Krikščionių persekiojimai Pakistane

Apeliacinis teismas pasmerkė Asia Bibi mirčiai Lahoro (Pandžabo provincijos sostinė, šiaurės rytų Pakistanas) Apeliacinis teismas 2014 ...


Apeliacinis teismas pasmerkė Asia Bibi mirčiai

Lahoro (Pandžabo provincijos sostinė, šiaurės rytų Pakistanas) Apeliacinis teismas 2014 metų spalio 16 d. patvirtino mirties nuosprendį Asiai Bibi,  45 metų Pakistano krikščionei, apkaltintai „piktžodžiavimu“ ir pasmerktai mirti pirmosios instancijos teisme 2010 metais.

Istorija prasidėjo 2009 metų birželį. Ji darbavosi laukuose kartu su kitomis moterimis, musulmonėmis. Šios pasakė jai atnešti vandens. Kai ji tai padarė, pati taip pat atsigėrė gurkšnį iš metalinio kaušelio. Tada viena iš moterų musulmonių papriekaištavo, kad ji, būdama krikščionė, suteršė puodelį ir musulmonai negali iš jo gerti. Taip prasidėjo susižodžiavimas, po kurio moterys musulmonės pasiskundė kaimo musulmonų imamui, kad Asia piktžodžiavo prieš islamą ir pranašą Mahometą. Kaip sakė pati Asia Bibi, ji tik apgynusi savo tikėjimą ir pasakiusi, kad „Kristus numirė dėl žmonijos nuodėmių, o Mahometas ką padaręs dėl žmonijos?“. Kad ir kaip ten buvo, visos skirtingos įvykių versijos teigia, jog Asiai Bibi grasinimais buvo liepiama išsižadėti savo tikėjimo. Kadangi ji nesutiko, srities imamas pranešė policijai ir ši areštavo krikščionę pagal Pakistano baudžiamojo kodekso 295 C straipsnį. Šis „anti-piktžodžiavimo“ įstatymas nurodo kalėjimą iki gyvos galvos arba mirties bausmę už bet kokį „pranašo Mahometo įžeidimą“.

Dėl krikščionių bendruomenės protestų ir nevyriausybinių organizacijų, Asios Bibi atvejis susilaukė atgarsių tiek pačiame Pakistane, tiek tarptautinėje erdvėje. Ją išlaisvinti paprašė ir popiežius Benediktas XVI. Pakistane kalba sukosi apie baudžiamojo kodekso normą dėl piktžodžiavimo, kritikuojant, kad ji jau ne kartą suteikė pretekstą neteisingai ir lengvai apkaltinti kitą žmogų, išpažįstantį skirtingą tikėjimą, o gal tiesiog kuriam jaučiamas priešiškumas. Religinės mažumos, žmogaus teisių gynėjai ne kartą ragino esamą formuluotę keisti, tikslinti, geriausia – visai panaikinti. Į tokias kalbas alergiškai reagavo islamo fundamentalistai, kurie siuntė grasinimus vien už pačią normos kritiką. Šie grasinimai buvo paversti nusikaltimais.

2011 metais buvo nužudyti du aukšto rango politikai, kurie užstojo Asią Bibi. Tai Pandžabo provincijos gubernatorius Salmaanas Teeseras, nuosaikus musulmonas, ir federalinis ministras mažumoms Shahbazas Bhatti, katalikas, vienintelis krikščionis to meto vyriausybėje. Abiem atvejais netrūko tokių, kurie žmogžudystės vykdytojus vaizdavo kaip herojus. Iš kitos pusės, buvo mesta daug pastangų, kad moteris – penkių vaikų motina – būtų išteisinta. Prancūzijoje Krikščionių akcija kankinimų panaikinimui savo svetainėje patalpino peticiją į Pakistano prezidentą Mamnooną Hussainą, prašančią gailestingumo. Asios Bibi šeima paprašė Malalos Yousafzai, jaunos pakistanietės, gavusios 2014 metų Nobelio Taikos premiją, pateikti jų prašymą prezidentui. „Chrétienté-Solidarité“ asociacija organizavo protestą Asia Bibi palaikyti spalio 23 dieną priešais Pakistano ambasadą Paryžiuje.

