Vilniaus forumas: Lietuvos laisvės ir nepriklausomybės simbolis – Trispalvė

Artėjant Sausio 13-ajai rengiama dar viena ,,Neužmirštuolės“ akcija. Dangstantis kilniu tikslu – telkti lėšas Krašto apsaugos savanorių p...

Artėjant Sausio 13-ajai rengiama dar viena ,,Neužmirštuolės“ akcija. Dangstantis kilniu tikslu – telkti lėšas Krašto apsaugos savanorių pajėgoms – tęsiamos kryptingos pastangos sukurti ir visuomenės sąmonėje vietoje patriotų krauju aplaistytos Trispalvės įtvirtinti naują Lietuvos laisvės simbolį, neturintį nieko bendra su Tautos ir valstybės simbolika. 

„Neužmirštuolės“ akcija skleidžiamas istorinę tiesą iškraipantis požiūris, kad Lietuvos valstybę atkūręs Sąjūdis buvo neaiškios ,,savaveiksmės“ pilietinės visuomenės kūrinys, o ne kovai už savo laisvę ir nepriklausomybę pakilusios Tautos susitelkimo ir politinės valios išraiška. Tačiau Sąjūdžio idealas buvo ne egoistinė ir siaura pilietinės visuomenės individo laisvė tapti su savo tautine bendruomene ir valstybe ryšius nutraukusiu globalios rinkos vartotoju ar „pasaulio piliečiu“. Tikrasis Sąjūdžio keltas tikslas pirmiausia buvo visos Tautos, kaip savarankiško istorijos ir politikos subjekto, nevaržoma teisė išskleisti savo kūrybines galias ir įtvirtinti save tarp kitų Europos ir pasaulio tautų. Sąjūdis siekė, kad atkurta Lietuvos valstybė taptų Tautos išlikimą per amžius turinčiais užtikrinti jos namais ir politine tikros demokratijos erdve, laiduojančia teisingumą visiems piliečiams ir saugančia lygias jų teises ir laisves.

Net sunkiausiais okupacijos metais brangintus ir Tautos atmintyje saugotus valstybės simbolius nuosekliai keičianti „Neužmirštuolė“ atspindi ir palaiko pastangas pakeisti šį Sąjūdžio tikslo supratimą. „Neužmirštuolė“ kviečia prisiminti aukas už laisvę, tačiau neatsitiktinai pasirenkama „talpi prasmėms“ atmintis. Propaguojant ,,Neužmirštuolę“ nuolatos kartojama  frazė „auka už Laisvę“. Tačiau Sausio 13-osios aukos buvo sudėtos už labai konkrečią ir apibrėžtą laisvę: Tautos laisvę turėti valstybę ir pačiai valdyti save. Sausio 13-ąją  buvo ginama būtent ši ir jokia kita laisvė ir tik šią laisvę simboliškai įprasmino Trispalvė ir kiti valstybingumo simboliai. Parlamento gynėjai žinojo, jautė ir matė, kad kovoja už šią konkrečią laisvę. „Neužmirštuolė“ perša visai kitokią – abstrakčią ir todėl tuščią laisvės sampratą. Dėl savo neapibrėžtumo ir miglotumo tokia laisvė savaime nenumato jokio asmens įsipareigojimo savo Tautai ir valstybei ir gali būti niekaip nesusijusi su Nepriklausomybės gynėjus žygdarbiui įkvėpusia laisvos Tėvynės vizija. 

Brukant ,,Neužmirštuolę“ tęsiama sovietinė Tautos mankurtinimo – istorinės atminties trynimo ir perrašymo politika. Sausio 13-ąją didžiausia įmanoma – patriotų gyvybės – auka buvo sudėta ne tam, kad pasiryžusi susigrąžinti Nepriklausomybę šalis taptų globalios rinkos teritoriniu  segmentu ir viršnacionalinės imperijos provincija. Aukotasi už Tautos teisę išlikti savimi nuo amžių jai priklausančioje žemėje ir už atkuriamą suverenią Lietuvos valstybę. 

