Vytautas Sinica. Tik nekalbėkime apie šeimą!

Tekstas publikuotas žurnalo „Artuma“ 2015 metų gruodžio mėnesio numeryje. 2015-ieji vėl buvo šeimos politikos štilio metai. Seime to...

Tekstas publikuotas žurnalo „Artuma“ 2015 metų gruodžio mėnesio numeryje.

2015-ieji vėl buvo šeimos politikos štilio metai. Seime toliau stringa visi šeimai naudingi projektai, tenka guostis tuo, kad kol kas pavyksta blokuoti ir radikalų projektus – vienalytės partnerystės ar genderistinio lytinio švietimo įteisinimą. Taip išlaikomas status quo, tačiau ir nejudama šeimos stiprinimo linkme. 

2011 m. Konstitucinis Teismas išaiškinimo, kad šeima yra visi vyrai ir moterys, susieti „pastoviais emocinio prieraišumo, tarpusavio supratimo, atsakomybės, pagarbos, bendro vaikų auklėjimo ir panašiais ryšiais bei savanorišku apsisprendimu prisiimti tam tikras teises ir pareigas“. Pagal šiuos kriterijus (vaikų auklėjimas – ne privalomas, o vienas iš galimų kriterijų), šeima tampa visi susimetusieji, taip pat meilužiai, ilgiau draugaujanti gimnazijos moksleivių porelė ar net tiesiog draugai. Nuo šio istorinio Lietuvai sprendimo dienos šeimos politika neturi ateities, kol iš naujo nebus konstituciškai apibrėžta šeima. 

Nepriėmus Konstitucijos pataisos, prasmės netenka daugybė kitų vertingų projektų, ypač skirtų nepilnamečių apsaugai nuo alternatyvias šeimos formas kaip normą propaguojančios informacijos ar „konstitucinių šeimos vertybių“ niekinimo. Nebeaišku, kas yra „konstitucinės šeimos vertybės“? Pagal KT, tai viso labo abipusis emocinis prisirišimas ir įsipareigojimai, nesvarbu tarp ko ir nesvarbu kaip ilgai. Visi šeimos sampratą stiprinantys Seime užregistruoti projektai netenka bent dalies prasmės.

Tam dar 2013 metais 106 Seimo nariai užregistravo Konstitucijos 38 straipsnio pataisą, kuria susiejo šeimą su vyro ir moters santuoka, tėvyste ir motinyste. Kitaip sakant, šeimos santykiai sieja sutuoktinius ir tėvus su jų vaikais. Šeimos kūrimas sugrąžinamas į žmonių rankas, nes šeimai atsirasti reikalingas jų valingas sprendimas, o ne vien faktinės gyvenimo kartu aplinkybės. 

Puikią ir teisingą pataisą užregistravo absoliuti dauguma visų frakcijų atstovų, 3 iš 11 liberalų ir 21 iš 39, taigi dauguma, socialdemokratų. Tačiau būtent socialdemokratai deda visas pastangas šiam projektui užblokuoti.

Dar 2012 m. LSDP ir Vyriausybės programoje buvo įrašytos dviveidiškos ir pražūtingos nuostatos: „neskirstysime šeimų į tradicines ir netradicines“, „nemokysime šeimų, kaip joms gyventi“, o „valstybės tikslas bus ne nurodyti, kokį bendro šeimos gyvenimo modelį asmenims pasirinkti“. Gudrios, gražios, „neteisiančios“ ir laisvės bei lygybės lozungus atitinkančios formuluotės, iš tiesų reiškiančios, kad stabilių, santuokos įsipareigojimu grįstų šeimų valstybė neskatins. Akivaizdu, kad visos šios nuostatos prieštarauja minėtai Konstitucijos pataisai.

Būtent todėl LSDP ideologinis aktyvas nuosekliai stengiasi blokuoti šeimą apibrėžiančią Konstitucijos pataisą. Iš pradžių rekomendacinę išvadą jai ilgai delsė pateikti Vyriausybė, dabar jau ilgiau nei metus tą patį daro Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas socialdemokratas Julius Sabatauskas. Metus neįtraukdamas klausimo į komiteto darbotvarkę jis savavališkai neleidžia Seimui balsuoti dėl šios pataisos ir tuo tyčiojasi iš daugiau nei 2/3 kolegų valios. Šių metų lapkričio 15 dieną sukako du metai nuo pataisos užregistravimo. Piliečiai ir nevyriausybinės organizacijos laiškais ir viešais pasisakymais prašo svarstyti šį klausimą, tačiau jo „marinavimas“ tęsiasi. 

