Marius Markuckas. Apie kriuktaktį, arba atsakymas Užkalniui

Visais laikais buvo ir bus tokių, kurie savo gyvenime gali išsiversti be, pavyzdžiui, žodžio „ontologija“. Kurie yra pilnai patenkinti sa...

Visais laikais buvo ir bus tokių, kurie savo gyvenime gali išsiversti be, pavyzdžiui, žodžio „ontologija“. Kurie yra pilnai patenkinti savimi ir pasauliu ir tikrai nevargintų savęs klausdami, kuo skiriasi, tarkime, „metodas“ nuo „metodologijos“ ar „problema“ nuo „problematikos“. Kurie neskaito knygų ilgais pavadinimais. Ir kurie vis tiek į sudėtingiausius klausimus turi penkių sakinių atsakymus. (Nors gal dėl to ir turi penkių, kad neskaito?..). Jų logika paprasta: viskas galiausiai susiveda į laimę, apibrėžtą per rūbą, koldūną, populiarumą ar kitą panašų, bet, kaip taisyklė, būtinai pačiupinėjamą, paspaudomą ir kitaip sukramtomą, kriterijų.

Atrodytų, tiek čia tos problemos. Nenorite ar negalite būti tais vargšais nelaimingais sokratais, tai, tiek jau tos, būkite tomis savimi patenkintomis laimingomis kiaulėmis. Bet istorija tuo, deja, nesibaigia, o iš pažiūros menkos problemos plėtojasi ištisa rimta problematika. Šiuo atveju – kiauliška. Kiekviena kaimo močiutė žino, jog kiaulės mėgsta savą tvarką. Net Bažnyčioje ant altoriaus rioglinasi, kad parodytų, kokios jos šaunios. Apie tai, kad kiaulės ne tik pagal save ūkininkauja, bet ir revoliuciniais instinktais pasižymi, rašė ir Orwellas garsiajame „Gyvulių ūkyje“.

Kiaulės tiesiog negali nekriuksėti. Maža to, jos ne tik nori kriuksėti, bet nori, kad ir kiti kriuksėtų taip, kaip jos kriuksi. Nori, kad įvyktų kiauliakultūrinė revoliucija ir įsigalėtų visuotinis kriuktaktis. Tam, kad pasiektų šį  kriuktaktį ir taip manifestuotų naująjį (šaunųjį?) kiauliškąjį pasaulį, jos, kaip ir visi pažangieji revoliucionieriai, ypatingą dėmesį skiria kalbai. Ne, ne jos saugojimui ar puoselėjimui – jos valymams nuo buržuazinių…, atsiprašau, inteligentinių liekanų. Žinoma, tam esama ne tik idėjinio, bet ir banalesnio pragmatinio motyvo… Imk ir iškriuksėk kokybiškai, kad gudri, tą pačią „ontologiją“ ar „simuliakrą“, ypač jei net nenutuoki apie ką šitie ir kokiame lovyje jų išvis ieškoti. O net šnipu netyčia kažkur kažkaip kažkada ir bakstelėjus, oi, akivaizdu, vieni sopuliai. Ką su tuo veikti? Kur pritaikyti? Juk net neėdama? Taigi tikrovei aprašyti, kaip moko, kiaulės, turi užtekti „kriu“. Blogiausiu atveju – penkių „kriu“. 

Kiaulės nemėgsta to, ką jos vadina „aiškinimu dėl šiuolaikinio pasaulio“. Bet pačioms kiaulėms nė motais, kad jų trokštamas kalbos rūmo „sutvartinimas“, t. y. įkriuksinimas, – tai ne tik pasaulio aiškinimas, bet ir nuožmus jo griovimas. Lažinkimės: kiaulės nevargina savęs ir neskaito nei Heideggerio, nei Vitgenšteino raštų, kurie - prieš lažinantis visgi reikėtų pasakyti - ir parašyti ne penkiais kriu… Ir net nenutuokia, apie ką yra šiuose raštuose dėstomos mintys. Pavyzdžiui, jog kalba – tai būties namai arba kad kalbos ir pasaulio ribos sutampa. Į visa tai jos turi paruošusios savo atsakymą – trumpą kriu. Kuris, kaip jos tiki, ir adekvačiausiai nušviečia tikrovę. Paprastai sakant, viskas, kas yra, yra kriu, o kas yra ne kriu, yra bereikalingas perteklius. Kalbant jų pačių žargonu, matyt, būtų kokia nors „metafizinė masturbacija“. Šis perteklius, vadovaujantis kiauliška logika, liudija ne apie jokį intelektualinį pranašumą, ne gebėjimą giliau pažinti ar tiksliau nusakyti, o, atvirkščiai, – negebėjimą. Negebėjimą, savaime aišku, kriuksėti taip, kaip tame naujajame kiauliškame pasaulyje reikėtų kriuksėti. Apie viską - iki penkių kriu.
Revoliucijos siekia ne tiek keisti, kiek steigti tikrovę. Kiauliakultūrinė revoliucija – jokia išimtis. Ji siekia valdyti protus. Jos tikslas – ne daugiau tikrovės, o daugiau sekėjų. Tikrumo kriterijus čia „patinka“ paspaudimo dėsnis. Jei paspausta daug, vadinasi, tikra. „Į objektyvumą – per masinį intersubjektyumą!“, - žviegtų kiaulės, jei suprastų, apie ką tai. Žvelgiant iš istorinės perspektyvos, naujo čia nieko: valdyti sąmones ir tikrovę reprezentuoti ne per pačią tikrovę, o per dirbtinai sukonstruotus dėsnius siekė visi totalitariniai režimai. Taigi kiaulės irgi gali būti diktatorės. Puikiausias to įrodymas vėlgi tas, kad kiaulėms užkliūna tai, kas užkliūdavo ir sovietams. Atspėkite: kiek Sovietų Sąjungoje buvo vietų, kur galėjai įgyti filosofijos išsilavinimą? Atsakymas – vos kelios. O kur galėjai visiškai laisvai filosofuoti, taigi kalbėti apie tą pačią kiaulėms alergiją keliančią „ontologiją“? Arba iš esmės užklausinėti, kas iš tikrųjų yra, o kas yra tik ideologiniai ūkai? Kas tikra, o kas simuliakriška? Lygiai nulis. Kiaulių logika ta pati: jei ne kriu, tai geriau nulis. Arba: nemoki kriuksėti, tai tylėk. 

