Kun. Andrius Narbekovas. Norvegijos sprendimas leisti abortu nužudyti vieną iš dvynių - absurdas

Prieš kelias dienas pranešėme , jog Norvegijos sveikatos ministerija nusprendė, jog nuo šiol dvynukų ar trinukų basilaukiančioms moterims...

Prieš kelias dienas pranešėme, jog Norvegijos sveikatos ministerija nusprendė, jog nuo šiol dvynukų ar trinukų basilaukiančioms moterims bus leidžiama abortu nužudyti vieną ar porą šių vaikų, kitiems leidžiant gimti - net jei jie visiškai sveiki ir net jei moteris yra kitos šalies pilietė. Skelbiame kun. Andriaus Narbekovo, buvusio gydytojo chirurgo komentarą apie šį sprendimą.

***

Tai yra katastrofa, kai klausimą, gyventi kūdikiui ar ne, gali nuspręsti moteris: gali to vieno negimdyti, iš dviejų gali vieną pasirinkti... Noriu, gimdysiu tris, noriu - du, noriu - vieną... Kaip vertinamas tas dar negimęs žmogus? Absurdas. Kalbama apie vadinamąsias žmogaus teises, bet žmogus yra tik moteris, jos teisė pasirinkti - šventa, o apie kito žmogaus teisę į gyvybę pamirštama.

Kas yra tas embrionas ar vaisius? Jeigu turime aiškią nuostatą, kad tai yra žmogus, vadinasi, jo ir kito žmogaus - moters - gyvybės yra lygiavertės.

Jeigu nėštumas yra, tarkime, išprievartavimo pasekmė, nėra jokios grėsmės moters gyvybei - ji gali pagimdyti tą vaikelį, palikti jį ir daugiau gyvenime jo nematyti. Ar tikrai reikia žudyti tą, kuris yra mažiausiai kaltas dėl susidariusios situacijos? Pasakyti, kad šitas vaisius gimęs negyvens, todėl mes jį nužudykime, - taip pat bloga nuostata. Kad gimęs jis tikrai neišgyvens, niekada nebūna iš anksto aišku. Net ir tyrimuose būna daugybė klaidų - sako, negyvens, o tie gimę vaikai gyvena. Jeigu gimęs vaikelis negyvens - jis numirs, jeigu jis numirs - jį palaidosime. Tokia yra gyvenimo dialektika. Niekas nežino, kaip bus. Juk miršta ir sveiki naujagimiai. Pagaliau, jeigu tai yra žmogus ir jam duota gimti - jis turi gimti.

Taip, gimdydama gali numirti ir pati motina - niekas nežino gimdymo komplikacijų. Tačiau motina gali mirti ir gimdydama sveiką naujagimį.

Aš manau, kad žmogus turi rūpintis tuo, kuris ateina į šitą pasaulį. Akušerijoje-ginekologijoje jau dabar dar negimęs kūdikis įvardijamas kaip antras pacientas. Kodėl mes norime supriešinti motiną su tuo vaikeliu? Reikia viską daryti, kad nė vienas nepražūtų, ir nelyginti nelygintinų dalykų: teisės rinktis ir gyvybę arba mirtį. Į tą dar negimusį žmogų reikia žiūrėti kaip į mums lygų, nebent iškiltų situacija, jeigu abiejų gyvybei kiltų pavojus. Tokiais atvejais reikia gelbėti nors vieną ir dažniausiai tai būna motina, nors moraliai žiūrint ir tai būtų ne visada priimtina. Vis dėlto jeigu tik tokia problema liktų, milijonai vaikų būtų išgelbėti.

Apskritai šiame kontekste reikėtų pasakyti, kad tik 2 proc. abortų yra daromi dėl tų ypatingų atvejų, o 98 proc. - be jokios rimtos priežasties, tiesiog nenoriu ir negimdysiu. Kitaip sakant, galimybę išvysti šį pasaulį turėtų gausybė vaikų, kurie dabar jos neturi vien tik todėl, kad kažkam nesinori gimdyti.


Susiję

Šeimos politika 8402820463654651124

Rašyti komentarą

2 komentarai

Nežiniukas rašė...

Viskas puiku, viskas gražu, bet teisinis klausimas išlieka: negimęs vaikas yra asmuo ar ne? Kaip kažkas komentaruose taikliai buvo išsireiškęs, kad asmens sąvoka buvo skirta tam, kad būtų galima legaliai žudyti žmogų. Taigi, jei ne asmuo, tuomet visi šie žodžiai ir lieka tik pagraudenimų lygyje.

Kitas dalykas, kuris bent jau man reikalauja atsakymo: būsimieji gydytojai, prieš tapdami gydytojais duoda Hipokrato taip vadinamą priesaiką. Joje yra žodžiai, kad bus saugoma gyvybė nuo prasidėjimo momento iki natūralios mirties.

Savo laiku Paksas irgi prisiekė. Mūsiškis Konstitucinis teismas jį išmetė iš prezidentų tuo pretekstu, esą jis grubiai sulaužė duotą priesaiką.

Tuomet kaip su ta gydytojų priesaika: ją sulaužius galima netekti gydytojo licenzijos, ar ta vadinamoji priesaika viso labo yra tik gražus ritualas?

Taigi, kas galėtų man atsakyti: koks gydytojo priesaikos santykis su negimusiu vaiku ir ar tas vaikas yra asmuo, t.y. žmogus, kurio teisė į gyvybę privalo būti saugoma?

Ir jei tas vaikas nėra žmogus, kodėl tuomet yra draudžiami selekciniai abortai, t.y. draudžiama šalinti moters "kūno gabalą", tik todėl, kad turi moteriškosios lyties chromosomų? Tas ypač aktualu Kinijoje.

Anonimiškas rašė...

1. Priesaikoje aiškiai pasakyta, kad gydytojas neturi teisės žudyti negimusio vaiko.
2. Selekcinių abortų draudimas yra pro-abortion veikėjų nenuoseklumas.
3. Normalioje valstybėje tokie "gydytojai" sėdėtų kalėjime. KT niekada nepriims sprendimų, kurie destabilizuotų valstybę, nes tuomet didelė rizika prarasti savo vieteles. Reiktų suspenduoti per daug gydytojų. Jie remiasi realizmu. Daro abortus, nors negali - nieko nepadarysi, realybė tokia, nesipriešinkim.
4. Žmogus-asmuo. Teise NUSTATOMA, kas yra žmogus, ar ATPAŽĮSTAMA? Jei nustatoma, tai galima nustatyti ir, pavyzdžiui, kad žmogus, kuris (ne)turi savybės X, yra/nėra teisiškai pripažįstamas kaip asmuo (teisinis žmogus). Todėl galima sakyti, kad žydas, nors žmogus, bet ne asmuo. Neįgalusis, nors žmogus, bet ne asmuo. Ir t.t. Jei teisė imsis (o taip ir yra) atmesti žmones kaip teisiškai ne žmones, tai tada teisė yra tik kaip "stipresniojo galia".

item