Tokia situacija naudinga tik socialdemokratams, gyvenantiems įtampoje tarp savo tradicinių pažiūrų rinkėjų ir progresyvios marksistinės ideologijos. Prieš kolegas Briuselyje apie šeimą jie privalo kalbėti priešingai nei savo rinkėjams. Bet kokie sprendimai ar vieši debatai šeimos politikos srityje stato LSDP atstovus į nepatogią padėtį, nes viešai demaskuoja jų dviveidiškumą. Negalėdami rinkėjams prisipažinti esą prigimtinės vyro ir moters šeimos ideologiniais priešininkais, bet ir nebūdami tokios šeimos draugais, jie stengiasi apskritai išvengti šeimos klausimų kėlimo iki artėjančių rinkimų. Todėl akivaizdu, kad visiems, besirūpinantiems prigimtinės, santuoka sudaromos šeimos stiprinimu, būtina stengtis šeimos politiką paversti rinkiminiu klausimu. 

Piliečiai turi reikalauti sprendimų šioje srityje, atsiskaitymo rinkėjams (ypač vienmandatėse) už šiuos sprendimus, provokuoti viešą aiškios pozicijos išsakymą apie genderistinį švietimą, LGBT propagandą nepilnamečiams, požiūrį į vienalytes santuokas ir kitus klausimus. Daugybei politikų prieš rinkėjus paprasčiausiai gėda savo pažiūrų šeimos klausimais. Ir būtent čia slypi neišnaudota piliečių galia nuolatiniu spaudimu priversti balsuoti už, o ne prieš prigimtinei vyro ir moters šeimai naudingus projektus. Nuo mūsų priklauso, ar 2016-ieji pagaliau nebebus šeimos politikos štilio metai.

Sekite autorių Facebook


Susiję

Vytautas Sinica 27618325787861406

Rašyti komentarą

24 komentarai

Kioskas rašė...

Vytai, daryk perversmą. Rašinėji čia, niekam neįdomu.

Pikc rašė...

Šiaip jau, KT net nepabrėžė, kad kalbama apie vyrus ir moteris: "Taigi konstitucinė šeimos samprata grindžiama šeimos narių tarpusavio atsakomybe, supratimu, emociniu prieraišumu, pagalba ir panašiais ryšiais bei savanorišku apsisprendimu prisiimti tam tikras teises ir pareigas, t. y. santykių turiniu, o šių santykių išraiškos forma konstitucinei šeimos sampratai esminės reikšmės neturi." (http://www.lrkt.lt/lt/teismo-aktai/paieska/135/ta159/content). Kitaip tariant, "šeima" yra iš esmės "bet kas su bet kuo, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus ir biologinės rūšies". :)
Ir dar - vietoj vis plėstis linkusio naujadaro "LGBTIQZP... propaganda" galima tiesiog sakyti "iškrypėliška propaganda," ir tiek. :)

Anonimiškas rašė...

Neatsistebiu musu bukagalviu, o kai kuriais atvejais (pvz. Pikc) ir provokatoriu paikumu. Sinica sako, kad pagaliau butina seima apibrezti kaip valingai sukurta santyki, kad seimai sukurti reikalingas valingas sprendimas. Pikc piktinasi (fariziejiskai apsimestinai), kad KT nepabreze seimos santykiu dvilytiskumo. Taciau ar netekejusi sesuo, gyvenanti su vedusio brolio seima, nera ju seimos narys, esantis seimos (kaip ja apibrezia KT) santykyje su likusia seimos dalimi? Ar vienas is nusenusiu tevu (arba formaliu ar net neformaliu iteviu - be kraujo rysio), gyvenantis su santuokos nesukurusiu savo vienisu vaiku nera seima? Ar teta, gyvenanti su savo globota, dabar jau suaugusia, bet be sutuoktinio gyvenancia dukterecia nera seima? Ar jums visai galvelese pasimaise? Net tarpukario Lietuvoje santuoka nuo seimos atskirdavo, jums tai yra per sunku.

Anonimiškas rašė...

Sinica daug rašo apie šeimą, bet o ar pats ją turi? Jei ne, tai kodėl kitiems pamokslauja, kas tai yra? Lietuvoje labai daug apie šeimą šneka arba tie, kurie jos niekada nesukurs (kunigai), arba tie, kurie nesukūrė (jaunimas), arba tie, kurie ją jau sugriovė (pvz., Adomėnas).

Anonimiškas rašė...

tai tau, turbut, reiketu uzdrausti rasyti, nes tu - ne rasytojas.

Pikc Kažinkavičius rašė...