Daug geros valios ir patriotiškų žmonių remia ,,Neaužmirštuolės“ akciją neperprasdami jos antitautinio ir antivalstybinio pobūdžio. Neįvertinama tai, kad ši akcija skirta nupolitinti šalies piliečius atsiejant jų sąmonėje asmeninės laisvės troškimą nuo Tautos laisvės ir valstybės nepriklausomybės idealų. Todėl ji objektyviai silpnina Lietuvos visuomenės patriotines nuostatas ir šitaip griauna šalies nacionalinio saugumo pagrindus. Valstybę gali apginti ir išsaugoti tik sąmoningi ir patriotiški piliečiai, aiškiai suvokiantys Sąjūdžio kovos prasmę bei lietuvių tautos bei Lietuvos valstybės neatsiejamumą.  

Todėl Sausio 13-ąją nepritarkime ,,Neužmirštuolės“ akcijai. Laisvės gynėjų dieną švęskime prisimindami, kad Sausio 13-ąją kritusius didvyrius įkvėpė ir jų kelią į nemirtingą auką nutvieskė vienintelė tikra – lietuviškos Trispalvės vėliavos skleidžiama meilės ir  ištikimybės Tėvynei Lietuvai šviesa.

Vilniaus Forumo organizacinė grupė


Susiję

Vilniaus Forumas 2296243782875228609

Rašyti komentarą

14 komentarų

Rašyk nerašęs rašė...

Pas mus mokykloje nezabudkės jau ruošiamos. Iš pat ryto prie jų bus prisegti visi - ir vaikai ir mokytojai...

Nežiniukas rašė...

O kas bus, jei prie tos nezabudkes neis prisegti mokytojo ar vaiko? Papeikimą parašys, išmes iš mokyklos?

Nežinau, kaip kiti, bet mano vaikai žino, kad sausio 13 jiems negalima tos nezabudkes prisegti ir jie segami atsisako.

O kas tai draudžia ir kitiems taip daryti?

Rašyk nerašęs rašė...

Įdomu ,kas duoda tokią komandą? Pačioje mokykloje - tai direktorius. O kas direktoriui?

Vytautas iš Marcinkonių rašė...

Nesutinku su tokiu traktavimu. Išeitų, kad negalima naudoti nieko kito, kas nėra valst. simbolis.
Britai lapkričio 10 prisisega žuvusių karių atminimui aguoną, prancūzai - rugiagėlę.
Labai nepatinka ir agresyvus neužmirštuolės priešininkų tonas. Energija ir pyktis nukreipami ne ten kur reikia. Nebekalbame apie Sausio 13-ąją, o apie simbolį.
Laisvę iškovojom meilei, ne pykčiui

Vytautas iš Marcinkonių rašė...

Nors ir labai ilgame savo opuse, bet teisingai mini T. Baranauskas, kad minėtinos ir kitos datos - Vasario 16-oji, Kovo 11-oji. Aš pridurčiau - lapkričio 23-ioji - Lietuvos karių diena. O partizanai, sukilėliai? Tai kodėl jie užmirštami? Tai sąmoningai ar per neapsižiūrėjimą?

Vytautas iš Marcinkonių rašė...

Ir paskutinė mintis. "Leidžiama" Sausio 13-osios aukų atminimui naudoti tik trispalvės simbolį. O daugelis "pažengusių" jau kelia baltą vytį raudonam lauke. Jeigu jų balsas nugalės, kaip bus su trispalvės simboliu?
Nepuldinėkim nekalto simbolio. Ne vietoje rodyti savo "išmanymą" ir ieškoti mums nereikalingų asociacijų.

Pikc rašė...

