Romualdas Ozolas. Šalin rankas nuo Patacko!

Il­gai ne­sup­ra­tau, kas de­da­si ap­link Al­gir­dą Pa­tac­ką. Ir ką gi tu, žmo­gau, su­pra­si, jei­gu nuo pat pra­džių mū­sų vie­ša­jai er...

Il­gai ne­sup­ra­tau, kas de­da­si ap­link Al­gir­dą Pa­tac­ką. Ir ką gi tu, žmo­gau, su­pra­si, jei­gu nuo pat pra­džių mū­sų vie­ša­jai erd­vei svar­biau­sia yra skan­da­las: Pa­tac­kas iš kaž­ko­kio pre­ky­bos cen­tro iš­ėjo ne­su­si­mo­kė­jęs! Va­lio! O kad tai nuo­sta­biai pa­si­gė­rė­ti­nai ab­sur­diš­kas skan­da­las – ne­su­si­mo­kė­jęs de­šim­ties su cen­tais li­tų ir dar ne­aiš­ku, ar už­si­mir­šęs, ar at­si­sa­kęs su­si­mo­kė­ti, – ar­gi tai svar­bu!

Tik ta­da, kai jis pats pa­pra­šė pa­nai­kin­ti jo kaip Sei­mo na­rio im­uni­te­tą, su­pra­tau, ką per vi­są ši­tą ap­gai­lė­ti­nai nie­kin­gą triukš­mą ir įnir­šį sa­ko Pa­tac­kas: ga­na, žu­dy­kit, ir grei­čiau!

Ma­not, kad ra­šy­ti ėmiau­si, no­rė­da­mas šauk­tis žmo­niš­ku­mo, su­pra­ti­mo, at­jau­tos ir vi­so ki­to, kas da­bar su to­kiu pri­de­gu­sių tau­kų kva­pu čirš­ki­na­ma vi­sų te­le­vi­zi­jų tink­lai­nė­se, kai kal­ba­ma apie mir­ties baus­mės ne­žmo­niš­ku­mą, vai­kų ap­sau­gą nuo pik­ta jiems trokš­tan­čių tė­vų ki­ši­mo­si į lais­vą ug­dy­mą­si ir t.t.? Ne­juo­kau­kit. Ape­liuo­ti į vers­lo mo­ra­lę – dar be­vil­tiš­kiau ne­gu į po­li­ti­kos do­rą. Ir vie­nur, ir ki­tur – tas pats rei­ka­la­vi­mas: re­zul­ta­tas. Vie­nur – li­tas ir pel­nas, ki­tur – rin­kė­jo bal­sas ir po­zi­ci­ja val­džio­je.

Gar­bio­ji Ni­jo­lė Sa­dū­nai­tė, ta be­vil­tiš­kai ge­ry­bi­nė Die­vo tar­nai­tė po mū­sų pil­ku dan­gu­mi, gra­žiai pri­mi­nė apie Al­gir­do Pa­tac­ko dva­sios sklai­dą Lie­tu­vai ir Tei­sy­bei įsi­min­ti­nais dar­bais. Aš iš pri­nci­po ne­no­riu ape­liuo­ti į kie­no nors ge­rą va­lią, ar­gu­men­tuo­da­mas ko­kiais nors nuo­pel­nais: jei­gu nu­si­kal­tai – tu­ri būt nu­baus­tas, net jei bū­tum ir ka­ra­lius ar did­vy­ris.

Ar nu­si­kal­to Al­gir­das Pa­tac­kas?

Jei­gu jis at­si­sa­kė su­mo­kė­ti tą su­mą, kai pre­ky­vie­tės sar­gas su­stab­dė, – jo­kių kal­bų, kal­tas. Ar kas nors gir­dė­jo, kad Al­gir­das Pa­tac­kas su­mo­kė­ti at­si­sa­kė? Aš ne­gir­dė­jau. Vie­šo­ji erd­vė apie tai ty­li. Nes jai rei­kia ne tei­sin­gu­mo, o skan­da­lo? As­mens komp­ro­mi­ta­vi­mo? Nie­kaip ki­taip aš, iš ša­lies vi­sa tai ma­tan­tis, aiš­kin­tis ne­ga­liu.

O jei­gu jis su­mo­kė­ti ne­at­si­sa­kė, tai ko­dėl jam ne­bu­vo leis­ta to pa­da­ry­ti? Prie­lai­da apie tai, kad svar­biau skan­da­las ir komp­ro­mi­ta­vi­mas, o ne tei­sin­gu­mas, dar įti­ki­na­mes­nė.

Nes tei­sin­gu­mas – tai ne įsta­ty­mo rai­dė, o žmo­nių san­ty­kis su įsta­ty­mu: jei­gu įsta­ty­mo sar­gai yra žmo­gaus pu­sė­je, san­ty­kiai vie­no­kie, jei tik įsta­ty­mo – vi­sai ki­to­kie. At­ve­jis su Al­gir­du Pa­tac­ku – ti­piš­kas pa­vyz­dys: pra­ėjo ne­su­si­mo­kė­jęs – va­gis!