Na, o aš liberastinio homsomolo bukagalviškumu visiškai nesistebiu - juk jie iš esmės kopijuoja (taip pat ir šeimos klausimu) savo "vyresniuosius brolius" - XX a. prad. Rusijos bolševikus. :)
Apibendrinant drg. "Anonimiško" komentare pripilstytą demagogiją: jo, jeigu kartu gyvena - reiškia, šeima. Kaip ir sakyta - "šeima yra bet kas su bet kuo, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus ir biologinės rūšies". Beje, atkreiptinas dėmesys, už ką IŠ TIKRŲJŲ kovoja tie "kovotojai už šeimų įvairovę". Prieš kelis metus jie rinko parašus už tą "įvairovę" - tada vienas draugelis pasirašė, o kai nusistebėjau, kodėl, tai anas paaiškino, kad va, juk raginime pasirašyti aiškiai pasakyta, jog čia parašai renkami dėl to, kad vienišos motinos nebūtų diskriminuojamos. Kaip jis keikėsi, kai parodžiau to teksto kampe nupaišytą tokį nediduką šešių spalvų ženkliuką! ;)

Pikc Kažinkavičius rašė...

Leisiu sau pacituoti labai taiklią J. Švagžlio pastabą: "Į rimtus konservatyvių pažiūrų apžvalgininkų straipsnius tesugebama atsakyti lėkštais juokeliais socialiniuose tinkluose, ad hominem įžeidinėjimais, iš konteksto ištrauktų frazių citavimais ir panašiomis blevyzgomis."

Anonimiškas rašė...

ne nereikia stebetis, kad bukagalviu naudojami metodai - bukagalviski. Patys sau bauba susigalvoja, patys su juo ir kovoja. Kas sako, kad bet kas su bet kuo yra seima? is kur ta istraukei, bukagalvi? kur taip nustatyta, isskyrus tavo nesveika vaizduote?

Anonimiškas rašė...

Tai tau turbūt reikėtų leisti operuoti, nors tu ne medikas? Apie šeimą turi kalbėti tie, kas ją sukūrė ir žino, ką reiškia ją turėti ir išlaikyti. Tam reikia ne tik paskaityti Platoną, bet ir gyvenimiškos išminties, kuri ateina su metais. O čia jauni chunveibinai aiškina, kas yra šeima, o kas ne. Kai sukurs šeimą, bent 30 metų neišsiskirs, užaugins vaikus, tegul rašo, bus įdomu, o dabar yra ir kitų temų jaunimui pasireikšti.

Anonimiškas rašė...

tokie nesamoniu rasinetojai kaip tamsta ir po simto metu gyvenimo nieko protingo neparasys, tai kam stengtis.. Kad suprastum kas yra elektronas neprivalai suktis aplink neutrona su protonu beprotisku greiciu, jeigu ka... Tokie argumentai yra tiek apgailetini, kad ju autoriaus neverta net skaityti, vien juos pamacius.. Kalbama apie seimos apibrezimo reiksme musu gyvenimui, o ne apie mokejima nesipykti su zmona ir ismokyti vaikus drausmes.

Anonimiškas rašė...

Nesiparink, bet besimasturbuojantys nevedę jaunuoliai neturi pezėti apie tai, kas yra, o kas nėra šeima. Vien Platono ir Radžvilo nepakanka, kad būtum credible ekspertas tokioj srity.

Anonimiškas rašė...

Tamstai, niekui, gal ir neįdomu, o keliems kitiems niekams - svarbu!

Anonimiškas rašė...

Esminis bolševikinis vėliau komunistinis šūkis buvo;, šeima tai buržuazinė atlieka, o komunistinė šeima, tai visuotinis bordakas, taip būt ir buvę,jei ne sifilis, kuris sustabdė ,,išradimą'', šeimos sampratos pakeisti nepavyks, kadangi tai amžinas procesas, tie kurie pakeis šeimos sampratą, paprasčiausiai išnyks.

Anonimiškas rašė...

Rašyti apie šeimos politiką reikia, bet ne tiek daug ir realistiškiau. Pastebėjau, kad jaunuolis atitrukęs nuo tikrovės ir linkęs dėl šeimos bėdų kaltinti vien politiką ir išorines jėgas. Homoseksualai tik neseniai pradėjo aktyviai reikštis, jau nauja laisva karta užaugo, tad sovietinį palikimą linksniuoti irgi nelabai. Bet vis ieškoma ir ieškoma priešų, tarsi ne patys žmonės šeimas kurtų ir griautų.

Pikc Kažinkavičius rašė...