Deja, šios pastangos, kurios, rodos, jau buvo arti tikslo, jo vis tik nepasiekė. Vienintelė likusi išeitis – kreipimasis į Aukščiausią teismą, kurio sprendimas yra galutinis.

Galima pridurti, kad Asia Bibi iki šiol dar gyva turbūt tik todėl, kad jos byla taip išgarsėjo. Ne vienu atveju vykstant teismui, fundamentalistai nevengia grasinimų, kad jei kaltinamasis bus išteisintas, jie atims pačių teisėjų gyvybę. Pats kaltinimas piktžodžiavimu, nelaukiant teismo išvados, jau tampa mirties nuosprendžiu, savavališkai auką nulinčiuojant. Taip šių metų rugsėjo pabaigoje kalėjimo celėje buvo nužudytas protestantų pastorius Zafaras Bhattis, kuris kalėjo nuo 2012 metų, vienam musulmonų aktyvistui paskundus, kad jis esą nepagarbiai atsiliepė apie pranašo Mahometo motiną. Ir jo atveju kaltinimai atrodo labai dirbtinai. Pastorius artimiesiems buvo pasakojęs, kad nuolat sulaukia grasinimų iš kitų kalinių ir prižiūrėtojų. Vienas iš pastarųjų jį ir nušovė. Tokių žmogžudysčių žmogaus teisių gynėjai priskaičiuoja bent šešias dešimtis. Jų aukos dažnai yra ir patys musulmonai, kurie išdrįso išsakyti kritiką ar neparemti fundamentalizmo.

Shazios Bashir žudikas išteisintas

Panašiai kaip dėl Asios Bibi, Pakistane neseniai įvyko kitas teisminis procesas. Naeemas Chaudhry, turtingas musulmonas teisininkas, išprievartavęs ir nužudęs dvylikametę krikščionę mergaitę Shazią Bashir, buvo išteisintas Lahoro teismo lapkričio 30 dieną. Tačiau jisai, jo žmona ir sūnus buvo stipriai įtariami privertę mergaitę dirbti tarnaite, įkalinę ją savo namuose ir išprievartavę prieš jai mirštant nuo kasdienio mušimo.

Nors šis reikalas sukėlė nemažą sujudimą ir išjudino daug Pakistano visuomenės organizacijų bei asmenų, teismas paskelbė, kad Shazia „mirė natūralia mirtimi dėl odos ligos“. Pasak naujienų agentūros „Fides“, teisminiu procesu ir įrodymais buvo gudriai manipuliuojama, kad būtų išteisinti tie įžymūs aukštesnės klasės musulmonai. „Shazia šeimai teisingumas nebus įvykdytas“, ‒ pasakė Nasiras Saeedas agentūrai „Fides“ lapkričio 27 dieną. „Tokiose bylose tai ne pirmas kartas, kai teismo procesai palieka įtakingus musulmonus nenubaustus, nepaisant baisių nusikaltimų, padarytų vargšams, beginkliams krikščionims“, ‒ sakė Saeedas, vadovaujantis Teisinės paramos ir reguliavimo centrui, teikiančiam nemokamą teisinę pagalbą krikščionims Pakistane ir turinčiam būstines Londone bei Lahore. Peterio Jacobo, Pakistano vyskupų komiteto „Teisingumas ir taika“ sekretoriaus, nuomone, nuosprendis yra „niekšiškas“ ir „parodo, kad kai kurie asmenys yra virš įstatymo“.

Kadangi už Shazios Bashir atvejo slypi prekyba nepilnamečiais, nuosprendis atrodo dar labiau neteisus. Vaikai yra išplėšiami iš neturtingų, dažnai krikščionių šeimų, kurios įtikinamos, kad tai suteiks jiems orų gyvenimą buržuaziniuose namuose. Tada jie parduodami ir tampa „mažaisiais vergais“, priklausomais nuo savininkų, netekę bet kokios laisvės.

   

Susiję

Religija 5690269287327051445
item