Reik pasakyt, šnekos apie "agresyvų nezabūdkės priešininkų toną" ir apie "meilę, o ne pyktį" atrodo GEROKAI juokingai šito libkonų "piaro" ŠALINININKŲ tono fone ("„Bukagalviams, koloradams ir šiaip glušpetriams užtrumpintomis smegenimis kliedintiems apie krapus, rūtas ir pan. galiu tik pakartoti: kai pasiūliau šitą idėją konservatoriams, nebuvo jokių minčių apie masonus, krapus ar trispalves, taip, nukopijuota nuo britų popio, ir nė kiek ne gėda, nes gerus dalykus kartoti ne gėda (o ne, kaip sako vietiniai izoliaciniai talibai – „geriau savo viską turėkime“. Tokius išties reikėtų apvynioti švitrinio popieriaus švelnumo izoliacine juosta ir kaip ryšulius-siuntinius į Maskvą traukiniu), nes mums reikėjo atitinkamo simbolio – aiškaus, ryškaus, brendinio. Kodėl ne vėliava, Gedimino stulpai ir pan.? Why? Fuck you, that’s why. Nes reikėjo simbolio ir taškas. Ir nereikia kaip kalbajobams aiškinti koks brendas pagal jūsų siauraprotišką supratimą geriausias, ne jūs sprendžiat.“) Daugiau - http://www.propatria.lt/2017/01/tomas-baranauskas-sausio-13-osios.html
Tai viena. Antra, tai buvo VALSTYBĖS gynimas - ir naudojant VALSTYBINIUS simbolius (http://www.tiesos.lt//images/image_galleries/9600/simboliai2.jpg), o ne susireikšminusių bukų vulgarių chamų gaujos sugalvotą "brendą".

Pikc rašė...

"Senųjų" komunistų simbolis buvo raudona penkiakampė, o "naujųjų" homunistų, štai - žydra. Simboliška... :)

Anonimiškas rašė...

Taiklus pastebėjimas.

Anonimiškas rašė...

Turime TRISPALVĘ. Lai ji ir lieka simboliu.

Gluosnis rašė...

Audra stiklinej. Diskusijos del tokio nieko rodo nepagarba zuvusiems ir padejusiems galvas del Lietuvos. Veliava - del Dievo meiles ji tik simbolis. Geriau neuzmirstuole nei abejingumas. Sio straipsnio autorių labau jaudina gelytes o ne zmoniu auka, kuriuos reikia prisiminti.

Ainis rašė...

"Veliava - del Dievo meiles ji tik simbolis" - tikra tiesa.
Sausio tryliktosios aukos žuvo plevėsuojant trispalvėmis ir į paskutinę kelionę buvo palydėtos pridengtos taipogi trispalvėmis. Simboliška ir prasminga. Nes trispalvė - tai LIETUVA. O neužmirštuolė - augalas.
Jeigu su augalai bandoma atgaivinti "lietuvių" atmintį, tai tam reikalui geriau tiktų vais­ti­nė šven­ta­garš­vė arba ba­li­nis aje­ras. Tik šio atveju padėtų ne jų popierinės iškamšos ant krūtinės, o užpiltinės, vartojamos kasdien valgio metu po arbatinį šaukštelį ...

Anonimiškas rašė...

Gluosnis rašė, kad geriau neužmirštuolė nei abejingumas. Kitais žodžiais sugalvokim patrauklų naują ženklą ir dėka jo žmonės ims domėtis dėl ko jis sugalvotas ir taip kažką pagerbs. Kol tas ženklas nepabos. O tada atverčiame botanikos žinyną ir vėl žadiname tautinę atmintį.

Pikc rašė...

Labai taikliai pasakyta! O aiškinti, kad kas nepritaria vienos arogantiškų chamų šutvės "pasipiarinimui" naudojant dirbtinį, su Sausio 13-ąja niekaip nesusijusį "brendą" vietoj valstybės simbolių, tas "negerbia žuvusių" ir yra "abejingas jų aukai" - grynų gryniausia demagogija. Ir gana šlykšti.
P.S. Atkreiptinas dėmesys, kaip ta "nezabūdkė" iškeliama aukščiau valstybės vėliavos, kuri, mat, "TIK simbolis". Sakyč, gana iškalbinga. :)

item