Skandalinga korporacijos Ringier Axel Springer vadovo instrukcija lenkų žurnalistams

Markas Dekanas Lenkijos televizijos kanalas TVP1 kovo 16 d. laidoje „Wiadomości“ pranešė, kad  tarptautinės žiniasklaidos korporacijos...

Markas Dekanas
Lenkijos televizijos kanalas TVP1 kovo 16 d. laidoje „Wiadomości“ pranešė, kad  tarptautinės žiniasklaidos korporacijos Ringier Axel Springer vadovas Markas Dekanas išsiuntė skandalingą laišką koncerno valdomų lenkiškų žiniasklaidos priemonių redaktoriams.

Šiame laiške korporacijos vadovas ragina smerkti Beatos Szydło vyriausybės pažiūras ir poziciją, kurią ministrė pirmininkė ir jos ministrai pademonstravo Donaldo Tusko kandidatūros į Europos Tarybos pirmininko postą atžvilgiu.

Markas Dekanas savo laiške redaktoriams rašo:

Barselona prieš Paryžiaus Saint-Germain 6:1 – kokios buvo rungtynės! Tačiau ne tos žaidynės nusipelnė savaitės susidūrimo vardo. Šiai kategorijai priklauso du lenkai, susirungę Europos arenoje, o jų susitikimas baigėsi rezultatu 27:1!

Donaldas Tuskas nėra vienintelis nugalėtojas, kaip ir Kaczynskis nėra vienintelis pralaimėjęs. Kartu su Tusku nugalėjo lenkai  - visi tie, kurie didžiuojasi priklausymu Europos Sąjungai.

Tyrimai rodo, kad tokių pažiūrų prisilaiko arti 80% Lenkijos visuomenės. Šiame susidūrime tarp pralaimėjusių greta Jarosławo Kaczynskio pateko ir gera Lenkijos kaip sąžiningos ES partnerės reputacija.

Ką mes sužinojome:

1.  Kaczynskis, turbūt prieš savo valią tapo sėkmingiausiu Donaldo Tusko perrinkimo užtarėju.

2. Ideologija ir primityvios manipuliacijos pralaimėjo vertybėms ir protui. Tiek Orbano valdoma Vengrija, tiek likusios Višegrado grupės šalys balsavime palaikė Tuską.

3. ES pasimokė, kad vienybės nereikia užtikrinti bet kokia kaina. Tai labai vertinga pamoka ateičiai, kuri užtikrintai paskubins skirtingų greičių ES koncepcijos įdiegimą.

Ši paskutinė iš pamokų turi esminę reikšmę Lenkijai. Dabartiniu metu ES integracijos autostradoje atsiranda ne tik greito ir laisvo judėjimo juosta, bet ir stovėjimo aikštelė. Ir tai yra būtent tas momentas, kada į žaidimą įsijungia laisvosios medijos, tokios, kaip mes.

Niekada neužmirškime pamatinių vertybių, kurias atstovaujame: pasisakome už laisvę, teisinį valdymą, demokratiją ir SUVIENYTĄ EUROPĄ.

Atsiminkime, kad dauguma mūsų skaitytojų ir naudotojų priklauso tai [Lenkijoje] triuškinamai daugumai, kuri remia Lenkijos narystę ES. Pasakykime jiems, ką padaryti, idant liktų greito judėjimo juostoje ir nebaigtų [kelionės] stovėjimo aikštelėje.

Statymas šiame žaidime yra būsimų kartų laisvė ir sėkmė.

Lenkai remia ES.

Lenkai remia Lenkijos narystę ES.

Tai rodo tyrimas, kurį kovo 9 dieną atliko Rinkos ir visuomenės tyrimo institutas (lenk. Instytut Badań Rynkowych i Społecznych). 

[...]

Nors tyrimo rezultatai įkvepia optimizmą, tačiau kartu kelia klausimus, į kuriuos verta paieškoti atsakymo.

Kodėl kritinė nuostata Europos atžvilgiu matoma būtent tarp jaunosios kartos? Kodėl ji mažiau tiki bendros Europos idėja?

Akivaizdu, kad iš dalies prie to prisidėjo tai, kad populistai ES drabsto purvais, o medijose kuriamas neigiamas į krizę nugrimzdusios ES paveikslas. Tai yra klausimai, į kuriuos ES turėtų atkreipti didesnį dėmesį.

Europos piliečiai pastebėjo šią jaunosios kartos tendenciją ir savarankiškai imasi veiksmų. Savo paramą suvienytai Europai jie reiškia iniciatyva „Pulse of Europe“.

[...]

Įdomus aspektas paaiškėjo iš Agnieszkos Odachowskos, Ringier Axel Springer Lenkijos padalinio Onet-RAS Polska komunikacijos direktorės, komentaro: pasirodo, tokius laiškus korporacijos vadovas leidinių ir portalų redaktoriams siuntinėja kas savaitę.