Neapsigaukite: sovietus ir kiaules sieja ne neapykanta konkrečiam klausiančiam inteligentui - juos sieja neapykanta pačiai užklausimo galimybei. Juos sieja neapykanta istorijos pabaigos kvestionavimui. Abejojimui, jog viskas išties privalo baigtis arba, vienu atveju, komunizmo arba, kitu atveju, kiaulių diktatūra. O jei dar tiksliau – juos sieja paprasčiausios alternatyvos baimė.



Susiję

Marius Markuckas 8204625320708409395

Rašyti komentarą

13 komentarų

Augustinas rašė...

Taikliai čia. :)

Ozas Aris rašė...

Gražiai čia autorius pasišaipė iš iniciatyvių berazumių. Bet... - Jie to nesupras. Jie nieko, išskyrus "kriu", negali priimti už "prasmingą" garsą. Ir dar keletas bėdų su tais kriuksiais yra. Jie veisiasi labai intensyviai - kaip triušiai. Būtų gal ir gerai toks jų vyslumas. Kai per daug prisiveistų, badu stipti pradėtų. Deja, jie minta normalių žmonių reakcijomios. Kuo daugiau neapsikęsdami piktinasi jų kiauliškumu, tai tik tas ir teikia jiems peno veistis ir dar kiauliškiau kriuksėti.

marija rašė...

Labai tikslus atsakas. Tokių, kaip Užkalnis, yra ne vienas. Ir vienintelis būdas, kaip su tokiais kovoti - kirsti iš peties jų suprantamu kalbos stiliumi, nes kitaip - užlips kiaulės ant altoriaus.

marija rašė...

Labai tikslus atsakas. Tokių, kaip Užkalnis, yra ne vienas. Ir vienintelis būdas, kaip su tokiais kovoti - kirsti iš peties jų suprantamu kalbos stiliumi, nes kitaip - užlips kiaulės ant altoriaus.

Pikc Kažinkavičius rašė...

Na, nežinau dėl to "kirsti iš peties jų suprantamu kalbos stiliumi" - iš esmės tai reiškia pradėti kalbėti kaip bukas chamas. Čia slypi bent keletas pavojų - vienas (mažesnis), tai kad šioje srityje kiaulės gerokai labiau patyrę, o kitas (esminis), tai kad ilgainiui iš šono gali tapti sunku atskirti kiaulę nuo jo oponento, nes abu vienodai (t.y. tuo pačiu kiaulei suprantamu kalbos stiliumi) kriuksės. Šitie chamai labiausiai bijo pajuokos - ir ne idiotiško buko "trolinimo" (čia jau jų "stichija"), bet būtent pajuokos, kai aiškiai parodoma, kas jie tokie yra - t.y. iš esmės nelabai protingas niekas, naudojantis buką chamizmą, kad apsimestų kažkuo.

Anonimiškas rašė...

Autorius leidžiasi į gyvulių ūkį, gal panašų Į Orwello, bendrai darant išvadą, nemąstančių gyvūnų, ir mąstančių dvikojų padarų, įvairovė tikrai turi panašumų, Orwellas gyvulių ūkį pritaikė politikoje, autorius, kažkodėl pasirinko kiaulę, labai jau mėgstamą lietuvių padarą.

Anonimiškas rašė...

Pink Floyd 1977 metais irgi apdainavo kiaules. Tame albume dar figūruoja šunys ir avys.

Rename rašė...

Chriunveibinai

Anonymusui 20:50 rašė...

Taip, kiaulės tikriausiai labai didžiuojasi - jas "apdainavo" pinkfloidai.
Waterso balselis tose dainose, tikriausiai šlovino kiaules, įtikinėjo klausytojus kokios tos kiaulės yra geros ir pūkuotos. Be abejo, prie tokių švelniakailių užjūrių kiaulyčių puikiai derėjo ir avytės. Todėl ir jas apdainavo.
O avinų neapdainavo.
Suprantu tavo nuoskaudą dėl tokios grubios baranofobijos.
Bet nėra to blogo kas neišeitų į gera.
Dabar gali staugti kaip šuva ir... turi visus šansus perstaugti tuos šunsnukius netolerastiškus pinkfloidus.

to Rename rašė...

Užukalnis - chriunveibinas? Visai priimtinas apibūdinimas.

praktiškai buda rašė...

autorius gal ir neblogas vyrukas, bet leidžiasi į visokias tuščias diskusijas. geriau pats paskaitytų per tą laiką kažką. palikim užkalnius laidoti užkalniams.

Gal žinot? rašė...

Prekybcentriuos pardavinėjami Užkalnio koldūnai.Kažin,kas juose yra užkalniško:ar jisai pats miltus pikliavoja tiems pusgaminiams,ar į įdarą deda pvz., kokių asmeninnių,originalių subproduktų elementų?Gal kas žinot tiksliau?

Anonimiškas rašė...

uZkalnis cia tik koldunas. rAmanauskas(judo sabaka) pagrindinis Lietuviu kalbos trolis.

item