Į Atėnus sugrįžta tarptautinių skolintojų delegacijos

Po beveik metų pertraukos į Atėnus šiandien turi grįžti tarptautinių skolintojų delegacijos – Eu...


Po beveik metų pertraukos į Atėnus šiandien turi grįžti tarptautinių skolintojų delegacijos – Europos Sąjungos, Europos centrinio banko ir Tarptautinio Valiutos fondo atstovai. Bus tariamasi dėl naujos pagalbos Graikijai programos, kurios vertė –86 milijardai eurų.

Ekspertų komandos Atėnuose dirba nuo savaitės pradžios, kad parengtų galutines trečios pagalbos programos sąlygas, darbus tikisi baigti penktadienį ar blogiausiu atveju – savaitgalį. Jautriausi klausimai – vėlesnis pensinis amžius, pensijų sistemos apkarpymas, didesni mokesčiai ūkininkams.

Visą pagalbos programą tikimasi patvirtinti iki rugpjūčio vidurio – Atėnus vėl spaudžia terminai, nes, baigiantis rugpjūčiui, reikės mokėti daugiau negu trijų milijardų išmoką už paskolas ECB ir pusantro milijardo eurų TVF.

Tarp daugybės skolintojų reikalavimų – ir vadinamasis prabangos mokestis. Didesnių negu penkių metrų pramogų laivų savininkai turės papildyti valstybės iždą. Pavyzdžiui, dešimties metrų ilgio katerio savininkas turės kasmet sumokėti maždaug du tūkstančius eurų. 65 pensininkas dūsauja – teks atsisveikinti su senu burlaiviu ir maloniu laisvalaikiu.

„Galas mano pamėgtam sportui, kuriuo džiaugiausi ilgus metus. Tikėjausi tęsti ir dabar, kai esu pensininkas, bet negalėsiu, nes prie laivo išlaikymo prisideda ir didelis mokestis“, – skundėsi Stathis Ropas, pensininkas laivo savininkas.

Tiesa, jeigu laivas senesnis negu 10 metų, arba jeigu savininkas senesnis negu 65 metų, mokesčiai mažesni. Brangiau kainuos ir užsieniečiams atplaukti į Graikiją ar nusipirkti laivą, tad  Atėnų jachtų klubo vadybininkui belieka tik stebėti, kaip laivai su užsienio vėliavomis išplaukia iš Graikijos į Turkiją ar Kroatiją. Jo nuomone, nuostolius netrukus pradės skaičiuoti visi, kas gyvena iš laivų industrijos.

„Užburtas ratas – nėra laivų, nereikia remonto dirbtuvių, laivų vedlių. Pajamų negaus laivų statyklos, inžinieriai, elektrikai, valytojai, visi, kas tiesiogiai ar netiesiogiai susiję su laivais, ypač užsienio laivais, kurie mėnesiui ar dviem atplaukia į Graikiją“,– prognozavo Atėnų jachtų klubo vadybininkas Apostolis Eythimiakas.

Atėnuose – naujas sujudimas: Briuselis leido suprasti, kad reikės daugiau reformų, kad Europa ir TVF vėl atvertų Graikijai piniginę. Graikijos finansų ministerija atkirto – dėl to nebuvo tartasi.


Susiję straipsniai

Ekonomika 8172584766284635745

Rašyti komentarą

emo-but-icon

item