiginiai kaip tik rodo, kad jis pasirengęs "lanksčiai" pasižiūrėti į šiuos klausimus - atseit, "šiaip tai kaip ir negalima būtų, nu bet reikia jautriai pasižiūrėt, negali vien "techniškom taisyklėm" vadovautis". jis jau pasireiškė santuokos, pederastijos, dabar ir eutanazijos klausimais - nenustebsiu, jei neilgai trukus jis ir abortų klausimu (o juk tos "planuotos tėvystės" kontoros kaip tik "abortų bizniu" ir užsiima) papostringaus kažką panašaus į "taisyklės taisyklėm, bet..." Tada irgi bus naiviai tikimasi, kad "jis ne tą norėjo pasakyti"? :)
O šiaip, jei jau Bergoglio į Vatikaną kviečiasi diskusijai fauną, kuri darosi biznį iš to, ką RKB laiko mirtinomis nuodėmėmis, darosi smalsu, kas bus kiti, su kuriais tas fruktas bandys "ieškoti sąlyčio taškų" - ir kaip reaguos katalikų bendruomenė. :)

SmikiZ rašė...

Jo. „netikėtumų dievas“ ('god of surprises') valdo... Nepaisant to, ką įvairių atspalvių ultramontanistai bandytų postringauti, tarp septynių Šventosios Dvasios dovanų nėra „sumaišties dovanos“.

Nežiniukas rašė...

Man labai patinka, kad Propatria, publikuodama straipsnius, duoda nuorodą į pirminius šaltinius.

Deja, susipažinus su pateikta nuoroda, galima konstatuoti, kad šis straipsnis su tokia skelbiama mintimi yra redakcijos brokas.

Popiežius Pranciškus kalbėjo ne apie eutanaziją. Jis kalbėjo apie tą santykį, kai yra ligonio savižudybė ir pastangos prailginti ligonio gyvenimą, kai tai daryti jau beprasmiška.

Visiškai sutinku su tokia popiežiaus Pranciškaus pozicija. Kai gerai įsigilini, esant jau artimai mirčiai nebėra prasmės laikyti kvėpavimo aparatą įjungtą, kai yra aišku, kad ši sveikatos būklė jau objektyviai nebepagerės ir ilginti ligonio kančias yra beprasmiška.

Kitas atvejis - ligoniui tik pirma vėžio stadija, jau skausmai, bet jis jau reikalauja kalio cianido ampulės. Tai jau eutanazija.

Šių dviejų pavyzdžių riba labai plona ir norint šiuos pavyzdžius priskirti ar nepriskirti eutanazijai, reikia didelio išmanymo.

Belieka tikėtis, kad šio tipo straipsniai, kai yra paimami sakiniai iš konteksto ir iš to padaromas straipsnis (čia visokių delfistų įprastinė praktika), Propatrijoje vis retės.

Pikc rašė...

Nežiniuk, ne visai taip - tos eutanazijos yra įvairių formų. Tai, apie ką rašote, vadinama "pasyvia eutanazija", tad Jūsų teiginys "Popiežius Pranciškus kalbėjo ne apie eutanaziją." yra neteisingas. Be to, gyvybės palaikymo aparatūros atjungimas jokiomis sąlygomis nelaikytinas paciento savižudybe.
Ir dar - jokio nusižengimo ir Pro Patria pusės čia nėra, kadangi Bergoglio IŠ TIKRŲJŲ pasisakė taip "lanksčiai ir miglotai", kad norint jo poziciją galima interpretuoti, kaip kam patogiau. Palyginkite: "Tačiau Popiežius taip pat pridėjo, kad „nuspręsti, ar kliniškas įsikišimas yra proporcingas (žmogaus) kančioms, techninių taisyklių neužtenka. Turi egzistuoti jautrus visų dalyvaujančių procese moralinis supratimas“." ir "However, the pope added that “to determine whether a clinically appropriate medical intervention is actually proportionate, the mechanical application of a general rule is not sufficient. There needs to be a careful discernment of the moral object, the attending circumstances, and the intentions of those involved.”" Kiek patrumpinta, bet prasmės neiškreipia.
Vis dėlto, vienas mažas priekaištas redakcijai galėtų būti - bent jau iš mano kompiuterio nuoroda nuveda tik į patį puslapį, bet ne į konkretų tekstą, tad geriau būtų dėti ne tiesiog "https://www.lifesitenews.com", bet konkrečiai "https://www.lifesitenews.com/news/swiss-planned-parenthood-president-invited-to-speak-at-vatican".

SmikiZ rašė...

Tai vadinama situacijų etika (situation ethics), kuri iš esmės prieštarauja katalikiškai doktrinai, kiek teko domėtis... Bet tokių „subtilių“ nuokrypų pop. Pranciškaus kalbose beigi raštuose (kurių bent jau dalį rašį toks arkiv. Tucho Fernandez) yra pernelyg daug...

Anonimiškas rašė...