Bran­gio­ji mū­sų se­se Ni­jo­le, ar Jums ne­atro­do, kad, šne­kant Jū­sų kal­ba, Vieš­pats sky­rė Al­gir­dui dar vie­ną dar­bą: par­ody­ti, kuo Lie­tu­vo­je yra ta­pęs tei­sin­gu­mas pa­čio­se sa­vo iš­ta­ko­se? Juk taip yra nio­ko­ja­mas ne jis vie­nas! Taip, kaip ši­tie jį su­lai­kę pri­va­taus tur­to sar­gai, el­gia­si vi­si ar­ba be­veik vi­si be iš­im­ties tei­sės apaš­ta­lai! Tei­sin­gu­mas Lie­tu­vo­je se­niai yra ta­pęs tei­sin­gu­mu ne žmo­gui, o rai­dei. Tai ir­gi vi­siems ži­no­ma ir pri­pa­žįs­ta­ma nor­ma nuo Kons­ti­tu­ci­nio iki pa­ties že­miau­sio tei­sin­gu­mo pa­da­li­nio, ne­kal­bant apie įvai­riau­sių sau­gos tar­ny­bų vy­ru­kus, ku­rie tei­sė­tai, jų aki­mis žiū­rint, ga­li net fi­ziš­kai užp­lum­pin­ti žmo­gų, ku­ris jiems ne­priim­ti­nu bū­du pri­si­lie­tė prie nuosavybės. Jei­gu bū­tų ki­taip, jei­gu mū­sų tei­sės ir tei­sin­gu­mo są­mo­nė įsta­ty­mu nau­do­tų­si kaip leis­ti­nu­mo ri­bo­ženk­liu, o ne in­dul­gen­ci­ja baus­mei, in­ci­den­tą su Al­gir­du Pa­tac­ku bū­tų ga­li­ma for­mu­luo­ti ir taip: ar ne­pa­žeis­ta Al­gir­do Pa­tac­ko tei­sė į ne­kal­tu­mą, ne­su­tei­kiant jam ga­li­my­bės su­si­mo­kė­ti už ne­ap­mo­kė­tą­sias sau­lėg­rą­žas?

Ži­nau: to ne­bus. Bus ras­ta ne­sus­kai­čiuo­ja­ma dau­gy­bė ar­gu­men­tų, kad vis­kas yra taip, kaip ir tu­rė­jo bū­ti, sig­na­ta­ras yra kal­tas ir jį rei­kia pri­baig­ti. Kad bū­tų pa­mo­ky­ti ki­ti. Nes nuo­sa­vy­bė yra šven­ta, o šven­ti da­ly­kai tu­ri būt Baž­ny­čios (šiuo at­ve­ju – vals­ty­bės) sau­go­mi.

Ger­bia­mo­ji Ni­jo­lė Sa­dū­nai­tė kvie­čia pa­si­mels­ti už Al­gir­do Pa­tac­ko svei­ka­tą, taip pat ir už jį šmei­žian­čiuo­sius bei puo­lan­čiuo­sius. Ne vie­nas jų yra įti­kė­jęs, kad nuo­sa­vy­bė yra šven­ta, nors ji vi­so la­bo vi­suo­me­nės su­si­ta­ri­mo sank­cio­nuo­ta ti­kro­vė. Jo­kia mal­da ne­apš­vies jų pro­to, nes ten – gū­di go­du­mo tam­sa. Jie su­pran­ta tik jė­gą. To­dėl aš at­sa­ky­siu jiems su­pran­ta­ma kal­ba: ša­lin ran­kas nuo Al­gir­do Pa­tac­ko, tei­sin­gu­mo tam­sa!

Šaltinis: www.lzinios.lt


Susiję

Romualdas Ozolas 886530815545955124

Rašyti komentarą

3 komentarai

Linas Stankevičius rašė...

"Teisingumas Lietuvoje seniai yra tapęs teisingumu ne žmogui, o raidei."
Gerai būtų, kad bent taip būtų. Nes ir dura lex sed lex daug tiesos.
Bet šalia ir Aleksandras Dobryninas publikuojamas: "Tai, kad egzistuoja selektyvus teisingumas, yra žinomas dalykas. Išrinktųjų tikimybė patekti į teisiamųjų suolą yra visada mažesnė". Liūdna, kad teisingumas "žmogui" tik tokiais principais paremtas.
O "Šalin rankas nuo Patacko!", - tai be abejo

Anonymous rašė...

Aš savęs vis klausiau negi Signatarai, iškilūs Lietuvos žmonės tylės,nesusirinks,nepasakys nė žodžio prieš tokį nesuvokiamą pasityčiojimą, žeminimą Lietuvos laisvės gynėjo, pagaliau bendražygio. Tikrai teisus gerb. Patackas, reikia iki galo apnuoginti tą jų visišką supuvimą, nužmogėjimą. Tegu žudo, tyčiojasi, eina iki galo. Kovoti nebėra dėl ko , prarasti nebėra ko.

Darijus rašė...

Taip tai taip. Akivaizdu, kad duotas nurodymas sunaikinti Patacką. Tačiau būkime objektyvūs ir paklauskime savęs kodėl? Taip pat paklauskime signataro, ką jis darė su Dėdule 1993 metais Pakaunės įvykių metu? Pats signataras šį klausima apeina.

item