Sumanymas Vilniuje statyti metro skinasi kelią

Vilniaus metro maketas Vyriausybei priėmus nutarimą leisti privačioms struktūroms inicijuoti viešojo ir privataus sektorių partnerystės...

Vilniaus metro maketas
Vyriausybei priėmus nutarimą leisti privačioms struktūroms inicijuoti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektus, pirmieji tuo pasinaudojo asociacijos „Metro sąjūdis“ aktyvistai, pateikę Centrinei projektų valdymo agentūrai siūlymą pradėti Vilniaus metro statybas. Pirmoji 8,0 km ilgio metro linijos atkarpa tarp Pilaitės ir Centro galėtų atsirasti jau po 7 metų. Tai maždaug penktoji dalis metropoliteno sistemos, reikalingos tokiam miestui kaip Vilnius.

Inicijavimo dokumentai buvo pateikti ne tik Centrinei projektų valdymo agentūrai, bet ir Finansų ministerijai, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, Susisiekimo ministerijai, kaip galimam šio projekto įgyvendinimo proceso organizatoriui, Vilniaus miesto savivaldybei, kuri, projekto iniciatorių nuomone, norėtų turėti tokią viešojo transporto rūšį ir įtrauktų jos linijas į miesto planavimo dokumentus. Likusį darbą atliktų privačios tarptautinės finansinės ir verslo struktūros, kurios metropoliteną suprojektuotų, finansuotų, pastatytų bei įrengtų, koncesijos sutartyje numatytą laiką eksploatuotų ir, atgavusios savo įdėtas lėšas, grąžintų valstybei.

Pagal teikiamus inicijavimo dokumentus, šio objekto vertė siekia 451 mln. Eur. Investicijos sukurtų apie 5 tūkstančius darbo vietų, ženkliai sumažintų automobilių spūstis iš vakarinės miesto dalies į centrą ir taip kasmet sutaupytų maždaug 200 mln. Eur miesto gyventojams ir svečiams. Apie 20 proc. sumažėtų oro užterštumas, o įvairių mokesčių forma į biudžetą kasmet būtų surenkama dar maždaug 100 mln. Eur papildomų lėšų. Metropoliteno įtakos zonoje bendra nekilnojamojo turto vertė išaugtų keliais šimtais milijonų eurų. Joje taip pat paspartėtų miesto vystymasis. Civilinės saugos aspektu, požeminės metro stotys galėtų pasitarnauti kaip slėptuvės karo ar stichinių nelaimių atveju.

Vilniaus metro projektą palaiko ne tik didelė dalis Vilniaus gyventojų, bet ir nemaža dalis visuomenės lyderių, taip pat 94 Seimo nariai, susijungę į metro idėjos paramos grupę Seime. Naujai išrinktos savivaldybės tarybos šią idėją palaikanti komanda dar tik formuojama.

Politinio apsisprendimo laukia keletas stambių užsienio korporacijų, kurios specializuojasi tokių objektų įgyvendinime, taip pat daug Lietuvos įmonių, kurios norėtų prisidėti prie tokio projekto realizavimo.


Susiję

Ekonomika 8736271374189839632

Rašyti komentarą

item