Keista ir linksma matyti, kai ligoniai bando šnekėti apie sveikumą. :)

Pikc Kažinkavičius rašė...

Matote prasmės su homsomolu ginčytis? Jie gi nepaveikūs argumentams. ;)
P.S. Juokingiausia, kai homsomolo pacukai apie "jaunus chunveibinus" šneka. :D

Pikc Kažinkavičius rašė...

O, šyzos padavė - vien ko vertas peršokimas nuo šeimos politikos prie "tarsi ne patys žmonės šeimas kurtų ir griautų". :) Beje, būtų smalsu pamatyti teiginio "Pastebėjau, kad jaunuolis atitrukęs nuo tikrovės ir linkęs dėl šeimos bėdų kaltinti vien politiką ir išorines jėgas." pagrindimą - straipsnyje pagrindo tokiai "įžvalgai" - kaip ir nelabai... Gal pacituotumėte, kur autorius rašo apie "šeimos bėdas"? ;)
Ir, beje, kur straipsnyje kalbama apie "sovietinį palikimą"? Straipsnyje minima "progresyvi marksistinė ideologija" nėra "sovietinis palikimas" - neobolševizmas iš esmės yra, kaip minėjau, XX a. pradžios Rusijos bolševikų ideologijos atmaina, ir nors su vėlyvuoju bolševizmu (t.y. tuo pačiu "sovietiniu palikimu") šitą ideologiją sieja tamprūs giminystės ryšiai, šios ideologijos nėra tapačios - ir autorius niekur to neteigia. Taigi, malonėkite arba pagrįsti savo teiginius, arba prisipažinkite melavęs, tavarišč homsomolec. ;)

Pikc Kažinkavičius rašė...

Taip, tada sifilis ir gausybė "bezprizornikų" tą "išradimą" laikinai sustabdė - bet dabar tai nesuveiktų (kaip ir AIDS nesustabdė pederastijos propagandos) - tiesiog pridygtų krūvos "social awareness" iniciatyvų, būtų įsteigtos dar didesnės krūvos fondačiulpių NVO, įsilinguotų "sifilitofobū" smerkimo kampanijos - ir viskas įsisuktų dar greičiau. Naujieji bolševikai turėjo daug laiko pasimokyti iš savo pirmtakų. ;)

Anonimiškas rašė...

Nu, didesnio šyzos, kaip kad yra Pikc, sunku rasti. Tik berazumiai kvailumu kaltina kitus, kad ju paciu tuo nespetu apkaltinti.

Anonimiškas rašė...

O, tovarišč paranojyk ateist, vėl su ta pačia užstrigusia ideologinio naftalino plokštele. Suprantu jus, būnant ateistėliu pasaulis išslystų iš po kojų jei nebegalėtumėte jo vertinti per ideologinę prizmę.
Nekalbėjau konkrečiai apie Sinicos straipsnį, bet apie tendenciją, apie patį reikalo matymo kampą. Pakeiskim ideologiją ir viskas bus ok? Nebus, nes ne ideologija ir ne klaidnga politika yra didžiausios šeimos grėsmės, o žmonių sąmoningumo stoka. Ta prasme ir turėjau omeny Sinicą ir panašiai mąstančius esant atitrūkusius nuo tikrovės.
Priėmus tas labai "svarbias" rezoliucijas niekas iš esmės nepasikeis. Net jei visokios Aušrinos Marinos, Purvaneckienės ir Sabatauskai kartu su visais socdemais staiga prasmegtų skradžiai žemę vistiek niekas iš esmės nepasikeistų, išskyrus tai, kad šiet tiek prašviesėtų politinė padangė. Sovietus pateikiau tik kaip pavyzdį, nes kartą čia skaičiau kaltinančius kometarus.
Daugiau, tovarišč ateyst, nebematau ką jums aiškinti.

Pikc rašė...

Taigi, kaip suprantu, bandymų savo pezalus pagrįsti nebus? Esu DIDŽIAI nustebęs. :D

Pikc rašė...

P.S. Atrodo, supainiojau didžiai religingu save laikantį fruktą su homsomolcu - bet jūs, fanatikai, tokie panašūs... :D

Čiaišas rašė...

Kodėl šita svetainė promotina Pinigų karta? Ir Laisvas radijas?
Kas juos sieja su Andriumi Tapin?

Anonimiškas rašė...

Ne, tovarišč paranoyk ateyst, savo ideologiniame kakutyje murkdykitės vienas arba su kitais į save panašiais blūdais :)

P.S. Beje, esu visiškai nereligingas ;)

item