Valdančiosios Teisės ir Teisingumo partijos atstovė spaudai Beata Mazurek reikalą pakomentavo taip: „Tokia situacija yra skandalinga, taip būti neturi ir tokia padėtis liudija apie tai, kad Vokietijos valstybė bando kištis į Lenkijos vidaus reikalus, dėl ko absoliučiai negalima sutikti. Absoliučiai negali būti sutikimo, kad mes, lenkai, priimsime, jog mūsų tauta būtų maitinama melaginga informacija, skleidžiama medijų, kurias inspiruoja užsienio savininkai.“ Ji pridūrė: „Tai yra užgaulu ne tik skaitytojų, žiūrovų ir klausytojų, bet visų pirma žurnalistų atžvilgiu. Joks žniasklaidos savininkas – ar lenkas, ar užsienietis – neturi absoliučiai jokios teisės laužyti žiniasklaidos laisvės, laužyti žurnalistų sąžinės, bet visų pirma – manipuliuoti viešąja nuomone.“ Ji taip pat pabrėžė, kad šiuo reikalu turi užsiimti prokuratūra.

Teisės ir teisingumo partijos atstovė spaudai taip pat priminė, kad turi būti pakeistos taisyklės, kurios atves prie Lenkijos žiniasklaidos repolonizacijos. Ji pasakė: „Mes norėtume pasiekti, kad esmingai sumažėtų užsienio kapitalo dalis Lenkijos žiniasklaidos rinkoje. Taip, kad ta rinka iš tikrųjų atspindėtų tai, kas vyksta Lenkijoje ir atstovautų Lenkijos valstybės, o ne Vokietijos valstybės interesams.“

Žiniasklaidos repolonizaciją įvykdysiančias taisykles rengia Kultūros ir tautinio paveldo ministerija.Vasarį ministro pavaduotojas Jarosławas Sellinas teigė, kad žiniasklaidos repolonizacija palies spaudą, nes 80-90% vietinių laikraščių yra užsienio kapitalo rankose. Viceministras sakė, kad pokyčiai įvyks leidinius valdančių įmonių kapitalo dalių išpirkimo būdu. Sellinas, paklaustas, ar pokyčiai palies radiją ir televiziją, teigė, kad šiose srityse medijų koncentracija nėra  tokia didelė, be to radijo ir televizijos rinkoje situacija klostosi kitaip - valstybė dalija koncesijas valdyti retąjį gėrį - radijo bangų dažnius.

Lietuvos žiniasklaida, nei apie Ringier Axel Springer vadovo laišką, nei apie Lenkijos vyriausybės rengiamą žiniaklaidos repolonizacijos planą savo skaitytojų ir žiūrovų niekaip neinformavo.




Parengta pagal press.pl, interia.pl, magnapolonia.org, wpolityce.pl informaciją

Susiję

Pasaulis 4642195492557425357

Rašyti komentarą

  1. "80-90% vietinių laikraščių yra užsienio kapitalo rankose" - iškalbingi skaičiai. Nemanau, kad Lietuvoje kitaip. Iš esmės turime situaciją, kai užsienio šalys ir interesų grupės masiškai plauna smegenis svetimos šalies piliečiams. Tai sakote, grėsmė - TIK Rusija? :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškas2017-04-18 21:08

    Po aštuonerių metų pertraukos veiklą atnaujinta Atviros Lietuvos fondas (ALF). Antradienį Vilniuje numatytas fondo atidarymas.
    „ALF suvienyti intelektualai sekė aktualijas, jautriai stebėjo Lietuvos valstybei bei visuomenei kylančias vidaus bei išorės grėsmes ir 2015 metų pabaigoje nusprendė imtis iniciatyvos. Šiais metais sausio 19 dieną iniciatyvinės grupės susirinkime išrinkta ALF valdyba, patvirtinta veiklos strategija“, – pranešė fondas.
    Valdybos pirmininke tapo sociologė, religijotyrininkė VDU docentė Milda Ališauskienė, ilgametė ALF valdybos pirmininkė Irena Veisaitė išrinkta garbės nare.
    Naujausia fondo iniciatyva – remti viešosios politikos analizės centro – Vilniaus politikos analizės instituto – steigimą ir veiklą. Kitos pagrindinės veiklos kryptys – edukacijos bei viešinimo kampanijos nevyriausybiniam sektoriui ir proeuropietiškoms nuostatoms stiprinti.
    Balandžio 27 diną turėtų prasidėti ALF ilgalaikė programa – diskusijų ciklas „Europos idėjos paieškos“, kuriame dalyvaus Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos ir JAV intelektualai.
    ALF yra nepriklausoma, pelno nesiekianti organizacija, įkurta Vilniuje 1990 metais, remiant JAV verslininkui ir filantropui George’ui Sorosui (Džordžui Sorošui). Anot pranešimo, 1990–2008 metais ALF inicijavo, įgyvendino, rėmė per 50 švietimo, mokslo, kultūros, informacinės, pilietinės visuomenės ugdymo projektų bei programų. Paramai skirta daugiau nei 70 mln. JAV dolerių.

    AtsakytiPanaikinti

emo-but-icon

NAUJAUSI

Komentarai

KVIEČIAME PALAIKYTI

SEKITE MUS FACEBOOK

REKOMENDUOJAME

KVIEČIAME ĮSIGYTI

Naujienų prenumerata

item