Vytautas Markūnas. Vyrai, mylėkim. Nemokamai

Išsiaiškinkim šį dalyką vieną sykį ir visiems laikams – skaistumas NĖRA tas pats, kas nekaltybė . ...

Išsiaiškinkim šį dalyką vieną sykį ir visiems laikams – skaistumas NĖRA tas pats, kas nekaltybė. O jei pats skaistumo terminas tau nepatinka, gali vadinti tai „tyrumu“. Liksi labai arti tiesos. Bet dabar jau tau tikriausiai kyla ranka, nes nori užduoti šį klausimą: „pala pala… o kuo šie du dalykai skirtingi?!“. Kantrybės. Viskas po truputį. Ir prieš skaitydamas toliau gali ant kompiuterio ekrano užsilipdyti geltoną lapuką su šia fraze: „Niekas čia nėra PRIEŠ lytinius santykius. Viskas pasaulyje turi savo vietą, laiką ir saiką. Nesilaikant teisingo šių paskutinių trijų elementų santykio, tiesiog kenki sau ir kitiems.“

Nekaltumą paaiškinti lengviau. Tai kiekvieno turima dovana, kurią gali arba nuostabiai panaudoti, arba išmesti į balą. Bet vieną sykį išmetęs į balą daugiau jau jos iš ten neištrauksi – nepadės jokios operacijos ar terapijos. Tikroji šios dovanos paskirtis – padovanoti ją savo sutuoktiniui arba Dievui, kaip daro įžadus duodantys vienuoliai. Bet (SVARBU!), jei šį turtą gyvenimo kelionėse pametei pakeliui, dar tikrai ne viskas prarasta. Kur kas svarbesnis yra skaistumas.

Taip, matau, kad tau vėl kyla ranka klausti „tai kas tas skaistumas tada?!“. Nusiramink. Nepertraukinėk ir skaityk toliau. Bet dabar tau teks suvirškinti dar vieną terminą. Seksualumas NĖRA tas pats, kas genitališkumas. Seksualumas, kitaip nei antrasis terminas, persmelkia visa tai, kas mes esame, ką ir kaip veikiame. Jis mums  nuostabus įrodymas, kad visa mūsų būtis yra sukurta santykiui. Todėl ir skaistumas susijęs ne tik su išoriniais veiksmais, bet ir su visa asmenybe. Tai yra „mūsų sugebėjimas mylėti, dvasinė energija, kuri gali apginti meilę nuo egoizmo ir agresyvumo pavojaus“ (Arnaldo Pigna). Jei už tai, jog myliu, darau gera kitam žmogui reikalauju (tiesiogiai ar netiesiogiai), kad tas žmogus „sumokėtų“ teikdamas man dėkingumą, pripažinimą ar seksą, tai nėra skaisti meilė. Ji pastatyta ant egoizmo pamatų. Tikroji meilė – nemokama. Ir būtent dėl to verta nusibrėžti sau ribas, gyventi tyrai – kad tavo gyvenimas būtų pilnesnis tos tikros meilės džiaugsmo, kurio taip geidžia kiekvieno širdis (taip, net ir tavo).

Nori paklausti, ar neskaistumas yra persergama liga? Dažnai taip gali atrodyti – matydami savo aplinkoje marias gašlių vaizdų ir aplink girdėdami aplink vien dviprasmiškus juokelius galime laisvai pradėti galvoti, kad įgijome imunitetą. Tai mūsų daugiau nebeveikia. Bet labai gali būti, kad tas kylantis abejingumas yra tik dar didesnio nutolimo nuo sveiko požiūrio į žmogaus kūną įrodymas. Mūsų sąmonėje išnyksta emocija, filosofo  Max Scheler vadinta „Schutzgefühl“ (netiksliai išvertus – seksualine gėda), kuri prieštarauja laikyti save ar kitą žmogų objektu, mechanizmu. Gėdos jausmo netenkame, nes nebeįstengiame be kūno matyti ir kitų dalykų – asmens, jo orumo, laisvės ir t.t. . Kaip sakė Šv. Jonas Paulius II: „pornografijos problema nėra tai, kad ji parodo per daug žmogaus, bet ji parodo labai per mažai.“

Ir tikrai nebūtų keista, jei šiuo metu nuo kėdės pašoktų vienas skaitytojas ir sušuktų: „Atsibusk! Skaistumas yra neįmanomas šiandieniniame pasaulyje!“. Deja, iš dalies turiu su juo sutikti. Ir pats savęs klausiau, ko reikia, kad taptų įmanoma. Pirma maniau, kad reikia apie tai kalbėti, klausytis paskaitų moksleivių ateitininkų akademijose ir intelektu nubrėžti sau tam tikras ribas. Pažinimas, be abejo, svarbu, bet to neužtenka. Kol nėra tikrų išbandymų, intelektas atrodo kaip neįveikiama tvirtovė. Deja, taip nėra. Naujas etapas prasidėjo, kai išgirdau vieno šaunaus vyruko (ir vieno iš šio tinklaraščio autorių) pasakytą frazę: „Žinojimo neužtenka. Tai – valios klausimas“. Tai man pasirodė kur kas labiau tikėtina. Bet ir valia teko nusivilti, supratus, kad jos, kad ir kiek ilgai bandyčiau ją auginti, turėsiu tik minimaliai. Tad dabar priėjau prie trečios nuomonės: „Valios neužtenka. Tai – Malonės klausimas“. Ir nors taip dažnai norėtųsi turėti kažką labiau „apčiuopiamo“, „užtikrinto“, tereikia kasdien iš naujo su tikėjimu melsti tyrumo malonės ir, kaip mažam vaikui, kuris žino, kad gatvėje gresia dideli pavojai, įsikibti į Tėčio ranką.

Susiję straipsniai

Vytautas Markūnas 3629446777904198254

Rašyti komentarą

emo-but-icon

item