Po tokių narių kvietimo nenustebčiau, jei Vatikane atsirastų koks abortų klinikos filialas ar bažnyčios vyriausias vadovas nusifotografuotų su plakatėliu "mes visi esam musulmonai". Jėzus varė prekiautojus iš Dievo namų, o čia kviečiami į diskusiją tie, kurie įtariami prekyba abortų liekanomis. Kažkas čia negerai.

Nežiniukas rašė...

Gerbiamas Pikc,

Net ta Jūsų paimta citata yra kitaip suprantama, imant visą pasveikinimo konferencijai tekstą. Taigi, šita citata nieko neįrodo, esą Popežius nukrypsta nuo Bažnyčios mokslo.

Dabar apie pasyviąją eutanaziją. Mano manymu, eutanazija (aktyvi, pasyvi, ar kokia kita) ya tik tuomet, jei mirtis priartinama dirbtinėmis priemonėmis.

Būtent tą Popiežius ir pastebėjo, kad eutanazijos vengimas neturi virsti mirties venginu.

Taigi, jei nėra jokios (net teorinės) vilties, kad ligonio būklė pagerės, tai tikrai nebus jokia eutanazija (nulemta ligonio, ar jo artimųjų), jei bus atsisakoma tolesnio gydymo.

Teko skaityti kažkokį atvejį apie gydytoją, kuris susirgo vėžiu. Sužinojęs apie tai, žinodamas, ką reiškia tokioje jo stadijoje chemoterapija, jis jos atsisakė. Per tą laiką ramiai apvažiavo gimines, draugus ir pažįstamus, su jais atisveikino ir po kiek laiko mirė.

Ar šis gydytojas atliko savižudybę, ar tą vadinamąją pasyviają eutanaziją? Ar ne apie tokį pavyzdį kalbėjo Popiežius?

Unknown rašė...

Mane irgi mažų mažiausiai glumina kai kurie p. Pranciškaus veiksmai ir kalbos, bet manau, Dievas nežiūri abejingai į tai, kaip Jo vietininkas klaidina aveles. Iš Dievo malonės Pranciškui gali tekti už viską atmokėti kankinyste: http://www.newsweek.com/isis-pope-terror-beheading-propaganda-poster-wafa-christmas-717553. Kartais man jo gaila suvokus, kokia aplinka Vatikane. Kas gali, geriau už jį ir už Bažnyčią tesimeldžia.

Nežiniukas rašė...

Smikiui,

Aš suprantu, ką Jūs norėjote pasakyti, kalbėdami apie situacijų etiką.

Pirmiausiai tai nėra situacijų etika ir tai tikrai neprieštarauja katalikiškai doktrinai.

Jei kalbėsime Jūsų norima situacijų etikos prasme, tai Kristus buvo meistiškas situacijų etikos taikytojas, dėl ko ir piktinosi fariziejai. O Kristaus pagrindinis mokymas apie taip vadinamąją situacijų etiką yra toks: ne žmogus yra sukurtas šabui, bet šabas - žmogui.

Einant ta griežtaja linija, kai atmetama bet kokia "situacijų etika", tai galime prieiti iki absurdų. Pavyzdžiui, Dievo įsakymas "Nežudyk" apima ir draudimą kankinti gyvulius. O kaip tuomet su jų skerdimu?

Beje, ar žinote, kad ta vadinamoji "situacijų etika" nesvetima ir Lietuvos teisei? Ar žinote, kad buvo teismo sprendimas, kuris išteisino žmogų, kuris gerai išgėręs vairavo automobilį ir jį pagavo policija? O kodėl išteisino? Pasirodo, žmogus gyveno vienkiemyje, jo žmona staigiai pradėjo gimdyti, žmogus neturėjo (ar buvo išsikrovęs) mobilus telefonas. Tai žmogus, būdamas išgėręs, paėmė žmoną ir važiavo į ligoninę. Teisėje, tam yra sąvoka "būtinasis reikalingumas". Bet reikia suprasti, kad būtinasis reikalingumas jokiu būdu nelegalizuoja vairavimo išgėrus.

O pačio taip vadinamoji situacijų etika būtų teisinga tik tuo atveju, jei būtų kažkas panašaus, kas yra Moljero "Tartiufe".

Pikc rašė...

Nežiniuk, niekaip negaliu sutikti su Jūsų nuomone dėl eutanazijos: pirma, yra oficialūs eutanazijos (tiek aktyvios, tiek pasyvios) apibrėžimai, todėl jiems priešpastatyti "o MANO manymu..." kaip argumentą nederėtų. Antra, Jūsų pateiktas pavyzdys yra elementarus PATIES PACIENTO atsisakymas gydytis. Tai niekaip nesusiję su eutanazija - ją atlieka GYDYTOJAI. Ir ne - Bergoglio ne apie tai kalbėjo (beje, derėtų dar kartą atkreipti dėmesį KĄ jis tam pokalbiui pasikvietė).

Anonimiškas rašė...

Yra toks tinklalapis veritas-vincit-international.org

item